Огляд Pokemon Sleep
Лінзи:
- AERM матриця для розкладання гри, як продукту;
- Статистичні дані від AppMagic;
- Підказки від ChatGPT;
- Лінза іграшки, Лінза ендогеної цінності, Лінза гравця та Лінза Відповідальності від Джейсі Шела;
Ціль:
Зібрати компоненти рішень студії, видавця та користувачів;
Питання:
Що маю на увазі під оглядом?
Огляд — це збір фактів про продукт з поверхневими висновками, пошук неповерхневих зв’язків у виробничих рішеннях, а також думки про те, що з того.
Як виглядає геймплей Pokemon Sleep?
«Потрібно більше зануритись у покемономанію і додати до стилю життя більше франшизи Pokemon», ще потрібно регулювати сон — ця гра закриє обидва запита.
- Спиш та фіксуєш — це кор механіка гри, збираємо за це ресурс для залучення у економіку грінда;
- Збираємо стилі сну покемонів (фото), та помічників покемонів у команду, не завдяки битвам з ними, а завдяки їх годуванню. У грі приблизно 100 покемонів та на кожного 5 стилів — вітаю колекціонери;
- Після того на галявині спостерігаємо чотирифазну анімацію зібраних покемонів;
- Годуємо головного соню (покемон Снорлакс);
На тому може і все, але з цього етапу гра залучає гравця до водоспаду колекціонування та усіляких маніпуляцій із цією колекцією. Тож це буде метагейм (залучення до додаткової активності у грі з ціллю монетизувати гравця, є частиною терміна метагейм).
Окрім отримання даних про свій сон, записи свого храпу та місячної статистики, гравець мандрує галявинами світу покемонів.
Нові галявини = нові покемони.
Які додатки з відстеження сну гейміфікували частину свого UX? GPT
Який наразі комерційний показник гри? App magic
Поки інші ігри Покемонів та додатки з відстеженням сну не підтягнулись у граф подібності, вважатиму Pokemon Sleep оригінальною*, за рішення наповнити функціоналом гру, а не гейміфікувати монетизацію.
Доречі ось порівняння зі схожими додатками. Нижче показники прибутку у липні 2023 гейміфікованих додатків з відстеженням сну.
Але життя лідера цього топу (Sleep Cycle-Sleep Tracker) почалось ще у 2014, що у сучасних гравців? Подібні до цього та більш нові додатки мають такі показники:
- Sleep Monitoring
- Завантаження 510 183 за останні 30 діб;
- Прибуток 118 985 за останні 30 діб;
- Має гейміфікацію у вигляді ачівок — лише один вид заохочення гравця за сон.
- Sleepwave
- Завантаження 27 970 за останні 30 діб;
- Прибуток 468 за останні 30 діб;
- Гейміфікація у вигляді контенту за показники сну, виглядає як тематичне різноманіття фракталів.
- AR
- Мені здається, що вплив на графік, тривалість та задоволення від сну грою є доповненням до реальності, де люди повинні спати;
- Якщо гравець спить регулярно 8,5 годин, він отримує максимальний добовий показник балів сну. З тим прогресує майже максимально швидко у грі — завдяки цьому відкриває нові галявини, стилі сну, рецепти, отримує нових покемонів у команду.
- Мультиверс навколо гасла «Catch them all».
- У Niantic у продукті Pokemon Home одна з функцій — це трейдинг покемонів між іграми про покемонів, а у Pokemon Sleep — фото сну покемонів. Законектити ці продукти — потенційно вдале рішення заохочення гравця, за його бажання, занурити у лор своє життя, поступово поєднуючи відпочинок у різних жанрах, рух містом, сон тощо;
- Закономірне питання, а що далі? Припускаю, що нові продукти матимуть розвиток у готуванні чи екосистемі оселі*.
- Яка продуктова та соціальна цінність?
- У рік презентації цього проєкту в Японії були проблеми із сном у зв’язку з низкою соціальних та культурних особливостей. До сьогоднішнього дня ситуація принципово не покращилася, тим більше, ковід теж вплинув на деякі риси цієї проблеми.
- Чи допомагає популярна в регіоні франшиза привчати дітей до сну у відведений час? Чи спонукає дорослих гравців з GameBoy слідкувати за своїм сном та купити ще один периферійний гаджет для трекінгу сну та прослуховування співу від Пікачу? Звісно, таке комбо майже одразу зробить гру монополістом у жанрі. З назвою, наприклад сліптрек (sleeptrack*);
- Чи цікаво з цим гратись?
- Виклик у грі є, тільки якщо чинити супротив своєму сну;
- Гадаю, через декілька років краще вирішиться питання розконекта у ночі з гаджетом Pokemon go + і він стане частиною інтер’єру спальні, а також частиною ритуалу сну та пробудження. Тож досвід AR між світами, де гравець ще і дослідник сну покемонів, здається мені цікавою іграшкою;
- Технічні проблеми та фінансовий глузд.
- Гра потребує обов’язкового підключення вашого смартфону до мережі на час сну — смартфони без функції блокування струму після повного заряду будуть перевантажувати свої акумулятори короткими зарядами до 100%;
- Додатків для відстеження сну з більшим функціоналом за підписку чи одноразову покупку більше і вони дешевші;
- Чи достатньо у грі відчуття спокою та зменшеного інформаційного галасу?
- Порівнюючи звуковий дизайн та UX інтерфейсів, Sky менше навантажує гравця дзвінкими звуками, візуальними структурами та громіздкими елементами, аніж ось це Pokemon Sleep vs Sky;
- Схоже розробник більше мав рефів серед додатків, аніж серед ігор, або моє розуміння більш спокійної естетики в іграх хибне*;
- Двоклікове готування — відпрацьоване із Зелди і до гк ранерів комерційно приваблива тема;
- До естетики кулінарії — головний Покемон (Снорлакс), як прояв ненажери;
- Цікаво, який логічний кінець чи заміна цього покемона буде у цій грі? Бо зміна у гіганта повинна перетворити гру у ферму;
- Перший покемон не одразу потрапляє до колекції стилів сну. Наприклад, в мене вже 20+ годин і досі немає. Вважаю це
25-м кадром дизайну цієї гри, котрий спонукає гравця збирати стилі снів покемонів, щоб знайти стилі свого першого; - Годин геймплею — 20+
- Витрачено грошей — 0
- AERM
- Огляд з Kotaku
- Поради до геймплею з TheGamer
- Перелік усіх покемонів у грі з Game8
- Думи до релізу гри з PopularMechanics
- Статті про проблеми із сном у Японії з Nippon 2018, World Economic Forum 2019, ResearchGate
2019-2022, HelseStart 2023
Думки:
Ресурси:
Сподобався огляд? Відзначайте його вподобайкою або додавайте до обраного! До 14 серпня триває розіграш річної підписки на PC Game Pass за публікацію ігрових оглядів на GameDev DOU!
🎮 Пишете або знімаєте огляди на ігри? Надсилайте їх нам на форум!(публікуємо лише унікальні текстові огляди, а відео-огляди — з текстовим супроводом)
1 коментар
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів