Час освоїти Марс. Рецензія на гру «Farlanders»
Про подорожі та життя людей на Марсі мріяло багато наукових фантастів: від Едгара Берроуза до Кена Стенлі Робінсона з Енді Вейром. Але одна справа читати й уявляти колонізацію четвертої планети від Сонця, а інша — будувати та розвивати колонію самому.
Про українську гру «Farlanders» я почув на GameDev DOU, коли восени її розробник Андрій Бичковський шукав плей-тестерів. Тоді ми з дружиною подали заявки на гру та отримали до неї доступ.
На жаль, до самого геймплею я дійшов уже на початку січня під час різдвяної відпустки. Оскільки реліз у Steam планувався на 17 січня, моє тестування за менш ніж два тижні до нього навряд чи дуже допомогло команді. Але все ж приємно думати, що частково долучився до проєкту.
Офіційний трейлер гри Farlanders
Що таке «Farlanders»?
Гру, про яку розповідатиму, — це містобудівна стратегія. Головний герой — Марко — отримує роботу у компанії «Форсайт». Його обов’язки — тераформування Марсу, тобто перетворення його непридатного рельєфу на зручний для проживання колонії.
Марко проходить онбординг у «Форсайт»
Спочатку гравця чекає навчання, в рамках якого стають доволі зрозумілими основні принципи гри. Колоністи, які прилітають на Марс, повинні мати будинки, електроенергію, водопостачання та тунелі для зручного переміщення між будівлями. Будь-які споруди та комунікації коштують ресурсів. А їх завжди обмежена кількість.
Забезпечення колонії водопостачанням
У такій марсіанській економіці й доводиться проживати гравцю. Марко отримує перелік задач для виконання і намагається зробити все успішно. Наприклад, збільшити колонію, побудувати теплиці, налагодити роботу склозаводу. Та щоб втілити все це в життя, потрібно ощадливо витрачати ресурси та шукати якомога кращий спосіб це зробити.
Якщо чесно, я вперше грав у стратегію. Для мене «Farlanders» виглядає, як судоку на стероїдах: логічні задачі зі своїми правилами, які мають розв’язок, але для цього потрібно добряче подумати.
Маленька самобутня колонія
Але крім кампанії від імені Марка можна грати у «Просту гру» з тією ж самою метою: максимально розвинути людську колонію на Марсі: як кількісно, так і технологічно.
Зануритися в Марс повністю
Цікаво, що тема життя на Марсі з початку року нагадувала про себе не лише завдяки «Farlanders». Адже у січні так само вийшла
Автори «Farlanders» та «Колонії» не знайомі одне з одним (спеціально уточнив у Андрія), але радив би спробувати ці креативні продукти разом: грати після читання або навпаки. Ефект занурення — подвійний.
Чемпіони тераформінгу
Наприкінці січня під час розповіді про розробку ігор після геймджему Андрій Бичковський розповідав, що за перші півтора тижня продалося понад 6 тисяч копій гри. Тому доволі цікаво було побачити колонії, створені гравцями. Для цього можна знайти Discord-канал Farlanders, де користувачі вихваляються рівнями своїх колоній та скриншотами марсіанської інфраструктури.
Колонія користувача justice
Я провів у грі понад 9 годин, але все ж мої досягнення і близько не такі потужні, як у деяких учасників спільноти. Плюс було цікаво спостерігати на YouTube за роздумами, відкриттями та процесом будівництва гравців-влогерів.
Геймплей гри від Youtube-влогера Marbozir
Складнощі при колонізації
Для мене одним з найскладніших моментів гри був саме онбординг. Бракувало розуміння, як саме варто змінювати поверхні, щоб вони задовольняли умови для будівництва певних споруд (наприклад, де саме потрібно розміщувати теплиці).
Якось від початку я не зрозумів, де саме мало бути навчання, тому і розпочав без нього навмання. Але це моя помилка, а не розробки.
Марко, крім будівництва колонії, ще й влог веде
У грі цікава атмосферна музика. Але якщо будівництво колонії затягується, то через певний час вона починає трішки набридати. Хоча з іншого боку саме через її зацикленість і простоту мені вдавалося потрапляти у потік, коли я не помітив, як провів кілька годин за роздумами й накидуванням варіантів.
Вивчення земної економіки через марсіанську
У Польщі є програма «Ігри в освіті», в рамках якої Міністерство освіти отримує від розробників їхні ігри та впроваджує в шкільний чи університетський курс. Принаймні так було з «Грою шифрів», про яку розповідав раніше, та з «The War Is Mine», яку, сподіваюся, якось опишу.
Зрозуміло, що «Farlanders» — комерційний проєкт. Але з часом його можна було б використати для вивчення економіки школярами в ігровому процесі. Адже багато того, що варто врахувати при побудові колоній, важливо пам’ятати й у будь-якій спільноті: обмеженість ресурсів, необхідність забезпечення їжею, водою, житлом, розвагами, грошима. По суті, марсіанська колонія — це суспільство в мініатюрі. І якщо хтось хоче відчути себе її мером, то це доволі нелегка ноша.
Чим більшою стає колонія — тим складніше її утримувати у стабільності
Мені складно уявити, яку впевненість треба мати, щоб три роки працювати над проєктом. Але Андрій Бичковський вклав саме скільки часу у свій проєкт, як розповідав у інтерв’ю. Як на мене, вийшла дуже крута гра, над якою не шкода провести багато годин роздумів.
Коли не вистачає електрики на теплиці
Це цікавий пазл, який дозволяє задуматися про обмеженість ресурсів та крихкість екосистеми.
Сподобався огляд? Відзначайте його вподобайкою або додавайте до обраного! До 14 серпня триває розіграш річної підписки на PC Game Pass за публікацію ігрових оглядів на GameDev DOU!
🎮 Пишете або знімаєте огляди на ігри? Надсилайте їх нам на форум!(публікуємо лише унікальні текстові огляди, а відео-огляди — з текстовим супроводом)
1 коментар
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів