Топ-10 найскладніших ігрових рівнів за версією Vulture
Vulture опублікували матеріал, у якому зібрали 100 найскладніших ігрових рівнів усіх часів. Для нього вони розглядали лише ігри для консолей та/або ПК, які релізилися в США.
Автори списку керувалися такими правилами:
➼ Правило Flappy Bird: Рівні мають чітко визначену початкову і кінцеву точки.
➼ Правило відкритого світу: Стилі рівнів змінюються відповідно до стилів гри. Бічні квести можуть бути рівнями; окремі секції карти можуть бути рівнями (якщо вони відповідають Правилу Flappy Bird).
➼ Правило ігор Disney
Редактори зазначають, що намагалися оцінити складність рівня відносно до інших рівнів у грі та інших ігор у своєму жанрі. Складність кожного ігрового рівня вони розглядали в контексті часу — наскільки складною була ця гра у момент свого виходу. Також враховували вплив технологій — деякі ігри зі списку були складнішими лише через те, що котроллери тієї ери були недостатньо потужними.
Автори надавали перевагу рівням, які були по-хорошому складними рівнями, які приносять тобі задоволення, а не коли настільки складно, що ти вже думаєш, що у грі певне якась помилка.
У списку Vulture опинилися рівні з:
• 8 ігор
• 22 ігор
• 31 гри
• 34 ігор
• 2 ігор з
Схожий хронологічний та кількісний розподіл проєктів був і у списку 100 найкращих ігор всіх часів за версією GQ, про який ми розповідали на форумі.
У вступному слові до свого Топу автори Vulture частково пояснюють, чому так.
Відеоігри — природні хижаки. У найранніших втіленнях цього мистецтва — аркадних автоматах, розкиданих по фойє кінотеатріву
70-х і80-х роках (а в Україні у90-х та00-х) — ти обмінював дрібні гроші на три життя і мрію... Так працювала тодішня бізнес-модель game-індустрії — іграми намагалися якомога ефективніше виманити у дітей кишенькові гроші. І найлегше зробити це було за допомогою складності гри.Сучасна індустрія домашніх ігрових консолей вже не схожа на ті часи. Отримати додаткові життя тепер значно легше, а знизити складність гри можна у пару кліків. Видавці стали більше цікавитися історією та зануренням гравця у неї, а не тим, щоб знизити нашу самовпевненість.
Наводимо вам Топ-10 найскладніших ігрових рівні за версією Vulture. З усіма 100 рівнями ви можете ознайомитися в оригіналі статті.
10. Invading Hell [Devil May Cry 3 (2005; PS 2)]
Photo: Capcom
Devil May Cry 3, пріквел до оригінальної гри у жанрі Action-Advanture з головним героєм — мисливцем на демонів Данте. Гра відома своєю вимогливістю, особливо її оригінальний реліз в Америці з недокінця відкаліброваними рівнями складностями.
У 2016 гру перевидали з наново відкаліброваними налаштуваннями складності, а також додатковими пунктами перевірки під час рівня. Воно зробило гру більш досконалою.
Рівень вашої майстерності найбільше випробовується у
18-й місії, що називається Invading Hell (пер. Вторгнення у пекло). Вона більш відома, як рівень на шахівниці.У цьому рівні Данте повторно зустрічається із босами, у сутчиці з якими гравець вже зустрічався і перемагав. Він може виконати місію, б’ючися лише з кількома з них. Але ви можете обрати і битву з усіма дев’ятьма босами заради обіцянки додаткової нагороди. Якщо боси здавалися вам складними до цього, спробуйте впоратися з ними усіма одразу і підряд.
9. Alien’s Lair [Contra (1987; Arcade, NES)]
Photo: Konami
Alien’s Liar — останній рівень оригінальної гри Contra, відомого важкого шутера старої школи з часів золотої доби аркадних ігор. Тут настрій гри змінюється з науково-фантастичного шутера на повноцінний горор з огидними інопланетними монстрами та м’ясистими декораціями.
Ускладнює ситуацію той факт, що в аркадній версії немає бонусів для збільшення сили. (Версія для NES люб’язно додала декілька.) Вам потрібно уникати отримання пошкоджень, оскільки у разі смерті ви втратите підсилення зброї, що робить і без того важкі битви ще складнішими.
Летючі вороги атакують вас з усіх кутів, а шлях до останнього боса — тісний, лінійний коридор зі швидкими снарядами, що летять на вас, і ворогами, які з’являються на підлозі та стелі.
Останній бос — це гігантське серце, що б’ється. Ви повинні його знищити, одночасно відбиваючи потоки монстрів. Сцена вибуху серця, яке якимось чином охоплює полум’я, буде незабутньою для гравців, що досягнуть успіху.
8. Chamber 15 [Portal (2007; PS3, Xbox 360, Windows)]
Photo: Valve
Portal — пазл-платформер про жінку, яка проходить кілька «навчальних» вправ з таємничим ШІ. Він є технічним досягненням. Його фізика, дизайн рівнів і темп — інноваційні, особливо відома механіка пушки, за допомогою якої розміщуються портали, між якими ваш персонаж може подорожувати.
У грі гравця поступово знайомлять з новими елементами — механіками, перешкодами та загрозами — які, зрештою, починають діяти на передостанньому рівні, у Chamber 15.
Всі етапи та випробування, що передували цьому рівню, були відносно короткими та здебільшого виконували функцію демонстрації певних елементів ігрового процесу. З іншого боку, Chamber 15, здається, триває вічність, оскільки вона випробовує вас раз за разом, вимагаючи використовувати все, чому ви навчилися. Стрибок імпульсу? Це тут. Поля частинок? Перевірте. Енергетичні гранули? Звичайно. Це не тільки перевірка ваших щойно набутих навичок, а й витривалості. Це виснажує.
І як тільки ви проходите все це, виявляється, що винагороди, яку вам обіцяли за завершення тестів, не буде, а штучний інтелект планує вбити вас замість цього.
7. Castle Water Hall [Resident Evil 4 (2005; GameCube)]
Photo: Capcom
Resident Evil 4 здійняв улюблену серію горор-ігор на ще вищий рівень популярності, змінивши акцент з дослідження та головоломок на екшен. Ця зміна привернула більшу аудиторію... Яка потім разом із відданими прихильниками франшизи нервувала через рівень з особливо поганою славою — Castle Water Hall (пер. Замок Водяного Залу).
На цьому рівні ви потрапляєте у кімнату, заповнену невеличкими ставками води, що розділені вузькими майданчиками. Як тільки ви туди потрапляєте, на вас нападають небезпечні сектанти. З вами на цей момент гри беззахисна донька президента, Ешлі, яку треба захищати, одночасно керуючи механізмами кімнати, боєприпасами та відбиваючи постійні атаки сектантів. Кульмінація стається тоді, коли вам потрібно підшхтовнути Ешлі на карниз і захищати і її, і себе, поки вона крутить пару рукояток. Як ви й могли очікувати, робить це вона неймовірно повільно.
6. Through the Fire and Flames [Guitar Hero 3 (2007; PS 2, PS 3, Wii, Xbox 360)]
На онлайн-форумах здійнялася паніка з приводу включення цього треку у гру «Guitar Hero 3», і легко зрозуміти чому. У перших двох іграх цієх серії «я теж можу грати на інструментах» були пісні, що кидали гравцеві виклик. Але «TTFAF»,
8-хвилинний трек від британського метал-гурту DragonForce, — це майже мазохізм за рівнем безперервного напруження напруженням.Тут немає спрощення на початку пісні, немає стандартного зростання складності. «TTFAF» став ключовим моментом для ритм-ігор, прискоривши їхню еволюцію в бік випробування не лише на можливість тримати ритм, а й на силу та витримку.
5. Jungle [Spelunky (2009; Windows)]
Photo: Mossmouth
2D-платформер Spelunky дає гравцям ролі досвідчених дослідників печер, яких відправляє на пошуки скарбів у випадково згенерованих середовищах з купою пасток та ворогів. Ця гра робить все можливе для вашого знищення.
У другому біомі гри, відомому як Jungle (пер. Джунглі), вам доведеться уникати зіткнення майже з будь-чим. Після брудних шахт, заповнених комахами і кажанами, цей зелене болотне угіддя створює цілий ряд унікальних проблем: воно з радістю атакує вас пастками з Tiki-головами, шимпанзе та роїться бджолячими вуликами. Усі ці елементи полюють на найдрібніший прояв вашої незосередженості. Типовий досвід Джунглів: у вас повне здоров’я, боєприпаси та самовпевненість, але після одного помилкового стрибка ви опиняєтеся на шипах та повертаєтеся до початку гри.
4. Anor Londo [Dark Souls (2011; PS 3, Windows, Xbox 360)]
Photo: FromSoftware Inc.
Dark Souls трохи динозавр. Гра вийшла у 2011 році, саме тоді, коли ігрова індустрія переключилася на модель F2P з мікротранзакціями. Цей переважно одиночний dark fantasy RPG, відомий своєю неймовірною складністю та еліптичною філософією розповіді, гордо не підкорявся мейнстриму. Пройшло вже понад 10 років, та все ще важко описати цю невловиму магію гри.
Anor Londo — місце, де починається справжнє випробування гравця. Що дивно, адже багато гравців досягають його лише після проходження отруйних глибини Блайттауна, вбивства двох кровожерливих гаргуль на даху кафедрального собору та безлічі неприємностей у Фортеці Сен.
І все ж, гра стає ще суворішою. В Anor Londo на вас чекають випробування залпами стріл на вузьких розбитих мурах, битви з гігантами, що в чотири рази більші за вас, і приблизно вісім мільярдів смертей.
Репутація розробника гри, FromSoftware, базується на філософії, що справжня велич гри досягається лише після безлічі болю. Коли ви врешті залишаєтеся на троні одноосібно, важко сказати, що це хибна філософія.
3. The Kid [Super Meat Boy (2010; Xbox 360)]
Photo: Team Meat
Super Meat Boy — любовний лист до катувальної філософії геймдизайну кінця
80-х років, яка мучила школярів по всій країні. Ви — маленький пакет роздрібленого м’яса з пружним стрибком і вражаючою швидкістю. Вони необхідні вам для уникнення всіх перешкод, що відділяють вас улюбленої Принцеси Персик (Peach), відомої як Дівчина в бинтах. The Kid, таємна арена, схована в п’ятому світі Super Meat Boy, — найдоскональніший прояв цього спотвореного мистецтва.Тут на вас чекають лише складні випробування, наповнені усіма можливими смертельними пастками за великою традицією Маріо. Вам доведеться виконувати майже неможливі подвійні стрибки, щоб піднятися реальною ліфтовою шахтою, засипаною шипами, переборюючи декілька перешкод, які рушають на гравця зі швидкістю світла. The Kid створений тими, хто зростав на цілому каталозі жорстоких реліктів з NES.
2. The Mountain [The Witness (2016; iOS, Mac, PS 4, Windows, Xbox One)]
Photo: Thekla Inc.
Кожне випробування на складній мапі острівного світу гри-головоломки від першої особи «The Witness» — низка уроків, які перевіряють, скільки патернів, правил та механік гравець може вивчити й застосувати у різних сеансах гри.
У грі, створеній Джонатаном Блоу, основна механіка пазлів — це малювання ліній. Вам потрібно накреслити маленьку точку на освітленій панелі сітки, щоб вирішити головоломку та активувати наступну панель. Деякі з цих панелей є лабіринтами, деякі вимагають відповідності або невідповідності кольорів, а інші просять намалювати фігури. Але на мікрорівні гра являє собою серію тестів, які не надто відрізняються від найпростіших дитячих ігор у лабіринти.
The Mountain виділяється над рештою острова. Коли ви розв’язуєте головоломки, що допоможуть вам потрапити всередину, вас зустрічає величезна, порожня мережа тунелів і кімнат, у яких розташовані різноманітні футуристичні технології у різних станах розкладенн.
Ваше завдання — пройти через це, адже саме таким чином ви зможете вийти з острова. Але простір (як і більшість сюжету «The Witness») є повною загадкою: ви ніколи не дізнаєтесь, що саме відбулося в науково-фантастичному апараті на горі, чому є кімнати, де вся підлога — головоломка, або чому є місце з жахливою статуєю чоловіка, що сидить поряд із відключеною головоломкою на землі.
Ви знаєте тільки одне — єдиний шлях виходу — повернення до розуму та цивілізації — полягає у розв’язанні ще складніших головоломок з малюванням ліній. Вам доведеться використати всі правила, яким гра вам навчила, і застосувати їх до кількох головоломок одночасно. Застрягнути на Горі — це години або дні проб і помилок. Але якщо ви вже дійшли туди, шляху назад немає.
1. Turbo Tunnel [Battletoads (1991; NES)]
Photo: Tradewest
У Turbo Tunnel гра Battletoads схожа на те, що вам треба переміщатися печерами нутрощів гігантської істоти. Ваш єдиний порятунок — сісти на ховербайк, а потім три жахливі хвилини стрибати через прірви й ухилятися від кинутих на вас бар’єрів. Це воно. Це все, що знадобилося, щоб створити найскладніший рівень всіх часів. І попри те, що це лише третій етап у Battletoads, для багатьох гравців Turbo Tunnel був останнім рівнем.
Ви повинні віддати належне Turbo Tunnel: він не претендує ні на що, окрім як жорстоке, відверто несправедливе випробування ваших рефлексів. Gauntlet став скороченням для цілого жанру хижого ігрового дизайну — такого рівня, який, здається, ллється слізьми, вічно захищаючи вас і ваших друзів від усіх дивовижних пригод, які чекають по той бік.
11 коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів