Кількість об’єктів в UI, яку може сприйняти гравець — 7+2

Неодноразово зустрічав інфу про те, скільки об’єктів (блоків інфи) людина може запам’ятати чи обробити, вирішив заглибитись. Одразу хочу попередити, далі буде трохи складна та заумна інфа, але дуже цікава, яку можна використовувати в аргументації для клієнтів чи на роботі.

У своєму Телеграмі я пишу про ігрові інтерфейси та все, що може їх стосуватись. І вже разів писав про обмежену кількість елементів, яку варто використовувати в інтерфейсі (у випадку інтерфейсів, бо це визначення загальне).

Це визначення базувалося на «чарівній сімці», психологічному дослідженні, яке не рідко згадується в дописах про памʼять людини. Так от я вирішив пошукати першоджерело цього дослідження суто з інтересу. До речі, а ви замислювались над такими речами: сім див світу, сім смертних гріхів, сім основних кольорів, сім днів тижня, сім нот музичної гами?

Так от, я знайшов (це не аби яке досягнення, звісно) в інеті цей документ авторства Джорджа Міллера з Гарвардського університету від 1955 року. Документ не першої свіжості, але автор зробив висновки на серії досліджень того часу. Чи проводились такі досліди зараз, я не знаю — не шукав. Гадаю, мозок людини з 55-го року не змінився кардинально (:

Документ невеликий, хвилин на 15-20 читання. Він, звісно, англійською, але я зробив переклад за допомогою перекладача DeepL (скажемо так, цей нейроперекладач, відчутно краще Гугл-перекладача).

Пояснення щодо бітів інформації, яки далі використовуються (без цього важко оцінити):

Один біт інформації — це кількість інформації, яка нам потрібна для прийняття рішення між двома рівноймовірними альтернативами.

Наприклад, ми повинні вирішити, чи є людина зростом менш як шість футів або більше. І якщо ми знаємо, що шанси 50 на 50, то нам потрібен один біт інформації.

Два біти інформації дозволяють нам зробити вибір між чотирма рівно ймовірними альтернативами.


Три біти інформації дають нам змогу зробити вибір між вісьмома рівноймовірними альтернативами.

Додаю файли, але якщо комусь лінь читати, то нижче я виділю основні тези, які більше підходять до нашого фаху.








Отже, які основні тези для нашого фаху я виділив:


◢ Проводячи дослідження, автор просив слухачів ідентифікувати тони. Коли використовувалися лише два або три тони, слухачі ніколи не плутали їх. З чотирма різними тонами плутанина була досить рідкісною, але з п’ятьма і більше тонами плутанина була частою. З чотирнадцятьма різними тонами слухачі робили багато помилок.


◢ Висновки на основі чотирьох досліджень: ...пропускна здатність каналу для оцінки розмірів квадратів становить 2,2 біта, або близько п’яти категорій, за широкого діапазону експериментальних умов. В окремому експерименті Еріксен знайшов 2,8 біта для розміру, 3,1 біта для відтінку і 2,3 біта для яскравості.


◢ Інший приклад про плутанину між кольорами однакової яскравості — існує від 11 до 15 ідентифікованих кольорів, або, в наших термінах, близько 3,6 біта.


◢ Експерименти з абстрагуванням не продемонстрували, що люди можуть судити лише про один атрибут за раз. Вони лише показали те, що здається цілком обґрунтованим, що люди стають менш точними, якщо їм доводиться оцінювати більше однієї ознаки одночасно.


◢ Існує чітка і визначена межа точності, з якою ми можемо абсолютно точно визначити величину одновимірної змінної-стимулу... для одновимірних суджень цей діапазон зазвичай знаходиться десь в районі семи.


◢ Всім відомо, що існує обмежений проміжок безпосередньої пам’яті, і що для багатьох різних видів тестових матеріалів цей проміжок становить близько семи елементів у довжину.

Я щойно показав вам, що існує діапазон абсолютного судження, який може розрізняти близько семи категорій, і що існує діапазон уваги, який охоплює близько шести об’єктів з першого погляду.

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини про геймдев

👍ПодобаєтьсяСподобалось2
До обраногоВ обраному1
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Підписатись на коментарі