«Я почуваюся шахраєм». Сповідь геймдизайнера AAA-ігор з 6-річним досвідом. А ви стикалися з синдромом самозванця?

На Reddit геймдизайнер AAA-ігор з 6-річним досвідом опублікував довгий допис-сповідь про те, що він почувається шахраєм. Він працював у двох найбільших AAA-студіях та одній поменше. Нині теж працює в AAA.

«Здається, я працюю досить добре, оскільки мені вдається отримувати і зберігати роботу, але я дійсно відчуваю, що мої навички значно гірші, ніж у моїх колег, коли мова йде про роботу з рушієм.

І це триває досить давно, адже навіть коли я вчився в університеті, не пам’ятаю, щоб я вносив щось суттєве до проєктів, над якими ми працювали.

Я починаю відчувати себе шахраєм, тому що я не можу перестати думати про те, що якби мене лишили самого вдома, я не впевнений, що зміг би створити гру. Але при цьому я відповідаю за дуже важливі аспекти для мультимільйонних продуктів. Я ніколи не працював на самостійному проєкті», — пише у своєму дописі геймдизайнер з ніком stompol.

«Я дивлюся на те, що роблять люди тут (на Reddit — ред.) і на r/IndieGaming і думаю: „Чому я не роблю цього також? Чи зможу я це зробити?“. І це сильно вганяє мене в депресію».

Те ж саме стосується конференцій та блогів — автор пише, що не відчуває, що й сам зможе говорити на подібні теми так само глибоко та детально.

Під його топіком почалося жваве обговорення й багато реддітівців пишуть, що це сумнозвісний синдром самозванця (imposter syndrome).

А нам цікаво дізнатися, любі укранські ігророби, чи навідують іноді вас подібні сумніви? Чи стикаєтеся ви з синдромом самозванця? Чи вдається з цим боротися і якщо так, які поради можете дати колегам зі схожими проблемами?


Розповідайте у коментарях! 👇

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини про геймдев

👍ПодобаєтьсяСподобалось0
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

це не тільки в ігрострої, це на будь якому великому проекті, де працює колективний розум, а окремий індивідум не в змозі те все вивчити навіть за все своє життя

Перше, що потрібно зрозуміти, всі люди мають різний набір навичок. Неможливо стрибнути вище голови. Це нормально, якщо у тебе чогось не виходить, якщо ти ніколи цього не робив. Або у тебе нічого не виходить, бо ти не можеш зрозуміти як працює. Як показує досвід, зрозуміти можна все, просто на деякі речі потрібно більше часу і все.
Друге, розібратися з амбіціями. Є люди з великими амбіціями, але не мають навичок досягати цілей. Є люди з навичками, але не мають цілей. Тут важливо знайти оцей баланс. Я хочу зробити гру. Але не дуже високої якості. Все. Проблем не буде, тому що з самого початку ти означуєш для себе той рівень, який тебе задовольнить. І так ітерація за ітерацією ти приходиш до того рівня, який навіть не ставив собі. Колись робив перший платформер. Я вже сцявся від щастя, що персонаж стрибав. А потім просто покращував стрибок і в кінці вийшло норм. Норм, бо а як оцінити звичайний стрибок? Він виконує свою функцію? Значить норм)
Третє. Забити болт на інших людей. Інші люди завжди не в контексті твоїх задач. Вони не знають нюансів твоєї роботи, чому приймалося те чи інше рішення. Інші люди зазвичай ідеалізують щось. Хочуть щоб було так само, як в голові. Інша справа профі-колеги. Кожен спеціаліст знає свою частину роботи і знає шо може отримати від іншого спеціаліста. Вони не очікують чогось НАД, вони очікують НОРМ.
Четверте. Визнавати власні помилки. Об’єктивно. Отут криво, отут код галімий, отут не цікаво і тд. Самому собі признатися, що напартачив, не соромно. Особливо, якщо «я ніколи цього не робив і от знову погано це зробив». Я не знаю ЖОДНОЇ історії, коли людина, роблячи одну справу щодня впродовж місяця, не стала краще робити цю справу. Просто потрібно пам’ятати, що комусь потрібно більше часу на навчання.
Найголовніше. Це мій особистий досвід, який я нікому не раджу, але він дозволяє триматися подалі від депресій, бо я безталанний) Напускна самовпевненість. Я знаю краще ніж ти, бо я це я) Я знаю, що я знаю, а чого не знаю. І коли хтось лізе туди, де я шось знаю, така людина іде в сраку. Мені байдуже, що ти доповнюєш мої знання. Не лізь до мене, не навчай мене, я тебе не прошу, і взагалі іди в сраку, не відбирай мій час. Коли мені знадобляться твої знання, я прийду і запитаю)
Не повторюйте цього, бо будете токсичним душнілою як я)

Думаю тут треба просто банально розуміти що за всіма тенденціями, технологіями та інформацією не поспієш...
+ не розумію невже він розпочав свою кар‘єру відразу з ААА проектів

Не знаю чи це синдром самозванця, але я завжди роблю все дуже повільно і на жодній роботі не затримуюсь довго. Не знаю що з цим робити

Я не працюю безпосередньо у геймдеві, але «синдром самозванця» — те, що переслідує все свідоме життя. І він заважає й рухатися в сторону геймдеву, я майже повністю відмовилася від цієї думки.

Як боротися? Ну хз. Мій метод — психотерапія, але це довгий шлях, на жаль

Конечно. Куча унижений и подорваное здоровье за низкую компенсацию. Это большая честь.

ви точно про геймдев а не армію ерефії?

Знаєте, ви просто не звертайте увагу ні на кого, щоб вам не казали. Просто робіть своє і працюйте скільки можете і так як можете. Все у вас буде добре.
Колись, 20 років тому, один дуже «авторітетний» на той час спеціаліст сказав одному хлопцю що той незграба і тупий і ніколи не зможе робити 3д, що він не художник. Мені було дуже шкода того хлопця тоді, але я бачив по життю як він просто брав і працював далі, як міг. І знаєте, все в нього стало ну просто дуже добре. 10-ки топових проектів в яких він брав участь вже як потужний лід артист. Так що «лупайте сю скалу...» і не звертайте уваги на недобрих людей.

Дуже дякую за підтримку! Надія є, буду лупати

Колись, 20 років тому, один дуже «авторітетний» на той час спеціаліст сказав одному хлопцю що той незграба і тупий і ніколи не зможе робити 3д, що він не художник.

буває стимулює, буває ні,
хтось погодиться, і піде розности піццу, а хтось і, може з часом

10-ки топових проектів в яких він брав участь вже як потужний лід артист.

Підписатись на коментарі