Питання до початківців у геймдеві: якої інформації та контенту вам бракує?

За останні років 10 кількість доступного контенту на тему розробки ігор зросла до величезного масштабу. Колись для того самого Unity була лише дрібка платних англомовних курсів початкового рівня та туторіали від розробників рушія. А тепер вже важко знайти тему, про яку б не було якогось відео на Ютубі (я вже мовчу про спеціалізовані курси).

Та, на мою думку, завжди є теми, або навіть цілі спеціалізації, про які бракує інформації. Особливо, коли ти тільки починаєш щось вивчати. Пропоную у цьому топіку поділитися такими. Можливо, у когось знайдеться потрібний лінк, або хтось буде в стані поділитися інформацією та створити окремий пост ;)

Щоб топік був максимально корисний всім, пропоную ділитися незалежно від вашої спеціалізації.

Аби було трохи легше, я почну: чи ви коли-небудь бачили нормальний курс (групу матеріалів) про створення гри на Unreal яка б НЕ була шутером, платформером чи фізичною головоломкою?

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини про геймдев

👍ПодобаєтьсяСподобалось3
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Читай 2 сусідні теми:
Лейсбійок
Сесуальних героїнь

Тю, та то попса. Гейм блогерша тобі розповість щось для початку

чи ви коли-небудь бачили нормальний курс (групу матеріалів) про створення гри на Unreal яка б НЕ була шутером, платформером чи фізичною головоломкою?

Ага. Тримай чотири канали:
— Dev Enabled www.youtube.com/@DevEnabled
— Ryan Laley www.youtube.com/@RyanLaley
— CodeLikeMe www.youtube.com/@CodeLikeMe
— Андрій Ігорович www.youtube.com/@Andrium

UX/UI в гемдейві, якщо у когось є якісь лінки,буду дуже вдячна. Особливо цікавить UX

По-перше, є ціла конференція GAME UX SUMMIT присвячена цьому, можна переглянути всі відео за останні роки:

Summit 2016 — Durham (www.youtube.com/...​Q61CwQNcajxhdoEqHyLzDzWjh)
Summit 2017 — Toronto (www.youtube.com/...​Q61CN4dWpdhDTHOVzhUkX0Gyq)
Summit 2018 — Vancouver (www.youtube.com/...​Q61A8-acUUfh_lWSQ_I2oVj3W)
First Europe Summit 2018 — Lille (www.youtube.com/...​M&ab_channel=PlaineImages)
Summit 2019 — Lille (www.youtube.com/...​Smxa_UIPITlN3d132twVmhJHw)
Game UX Summit 2022 (www.youtube.com/...​Q61BOjh5qAy97MhugwrELBQmr)

По-друге, можна посеред відео з загалний ігрових конференцій можна що пошукати, що я вже згадував:
— Канал GDC www.youtube.com/@Gdconf
— Канал конференцій www.youtube.com/...​/UCsoDB2oN7D5U7BSAp9yy2Dw
— Канал конференції DigitalDragons www.youtube.com/...​lDragonsForGamedev/videos
— Канал конференції DevGamm www.youtube.com/@DevGAMMchannel/videos

По-третє, у Varto.School був курс на цю тему, але якогось фідбеку дати не можу https://varto.school/kurs-ui-ux-for-games/

Не дуже про ігри, але надзвичайно крутий ресур де розглядають UX конкретних аплікацій, сторінок та, інколи, ігор — growth.design/case-studies , та описуют загальні принципи — growth.design/psychology .

Ну і ще можу одну свою Трело дошку дати, але там більше чисто під Юніті заточеної інформації, більше про саме «складання» та оптималізацю UI — trello.com/...​ion-optimization-tech-art

Не можу передати Вам, наскільки я вдячна! Дуже сильно дякую!!

По дизайну рівнів взагалі катастрофа. Інформації практично немає

Дійсно, сам так вважав довгий час... Аж поки не натрапив на дошку в Трелло присвяченій цій тематиці trello.com/...​d/level-design-compendium . Там її модерує, як не дивно, також левел дизайнер, відносно часно зʼявляється нова інформація. Знайдете там все від книжок, до подкастів, має вистачити на пару років. Єдине що — все на англійській.

Також (якщо розглядати платні курси) є курс на Юдемі www.udemy.com/...​evel-design-master-class (на розпродажах, які, фактично, щотижня відбуваються від вівторка до середина можна взяти за долларів 11). Але він більше для початківців.

Щодо українських ресурсів, є телеграм канал левел-дизайнера Дмитра Нестеренка -t.me/GameDesigner_Notes .

Дуже дякую! Іду вчитися))

Я маю блог в телеграмі про дизайн рівнів — t.me/ualeveldesign

На YouTube знімаю практичні уроки — www.youtube.com/@Andrium

Також є блог на веб сайті, де зібрані корисні статті (частина — переклади українською мовою) — ualeveldesign.blogspot.com

Ого, круто, молодець! На все підписався)

По архітектурі ігрових рушіїв.

Згоден, не просто знайти.

На жаль, конкретного нічого не можну порадити, але можу дати 2 лінки на цю тему, де можна знайти багато матеріали на цю тему та приблизний роад-мап.
Це статті з чудового блога pikuma.com: «How to Make Your Own C++ Game Engine» (pikuma.com/...​-your-own-cpp-game-engine) та «Should I Write a Game Engine or use an Existing One?» (pikuma.com/...​og/why-make-a-game-engine)

Тут можете знайти пару досліджень з архітектури рушіїв
gamedev.dou.ua/...​aming-studies-collection

А, і ще одна стаття від розробника Бліззард “Make Games Not Engines... to Learn Engines”
seanmiddleditch.github.io/...​engines-to-learn-engines

youtube.com/...​Z98dC-V-N3m0Go4deliWHPFwT

Ось плейлист де розробник ігор пише власний рушій з нуля. Також можете на цьому каналі пошукати інші відео по створенню ігор, їх там чимало.

Насправді, мені не вистачає просто якісної інформації без води. А то часто навіть в платних курсах можуть розказувати 30 хв те, що можна пояснити за 2 хв

Ну, вміння пояснювати без води це більше навіть софт-скіл, який потребує як і трохи таланту, так і практики саме пояснювати якусь інформацію, а не просто її знати.

Насправні якісні відео по тому самому Юніті почали зʼявлятися не так і давно — якраз, коли частина людей отримала достатньо досвіду як у самій розробці, так і у передачі знань. З Unreal тут ситуація куди гірша, адже він тільки нещодавно, насправді, дістав широку популярність і коло розробників. Отже, думаю, доведеться почекати ще років з 2 на якийсь масовий якісний конент (не початково рівня). Весь контент тої якості, що я шукав, на жаль, був представлений лише на офіціних сторінках Епіків.

Але щось зажди має бути, просто треба довго шукати, та при цьому не забувати ділитися знахідками з іншими 😋

Ну, важко якось чітко відповісти чим саме вони відрізняються. Як для мене, це дійсно різні інструменти, під різні типи проектів, жанрів, розмір команди, бюджетів, вміння членів команди, швидкість навчання та масштабів самого проекту.

Якщо якось це візуалізувати, то Юніті — це смартфон. Компактний, дешевий, простий у користуванні і опануванні, дозволяє швидко виконувати певні задачі, вимагає мало (енерго) ресурсів, універсальний через велику кількість різних додатків. Але лімітований в можливостях, особливо коли йдеться про складні або унікальні задачі.

Анріл — це як топовий кастомний ПК. Важкий, дорогий, потребує як великої кількості енергоресурсів, так і вмінь, досвіду та навичок, щоб все працювало. Деякі, навіть прості речі можуть вимагати довгого часу налаштування та навчання. Виконання певних задач може вимагати більшої кількості спеціалістів або додаткових ресурсів. Але можливості і рівень якості виконання майже безмежні.

Тож, це більше бізнес-рішення як для мене, що обирає компанія (чи команда).

Що ще можу від себе додати — чим далі проект на Анріл піде від 1st/3rd FPS ( Action, Walking Simulator, etc.), тобто від того, до чого він максимально заточений «з коробки», тим дорожчим буде проект (тому що треба більше часу та людей на розробку додаткових речей).

Як зробити просту QTE катсцену в UE5, типу Detroit? Я думаю це можна зробити 2-3 нодами. Але всі відео на ютубі 40 хвилин, та щось взагалі трохи не те

Мій канал по розробці на Unity українською, маленький ще але можете допомогти стати більше))
www.youtube.com/@drovss

О, молодець, підписався 😊!

За відос з косинусами окремий респект😎

Наративний дизайн: помилки, корисна література, робочі лайфхаки

Стосовно матеріалів: найбільший збірник всього, що стосується нарративного дизайну це ось ця сторінка — narratorika.com/...​ast-po-sczenaristike-igr .Так, сам сайт російський, але переважна більшість веде на англомовні джерела. Інших альтернатив, на жаль, не знаю.

Раджу також пробігтися каналами різних ігрових конференцій, там точно мають бути виступи на цю тему, в них знайдете багато потрібної інформації:
— Канал GDC www.youtube.com/@Gdconf
— Канал конференцій GameGathering www.youtube.com/...​/UCsoDB2oN7D5U7BSAp9yy2Dw
— Канал конференції DigitalDragons www.youtube.com/...​lDragonsForGamedev/videos
— Канал конференції DevGamm www.youtube.com/@DevGAMMchannel/videos

Якщо стосовно українських джерел, то доволі близьким міг би бути курс від Літосвіти «Сценаристика і сторітелінг», але зараг його замінили на більш наближений до кіно «СЦЕНАРИСТИКА 2.0» яку бути вести Антонію Лукіч (litosvita.com/screenplay-advanced). На першому я був, за другий сказати нічого не можу. Звичайно, це на прямо те, що треба, але краще ніж нічого — проблеми, теоретична база і підходи все одно схожі.

Стосовно того, що можу сказати з досвіду: колись працював з однією сторірайтеркою (тоді ще не вживали так широко назви «наративний дизайнер», тому я думаю можна це зарахувати), доволі талановитою. Вона перейшла в ігрову індустрію з рекламного бізнесу, не мала якоїсь спеціальої бази теоретичної, але мала величезний ігровий досвіт. І коли ми працювали разом над створенням нової діалогової системи, я зрозумів в чому сенс її роботи — писати і переписувати на суперсвітовій швидкості, доволі часто навіть щоб перекрити проблеми в інших аспектах гри. Причому, якщо я за 2 години міг народити 1 діалог в 3 репліки зі слабеньким жартом, то вона це цей час встигала прописати 3-4 діалоги (ну і з кращими жартами, хоча деякі її каламбури просто вбивали😅).

Згідно книжки «The Art of Game Design: Book of Lenses» зміна тексту є найдешевшим рішенням, якщо нам треба щось зміними в грі (цитата не точна, але суть така сама), отже коли буде вибір між тим, аби, наприклад програмісти витратили купу часу на виправлення багу (перероблення логіки) або переписування тексту, щоб це просто стало частиною гри, завжди виберуть останнє. Тому вміння швидко писати і переписувати, ще й на швидкість, тут прямо незамінне і перебиває навіть якісь теоретичні знання, як на мене.

Колеги ще підкинули цілу дошку Трелло з матераілами — trello.com/...​telling-swipe-files-board

Підписатись на коментарі