Проблема із щільністю foliege (UE5) на відстані

Привіт! Доволі недавно вивчаю UE5. Тренуюсь будувати невеликі сцени для відчуття форми рельєфу. В мене виникла проблема. Ніяк не можу налаштувати щільність трави на відстані. Команда foliage.DensityScale чомусь не спрацьовує. Відключення lod допомогла, але розумію, що це якась ковінька. Підкажіть, будь ласка, як вирішити цю проблему.
Буду вдячним за допомогу)

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини про геймдев.

👍ПодобаєтьсяСподобалось0
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

в GPT забанено? :)

To adjust the grass density in Unreal Engine 5, you can try the following steps:

Select the Landscape in your scene.

In the Details panel, locate the Landscape section and expand it.

Under the Landscape section, find the “Grass” option and click on the arrow to expand it.

In the Grass section, you should see a setting called “Grass Density”. You can adjust this value to increase or decrease the density of the grass.

If you want to adjust the grass density for a specific material, you can select the material in the Content Browser and adjust the “Grass Density” value in the Material Editor.

If adjusting the “Grass Density” value does not have the desired effect, you can also try adjusting the “Max Instances Per Hectare” setting under the “Foliage” section of the Landscape settings. This setting determines the maximum number of instances of foliage (including grass) that can be placed per hectare.

If you are still having issues with the grass density not changing, make sure that you have assigned a grass material to your landscape and that the grass meshes have been properly set up with LODs and collision.

Не забанено, але GPT часто дає викривлену інформацію) Наприклад, називає функції, яких взагалі немає. Тому, хотів спершу запитати у людей в яких досвід в UE.

гпт відповів вірно? аж цікаво стало...

Підписатись на коментарі