Нам не потрібна Епоха Ремейксансу, або Blizzard має померти

«Усе нове — це добре забуте старе». Легендарна цитата, якою виправдовується кожен кріейтор, який втратив пристрасть до творчості. Це можна називати ресьорчем чи пошуком натхнення, проте спільнотою вважається, що це бажання наживи на ностальгічних почуттях. Ці ностальгічні почуття зачепила гра про Черепашок ніндзя, яку хтось вирішив відродити у все тому ж бітному вигляді. Цей хтось вирішив зачепити дещо святе для мене — одну з найперших ігор, яку полюбив усім своїм серцем. Гра, яка переконала мене, що я можу полюбити щось, окрім себе:)

Причини, що спонукають робити ремейки

В основі ідей Ремейксансу лежить звернення до спадщини ігрової індустрії. Ігророби виснажені в гонитві за ідеями та новаторством. Воно й не дивно, бо світ став занадто швидким. Якщо ти не встигаєш — ти помираєш. Хоча насправді це не так.

Якщо провести аналогію з політикою, то ігрові корпорації — це імперії. Як ми знаємо з історії, то будь-яка імперія живе доти, доки розширюється. Сучасні ігрові технології, як ресурси, вийшли на свій пік коефіцієнту корисної дії. Ми маємо надпотужні ігрові рушії, програми для роботи з 2D та 3D графікою. Однак креативний ресурс вичерпний. Все впирається в людей. Це найголовніший ресурс, яким володіє імперія.

Робити ігри не складно, проте не так просто, як хотілося б. Створити щось нове, унікальне, неповторне, виняткове, не бачене, неперевершене, рідкісне та особливе НЕМОЖЛИВО. Так працює людська психіка. Вона завжди знаходить асоціацію. І чим більший досвід у людини, тим з більшою кількістю речей можна щось асоціювати. Якщо ти досвідчений розробник, то ти бачив УСЕ. Ти не бачив лише того, чого не бачив, але це не означає, що його не існує. Закони фізики існували й до того, як наука їх описала.

Тому скажіть мені, будь ласка, в чому проблема ремейків?

Стоп, це ж моє есе, тому тут я говорю, що не так з ремейками.

Аргументи

Єдина перевага ремейків — передати досвід. Якщо взяти Рефордж чи Ресуректед, то, на мою думку, це можливість отримати нових якісних розробників. Diablo та Warcraft — це дуже складні проєкти в плані геймдизайну. Українському геймдеву відтворити хоча б 10 відсотків цієї роботи й вже буде шалений успіх. Я вже мовчу про щось новаторське та дуже якісне.

Якби я був власником великої студії й мав проблему з креативною кризою всередині, зробив би саме так: найняв нових розробників і поставив їм задачу повторити якусь гру в осучасненому вигляді, щоб рівень експертизи цих розробників сягнув того рівня, який мають такі монстри ігрової індустрії, як Blizzard.

Я вірю в те, що в людях хорошого більше, ніж поганого. Люди, які вигадали світ Варкрафту, робили це не заради грошей. Вони хотіли робити щось дуже круте, здивувати світ та навіть себе. Можливо, змінити індустрію. І їм це вдалося. World of Warcraft — не перша ММО у світі. Першою я вважаю Ультіму Онлайн від Річарда «Лорда Брітіша» Герріота. Те, що зробив цей чоловік для ММО, то неоціненний вклад. Він зробив сучасні ММО, він був новатором, а вже нащадки Герріота зробили такі круті тайтли як WoW, Final Fantasy та інші.

На відміну від Герріота, який по своїй суті новатор, імперіалісти, типу Бліззард, втратили відчуття фану та креативу. Вони перетворили себе у посміховисько, здобувши владу.

А візьмімо Ubisoft. У компанії понад 20к людей по всьому світу. Кожна людина має неабияку експертизу зробити гру чи якусь її частину. Ігри Юбісофт не можуть зайняти позицію новаторства в індустрії, проте ми все одно несемо їм грошики, тому що вони роблять якісну гру, яка виконає свою задачу розважити та повеселитися. Як на мене, то останній Far Cry перевершив себе. Це все ще наш улюблений Фар Край, але з елементами сучасного ААА, який дуже складно переплюнути.

У моменті ми не можемо оцінити вклад Юбісофт в індустрію розваг. Нам здається, що вони винайшли якусь форму та пилять за нею — викачувачі грошей. Проте, на мою думку, вони так потужно занурилися в суть ігор, що пізнали істину. Увага до деталей в їхніх іграх вражає. Левел дизайн на найвищому рівні, геймдизайн зрозумілий та фановий. Якість коду просто захмарна.

Ігри Юбісофт схожі одна на одну, але якщо розбирати гру на деталі, то вони абсолютно різні.

От у мене питання виникає: який сенс від новаторства? Новаторів забувають, кенселять, хейтять. Гравці не хочуть новинок, вони хочуть те, що їх розважить. Якщо запитати у середньостатистичного геймера, що він хоче, то людина не скаже «хочу чогось нового, здивуйте мене». Ні, гравці знають, чого хочуть. А ми задовольняємо їх потреби, намагаючись при цьому ще й здивувати новинкою та неочікуваним підходом.

У ремейках нема сенсу, окрім того, який я описав в першому абзаці. Це погана звичка, як алкоголізм чи наркоманія. Ми маємо позбуватися цього. Ми маємо набити пику кожному, хто робить ремейк. Навіть, якщо декларує хороші наміри. А, як відомо, то добрими намірами вимощена дорога в пекло.

Ремейки забирають у нас час, який ми можемо витратити на дійсно хорошу гру. Я можу пограти в якусь маленьку інді з нотками новаторства та отримати задоволення від цього, аніж витрачати 30 годин свого життя на хрінь. Осучаснена графіка Resident Evil чи The Last of US не несе сенсового навантаження. Застарілі ігрові механіки не принесуть задоволення сучасному гравцю. А геймдизайнер може пограти й в стару гру, щоб пошукати там чогось для натхнення та побачити, як робити не варто.

Висновок

Нам дійсно інколи потрібен піт-стоп, щоб змінити колеса та долити пального, щоб продовжити цю гонку довжиною в кар’єру. Нам потрібен час перевести дух, відпочити, пошукати в глибинах своєї душі ті ідеї, які можуть змінити індустрію. Потрібно полюбити професію в собі, а не себе в професії.

#гетьремейки

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини про геймдев

👍ПодобаєтьсяСподобалось3
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Як тільки Microsoft купить Blizzard то його може чекати доля Skype.

Со скайпом случилось то, что должно было случиться, если бы они не продались, то судьба была бы таже. Близард в глубоком упадке и ему уже тоже не помочь

Що ремейки, що типові сучасні ААА ігри трохи задовбали, бо клепають одне і те ж з різними обгортками, з цікавого там тільки сюжет та візуальна частина. А геймплей тупо однаковий — квести сбігай-принеси, перебий купки ворогів по дорозі, захопи 100500 вишок щоб відкрити мапу, виріж всю місцеву живність щоб скрафтити ще одну сумку щоб носити більше фігні. Ще й будується все так щоб змусити гравця витратити на прокачку побільше часу, щоб потім гордо сказати «у нас 150 годин ігрового контенту», з якого основного сюжету годин 10-20.
Ті ж Ubisoft наче напророкували собі — «Insanity is doing the exact same fucking thing over and over again, expecting shit to change»

Блізи взагалі для мене закінчилися після другого старкрафту, це було останнє що в них принесло задоволення і було тим самим бліззардом який я знав з дитинства.

Але цікавих ігр з свіжими ідеями повно, просто треба придивитись до розробників поменше.

А геймплей тупо однаковий — квести сбігай-принеси, перебий купки ворогів по дорозі, захопи 100500 вишок щоб відкрити мапу, виріж всю місцеву живність щоб скрафтити ще одну сумку щоб носити більше фігні.

Тут — згоден. Подивився ігри за останні роки — і повернувся до TES та Fallout.
Elden Ring так хвалили — думав і правда непогана RPG. Так воно типу красиво, карта велика, різні класи. Але суть — просто вбивати усіх. І потім вони знову з’являються. Це вбиває увесь сенс ігри — просто якийсь «тир».

Але цікавих ігр з свіжими ідеями повно, просто треба придивитись до розробників поменше.

Ну написав би про щось цікаве. Тільки щось серйозне — не якусь «ферму» чи онлайн — стратегію.

Ну написав би про щось цікаве

Ну ось що можу згадати за останні пару років:
Тут часто згадують Factorio, багатьом розробникам заходить.
Outer Wilds — дуже багато задоволення принесла своїми приколами з фізикою, але не плутати з Outer Worlds, до речі остання від розробників Fallout NV і доволі на неї схожа, теж рекомендую.
Subnautica і Subnautica: Below Zero — якщо маєте позитивну відповідь на питання «купатся чи ні».
Riftbreaker — дуже прикольний мікс TD та RPG від поляків.
Kingdom Come Deliverance — мабуть найкраща RPG про середньовіччя.
Stray — хіт минулого року, мабуть не потребує представлення.
Snowrunner — релаксую в ній, в минулому році дуже заспокоювала нерви і компенсувала неможливість потрапити до лісу:)
Foxhole — дуже цікава концепція онлайн RPG де кожний окоп хтось викопав, укріплення хтось побудував, кожний айтем від патрона до фабрики хтось виготовив, а ресурси на це все щастя хтось видобув, але бажано грати товпою.
Barotrauma — не зовсім заїхала бо нема з ким грати, але дуже атмосферно.

Ну і окремо як для Бобра можна подивитись на Timberborn :D

що типові сучасні ААА ігри трохи задовбали

я бы не сказал что Scorn меня оставил равнодушным. Давно не интересно играть в бродилки, но смотрю прохождения с удовольствием.

новаторства мало не потому, что идеи кончились, а потому, что разработка AAA стоит сильно дорого, чтобы рисковать
большие игры по бюджетам просто доросли до продукции голливуда

разработка AAA стоит сильно дорого, чтобы рисковать

Тим більше сенсу узяти стару гарну гру і пере-робили на сучасну графіку. Головне нічого не міняти!

Головне нічого не міняти!

Resident evil 2 would like to have a word with you :)

Якщо за це платять, то це будуть робити. Навіщо ви тут розпинаєтесь я зовсім не розумію. Ігрова індустрія зараз максимально розвинута і варіативна. Кожен може знайти собі і ремейк, і просто нову гру і взагалі щось аут оф зе бокс. Той же блізард паралельно з ремейком класіка запускає новий драгонфлайт, з новими для себе механіками тощо, який бтв був чи не найуспішншим з усіх експеншенів. Чи блізи повинні взагалі перестати випускати нові патчі для вов і закрити гру? І робити абсолютно нові ігри історичного масштабу кожного року? Я нагадую вам що ви зараз катите бочку на творця Diablo, WOW, Overwatch, Hearthstone та Starcraft, це буквально ікони світового ігроробцтва, причому не колись тоді, а досі. Звичайно у кожного можна знайти до чого до***тись, але писати «блізи повинні ПОМЕРТИ» просто тому що особисто вам потрібно «змінити колеса та долити пального»...

Ми маємо набити пику кожному, хто робить ремейк

собі набий, йопта

Всі перераховані ігри робила зовсім інша блізард. На разі лишилася лише вивіска. Принципи і переконання тих хто робив ці шедеври давно викинуті компанією на смітник.

бла бла бла. Конкретніше можна?

Гравці не хочуть новинок, вони хочуть те, що їх розважить.

і в наступному ж абзаці

У ремейках нема сенсу, окрім того, який я описав в першому абзаці.

Проблема сучасних ремейків — жадібність. Хочуть не вкладаючи гроші в продукт зняти з нього якомога більше коштів.

Набагато гірше, коли вкладають величезні кошти — а гра виявляється «пустою» чи взагалі помирає під горою багів (як Hellgate: London).
Ось наприклад Cyberpunk 2077 — купу грошей витратили. А якщо порівнювати з Deus Ex то я б ще посперечався де більше цікавого контенту.
У той же час God Of War — це просто епічна історія, яку можна дивитися як серіал.

Ехх, Хеллгейт, досі сумую за нею

Ось наприклад Cyberpunk 2077 — купу грошей витратили

Окупила себе, ще й в плюсі.

Не треба рішення купки директорів про дочасний реліз перекладати на розробників. До того ж ця історія- гарний приклад як треба виправляти власні помилки

Бліззард вже давно мертва :)

Я навпаки — вважаю що треба якось лімітувати авторські права. Наприклад створила компанія А чудову гру. Але потім 10 років не робить ні нової версії, ні рімейку. Авторські права мають бути продані з аукціону — аби інша компанія могла зробити рімейк чи продовження.
Я думаю багато старперів пам’ятають таку гру як Half Life. Скільки ми вже чекаємо продовження історії?
Якщо подивитися на ігри, у які я граю найчастіше:
— TES Oblivion Association. Зараз графіка вже не так вражає — але за об’емом ця гра досі не перевершена! У ній і було багато квестів, зброї, величезна карта — а модери додали ще удвічі більше. Переробити цю гру на сучасному «движку» — і можна проходити знову і знову.
— Fallout — достатньо зібрати до купи локації з усіх частин, оновити графіку — і знову у подорож! Сотні цікавих та різноманітних квестів вже написані.
— Lucas Arts — майже кожна гра по Зоряним Війнам це був шедевр. Не треба висмоктувати з пальця нові сюжети — просто «перезнімить» історію Кайла Катарна, чи KOTOR чи додайте полігонів до Empire At War.
— Старпери також пам’ятають С&C. Не розумію де нова серія Red Alert коли нова світова війна вже починається?! А пам’ятаєте сюжетні відео з Кейном, Юрієм, Наташей. Чому зараз не вміють таке знімати?
— Чомусь у старих іграх, попри обмежені можливості були цікаві, пам’ятні сюжети. Я грав у NeverWinter Nigths багато років тому — але навіть зараз можу згадати про що там була історія, які були персонажі. Також Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura, Wizrardry 8. Чому не зробити рімейк, якщо треба просто переробити графіку на сучасну.
— А який унікальний геймплей був у Black & White, Spore, From Dust, Sacrifice, Populous. Куди поділася фантазія у сучасних гейм-дизайнерів?!
Цілком очевидно, що сучасні діти просто не зацікавляться іграми віком 10+ років. І через це втратять стільки цікавого! Але достатньо просто пере-роботи ті самі ігри, додати полігонів — і у старих шедеврів будуть нові шанувальники. А можливо і батькам буде цікаво пригадати дитинство.

Half Life. Скільки ми вже чекаємо продовження історії?

Десь рік? Half life alyx нещодавно вийшла

Насправді єдиний проект для якого авторські права треба «продавати з аукціону» це black&white. Тому ще він у лімбо.

Чому не зробити рімейк, якщо треба просто переробити графіку на сучасну.

Тому що ці проекти не те щоб окупили себе в той час.

Але в загальному я погоджуюсь, що треба зменшити авторські права до 20 років, як це і було задумано. Але тут є проблема. Це американські закони. Як їх змінити з України?

Насправді єдиний проект для якого авторські права треба «продавати з аукціону» це black&white. Тому ще він у лімбо.

не уверен что там авторские права есть на что-то кроме самого названия. Никто не может запретить делать симулятор бога, а весь их контент это мифы разных народов, если я ничего не путаю

Ну чому не потрібна? У випадках з RE це цілком виправдано. + такі римейки в рази кращі в плані якості в порівнянні з конвеєрним Фаркраєм і новим ІР Форспоукен. Тут як говориться, головне в міру

Люди, які вигадали світ Варкрафту, робили це не заради грошей.

І саме тому робили це на комерційних основах, взявши за референси Dune 2 та серію настільних ігор Warhammer.
Не треба цього пафосу — усі успішні проекти робляться так чи інакше заради грошей. Просто якщо ти вигадуєш щось нове, а не фігачиш чергову донатну помийку то в тобі горить ентузіазм стати першовідкривачем і отримати більше бабла та слави ніж звичайний кодер донатних клікерів

у нас різні поняття «заради грошей». я хочу заробляти на життя розробкою ігор. я хочу робити ігри та заробляти цим гроші. це нормальна позиція, здорова та екологічна.
я не звинувачую бліззард в тому, шо вони заробляють гроші на іграх. але мені не подобається, що вони роблять це на ремейках

У них нет тех людей, кто делал хиты тех лет, а все новые проекты им вечно хейтили. Не удивительно что они решили продавать настольгию. Только теперь близы говноконтора. В их игры мало кто играет

До того ж схожі ессе, як твоє з’являються кожні кілька років: «2015-17рр, нам не потрібна епоха фентезі РПГ, 2013-15рр нам не потрібна епоха TPS, 2002-05 нам не потрібна епоха слешерів.
Сьогодні (окрім ремейків) нам не потрібна епоха соулз лайків.
Наступне „ессе“ називатиметься » нам не потрібна епоха кіберпанку"

не впевнений, що готовий вступати в дискусію, але соулслайки це навіть не ігри, а інструменти катування росіянців, які дозволенні міжнародною спільнотою)
я до речі вже писав про кіберпанк і нам він дійсно не потрібен))

Мені теж не подобається, що основну суть ессе можна укласти в 4 словах: «Ремейки не подобаються споживачу».

Если бы они не нравились потребителю, то они бы не продавались. И соответственно никто не вкладывал бы деньги в создание заведемо убыточных ремейков.
А раз ремейки продолжают делать — значит они дают положительный финансовый результат. Значит среднему потребителю на основных рынках они таки нравятся.

Можна на ремейк подивитися не тільки з боку наживи. Візьму до прикладу найсвіжіший — Resident Evil 4. Оригіна вийшов понад 15 років тому і для мене це ностальгія. Але за ці роки вже виросло чергове покоління геймерів, які точно би не зіграли в оригінал, на фоні сьогоднішніх last of us і т.і. А оригінальний РЕ4 — це топова гра і ціле покоління його би пропустило, якби не ремейк.

Уяви собі як би ти зараз сів грати якийсь понг чи спейс інвейдерс на комодорах з −100 фпс. Швидше за все ти би навіть не глянув на тих кілька крапок. А от вже якесь сучасне переосмислення можна і зацінити.

Тому в ремейках дві сторони медалі. І виключно поганої серед них немає..

Це просто один із численних періодів індустрії, який вже був колись і за яким буде щось інше.

вибач, що висловив власну думку;) більше не буду:)
я маленька людина, яка висловилася на форумі в формі есе. я не претендую на об’єктивність, тим паче, що ця форма оповіді не є об’єктивною
Я проти ремейків в такому масовому вигляді, як це відбувається зараз. В ремейках дійсно є хороша сторона медалі, але її дуже складно помітити

За що вибачатися? Ти висловив свою думку, яка безумовно має право на життя і має та повинна бути. Це нормально і не потрібно вибачатися))

я непон токо есть ли в диабло 4 аукцион, если нет, то игра шлак

Я просто залишу це тут

Підписатись на коментарі