6-годинний робочий день чи 4 робочих дні на тиждень — що б ви обрали?

Нещодавно 6-годинний робочий день запровадили в ігровій компанії Fingersoft. Це фінська студія, яка створює мобільні проєкти на кшталт Hill Climb Racing.

«Це дає працівникам можливість краще збалансувати роботу та вільний час. Що стосується продуктивності, ми помітили, що чим краще самопочуття співробітників, тим цінніший їхній внесок у роботу та вплив на атмосферу нашого офісу», — зазначили в студії.

При цьому співробітники отримуватимуть 90% зарплати.

Останні два роки компанія пробувала формати 4-денного робочого тижня і 6-годинного робочого дня, та вирішила зупинитися на другому. В експерименті брала участь приблизно половина команди (загалом в студії працює 110 осіб). Співробітники мали вибрати між двома варіантами.

У Fingersoft кажуть, що 6-годинний робочий день «давав більше переваг», тож студія залишить такий формат назавжди. Керівництво каже, що це один зі способів покращити життя співробітників і одночасно залишити рівень продуктивності незмінним або навіть підвищити його.

А що ви думаєте про 4-денні робочі тижні та 6-годинні робочі дні? Який варіант ви б обрали? Чи покращив би він вашу продуктивність і як саме?

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини про геймдев

👍ПодобаєтьсяСподобалось4
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Однозначно 8/4

— я согласен даже на 10/4

Однозначно 8/4, я бы согласился и на 12/4 вместо 8/5, как работать сел, считай день пропал уже, вечером уже нет настроения, сил и времени куда-то ити. А выходной это выходной.

4 робочих дні по 8 годин краще, ніж 5 днів по 6 годин і ось чому:

Якби ми працювали на заводі робочими чи на складі вантажниками, де ти просто працюєш руками і мінімально напружуєш мозок — то «більша кількість підходів з меншим навантаженням» втомлювали б не так сильно.

Але у професіях, де основний робочий інструмент це мозок, а не руки, ситуація інша. Більшість людей таких професій не можуть просто прийти додому після роботи і перестати думати про робочі задачі — вони всеодно крутяться в голові, коли ти знаєш що наступного дня тобі знову до них повертатися і шукати рішення.

Отже, якщо ми працюємо 5 днів на тиждень, то у нас окрім робочого часу ще й частково випадають 4 вечори: вечір понеділка (бо думаємо про вівторок), вечір вівторка (бо думаємо про середу) і т.д. Вони не прям повністю присвячені думкам про роботу, просто важко повністю розслабитися, як у вечори п’ятниці, суботи і неділі, коли ти дозволяєш собі не думати про роботу до понеділка.

При 4-денному робочому тижні у нас з’являється окрім додаткового вихідного дня ще й додатковий вільний вечір, бо уже ввечорі четверга можна сказати собі «пофіг, що щось не доробив — подумаю про це вже в понеділок».
В результаті, хоча формально ми працюємо 32 години проти 30, якщо враховувати ще й позаробочий час, що витрачається на думки про роботу, варіант з 4 днями може суммарно менше напружувати мозок, ніж 5 днів по 6 годин.

Більшість людей таких професій не можуть просто прийти додому після роботи і перестати думати про робочі задачі — вони всеодно крутяться в голові, коли ти знаєш що наступного дня тобі знову до них повертатися і шукати рішення.

З досвідом це проходить. Не думаю про робочі задачі після роботи

З досвідом це проходить. Не думаю про робочі задачі після роботи

З ще більшим досвідом може прийти таке — не думаю над задачами навіть під час роботи :) - воно само якось вирішується

Однозначно😎😅

О!
Тут якось можна смайлики вставляти!
Не буду питати — як, спробую сам знайти

З мобільного. На десктопі мабуть копіпейстити

Я б обрав 6 робочих днів на тиждень, з рейтом х2 за шостий день. Здоров’я на два фултайма вже нема, а так було б нормально.

Краще працювати 3 години, а отримувати як за 8. Це мій формат:)

Я бы взял лишний выходной. Это даст возможность путешествовать дальше, чем на 2 дня.

Так народ і так де-факто годин 4-5 в день працює і получає 100% зарплати.

PS Відбийте молотком руки дизайнеру який малював темну тему, гірше йому не буде

При цьому співробітники отримуватимуть 90% зарплати.

Яке хитре разводілово

А в чому розводілово? Якби на галерах можна будо працювати менше — я б охоче працював так:
4 робочих дні — за 70% зарплати
3 робочих дні — за 50% зарплати
2 робочих дні — за 30% зарплати
30% синьорської зарплати в Україні — навіть на аренду житла вистачить!
Нажаль на галерах частіше пропонують овертаймити за подвійний рейт — а от працювати менше ніяк.

Наприклад я не хочу переходити на 6годинний робочий день бо хочу отримувати далі 100%
Що робити в такому випадку?

так а в чому проблема домовитись за почасовку? просто тоді й відпуска/лікарняні будуть так само сплачуватись, а може не будуть сплачуватись взагалі.
а з твоєю математикою (70% замість 80%, 50% замість 60% та 30% замість 40%) галера ще й більше заробить :)

так а в чому проблема домовитись за почасовку?

Тільки за умови що кількість робочих годин буде 40+ на тиждень. Клієнти на галерах купують «хом’ячків» на фулткайм. Ніхто не буде вираховувати скільки кому платити. Клієнт підписує контракт: 10 девелоперів на рік робити фултайм — і платить гроші. Усе! Ані більше грошей не буде — а не менше працювати не можна.

твоєю математикою (70% замість 80%, 50% замість 60% та 30% замість 40%) галера ще й більше заробить

А який іще сенс наймати людину на неповний робочий день, якщо платити їй то й же рейт?
Уявіть що ви підрядили людину робити вам ремонт. У вас є вибір: заплатити 1000 баксів і вона зробить за 2 тижні, чи платити 2 місяці по 500 баксів і людина буде працювати 4 години на день. Що оберете?
А от якщо людина каже: можу зробити вдвічі дешевше — але доведеться почекати утричі довше. Що оберете?

Тільки за умови що кількість робочих годин буде 40+ на тиждень. Клієнти на галерах купують «хом’ячків» на фулткайм. Ніхто не буде вираховувати скільки кому платити. Клієнт підписує контракт: 10 девелоперів на рік робити фултайм — і платить гроші. Усе! Ані більше грошей не буде — а не менше працювати не можна.

Зміни галеру або іди у фріланс, або знайди ще такого ж як ти (або декілька) і «продайтесь» галері вдвох на одне місце — ось тобі й буде 20 годин на тиждень за 50% з/п :)

А який іще сенс наймати людину на неповний робочий день, якщо платити їй то й же рейт?

багато де, навіть в тому ж аутсорсі, потрібна гнучкість, тому на «он-деманд» зазвичай рейти навіть більші. Питання у бізнес моделі компанії — що саме і як вона продає. Це навіть може бути конкурентною перевагою: якщо на проекті співвідношення задач фронт/бек, наприклад, 1:2, і на проект потрібен один бек, то брати цілого фронта — то переплата. Чому б не запропонувати 0.5 фронта за відповідну ціну (навіть, якщо це буде 0.6-0.7X, це буде дешевше ніж 1X)?
Ну а за швидкість та овертайми завжди платять більше.

«продайтесь» галері вдвох на одне місце

А оце цікава ідея! Таке може прокотити. Точніше — могло б раніше, коли галери були готові на усе, аби переманити синьорів.
Для галери єдиний важливий показник — норма прибутку. Якщо людина працює фултайм за Х грошей — то галера отримує 1.5 * Х — тобто 50% прибутку. Але якщо людина працює 50% то і прибуток удвічі нижчий!

Нажаль на галерах частіше пропонують овертаймити за подвійний рейт — а от працювати менше ніяк.

Найми помічника собі — зараз багато безробітних, охочі знайдуться

зараз багато безробітних, охочі знайдуться

Але усе одно примушують овертаймити мене. Чому?
Бо по-перше новій людині спочатку доведеться витратити кілька місяців розбираючись у проєкті, який писали 10 років. Без цього знання він аж нічим мені не домоможе — просто не зрозуміє що де робити.
По-друге джун чи людина без досвіду великих проектів просто не має достатньо скілу аби самому розібрати спагеті-код проекту. Синьор з досвідом — не захоче у це пірнати, або буде вимагати набагато більше грошей, ніж я.
З такого проєкту охоче тікають за першої нагоди — але шукають заміну дуже довго. Отже «багато безробітних» зовсім не означає «багато кандидатів». Іноді приходять люди, які ну дуже охочі: кажуть «тільки візьміть — я усе зроблю».
Брали: один буквально місяць жив на роботі — навіть спав в офісі. Усе намагався зібрати та запустити у себе проект. У нього була дуже проста таска — прибрати мертвий код. Але він так і не зміг у себе усе підняти, поміняв код «у сліпу», нічого не перевірив, зробив ПР (вночі) — і коли його побачив клієнт то був великий скандал. Звичайно кандидат не пройшов випробування.
Іншій був — йому дали ментора з команди, який з ним годинами сидів — показував. Через місяц клієнт подивився перфоманс: вони у двох закрили у двічі менше тасок, ніж інші. Так через нового проект втратив ще й одного «старого».

Але усе одно примушують овертаймити мене.

Хто везе — того й б’ють.

Я пропоную трохи інше, ніж найняти працівника у команду. Помічника — саме тобі. Ти допоможеш йому підняти проект (якщо цей проект складно піднімається) і будеш давати помічнику — міні- або навіть мікро- таски, тобто частину у своїй тасці, з поясненням, що має вийти. Наприклад написати Юніт-тест на якусь дрібницю. Або щось рутинне, щоб у тебе було більше вільного часу. І платити йому свої гроші у співвідношенні — майже як ти писав вище. Або ще менше, бо ти його менториш.
Подумай над цим.
Ти ж віддлалено працюєш, сподіваюсь.

6 — годинний робочій день за 90% зарплати?
Якщо для спрощення припустити що продуктивність працівника від втоми падає лінійно то маємо:
1 година роботи — 100%
2 година — 87.5%
6 година — 37.5%
7 година — 25%
8 година — 12.5%
Отже за перші 6 годин людина зробить десь 75% роботи. Тобто 90% за це — норм.
Але це тільки якщо це робота з рівномірним навантаженням — не творча.
Якщо це програмування — то звичайно 90% результату створюється за 5-6 годин роботи «у потоці». 2 години іде на мітінги, чати, пошту та іншу бюрократію.
Отже в ІТ набагато краще 4х денний робочий тиждень.

1 година роботи — 100%
2 година — 87.5%
6 година — 37.5%
7 година — 25%
8 година — 12.5%

У мене перші дві години статус-мітинги :)

У мене перші дві години статус-мітинги :)

от їх ти і робиш найбільш ефективно :)

Це як «Що б ви обрали не їсти 1 раз на тиждень, чи їсти лише 2 рази на день?».

До речі, це називається інтервальне голодування. Доволі профітна для здоров‘я, схуднення і самопочуття штука. Тільки треба їсти достатньо м‘яса, а то буде тяжко😅

Я обираю 4 рабдня, додатковий вихідний — середа.

І так працюю 6 годин, репортаю 8.
Тому зарплата 90% при 6 годинах роботи то ще той розвод)

4 дні це норм. Перформанс не підвищить бо візьму підробіток на 2-3 дні в тиждень)

Так при 6 рабочих часах можно работать 4 а репортить 6)

4 дні,
6 годин я і так можу зберігаючи 100%

і там і там дурять

якщо це не конвеєр від дзвінка до звінка то читатит тут:

співробітники отримуватимуть 90% зарплати

Маю підозру що в Фінляднії дійсно працюють ± стільки, скільки формально заявлено. Не знаю як в геймдеві, а в звичайних компаніях ще і люблять всі приходити на 8, щоб раніше піти додому.
ЦІлком можливо що це варіант тепер «приходиш у 8, ідеш в 3». Непогано мені здається.

«приходиш у 8, ідеш в 3».

мітинг, кава, туалет, обід ... о пора додому

От Норвегія, не Фінляндія, ще той «работнічок»
www.youtube.com/@withmarko/videos

А що там не так? Не впевнений що хочу дивитись 30 відео, щоб зрозуміти(:

Можна просто одне відео глянути. Якщо коротко — не видно що чувак інтенсивно працює 8 годин. Шаройобиться регулярно.

Роботу робити колись треба.
Тобто грошей менше і ти такий овертаймиш

ЦІлком можливо що це варіант тепер «приходиш у 8, ідеш в 3»

Так працюють, наприклад, продавці в магазинах, або водії метро?

Якщо ти заробляєш бабло і відповідно можеш відірватися то тобі краще взяти вільний цілий день. А якщо ти на вихідні будеш сидіти вдома то краще вибрати подовжений домашній вечір. Хоча б тому що зможеш зробити більше домашніх справ. І тоді на вихідні може зможеш десь з’їздити.

Я б обрала 4 дні роботи, це було б ідеально, але із збереженям зп хотілось би

А чого б не зі збільшенням ЗП, чому так скромно?(:

Ну можна і із збільшенням я не відмовлюсь :)

Підписатись на коментарі