Чому ремейки мають більший успіх ніж сучасні нові ігри?

Гра The Calisto Protocol вийшла 2 грудня 2022 р. Це новий проєкт, але він базується на ідеях з Dead Space (горор, коридорний шутер, кровожерливі люди-мутанти у космосі). Окрім того, над грою працював один зі співтворців Dead Space — Ґлен Скофілд (Glen Schofield). Проте вона, можна сказати, провалилася.

У той же час Dead Space Remake релізнувся лише сьогодні, 27 січня 2023 року. І він вже опинився у топах. Гра має вищі оцінки, її рекомендують критики та рев’ю на неї більше. Хоча над ремейком Ґлен Скофілд вже не працював.

Ресурс: GameDev Pulse

Як ви гадаєте, чому так? Чому загалом побільшало ремейків ігор (як і фільмів) та продовжень старих франшиз?

Як особисто ви ставитеся до ремейків? У яких випадках випускати ремейк — круто, а в яких більше схоже на простий заробіток на гравцях-фанатах?

Як ви ставитеся до продовжень франшиз? Як часто, на вашу думку, вони тускніють з кожним новим продовженням, або ж навпаки? Коли та як ігротворцям франшизи зрозуміти, що треба зупинитися і робити щось кардинально нове?

Запрошую до обговорення у коментарях! Бажано з прикладами 😛

А ви любите ремейки ігор?

72%
24%
3%

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини про геймдев

👍ПодобаєтьсяСподобалось0
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Обома руками ЗА ремейки і поясню чому: У виграші відразу 2 сторони, розробник і покупець. Розробнику значно менше роботи тому що фактично гра вже є, її просто треба адаптувати до актуальних вимог як мінімум, а ще краще зробити так як зробила Сарсоm з серією RE 2 і 3, переробили і розширили. Це займе менше часу і відповідно дешевше, а продавати її будуть за фулл прайс, не треба широкої реклами бо гучні назви і так всі знають (якщо їх цей жанр цікавить).
Для геймера це шанс пройти класику (адже що RE що DS це вже культова франшиза яка пройшла випробування часом і її ніхто не забув) по новому, в новій графіці, з новими можливостями і новим розширеним сценарієм, а там ще DLC підвезуть і за хорошими продажами випустять новий ремейк

Я б дещо уточнив: ремейки УСПІШНИХ в минулому проєктів! Це дає чималий буст в розкрутці, вже є фанбаза, та й оригінальна ідея (якщо її не геть не викинули в процесі ремейку) вже одного разу довела свою життєздатність.

Звісно, є й ті, хто зловживають переліченим вище. Коли ремейк стає відвертим розчаруванням для фанатів, то це й називається «надоюванням франшизи».

Коротше, неможна грести всі ремейки під одну гребінку, тут кожен випадок індивідуальний.

Тут мова про окремий випадок, а не про ремейки загалом. Просто це суперцікава ситуація, що Скофілд робив оригінальний Дед Спейс і той тоді вистрелив. Тут Скофілд повернувся до своєї теми у Калісто, але вона провалилася. А ремейк Дед Спейсу, над яким Скофілд не працював, вистралив і є, до речі, досить непоганою грою.

Як закінчу — напишу огляд/порівняння цих двох ігор.

Нажаль мало нових ігор, які якісно наближаються до старих, перевірених хітів.
База олдових, та не сильно, гравців, які вже позитивно сприйняли ті хіти, і є великий шанс, що розкуплять рімейк, тобто принесуть прибуток.
Я тільки за такий двіж.

Тому що Dead Space Remake освіжив і так вже хорошу гру, додавши нові фічі, а Calisto Protocol — забагований реліз + повноцінну гру просто порізали на DLC, щоб довше/більше доїти (дивно, чому вони не додали підзаголовок Episode 1)

повєсточка добралась до ігор, тепер ті хто в ігри не грають і не купують їх... критикують за контент і подібну обʼєктивізацію. ну а друге... нашо робити сінглплей классний, коли можна зробити чергову донатну дрочильню. от і продаються старі але топові ігри

О, нові способи монетизації — то окрема розмова (срач).

Може це банально ностальгія? Тобто, якщо б не було оригіналу, а рімейк був би тим оригіналом — то він не мав би особливого успіху. І просто заробляють гроші на тому, що у гри є фани, а у розробку вкладатись не дуже треба.

Я не бачу, щоб «раніше було краще». Просто у іграх можна взяти шедевр і перевипустити на новому технологічному рівні. Шедеври все ще виходять. Ну але не так часто, не можна просто так брати і клепати шедеври. Я не молодий вже, дещо притупляється новітність, але там Відьмак третій — настільки зайшов, просто капець. Часто не прям рімейки, а скоріше розвиток жанру гарних. Купи нових гарних ігор на кшталт Masters of Orion. Path of Exile зробили другу д’яблу краще ніж пурга третю (наркота, не грайте). З прям рімейків хіба що у героїнів третіх грав — ну норм, все як треба)

Як на мене — рімейки це нормально. Риночок вирішує. Не платіть за лайно головне (а за не лайно — платіть).

Раніше було краще, бо в ІТ йшли справжні geeks & nerds (у позитивному сенсі цих слів). Люди, яким було реально цікаво розв’язувати математичні задачі з оптимізації 3D-графіки, писати захоплюючі сюжети, придумувати «живих» персонажів, гарні локації і т.д. Їхня основна мотивація була не фінансова, а ідейна.

Крім того, це були люди з багатою уявою, підліткові роки яких прийшлися на 80-і і 90-і роки, коли основними розвагами був не безмежний контент інтернету, а книжки, твої друзі, твоя уява і якщо пощастить — простенькі 2D ігри на компі чи ігровій приставці.

Все це виливалося в те, що gamedev та багато інших сфер ІТ було насичено справжніми Творцями.

Молоді люди, що йдуть в ІТ зараз, по-перше росли в інших умовах, коли звідусіль на тебе звалюється безкінечний потік візуальної стимуляції (соц.мережі, ігри, фільми, ютуб-ролики і т.д.), а це негативно впливає на власну уяву — ти звикаєш не уявляти в голові цілі світи самостійно, тобто бути тим самим Творцем, а бути лише поглиначем чужого контенту.
По-друге, змінилася мотивація, і багато людей роблять це не «за ідею», а за гроші, тому не вкладають душу у свої результати праці, а «просто роблять те, що описано у тасці, ні більше, ні менше».

Ну і ще одна не менш важлива причина — кляті дедлайни. Світ дуже сильно прискорився, всі навкруги вимагають «створювати шедеври швидше, якомога швидше, faster than light».
Ви лише уявіть, яке лайно вийшло б у Толкієна, якби йому сказали «У тебе є рік, щоб написати перший том і потім кожен рік будеш ще по книзі видавати».
Для тих хто забув чи не знав, нагадую — «The Lord of the Rings», всесвітньо визнаний шедевр, писався протягом 12 років, з 1937 по 1949, а виданий був у 1954-1955 роках. Тобто від моменту початку написання твору до того моменту, коли твір фактично побачив світ — пройшло майже 20 років!
Ви уявіть сучасний світ, де хтось приходить до інвестора і каже: «Починаю працювати над книгою/грою/фільмом зараз (у 2023 році), а готово воно буде десь у кінці 2030-х».

Не варто сильно романтизувати старі часи і кидатись лайном в сьогодення. Професіоналів зараз в геймдеві значно більше. В тому числі, ідейних, хто любить свою роботу.

Що я особисто спостерігаю — так це зростання попиту на все більш казуальний геймплей. Саме попиту. Тобто, шедеври, що можуть зрівнятися із великою класикою, періодично виходять, але чомусь їх не розбирають так жваво, як хотілося б.

Тобто, якщо хтось і зіпсувався останніми десятиріччами — так це середньостатистичний споживач.

Потому что 99.9% современных игр — это конвейерный мусор, играть в который люди, видевшие нормальные игры, не будут.

«нормальних ігор» — не існує. Є серія ігор Deus Ex, здебільшого вона мені подобається, але... моє знайомство з нею почалось з «другої частини», яка — Deus Ex: Invisible War і вважається найпровальнішою у всій серії (проходьте мимо, не звертайте уваги). В той же час, у першу частину, ту яка — «класика жанру імерсів» я намагався зіграти кілька разів... і не зміг себе умовити на це. Нормальність гри — суб’єктивна річ.

Що до питання топіка, то просто діти виросли й тепер можуть витрачати гроші на ностальгію.
Наприклад у ремейк першої частини в якому виправлені графіка та взаємодія з інтерфейсом я б зіграв. Можливо. Або ні. Але купив би ))) або ні.

Я ось чого не розумію — чому не роблять продовження для успішних ігор?
Наприклад для ТЕS Oblibion, TES Morrowind фанати вже багато років додають усілякі моди. Нові локації, зброю, квести.
Чому ж цим не займаються автори?! Зробили успішну гру — наймить людей додавати контент і продавайте доповнення кожні пів-року!
Через 5 років зробите нову версію на сучасному движку — і далі додавайте!
Ось розробники Відьмака усе вірно роблять! Завдяки їм і світ розвивається і сюжет продовжується, і грати постійно цікаво.

Якщо просто додавати

локації, зброю, квести

і оновити двіжок то цікавіше гра не стане — з роками застаріває не тільки графіка, а актуальність ігрових механік, подачі сюжета і т.п.

Зробили успішну гру — наймить людей додавати контент

Таке практикується в онлайн іграх, бо там ці труди окупаються — розробники прокачують гру, а гравці регулярно дають бабло, і так поки хтось не зупиниться. В синглплеєрах важко продати подібне, нема швидкого фідбеку і після довгої розробки реакції будуть від «блін, нічого нового» до «блін, перекроїли все і гра вже не та»

розробники Відьмака усе вірно роблять

Так там після апдейту контенту майже не додали. А прокачати графон як я зрозумів їм допоміг кіберпанк, в нього тей же движок тільки оновлений, що дозволило без капітальних затрат підтянути фічі до відьмака

з роками застаріває не тільки графіка, а актуальність ігрових механік, подачі сюжета і т.п.

Виявляється що — ні! Цікаві ігрові механіки живуть роками, а от вигадати щось нове цікаве — дуже складно. Наприклад: AD&D, Цивілізація, Fallout SPECIAL, Total War, Sim City, Elite (4X), Heroes, Tower Defence.
Так само і фентезійні світи: LOTR, Ведьмак, TES, Warhammer 4K, Game of Thrones, Метро 2033 — не так вже багато.

Таке практикується в онлайн іграх, бо там ці труди окупаються — розробники прокачують гру, а гравці регулярно дають бабло, і так поки хтось не зупиниться. В синглплеєрах важко продати подібне, нема швидкого фідбеку і після довгої розробки реакції будуть від «блін, нічого нового» до «блін, перекроїли все і гра вже не та»

Не розумію чому? Зараз хоч онлайн, хоч сінгл — продаються через Стім. Хто заважає постійно випускати контент і продавати фанатам. Модери роблять це безкоштовно — витрачаючи власний час. А це означає — попит є! Не хочете заробляти самі — зробіть гру відкритою і додайте магазин для модерів.

Так там після апдейту контенту майже не додали. А прокачати графон як я зрозумів їм допоміг кіберпанк, в нього тей же движок тільки оновлений, що дозволило без капітальних затрат підтянути фічі до відьмака

Є багато ігр де вистачило б зробити «рескін», додати кращі текстури, докинути трошки квестів — і можна продавати по-новому. Бо сучасних альтернатив усе одно нема!

Цікаві ігрові механіки живуть роками

Я не про глобальні механіки, а про деталі, наприклад ніхто в своєму розумі зараз не буде робити бойовку як в Morrowind чи обмеження на 9 юнітів в пачці як у Warcraft 2

витрачаючи власний час

Це більше як хоббі, люди в першу чергу для себе то роблять щоб грати чи просто потішити комʼюніті. Та і взагалі більшість модів це щось типу меча на 9000 дамага і броні 99%, в кращому випадку перенесуть АК-47 в скайрім, якісного контенту дуже мало

Є багато ігр

Зараз повно ремастерів робиться на старі ігри, але це в основному старі відомі компанії які мають гроші і головне права на перевипуск

Тому що:
1) Більшість сюжетів як ігор так і фільмів вже десь реалізовані. Дуже важко вигадати щось нове і не почути «та це ж вже було у ...».
2) Є авторські права і якщо зробити нову гру, у якій є усе, що сподобалося гравцям у інших іграх — звинуватять у плагіати!
3) Щоб зробити гру на 100 часів — треба у 100 разів більше часу на сценарій і усе таке. Але зараз ніхто не робить ігри по декілька років — намагаються швидше.
4) Люблять новомодні онлайн ігри — бо простіше робити, простіше монетизувати. Але добра гра — вона як добра книга чи фільм — це цілісна історія і вона тільки для одного. Уявіть собі якусь «книгу онлайн» де кожен пише своє.
5) Аби полюбити складну гру — треба розібратися. Наприклад — не багато людей вміють грати у Бридж. І вчитися теж не дуже хочуть — їм цікавіше пограти у те, що вони вже вміють. Тому, наприклад, завжди живе Цивілізація та її клони — бо ігровий процес знайомий.
6) Найкращі історії — то історії з подовжуванням. Так утворюються фантазійні світи зі своїми правилами. Це задає високу планку, яку не кожна нова гра здатна втримати.
Насправді нема нічого поганого у римейках! Є безліч чудових старих ігор з цікавим сюжетом, з розробленим світом, із збалансованими правилами, харизматичними героями. Переробити їх один-в-один на якомусь сучасному анріл енжині — і вони знайдуть і старих і нових шанувальників.
Головне у римейку — не намагатися «переробити» гру на сучасний лад. Чи зробити «сіквел» чи «пріквел» з тими ж персонажами та схожою історією — частіше виходить невдала пародія на оригінал.
Calisto Protocol — типовий приклад. Банальний сюжет про біологічну інфекцію (Т-вірус, гриби, ксеноморфи), мінімум зброї, жодного сюжету крім вижити і звалити, жодних нових ідей. Я б порівняв цю гру з симулятором водопровідника: пирнув у гівно, закрутив вентиль, пройшов далі по трубі — пірнув у наступну.

Буде чекав Калісто.
Але підглянув проходження, а там анімації з 2008, лагають, не співпадають, не цього я чекав від 4К у 2023 році

На початку там з оптимізацією була просто повна біда. RTX2070s просто закипав від того всього. Після надцяти патчів які патчили попередні патчі все стало пристойно ))
Але гра нажаль абсолютно вториннс
Зараз із задоволенням проходжу рімейк DeadSpace це просто імба.

Граю на консолі, то ... Я манав бути тестувальником за власні гроші)
Цей тренд бентежить. А ігр як Калісто, ДедСпецй — одиниці. А таких би хотілося, а не 8ми бітну хрінь, якої тони, так ще й жеруть ресурсів, як перші дві.

Насправді повномасштабних ремейків з великим бюджетом не так багато. За останні роки я можу згадати аж 4 (?): Resident Evil 2, Final Fantasy VII Remake, Last of Us Part 1 та Dead Space. Все інше — більше ремастери та маленькі проекти типу Link’s Awakening, які не дуже ризикові фінансово.

Ремейк Dead Space, схоже, зробили у відповідь на успіх нового RE2, як у свій час оригиніальний Dead Space зробили у відповідь на RE4. Last of Us Part 1 готували під вихід серіалу на HBO, і нещодавний спайк продажів у ~300% показує, що це правильне рішення. Final Fantasy VII Remake також логічний: в США та Японії це культова гра, про ремейк якої просили вже років 15, а з новими фіналками у Square Enix якось не складалося останнім часом.

Ну а провал The Callisto Protocol не має ніякого відношення до назви на коробці: чуваки попилили 160 млн. долларів на середньої якості коридорний хорор, ще й хайпанули зайвого (почитайте меми про першу АААА гру), реакція аудиторії була цілком передбачуваною.

До ваших чотирьох ремейків я б додав ще ремейк Demon’s Souls.

Ага, особливо гляньте WC3 Refunded

Ремейк надо с любовью делать) Как и все игры, собственно

Они тот варкрафт как раз отлюбили во все места, особенно по части ладдера и ММР %)

Ну там и без учёта ладдера проколов полно. Меню работает как Детройт на максималках(это я, конечно, утрирую), графика — неприятная и объекты очень сложно читаются. Пандарийский пивовар без шляпы:(

Ага именно так посмотрел на ремейки Realms of Arkania и понял что перепройду оригиналы

Зараз в тренді взяти чиїсь успішні ідеї і називати це потім новим проєктом. Ніхто не хоче створювати свій унікальний Всесвіт.

Що ви купите в незнайомому ресторані: борщ чи хумус?

Більшість обиратиме, те що їм знайоме

Автор топіку теж так думає. Але на практиці більшість обирає борщ

Автор топіку не розуміє, чому не можна водночас з’їсти хумуса та борща :)
але в цьому випадку обирає таки борщ. І коли я допройду Dead Space — поясню чому саме.

хумус 10 грн
Борщ 15 грн
в кармані 20 грн

я чекав на цей аргумент)
хочеться жартівливо зацитувати видатного ігророба Кена Куторагі, який казав: «хочете купляти нові консолі, заробляйте більше».

Але я розумію, що інколи треба обирати. І тут дуже погано, що люди їдять один той самий «борщ» і не пробують нову «їжу»

Підписатись на коментарі