Ігрове аудіо в умовах джему. Топ порад для розробників

Як і щороку приблизно в цей самий час по всьому світу проходить найбільший захід із розробки ігор Global Game Jam. Він проводиться раз на рік із 2009 року і в ньому беруть участь понад 100 країн світу (а це близько 50 000 розробників!).

Global Game Jam існує, щоби об’єднати тих, хто захоплюється розробкою ігор, створити атмосферу творчості, співробітництва та інновацій. Для цього учасники збираються в найчастіше імпровізовані команди й розробляють гру на задану тему (щороку вона нова й оголошується безпосередньо перед стартом заходу).

Власне джем цього року проходить із 28 січня до 5 лютого, але упродовж передуючого тижня організатори та координатори заходу влаштували низку корисних для ігротворців подій: майстер-класи, лекції, активності з формування команд.

Цього року я мав нагоду виступити серед досвідчених українських джемерів і розповісти, чому варто брати участь у джемах і як краще облаштувати роботу над ігровим аудіо в таких умовах.
Подивитися або послухати матеріал повністю можна за посиланням. А нижче ділюся нотатками з вами!

Джеми — це круто

Навіть попри деяку стресовість процесу джему — обмеженість у часі, неочікуваність теми, необхідність співпрацювати з новими людьми — подібні заходи є дуже й дуже корисними.

Насамперед це — новий досвід, можливість вийти із зони комфорту. А для новачків у сфері — це певний тест і водночас пропрацювання своїх навичок. Ба більше, це — можливість поповнити власне портфоліо чимось «живим» і наочним, а не переозвучуванням сцени з якоїсь ААА-гри (це більше стосується аудіо спеціалістів).

Окрім того, джеми є важливою формою нетворкінгу, адже люди проявляють себе «в ділі», тож значно легше зрозуміти, хто є хто та налагодити важливі зв’язки на майбутнє.

Чи треба запарюватися над звучанням гри на джемі

Час подібних дискусій давно минув і відповідь однозначна — так. Тим більше, що кількість аудіоспеціалістів на джемах уже дуже тішить, пройшов той момент, коли на локації був тільки один чувак із міді-клавою.

Треба розуміти, що продумана музика і звуковий дизайн гри дають проєкту низку переваг:

  • виразніше перше враження;
  • запам’ятовуваність;
  • емоційний зв’язок із аудиторією;
  • краща функціональність і загальна цілісність гри.

Тож учасникам джему варто приділяти достатньо уваги цьому аспекту ігротворення.
Особливо це стосується учасників Global Game Jam Ukraine. Адже саме українська спільнота щороку влаштовує Всеукраїнський конкурс розроблених на джемі ігор, аби знаходити найбільш цікаві та перспективні проєкти та підтримувати талановитих розробників на шляху до випуску гри.

Для довідки: глобально Global Game Jam — це насамперед соціальний захід для ентузіастів та професіоналів ігробудування, і на ньому конкурсна частина відсутня. Тому все дійство закінчується завантаженням ігор на центральний сайт заходу та презентаціями проєктів командами.

Круте і продумане звучання гри точно допоможе справити враження на журі, що складається з розробників та представників ігробудівних компаній України і світу. Адже аудіо — це мова емоцій, яка впливає на людей на більш глибоких рівнях (під)свідомості.

Як організувати процес створення аудіо на джемі

Щоби зробити достойне ігрове аудіо на джемі в умовах стислих термінів створення гри, вам необхідно насамперед правильно організувати процес.

Це допоможе не загубитися на різних етапах, а також не витрачати зайвого часу на комунікацію і мікроменеджмент. А ще це максимізує ефективність кожного учасника: найгірше — це мати в команді аудіо спеціаліста, який більшість часу нічого не робить, аж поки наприкінці на нього не звалюється обсяг роботи, що нереально встигнути виконати з нормальним результатом.

Найадекватніший пайплайн створення ігрового аудіо на джемах має такі етапи:

  1. Зафіксуйте загальну концепцію гри: приділіть особливу увагу не лише загальному наративу та механікам, але й емоціям, що проєкт має викликати в гравців. Проговоріть та занотуйте, які меседжі ви хочете донести аудиторії за допомогою вашого проєкту.
  2. Почніть зі створення музики: на основі даних із попереднього пункту композитор уже зможе створити головну тему гри (це може бути тема головного меню, наприклад).
    Насамперед це визначить звучання всіх інших аудіальних асетів гри: інші музичні теми стануть похідною від головної, а також їй же буде підпорядковано звучання всіх елементів саунд дизайна. Це зекономить сили й час на розробку.До того ж, навіть якщо щось піде не так, у вас уже буде принаймні головна музична тема, що буде позитивно впливати на загальне враження від гри.
  3. Далі створіть елементи звукового дизайну, що не вимагають жорсткої прив’язки до візуалу. Йдеться про звуки оточення на локаціях, UX-звуки й таке інше.
  4. Створюйте основну масу звукових ефектів, коли вже попередньо фіналізовані персонажі та анімації. Це мінімізує кількість можливих правок порівнюючи зі створенням звукового дизайну навмання, без готової візуальної частини.
  5. Між іншим, для ігор на джемі абсолютно нормально підібрати частину звукових ефектів із готових рішень. Але завжди пильнуйте, щоби вони коректно вписувалися в загальну систему звучання гри, інакше в цьому буде мало сенсу. Краще залишити щось беззвучним, аніж із крінжовим саундом.

Якщо ви вже вдаєтеся до використання готових рішень, переконайтеся, що вони якісно звучать, за необхідності — відредагуйте їх, аби вони краще взаємодіяли з іншими елементами.

Головна порада для аудіоспеціалістів

Мало створити гарні аудіальні асети для гри — вони мають бути коректно імплементовані в проєкт.

Тож якщо ви як аудіоспеціаліст, не займаєтеся імплементацією, або ж у вас немає доступа до білду, вам треба налагодити гарні стосунки з програмістами. Саме вони будуть тими, хто буде вставляти ваші звукові асети в гру.

Зважайте, що програмісти будуть надзвичайно зайняті мільйоном інших справ і можуть банально забути про аудіо. Такі кейси, на жаль, трапляються, тож регулярно нагадуйте про себе й чітко формулюйте свої прохання.

А ще не полінуйтеся запросити фінальний білд перед заливкою, аби переконатися, що все звучить як треба. За необхідності — дайте конкретні правки, щоби програмісти могли пофіксити всі нерівності.

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини про геймдев

👍ПодобаєтьсяСподобалось4
До обраногоВ обраному2
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Підписатись на коментарі