Огляд Valheim/Вальгайм (ранній доступ). Скандинавська атмосфера, бойові комарі та українська локалізація

Войовничі вікінги знову підкорюють серця людей по всьому світу. Але тепер набіг на Steam зробила гра із назвою Valheim.

Отже, Valheim — це медитативний симулятор виживання від третьої особи із напруженими боями, в який можна грати як самому, так і з друзями. І незважаючи на те, що гра знаходиться в ранньому доступі, вона вже може похизуватися якісним контентом без багів. Звісно гра має недоліки, але вона дуже стрімко розвивається й отримує регулярні оновлення, які додають нові біоми, предмети, босів тощо.

Хто і як створював гру

02 лютого 2021 року п’ятеро людей, на звичайному Unity випускають у ранній доступ сиру версію гри з вельми простою графікою, але приємною скандинавською атмосферою. І тут починається неймовірне! Мільйон проданих копій за декілька перших днів! 3 мільйони копій продали за два тижні побивши рекорди Monster Hunter та GTA V! Вже в березні на розробників звалились гроші за продаж шести мільйонів копій! Гра на десятому місці в рейтингу Steam по одночасному онлайну із показником у 500 тисяч гравців!

Тож в чому магія гри? Як це грається та на що схоже? Що тут по нашій мові та взагалі ставленню до України?

Почнемо з розробників. Маємо шведську студію Iron Gate на чолі з Richard Svensson, який починав самостійно працювати над ідеєю Valheim і вже пізніше вмовив приєднатись до проєкту свого друга Henrik Tornqvist.

Henrik має друга дитинства, який одночасно є виконавчим продюсером видавництва Coffee Stain — Sebastian Badylak. І в результаті, ми маємо підписаний контракт про співпрацю. Ось вам приклад, як дружба принесла великій компанії золотий подарунок у вигляді неочікувано популярного Valheim.

Coffee Stain є частиною Embracer Group, що підтримали Україну та передали нам мільйон доларів ще у березні! До того ж це видавництво співпрацює з українською студією локалізації ігор UNLOCTEAM. Тому наявність української мови у грі — окремий великий плюс, за що велика подяка розробникам. До речі, наша локалізація хоч і має допис, що це робота спільноти, та все ж підтримує переклад нових патчів в день офіційного релізу, а для гри у ранньому доступі — це важливий показник.

Сюжет, геймплей та фізика Valheim

Ви — вікінг що помер у мідгарді, та валькірія не несе вас у Вальгалу, а залишає у Вальгаймі. Оскільки розробники вигадали цей десятий світ, то в них розв’язані руки вигадувати тут богів та свої правила.
Виходить що, Одін використовував цей світ як в’язницю, скидаючи сюди всіх, хто йому заважав. Однак деякі з його ворогів тут не загинули, а навпаки набираються сил та становлять небезпеку для Всеотця. Тож наша задача — вбити цих ворогів, тобто босів. Та розвісити їх голови на відповідному вівтарі і лише так ми зможемо довести Одіну, що заслуговуємо на своє місце у Вальгалі. І все! Сюжету рівно стільки, щоб відповісти на питання: хто ви та навіщо опинились у цьому світі.

Фізика у грі неперевершена! Рубаєте дерево — воно може впасти прямо на вас і вбити. У вас є озеро смоли, з якої не можете витягнути потрібні речі? Просто прокопайте рівчак та хай те озеро витече! А дим! У грі, яка займе у вас всього півтора гігабайти зроблене реалістичне розповсюдження диму! Ну тобто вам необхідно продумати у своєму будиночку димохід, якщо ви не бажаєте задихнутися.

У вас не буде рівнів, полоски експи, ваші дії прокачують відповідні навички і все. Чим більше ти рубаєш дерева тим кращі твої навички лісоруба. У нас немає книги з рецептами. Тільки взявши в руки новий матеріал ми дізнаємось, що можна скрафтити з його використанням.

Ігровий процес виглядає саме так: створюєш усі можливі предмети та покращення для свого поточного рівня розвитку, йдеш вбивати боса, отримуєш нові матеріали, відкриваєш нову місцевість, досліджуєш її — а потім повторюєш усе знову. Відмінною рисою Valheim є її простота. Гравця не перевантажують десятками термінів, механік та особливостей — йому просто дають розважатися та пізнавати ігровий світ. Те що, акцент гри зроблений на вивченні світу підкреслює той факт, що ви не помрете від голоду або спраги. За відсутності бою, вогню чи снігу ваше здоров’я не падатиме нижче 25 одиниць і це дозволяє вам не відволікатись від реалізації цікавих ідей.

Важливо зауважити, що гра майже не пояснює, що вам треба робити. Ну тобто до нас інколи прилітає Ворон Одіна та розповідає найбазовіщі речі. А все інше — відгадай сам, або дослухайся до ігрової спільноти.

Процедурна генерація

Величезний плюс Valheim — це процедурно згенерований світ. Тобто ваш світ точно буде відрізнятись від світів ваших друзів. Острова та біоми будуть унікальними. Вас ніяк не обмежують рівнями, скілами чи елементами прогресу. Ви вільні вивчати будь який куточок. Ваш розвиток залежить лише від вбитих босів. Кожен з них дає доступ до нових ресурсів чи полегшує ваше перебування в новій ігровій зоні. Вбивши першого боса ви отримаєте кірку за допомогою якої зробите бронзову зброю та броню, з нею буде простіше вбити другого боса, який надасть вам доступ до заліза, а у нутрощах третього боса ви знайдете предмет, що допоможе шукати срібло в горах і ви нарешті зможете зробити теплий плащ та не замерзати у снігах.

Для тих, хто грав до листопада 2022. Доповнення Імлисті землі

А для тих, хто грав в Valheim минулого року раджу зараз повернутись та оцінити доповнення Імлисті землі яке з’явилось у грудні. Адже воно докорінно змінює геймплей додавши у гру магію, магічні посохи, арбалети та інші цікавості. Да і самі нові землі варті вашої уваги. Бо після душних рівнин Імлисті землі з привітними та кумедними дворфами, з моторошними інфікованими шахтами, відчуваються як ковток свіжого повітря.

Порада для тих, хто зацікавився грою

Для тих хто зацікавився грою я щиро раджу пошукати друзів для її проходження. Коштує гра всього 280 гривень, тож купіть собі, подаруйте другу і повірте, такі витрати окуплять себе емоціями, які ви отримаєте від кооперативу. Більшість важких ігрових механік полегшуються наявністю людей, які допоможуть вам.

Та й взагалі більше людей мають купити гру з підтримкою української мови! Тим паче створений вами герої не прив’язаний до свого серверу, та може завітати з усім своїм спорядженням в гості на інші сервери, де допоможе слабкішим гравцям, ну або прихопить щось корисне для себе у сильніших!

🎮 Пишете або знімаєте огляди на ігри? Надсилайте їх нам на форум!(публікуємо лише унікальні текстові огляди, а відео-огляди — з текстовим супроводом)

👍ПодобаєтьсяСподобалось2
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Майнкрафт для хіпстерів

Пограв у цю гру рівно 1 день.
Мині вона здалася якоюсь пустою.
Ще більш мене напряг постійний грінд. Закінчилося тим, що я побудував корабель, виплив в море та потанув. Після цього гра була видалена.
Гра прохідна, але піарилась цілий рік до виходу. Тому мені було б більш цікаве інтервью з менеджером проекту та ПР — менеджером. Скільки грошей вони вклали в рекламу, перед тим як все окупилося?

Маю купу друзів, які награли по 500+ годин, у самого 200+.
Щотижня досі виходить до 50 нових відео на Youtube+Twitch. Середня світова проведена кількість часу в грі: понад 150 годин.
Грінд абсолютно нормальний для цього типу ігор, навіть доволі врівноважений і доволі цікавий, бо постійно потрібно ще й відбиватися то від тролів, то від комарів-убивць, то ще від кого.

Ну і що казати про систему будівництва, яка попри свою порівняну складність дозволяє людям створювати просто неймовірні візуальні шедеври.

Тому, імовірно, вам просто не зайшла гра, що абсолютно нормально.

Реклама була неймовірно мінімальною, видавці не очікували масштабного успіху від гри. Фанати ще під час бети самі підняли гайп до неї, і вже на релізі вона завірусилася. Навіть численні проблеми із серверами не зупинили поширення.

Реклама була такою, що до виходу у реліз десь за пів року бачив її на другорядних українських сайтах. А ми ну ніяк не Швеція.

Шалені кошти вливались в PR Кіберпанку, але він не зміг дотягнути до рівня онлайну Вальгейму. Тож питання не в рекламі, а в якості гри. Це нормально, що Вам не сподобалось. В кожного свої смаки, але для шанувальників виживачів — це та гра, яка варта уваги.

але він не зміг дотягнути до рівня онлайну Вальгейму

в якому сенсі?

Steamdb демонструє, наприклад, за останню добу онлайн у Вальгеймі — 60к, а в Кіберпанку лише 20к, і за мотивами Вальгейму, до речі, немає аніме-серіалу на Нетфліксі :)

А який сенс їх порівнювати?
У Вальгейма категорія Майнкрафта(грінд там і т.п) + можна грати не одному.
Кіберпанк тільки одному і близько не формула Майнкрафта

От власне я тому і спитав, що дивно порівнювати онлайн цих двох ігор. Бо одне діло сінглплеєрного GoW і зовсім інше якась контра.

підняли питання рекламу гри.
А кіберпанк то яскравий приклад, як надпотужною рекламою вдалось зробити величезні продажі при низькій якості стартової версії гри.

Особисто я вперше дізнався про Вальхейм від блогерів, якім сподобалась бета. Це була не реклама гри, а щирі емоції людей, яким сподобався проект.
Я розумію тих, кому не сподобалась гра, це нормально. В кожного свої смаки.
Але я не розумію нащо звинувачувати Вальхейм в рекламному піарі.
Адже шанувальники «формули майнкрафта» носили Вальхейм на руках і радили пограти усім.
Особисто я в майнкрафта не грав, я його не розумію та не сприймаю. Але скандинавська тема Вальхейму мене захопила на 150+ годин і залишила дуже приємні враження.
Гру зробили популярною саме гравці. «Народне радіо» так би мовити.

Хотів би відреагувати на кілька тез.

По-перше, дуже подобається, що люди почали говорити про низьку якість саме стартової версії 2077. Вона була справді ніяка, але гра дивовижна.

По-друге, ось тут

Це була не реклама гри, а щирі емоції людей, яким сподобався проект.

Керівники геймдев-компаній за останні пару років кілька разів розказували, що їм цікавіше працювати з блогерами, а не з профільними ЗМІ. Тобто, це була все ж таки реклама. Просто якщо ЗМІ продають типу експертність, то блогери — емоції. Звісно, ніхто ніяких «чемоданів» не отримував, але те що ігрокомпаніям зараз цікавіше працювати з блогосферою дуже помітно.

Гру зробили популярною саме гравці. «Народне радіо» так би мовити.

Схоже шо так! Останній з таких прикладів — Hi-Fi Rush. Чуваки прямо кажуть, що не знали як її просувати, тому довірилися сарафанному радіо.

Чесно кажучи за останні роки мене захопили лише RimWorld та Factory. Хоча я грав у більшість BuildStrategy, які виходили за останні 5 років.
Можу сказати що навіть Династія більш атмосферна і продумана ніж Валхейм.

Гарний огляд, дякуємо!

Підписатись на коментарі