Геймдизайнери, кучкуємось! «Дилема в’язня»

Слава Україні, ігроробчики!

Я до вас з таким проханнячком:

Роблю «дилему в’язня» для коопу на трьох гравців.

Коротко про «дилему в’язня» — це теорія гри, в якій гравців ставлять в ситуацію, коли вони мають обрати між зрадою та співпрацею. Але вигода від співпраці завжди менша, ніж вигода від зради. Тобто на кону якась винагорода (або уникнення покарання) і кожному гравцю окремо потрібно обрати найвигідніше для себе.

Хто який вибір зробив буде відомо лише після того, як вибір буде записано. Без обговорень. Така «гра» може тривати кілька раундів. Гравці запам’ятовують зради та співпраці інших гравців. В оригінальній «дилемі в’язня» існує три типи гравців: які завжди співпрацюють, які завжди зраджують, які мстять.

Я трохи відійшов від оригіналу в угоду саме моїй механіці. Що саме, не має різниці.

Ось моя модель «дилеми в’язня»:

Якщо кожен сам за себе, то є шанс отримати всю нагороду.

Якщо співпрацювати з кимось одним, то не факт, що хтось інший буде співпрацювати з ним. Нагорода від такої співпраці ділиться на двох, але є шанс отримати покарання, а зраджений 100% отримує покарання.

Якщо співпрацюють всі, то нагорода ділиться на 3, але й покарані будуть усі гравці.

В чому, собсно, питання. Я десь налажав. Знову, бо це друга ітерація. Але я не можу зрозуміти де. Щось пропускаю, знову... Тому прошу накидати мені зауважень, які розвалять всю цю теорію, а я буду намагатися затикати дірки.

Взаємовигідний бартер: ви ідеї, я модель;)

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини про геймдев

👍ПодобаєтьсяСподобалось3
До обраногоВ обраному1
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Якщо кожен обирає стратегію «кинути всіх», який саме механізм визначає, хто отримує 100% нагороди і кого слід покарати?

В ідеалі, нагорода має балансуватися вірогідністю отримати покарання (ризиком). Вища потенційна нагорода — вище ризик отримати покарання.
Тобто якщо людина обирає «не співпрацювати ні з ким», то фраза «Зраджує обох, отримує всю винагороду і 100% не отримує покарання» звучить якось надто казково, як ідеальний варіант, що підштовхує до зради. Бо в іншому випадку вірогідність НЕ отримати покарання для себе — менше 100% (якщо я правильно зрозумів статтю і таблицю).

На мій погляд, треба щось типу такого:
1) Не співпрацюєш ні з ким — вірогідність отримати покарання 75%
2) Співпрацюєш лише з 1 — вірогідність отримати покарання 50%
3) Співпрацюєш з обома — вірогідність отримати покарання 25%

У разі НЕ отримання покарання:
1) перший сценарій — вірогідність не отримати покарання 25%, отримуєш 100% нагороди
2) другий сценарій — вірогідність не отримати покарання 50%, отримуєш 50% нагороди
3) третій сценарій — вірогідність не отримати покарання 75%, отримуєш 33% нагороди

Тут вже люди почнуть думати, враховуючи свої психоемоційні особливості — хтось буде ризикувати сподіваючись отримати велику нагороду (але й з великим шансом бути покараним), а хтось буде грати більш безпечно, сподіваючись отримувати нагороду потроху, але й не наражати себе на ризик дуже сильно.

Так а в чём вопрос? Указана модель, но не указана задача которую можно было-бы решить неверно

Підписатись на коментарі