Шлях Геймдизайнера від 0 до Junior позиції. Як це зробити?

Доброго ранку, вечора, обіду.

Бажаю світла у вашу хату💡

От не міг я спати всю ніч 14 грудня, тому пишу цей текст о 3:49 коли дали світло.

Мрія стати розробником терзає дуже довгий час, проте я мав намір пройти цей шлях через програмування. Вірив та вважав, що це вірний шлях, але от саме цієї ночі щось ляснуло пальцями в моїй голові.

Якщо я хочу бути геймдизайнером, то чому б не стати, вчитися й приділяти 100% навчання на гемдизанера одразу?

Плюс є ще низка особистих факторів.

Тому я запитую в профі, як це зробити найкраще? Можливо є поради які дадуть крила? Скільки приблизно часу? Дякуватиму за будь яку інформацію, книгу, посилання на документи.

Із Англійською все зрозуміло😂

Допоможіть прошу 🙏

Дякую та Слава Україні 🇺🇦

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини про геймдев

👍ПодобаєтьсяСподобалось5
До обраногоВ обраному5
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Зробіть рісерч ринку. Останні роки є найгіршими за всю історію галузі й прогнози на наступні два роки не втішні. Ви зіткнетеся з аномально високою конкуренцією, оскільки ринок вже рік як переповнений сіньорами, готовими працювати за скромніші умови. Як ви будете конкурувати з ними?
Після проходження курсів й навіть маючи на руках пет-проект ви нікому не потрібні. Шукають кандидатів лише з досвідом роботи від 1 року.
В гейм-дизайнера рівень ЗП найнизький, а ще на проект зазвичай потрібно декілька програмістів, тестувальників, художників й т.д. а гейм-дизайнер потрібен лише один. Через ненормальну популярність цього напрямку маємо мільон гейм-дизайнерів у пошуку роботи.
95% вакансій це мобайл, ГК або кежуал, де потрібні знання Unity і досвід роботи на схожих проектах, а також розуміння лайв-опс і метрик, балансу, лвл-дизайну й ще купа іншого. З UE на ринку більшість вакансій стосується ААА-проектів, куди шукають сіньорів із досвідом понад 5 років, а вакансій для новачків немає. Тому раджу 10 раз подумати, чи воно вам треба, чи краще обрати більш перспективний напрямок.

Якщо я хочу бути геймдизайнером, то чому б не стати, вчитися й приділяти 100% навчання на гемдизанера одразу?

Іронія в тому, що геймдизайнеру треба уміти всього потроху.

Єдина порада — просто створи декілька власних ігор, вивчаючи заодно все необхідне, що знадобиться для цього в процесі. Не створюй ідеальну гру. Створюй просто хорошу гру. А ще можна приймати участь в ґеймджемах.

Можливо є поради які дадуть крила?

Тримай КРИЛА:

Дуже дивно бачити час від часу такі топікі тут. По перше, їх багато у інтернеті. Але гаразд, ну усе одно не розумію, звідкілля таке бажання бути гд? Погоджуся, що професія дуже романтизована у загальній уяві людей.

Бо, як написали вже, щоб бути гд — це тре витрачати багато власних зусиль та ресурсів.

Це не легко й іноді навіть не фаново. Воно може так здається, що це класно, бо ти сидиш й придумуєш фічу/в 1 годину, але насправді то велика кропітка робота, яка повина йти роками, на мою думку.

Конкуренція тут шалена, так що, «вижити» професіонально буде важко, особливо коли у нас досі немає навіть освіти про цю галузь.

А чому дивно бачити такі топіки тут?

Ну тому що, це вже не перший точно)
Виправьте мене, якщо ні.

Кожного разу одне й теж саме.

Якщо так дивитися на речі то й художник це романтизована професія. Яку також не фахово інколи робити. Але любиш, то робиш.

Шалена конкуренція на кожну спеціальність.

Я не бачу шаленої конкуренції на 3Dшників, на програмістів, на вузькопрофільних спеців штибу VFX Artist, проте бачу як багато нюбісів пруться в гд, вважаючи що гд медом помазано. Може це проф деформація, що мені так здається, але романтизація гд є)

Точно знаю, що якщо подобається грати в ігри, це не значить, що твоє признання стати гд або, що тобі обов’язково потрібно у геймдев. Просто вони тобі подобаються, це норма.

Особисто знаю декілька людей, котрі увійшовши в геймдев розчарувалися в очікуваннях й лівнули в гойті. Комусь зп не подобалася, хтось вигорав через кранчі й т.д.

Для початку — визначитись чи хочеться саме в гейм дизайн. Як на мене, вхід через програмування — це не сама краща інвестиція часу. Вчити програмування, щоб працювати дизйнером взагалі не потрібно. Звісно чим більше технічних скілів, тим краще, але це не є самим головним в професії.

Для гейм дизайна я б порадив наступний шлях

0. Якщо англійська мова не дуже — вчити

1. Почати читати книжки (можна слідувати порядку в якому написані)
— Level Up!: The Guide to Great Video Game Design by Scott Rogers
— Game Design Workshop by Tracy Fullerton
— Advanced Game Design: A Systems Approach

2. Блоги, наприклад
— Game Developer в розділі Блоги чи Дизайн www.gamedeveloper.com
— GD Keys gdkeys.com

3. Дивитись відео
— виступи з GDC ( це один з найкращих ресурсів як на мене) www.youtube.com/@Gdconf
— GMTK Game Maker’s Toolkit — www.youtube.com/@GMTK

4. Також курси. Можна спокійно на Udemy відсортувати по рейтингу і взяти найкращі, коли там знижки за 20 доларів чи на будь якій іншій платформі.
— доречі, рекомендував би також ознайомитись як побудований продакшен, хоча б базово , ось безкоштовний курс www.udemy.com/...​2UolmaTX0Xy_bzLT1ReVtpiG

5. Навчатись роботі з рушіями Unreal або Unity
— ось ресурс по навчанню Unreal від Epic Epic Developer Community dev.epicgames.com/community
Я б радив сконцентруватись на одному ( Unreal — якщо ПК/консолі, Unity — для мобільних)
— По рушіям просто варто мати на увазі, що багато чого схожого, і навчись працювати з одним, розібратись з іншим не буде складним.
— Багато AAA проектів (а може навіть й більшість) використовують кастомні рушії. Ось з цього списку 10 best AAA games of 2022 www.sportskeeda.com/...​ts/10-best-aaa-games-2022 — 7з 10 ігр зроблені на своїх рушіях, решта — Unreal

6. Щоб далі прокачуватись — пробувати свої сили в game jam

7. Ну і як фінальний результат цього всього, який реально допоможе знайти роботу — це портфоліо з проектами. Прототипи, проекти з гейм джемів, свій невеличкий проект. Мабуть ще було б круто, якби це був прототип/проект плюс дизайн документація до нього.

Нарахунок ПК/консоль чи мобільні — звісно, здебільшого на нашому ринку більше пропозицій саме по різноманітним match-3, слотам і просто мобільним іграм. Але й по звичайним відео іграм кількість студій постійно збільшувалась (і це не тільки аутсорс) — GSC, 4A Games, Frogwares, Ubisoft, Vostok Games, Starni Games, Fraglab, були Blackwood/Gunzilla (не знаю, що вони зараз), Wargaming ну і думаю є інші, це тих кого відразу згадав. Плюс аутсорсери типу Room 8, Dragons Lake. Також маючи вже досвід, можна спокійно віддалено знайти роботу в тих же CDPR чи в іншій закордонній студії

Успіхів!

Що думаэте про книгу Art of game design: Book of Lessens, вона також підходить для початку вивчання геймдизайну?

Мені вона не сподобалась. То й же Скот Роджерс , як на мене, для початку ідеально, а Workshop — просто на порядок вище (зараз читаю книгу по продакшену www.amazon.com/...​ac-4cac-bdd3-c1c8e55c3975 і дизайнер , що працював над 3ома частинами Uncharted часто її згадує)

Ще б порадив щось по когнітивній психології, наприклад Мислення швидше й повільне

Дякую за відповідь!

Дуже дякую!)

Я без досвіду, але трошки додам своїх вражень, оскільки, я прийшов до ГД так як ти. Захотів в геймдев->вчив С+±> вирішив стати ГД

Перше, що хочу сказати, що геймдизайн в нашій культурі виглядає дуже романтичною професією. Я гадав так: придумав гру, механіки, наратив, музику, візуал і все, ти — Кодзіма.
Насправді ж це все купа писанини у доках, таблицях, діаграмах і т.і. Наприклад я одну механіку на дз розписував на 4 сторінки А4. І це все дуже скрупульозна писанина до найдрібніших деталей. А це вже не так романтично.

І був великим здивуванням той факт, що мені це текстове пекло дуже сподобалося. Дійшло навіть до того, що я хвалився своїй дівчині тим, яку я круту і велику формулу розрахунку ДПС сам придумав( формула, звичайно що, була практично вся неправильною). З її слів у мене очі горіли, як в дитини, яка отримала іграшку, яку дуже хотіла!

Не знаю на скільки мої враження про роботу ГД є коректними, оскільки я тільки шукаю свою першу роботу, а все вищеописане стосується лише навчання на курсі.

Ще щодо курсів: на дев ту дев топові курси, проте мені там не вистачало практики. Мені здавалося, що я суперово засвоюю матеріал, проте коли я виконував ДЗ на платному курсі, де з тобою працює людина з досвідом і вказує на всі твої помилки, то я зрозумів, що не все так гладко. Знати і могти це зробити кардинально різні речі.

Дуже дякую.

Итак, я геймдиз с опытом создания игр на пк, мобилки, веб и настолки уже 4 года.
Мои советы вращаются вокруг собственного опыта десятков собесов. На всех уровнях, от джуна до синьора.
Ниже будет набор минимального пакета знаний и навыков, который позволит тебе начинать проходить собесы, и уже корректировать недостатки на основе запросов конкретной компании и ее фидбека.

Прежде всего определись с платформой и жанром. От тебя потребуется играть в игры этого жанра постоянно и держать четкое понимание, какие системы и механики сейчас стандарт индустрии, а какие можно модифицировать. Эти игры должны тебе нравиться!

На твой выбор платформы
1) Пк \ Консоль
2) Мобайл
3) Веб

Типы игр:
1) ААА+ (тут подразумеваются все скилориентированые игры высшего качества для тру геймеров)
2) Инди (креативные мало \ среднебюджетки для геймеров)
3) Мидкор (чаще соревновательные игры с геймплеем среднего темпа подходящим большинству малоскиловых игроков)
4) Казуал (игры для нескилориентированых пользователей, вроде твоей бабушки)
5) Гипер казуал \ Гибрид казуал (сверхбыстрые сессии, любимый жанр менеджеров и мастеров по ноготочкам, чтобы накатить катку в 5 минутном перерыве между клиентами)
6) Гемблинги \ Казиношки (не всегда подразумевают игры на реальные деньги)

В Украине наиболее часто ищут геймдизов в жанрах Мач-3 \ Хиден обжект \ Мердж (казуал на мобайл). А также гипер казуалки.
ПК у нас делают, но порог вхождения сильно выше и чаще ищут таких именно аутсорс команды.

Итак твой блок знаний для пути по мобилкам:
1) Теория геймдизайна (курсы devtodev \ книга Джесси Шелла для старта и блок live ops)
2) Математика (ищи курсы по гугл таблицам в ютубе и отдельные уроки по балансировке игровых экономик)
3) Аналитика (без фанатизма, главное знать, что такое CPI \ LTV \ DAU \ Retention D1-28 и знать как своими идеями их корректировать)
4) Базовые знания интерфейса юнити (опционально, так как казуальщики часто используют самописные движки)

Дадут тебе возможность стартовать на позициях джуна геймдиза на ивентиках или минииграх.

Блок знаний для пути по Пк \ Консолям
1) Прототипирование. Тут нужно выбрать движок, но по опыту ААА Пкшники всё же чаще сидят на Unreal Engine 4\5. Научись прототипировать механики, которые выдумываешь. Кодить не обязательно, выучи хотя бы Блюпринты, и научись реализовывать базовые идеи
2) Математика (набор из мобилок + боевой баланс классов и оружия)
3) Теория геймдизайна с упором на UX состовляющую
4) Личный мини-проект (прототип на кубиках, но красивый и четко демонстрирующий твои идеи)

В Пк \ Консолях решающим будет твой проект в портфолио, он позволит тебе обыграть конкурентов.

Надеюсь тебе поможет этот лонгрид. Удачи в бою!

Дуже дякую за розгорнуту відповідь та купу порад.
🤝 тисну руку за допомогу.

Якщо брати нішу інді ігр, я так розумію там варто пройти ті ж самі кроки що і для шляху ПК/Консолі ?

У цілому так, але буде не зайвим вивчити пайплайни 2д\3д арту, щоб контролювати процесс створення графону, а також процесс работи зі Стімом. В інді чем більш різноманітні навички та розуміння роботи різних проф, тим краще. Частенько в інді велика кількість джунів і хтось має знати порядок дій для оптимізаціі затрат часу. Але для старту, так, блок з ПК.

Дякую за відповідь!

Ну перше і головне дійсно зрозуміти, а чи потрібно воно тобі, бо бути готовим починати з программування, а потім в гд це така собі мотивація.

По друге, що саме в гд ти хочеш? Якщо комерційний ГД аля мобілки то вчи метріки, як аналізувати їх, що таке ЦА, правила та види монетизації, грай грай грай та вивчай ринок. Нажаль в нас поки що гд такі потрібні

Якщо гд фічей на АА або ААА гру, то нема нічого кращего за — роби щось своє. Прототипи, прототипи, кніженції забугорні, є безліч курсів по гейм дізайну. Але портфоліо свої ідей та реалізації це дуже круто.

Для початку пройди курс на DevToDev по геймдізу і зрозумій, твоє воно чи ні, бо реальний геймдізайн то далеко від того, що можуть уявляти люди

Дуже дякую )

В нас виходив блог із порадами для новачків в геймдизайні. Можливо, знайдете щось корисне для себе: gamedev.dou.ua/...​igner-tips-for-beginners

Підписатись на коментарі