Запрацював Overwatch 2. П’ять найважливіших змін сиквела, та як вони вплинуть на гру

Четвертого жовтня мали запуститися сервери Overwatch 2, хоча повною мірою цього й не сталося. Тому хочу розповісти про найпомітніші зміни командного шутера, а також про те, навіщо Blizzard їх впровадила та як вони вплинуть на майбутнє гри. Одразу зазначу: мені відомо про, м’яко кажучи, недружні дії компанії щодо нашої країни. Про це я теж зауважу.

Але спочатку трохи контексту та персонального виміру. Overwatch презентували на BlizzCon 2014 року. Вийшла вона навесні 2016-го. Гра стала першим за багато років продуктом Blizzard, що не був пов’язаний з Warcraft, StarCraft чи Diablo. Критики та гравці зустріли нову франшизу тепло — гра стала головним тріумфатором того року. Наприклад, здобула на The Game Awards 2016 перемогу в категоріях «Гра року ESports», «Найкращий мультиплеєр», «Найкраща ігрова режисура» та «Гра року».

Успіх був досить передбачуваний з кількох причин. По-перше, це симбіоз двох найпопулярніших ігрових жанрів — шутера та MOBA. По-друге, команда Overwatch зробила надзвичайну роботу в плані артдірекшену та дизайну героїв. Ексгеймдизайнер Джеф Каплан навіть якось розповідав, що на етапі узгодження інвестори були у захваті, бо ніколи не бачили таких персонажів. По-третє, Blizzard відома балансом своїх онлайн-ігор — той же StarCraft багатьма вважається справжніми шахами у світі RTS. Особливу роль це відіграє у кіберспортивних іграх, тому любов до балансу перейшла в Overwatch. Хоча й спричинила згодом багато нарікань.

Лише за тиждень після запуску в Overwatch зіграли 7 млн гравців, а за місяць ця позначка сягнула 10 млн. За даними аналітичної компанії NewZoo, у 2019 році кіберспортивна ліга Overwatch була найпопулярнішою у світі, зібрав на Twitch та YouTube понад 104 млн годин переглядів. У 2021 році аудиторія шутеру сягнула 60 млн.

У моєму житті Overwatch з’явився у 2018-му — це була перша гра, яку я придбав на PlayStation 4. З того часу, здається, не було тижня, коли б я не зіграв у неї бодай кілька матчів на день. Окрім того, моя дружина стала ще більшою фанаткою шутера й навіть використовувала його як терапію після серйозної операції. За чотири роки ми награли понад 3,5 тисячі годин.

Я не закинув гру, навіть коли на форумах Overwatch почали активно називати мертвою. Так сталося через надвисокий стартовий рівень гри та концепцію її розвитку. Нагадаю, що Blizzard обіцяла активно додавати нові мапи та нових персонажів. Спочатку так і було. За перші два роки кількість героїв зросла з 21 до 27. Та темпи стрімко падали. Останнього героя (андроїд Ехо) додали навесні 2020 року. Після цього виникла «косметично тиша» — від фанатів відкупалися новими скінами та перефарбованими старими скінами.

Разом з тим Blizzard переживали репутаційні скандали. Минулий рік для компанії став одним з найгірших в історії: державні розслідування, дискримінаційні звинувачення, проблеми з профспілками тощо. Ігроробам навіть довелося змінити в Overwatch ім’я техно-ковбоя Джесі МакКрі на Коула Кессіді — його назвали на честь одного з розробників, який був причетний до скандалів з домаганнями та неналежною поведінкою. На тлі цього другу частину шутера, трейлер якої показали на BlizzCon 2019, переносили чи то на 2023, чи то на 2024 рік.

Приблизно така ситуація була в команді Overwatch на початку повномасштабного вторгнення рф в Україну. Багато хто знає, що згодом Blizzard двічі «відзначилася». По-перше, український гравець назвав свій клан у Diablo Immortal на честь героїчного полку «Азов». Компанія змінила слово на технічну назву, нібито через порушення правил. Потім у World of Warcraft гільдії «Патріоти України» прийшов автобан за назву. Хоча тут треба зазначити, що гільдія була розташована на ру-сервері.

Загалом Blizzard відома своїм лицемірним ставленням до політичних питань. Наприклад, у 2019 році компанія суворо покарала професійного гравця у Hearthstone Чун Нг Вая — під час офіційної трансляції він вигукнув гасло протестувальників у Гонконгу: «Звільніть Гонконг — революція нашого часу». Президент та член правління Activision Blizzard Боббі Котик заявив тоді, що «їхня ігрова платформа — не місце для політичних висловлювань».

Насправді у такої цензури були тривіальні причини: Китай є перспективним ринком для компанії, тому заохочувати антикитайські настрої їй просто невигідно. Та з війною в Україні інша ситуація. Цивілізований світ одразу визначився, кого підтримувати — піти проти нашої країни було помилкою. Можливо, тому розробники Overwatch одразу ж видалили символ Z на одному зі скінів героя Заря. Нагадаю, що це етнічна росіянка, яка за лором гри вважається у росії зрадницею. На мій погляд, після 24 лютого її потрібно було якщо не видалити з гри, то щонайменше скоректувати історію.

Та повернімось до сиквелу. Всупереч новинам про перенесення гри на наступні роки, вже навесні стартував закритий бета-тест, а влітку — відкритий. Новин про Overwatch 2 ставало дедалі більше, а реліз запланували на 4 жовтня. Водночас з’явилося розуміння, що це буде за гра та чим вона буде несхожа на першу частину. Фанати затамували подих.

Сервери мали запустити о 22:00 4 жовтня, та цього фактично не сталося — десятки тисяч гравців стали у величезні черги. Перед кимось було п’ять тисяч людей, перед кимось десять, перед кимось сорок. Акаунти Overwatch рясніли виправданнями, що команда знає про всі негаразди та намагається їх виправити. 4 жовтня нічого не сталося, і більшість так і не змогла зайти в гру.

Керівники Blizzard наступного дня заявили, що так сталося не тільки через наплив гравців, а й через кілька DDoS-атак. Зараз і на ПК, і ні консолях все начебто працює нормально. Тому поговорімо про зміни.

1. Free to play

За оцінками аналітиків, за місяць після релізу перший Overwatch заробив на цифрових продажах $269 млн. До кінця 2016-го тільки на ПК гра заробила $565 млн. Тому її перехід на умовно безплатну модель з першого погляду виглядає дивним. Але є кілька гарних аргументів за таку трансформацію.

Перше — в Overwatch 2 з’явиться «бойовий пропуск», який потрібно буде купувати кожен змагальний сезон. Погодьтеся, заплатити один раз $70 та платити кожні дев’ять тижнів по $10 — це концептуально різні речі. Друге — таким чином Blizzard заохотила до гри не тільки її прихильників, а й нову аудиторію.Тут важливо зазначити, що 4 жовтня дехто все ж потрапив у гру. Були це переважно топові стрімери та... новачки. Третє — через free-to-play гра тепер може потіснити такі популярні батл-роялі, як Apex Legends чи то навіть Fortnite. Багато гравців вважають, що таке рішення остаточно доконає гру, але мені здається, що воно слушне з погляду стратегії.

2. Battle pass

Це, мабуть, найбільш контроверсійне нововведення. Якщо раніше нових героїв усі гравці отримували автоматично, то тепер на їхньому шляху буде «бойовий пропуск». Працювати це все буде приблизно так: на старті нові персонажі будуть недоступні для використання; щоб розблокувати їх, треба дійти до 55-го рівня. Наскільки зараз зрозуміло, ці рівні будуть занулятися кожного сезону.

Гравці одразу заволали, що Blizzard планує перетворити їхню улюблену гру на другу роботу. Але й тут є два нюанси. По-перше, поки що незрозуміло, скільки потрібно грати годин на ті 55 рівнів. По-друге, тим, хто не хоче «качати» свій battle pass, дали альтернативу — його можна придбати за $10. За словами розробників, майже кожного сезону буде виходили новий герой. Тому той, хто прагне зібрати весь пул персонажів, але не хоче багато грати, буде витрачати приблизно $50 на рік.

3. PvE-контент

Як я вже зауважував, Overwatch — гра з гарно пропрацьованим лором. Його рухають вперед талановито зроблені короткометрівки, комікси й навіть оповідання. Тому обмежуватися лише PvP-режимом було б дивно. Ігророби обіцяють, що PvE-контент буде виходити регулярно, сильніше розкриє історію всесвіту та конкретних героїв. Перші сюжети мають вийти вже на початку 2023 року.

Це буде, до речі, ще одна форма монетизації гри — зараз зрозуміло, що окремі PvE-сюжети треба буде купувати окремо. Чи сприйме таку модель масовий гравець, ще подивимося, але мені здається, що так. Гелловінські, різдвяні та архівні сюжетні події мали попит, хоча й були зроблені не досить цікаво. Саме тому до $50 на рік за battle pass можна буде додати ще $20–30.

4. З п’яти до шести

Для другої частини розробники прибрали одного танка. Для тих, хто ніколи не грав у Overwatch, поясню. В першій частині гравці грали командами шість на шість. Довгий час формат команд ніяк не регулювався, можна було взяти трьох танків та трьох героїв підтримки. Це призвело до появи такого явища, як GOATS — команда з певним набором танків та сапортів. Перемогти таку комбінацію іншою було неможливо, тому в якийсь момент весь Overwatch грав лише за шістьох персонажів.

Розробникам, які роками створювали та балансували нових героїв, це, звісно, не подобалося. Тому з певного моменту з’явилася обов’язкова форма 2-2-2: два танки, два герої класу damage та два — підтримки. Але навіть це не вирішило усіх питань. Часто матчі продовжувалися по 20, 30 чи навіть 40 хвилин. Команди просто товклися одна одній в щити.

Щоб додати динаміки в гру, розробники прибрали одного танка, і тепер це гра 5 на 5. Зауважу, що це найпопулярніший формат сучасного кіберспорту. Як на мене, з одного боку, це погано — в грі було досить багато зв’язок між танками, які тепер лишилися в минулому. Не буде більше могутнього дуо Рейнхард-Заря чи комби Оріса-Хог. З другого — тепер це майже блискавичні сутички. Як зазначає більшість топгравців, динаміки стало справді більше, а от хаосу набагато менше.

5. Нові можливості для кастомізації

У першій частині в кожного героя було до двох десятків скінів. Ситуація була, як і в інших іграх — звичайні костюми, рідкісні, легендарні й міфічні. Та я вже давно думав, що грі дуже бракує редактора зовнішнього вигляду. Тепер він буде. Гравці зможуть налаштовувати маски, костюми, зброю, навіть деякі анімації та ефекти.

З погляду балансу гри це може бути проблемою. Коли знаєш, як виглядають усі скіни в грі, помічаєш фланкера заздалегідь. Але тепер, потенційно, він може зробити незвичний скін, і під час сутички ти просто його не помітиш. Але з погляду насолоди це круте рішення — завжди приємно зробити так, щоб твій герой був унікальний.

Окрім того, не так давно Blizzard проводила опитування, чи готові гравці Overwatch платили $45 доларів за міфічний скін. При цьому легендарні вони хочуть продавати за $25. Якщо брати до уваги, що робити міфічні одежинки вони планують приблизно по одній в рік, то витрати на гру можуть бути такими: Battle pass — $50 на рік, PvE-контент — $20–30, скіни — $25–45. Як на мене, Blizzard надихнулася прикладом Diablo Immortal й тепер планує заробити трохи більше ще й на гравцях Overwatch.

Зазначу, що це головні нововведення в грі. Окрім них, Blizzard обговорює потенційні кросовери з іншими франшизами, появу Overwatch в інших медіа тощо. Та нині видається, що ця п’ятірка може докорінно змінити гру. Чи досягне друга частина гри доковідної популярності? Як у довгостроковій перспективі ці зміни сприймуть гравці? Чи допоможе все це залучити нових користувачів? Поки що впевнено відповісти на ці питання я не можу. А як гадаєте ви?

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини про геймдев

👍ПодобаєтьсяСподобалось2
До обраногоВ обраному1
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Хто зареєструвався, скажіть як ви це зробили?
гра просто не приймає укр номер телефону при реєстрації((((

У вас яка платформа? В менена ПС5 все ок, з першого разу прив’зався телефон

PC, не зміг прив’язати Київстар, тож прийшлось реєструвати на Vodafone

Хммм, я бачив скарги на те, шо неконтрактні номери не прив’язуються. Хоча в мене наче неконтрактний. Може це з саме з Київстаром проблема? Цікаво

Blizzard додали стікери з Z до overwatch2

Жодного тижню без скандалу

От я думав створити топік на цю тему, але воно дещо спірне. Це все ж таки просто зігзаг, яким умовно позначають витирання вікон. І таке графіті було у першому Овервотчі. Це з розряду — а чи доречно зараз, що сон позначається буквами Z? Хоча, на перший погляд, це графіті сприймається дійсно як зедка.

У Зарі прибрали Z, якщо я правильно пам’ятаю, тут змінити навіть простіше.

Я все ж таки не впевнений що порівняння коректне. Зарі — по лору з росії, тому тут зетка зовсім недоречна.
А ось у графіті немає такого бекграунду

порівняння не в «доцільності» (доцільно), а в тому, що якщо модель змінили, то змінити пнг — не проблема

При цьому, озвучує її дівчина з Польщі. Загалом, я дуже за те, шоб Блізи зробили Зарю українкою. Без жартів. Бо це мій другий улюблений персонаж (бо надзвичайно крута механіка бабла) і кожного разу мені якось.. соромно за неї грати(

Коментар порушує правила спільноти і видалений модераторами.

П’ять найважливіших змін сиквела

а що ANSI SQL 92 вже всьо?

Овервотч отримав друге дихання. Грати цікаво та динамічно. Зараз має тільки позитивні враження після переходу з першої частини, який стагнував останні декілька років. Так що обнова виявилась досить доброю

От ще б воно працювало все нормально

Чергове нагадування не давати гроші Activision Blizzard через їх брудні прийоми і стиль ведення бізнесу. Або хоча б дочекатись доки їх придбають Майки і почистять менеджерів

Мені здається, що ось цей ненажерливий трошки стиль — вплив пана Котика.

Підписатись на коментарі