Чек-лист публікації додатка в Google Play

У цій статті я б хотів розповісти та зафіксувати такий список, нагадування, або чек-лист для тих, хто збирається публікувати свою гру в Google Play. Пам’ятайте, яким би крутим розробником Ви не були та який багатий досвід публікації та релізів проєктів у Вас не був, завжди залишається шанс щось забути.

Над статею працював Orestotle

Отже, розпочнемо з самих низів, а це:

  1. Створити аккаунт у Google Play Console
  2. Оформити privacy policy
  3. Підготувати маркетингові матеріали (іконки, скріншоти, трейлер, баннер, текст для опису та короткого опису, APK)
  4. Забезпечити збірку наявністю сертифіката цифрового підпису(keystore)
  5. Налаштувати оплати
  6. Надіслати збірку на публікацію

А тепер давайте детальніше розглянемо ці пункти.

Створення аккаунту у Google Play Console

Для того, щоб опублікувати додаток в Google Play, потрібен обліковий запис розробника. Це особливий тип облікового запису, який дозволяє публікувати додатки в Google Play. Створити його можна за допомогою стандартного облікового запису Google. Необхідна частина процесу — внесення разової оплати за угоду розробника у розмірі 25 $.

Створити аккаунт розробника можна за посиланням

Після оплати потрібно буде заповнити дані для облікового запису розробника та завершити реєстрацію, а також підтвердити свою особу.

Угода користувача

Основні положення з Угоди Google Play про поширення програмних продуктів, про які ви повинні знати:

  • ви повністю відповідаєте за ваш продукт і контент, що в ньому поставляється;
  • ви зобов’язуєтеся відповідати на запитання користувачів протягом трьох робочих днів і на термінові питання згідно з визначенням Google протягом 24 годин;
  • зобов’язуєтеся зберігати конфіденційність і безпеку даних користувача;
  • ви не намагаєтеся обманювати, завдавати будь-якої шкоди або вводити в оману користувача та Google;
  • ви не розповсюджуєте заборонений контент. Всі Продукти, що розповсюджуються через Google Play, повинні відповідати правилам програми для розробників;
  • ви дозволяєте Google повертати покупцю повну вартість Продукту або транзакції всередині програми від вашого імені, якщо покупець запитує повернення коштів у будь-який момент після покупки. Видалення продукту не звільняє вас від відповідальності перед будь-якими виплатами;
  • загалом Google знімає з себе будь-яку відповідальність, пов’язану з вашим продуктом.

Оформлення Privacy Policy

Компанії, які збирають, зберігають та обробляють персональні дані, зазвичай публікують на своїх сайтах документ — Політику конфіденційності (Privacy Policy). Такий документ потрібен, щоб інформувати користувача про порядок обробки та подальші дії з наданою персональною інформацією. До прийняття GDPR (загальноєвропейського регламенту захисту даних) нормальним було створювати Privacy Policy з максимально розмитими положеннями і розміщувати її там, де ніхто шукати не стане.

З набранням чинності GDPR, компаніям важливо привести свою Privacy Policy у відповідність до нових, більш жорстких вимог. Порушення Регламенту може призвести до значних штрафних санкцій. З’являється ризик, що замовники почнуть відмовлятися від співпраці з підрядниками — відомо про кейси коли європейські замовники відмовлялися співпрацювати через недотримання вимог GDPR. Серед основних вимог Регламенту: отримання згоди на обробку даних, інформування про контролера/процесора, про права суб’єкта даних, а також про транскордонну передачу даних.

Якщо не знаєте, з чого розпочати редагування вашої Privacy Policy, робіть це за невеликою інструкцією.

  1. Визначте, хто є контролером інформації. У Privacy Policy повідомте користувачам про те, чи є Ви контролером інформації, тобто. відповідальними за всі дії, які надалі будуть скоєні із персональними даними.
  2. Вкажіть контактні дані обробника. Якщо компанія є контролером та обробником — цей пункт можна не включати, оскільки інформація співпадатиме з першим пунктом. Але, якщо все ж таки Ви є контролером, але для зберігання та обробки даних використовує послуги третьої сторони — вкажіть дані такої компанії-процесора(обробника).
  3. Вкажіть предмет, тривалість, характер та мету обробки персональних даних. Визначте, чи потрібні персональні дані для реалізації мети. Поясніть, навіщо потрібно надати ті чи інші дані, і які наслідки неподання такої інформації.
  4. Вкажіть дані та обов’язки Data Protection Officer (DPO). Зверніть увагу, що така посада не є обов’язковою. Якщо ж у компанії передбачена така посада — інформація про такого співробітника має бути доступна користувачам, чиї дані збираються.
  5. Пропишіть у Privacy Policy блок із правами суб’єкта інформації, зокрема:
  • Право бути поінформованим;
  • Право доступу;
  • Право на внесення змін;
  • Право на обмеження обробки даних;
  • Право на видалення та знищення;
  • Право на заперечення.
  • Вкажіть, чи передається кудись за межі ЄС інформація з персональними даними. Європейська Комісія умовно розділила всі країни на «надійні» та «ненадійні» з позиції рівня захисту персональних даних. Україна не належить до списку країн із високим ступенем захисту. Потрібно вказати, куди передається інформація, і як компанія взаємодіятиме з третіми країнами під час передачі інформації.
  • Бажано включити до політики так звану privacy notice. Це невелике повідомлення, яке допомагає суб’єкту даних зрозуміти, навіщо вам так потрібні їхні персональні дані.
  • Отримати від суб’єкта інформації згоду на обробку даних. Якщо раніше згодою вважалося бездіяльність суб’єкта, з набранням чинності Регламентом — від суб’єкта даних будуть потрібні активні дії. У момент надання згоди бажано вказати посилання на Privacy Policy.
  • Розмістіть документ так, щоб будь-який користувач міг отримати доступ до нього. Логічно розмістити його на головній сторінці і візуально виділити.
  • Не пишіть величезні Privacy Policy. Пам’ятайте, що чим простіше написана Privacy Policy — тим краще.

  • Підготовка маркетингових матеріалів

    До маркетингових матеріалів існують такі вимоги:

    • Вимоги стору. Ці вимоги монументальні і рідко схильні до змін, до них є чіткі описи;
    • Вимоги, що виникають із завдань проєкту: що актуальніше для ЦА цього додатка, який маркетинг у проєкту тощо.

    Для термінових релізів або перевірки MVP допускається, щонайменше, зробити маркетингові матеріали, що відповідають вимогам магазину. В інших проєктах необхідно зробити так, щоб маркетингові матеріали були максимальним внеском до успіху проєкту.

    App Store Optimization (ASO)

    ASO або App Store Optimization — це комплексний процес оптимізації сторінки мобільного додатка в магазинах App Store та Google Play з метою максимізації його видимості та конверсії відвідувачів у завантаження, і включає повну текстову оптимізацію назви, описів додатку, а також графічних матеріалів.

    Багато в чому App Store Optimization для iOS та Android нагадує існуючий вже кілька десятків років SEO (Search Engine Optimization) і полягає у підборі правильних метаданих та ассетів (іконка, скріншоти) для того, щоб бути вище у пошуку за ключовими словами, а ті користувачі, що зайшли на сторінку додатку завантажували програму.

    Текстове ASO в Google Play: назва, короткий та повний опис

    1. У Google Play немає підзаголовка та поля для ключових слів.
    2. Замість промотексту — короткий опис, який індексується у пошуку.
    3. Повний опис також індексується Google Play.

    Вимоги до метаданих у Google Play

    У цьому розділі ми поговоримо про ці та інші особливості, які важливо враховувати спеціалісту ASO при оптимізації.

    Назва має одразу передавати зміст додатку та за необхідності враховувати країну користувача

    У пошуковій видачі Google Play відображаються лише назва, іконка та баннер або проморолик за його наявності. Виняток становлять брендові запити, за якими також відображатимуться скріншоти або відеопрев’ю програми та короткий опис.

    Щоб користувач одразу зрозумів призначення вашого додатку, важливо правильно заповнити назву. Воно має розповісти про функції додатку всього у 30 символах.

    Подивіться, як видавці айдл-тайкуна TV Empire вписали у назву брендовий запит (TV Empire) , а також два загальні запити (Tycoon, Idle), які вказують на жанр гри.

    Гра TV Empire Tycoon в Google Play

    Уникайте використання чужих брендових ключових слів

    У Google Play немає поля для ключових слів і метадані додатка бачать усі користувачі. Якщо додати в опис брендові ключові слова конкурентів, правовласник може побачити це та подати скаргу на програму.

    Крім скарг конкурентів, додаток може бути відхилений і в процесі модерації. Алгоритм Google Play автоматично перевіряє метадані, що унеможливлює пропускання програми з брендовими ключовими словами. Ви ризикуєте отримати тимчасовий бан, тоді програма буде видалена з магазину і повернеться назад лише в тому випадку, якщо ви заберете брендовий запит.

    Щоб отримати установки на запити конкурентів, можна рекламувати програму в Google Ads. Місця розміщення вибираються автоматично, але програма може потрапити до розділу «Схоже на те, що ви шукайте» і потрапити у видачу за чужими брендовими запитами.

    Важливо працювати над Explore-завантаженнями, щоб потрапити до розділів «Вам також можуть сподобатися» та «Схожі додатки».

    Пошукова видача за брендовим запитом у Google Play

    У деяких категоріях програми Google Play з Explore може надходити більша частина трафіку, тому важливо працювати над попаданням у підбірки від редакції.

    Таким чином, додавати брендові ключові слова конкурентів у метадані заборонено, проте ви можете використовувати Google Ads та залучати Explore-трафік, щоб отримувати установки за потрібними ключовими словами.

    Зробіть короткий опис, який «продає»

    Короткий опис індексується алгоритмами та має довжину всього 80 символів. На відміну від повного опису, його бачать практично всі, хто заходить на сторінку програми. Тому при заповненні важливо знайти золоту середину: використовувати лише доречні ключові слова та донести, які функції є у вашому додатку.

    Наприклад, у короткому описі своєї Merge-гри видавець Dream Games Ltd. підкреслює їхню перевагу: прикрашання замку короля Роберта. А також виділяє цільову аудиторію та її потреби: вирішувати головоломки.

    Гра Royal Match в Google Play

    Таким чином, у короткому описі важливо розповісти про конкурентні переваги програми за допомогою ключових слів.

    Додайте оптимальну кількість ключових слів у повний опис

    ASO-експерт Райан Келлі зазначає, що повний опис читають лише 3% відсотка користувачів. Однак воно ранжується алгоритмами, тому важливо додавати до опису ключові слова.

    Розглянемо кілька правил, які допоможуть правильно додати ключові слова до опису:

    1. Обережно використовуйте «силу» ключа. Не женіться за популярними запитами, якщо ваша програма тільки виходить на ринок. Зосередьтеся на низько- та середньочастотних запитах.
    2. Повторюйте ключові слова в описі кілька разів, але не переборщіть. Я додаю 3 до 4 повторень важливих ключових слів у тексті при довжині опису 2000-2500 символів. Якщо описано більше 3500 символів, можна використати до 5 повторень ключових слів.
    3. Вставляйте найважливіші ключові слова в перші та останні 180 символів. Розробники Google Play зазначають, що це може позитивно вплинути на ранжування.
    4. Не женіться за довжиною опису. Ви можете розповісти про всі функції програми в 2500-3000 символів, або зробити опис на 4000 символів. Кількість символів не сильно вплине на позиції, головне використовувати в описі потрібні ключові слова і розповісти про найважливіші функції програми. У повному описі важливо вибирати ключові слова, виходячи не тільки з їх популярності, але й успішності програми. Найважливіші ключі можна додати кілька разів, особливо на початок і кінець опису.

    Структуруйте повний опис програми

    Важливо зробити опис зрозумілим для користувача, щоб людина могла легко та швидко переглянути текст. Використовуйте виділення жирним і поділіть опис на блоки, щоб підкреслити найбільш важливу інформацію про функції в програмі.

    Приклад структурованого опису зі сторінки гри Medieval Merge в Google Play

    Перевірте опис у Google Cloud Natural Language

    Google Cloud Natural Language — це інструмент, який дозволяє аналізувати та отримувати різні види інформації з тексту за допомогою машинного навчання. ASO-фахівці використовують цей інструмент для шліфування повного опису. Чим краще Google Cloud Natural Language категоризує наш повний опис, тим ефективніша програма буде просуватися в Google Play.

    При збиранні семантичного ядра звертайте увагу на 6 джерел

    Зібрати ключові слова для Google Play вам допоможуть такі джерела:

    1. Пропозиції ASO-інструментів. Вони значно прискорять збирання семантичного ядра і дозволяють підібрати такі запити, які ви не змогли б вигадати самостійно.
    2. Особиста логіка. Ви знаєте всі функції своєї програми, тому зможете знайти найрелевантніші ключові слова для його просування.
    3. Пошукові підказки Google. Користувачі часто застосовують їх при пошуку, тому важливо додавати такі підказки до семантичного ядра.
    4. Аналіз описів конкурентів допоможе знайти цікаві ключові слова для просування в Google Play, яких поки що немає у вашому семантичному ядрі.
    5. Аналіз ключових слів у відгуках. Відгуки індексуються алгоритмами Google Play, тому потрібно враховувати ключові слова з них під час складання семантичного ядра. Відгуки також допомагають краще зрозуміти потреби та болі цільової аудиторії.
    6. Google Ads. Перед тим, як додавати ключові слова з Google Ads до семантичного ядра, перегляньте, наскільки вони підходять для ASO.
    7. Ключові слова в пошуку зображень Google. Вони можуть дати хороші ідеї long-tail запитів, які ви не зустрінете в інших джерелах. Однак перед використанням таких ключових слів важливо перевірити їхню популярність для Google Play.

    Крім підказок ASO-сервісів, здорового глузду, аналізу конкурентів, при складанні семантичного ядра в Google Play важливо враховувати ключові слова з відгуків, пошукові підказки Google Play та запити з Google Ads

    Візуальне ASO у Google Play: іконка, скріншоти та відео

    У Google Play при оптимізації іконки та скріншотів важливо дотримуватись деяких правил.

    Приділяйте особливу увагу вибору іконки

    У пошуковій видачі Google Play за загальним запитом відображається лише іконка.

    Вам потрібно звернути увагу користувача на вашу програму тільки за рахунок іконки та назви. Тому вибрати правильну іконку в Google Play особливо важливо. В більш детальному пошуку, також важливим є баннер або проморолик.

    Перед вибором необхідно провести конкурентний аналіз. За допомогою ASO сервісів ви можете переглянути іконки інших програм, які також знаходяться у видачі за запитами з семантичного ядра. Так ви проаналізуйте конкурентів набагато швидше, ніж дивитися видачу по кожному запиту вручну. Але це безкоштовних сервісів по ASO мало, а ті, що пропонують безкоштовні плани, часто мають дуже обмежений функціонал. Тому доведеться вручну робити аналіз конкурентів

    Потрібно підібрати таку іконку, яка виділятиметься на тлі конкурентів, розповідатиме про призначення вашого додатку та асоціюватиметься з ним. Зазвичай я показую дизайнеру іконки інших популярних додатків і даю завдання зробити такий креатив, який буде помітний на їхньому тлі.

    Важливо зробити кілька іконок, а потім провести A/B-тестування та підібрати той варіант, який матиме найбільшу конверсію.

    Також варто не забувати про вимоги до іконки:

    • 32-бітовий файл PNG (з альфа-каналом)
    • Розмір: 512×512 пікселів
    • Максимальний розмір файлу: 1024 КБ
    • Відповідність специфікаціям дизайну значків Google Play
    • Відсутність графічних або текстових елементів, які вказують на рейтинг, ціну, категорії Google Play чи іншим чином вводять в оману користувачів (дізнатися більше можна в правилах щодо метаданих)

    Під час вибору скріншотів спирайтеся на функції програми та результати A/B-тестування

    Вибрати найкраще скріншоти для програми допоможуть такі правила:

    1. Продумайте, що хочете показати. Не починайте роботу над скріншотами з ідеї, як зробити красиво. Спирайтеся на те, яке повідомлення ви хочете надіслати. Проаналізуйте, що пропонують конкуренти, та спробуйте зробити скріншоти, які відображають цінність вашої програми.
    2. Виберіть горизонтальну або вертикальну орієнтацію. Щоб правильно вибрати орієнтацію скріншотів, потрібно спиратися на завдання програми, аналіз конкурентів та особливості ніші. ASO-експерти відзначили, що горизонтальні скріншоти майже завжди виграють на тестах у їхніх проєктах. Горизонтальні скріншоти показують більшу конверсію навіть для вертикальних ігор. Ви можете спробувати різні варіанти орієнтації скріншотів на A/B тестах і вибрати відповідний.
    3. Враховуйте вимоги Google Play до скріншотів. Зараз на скріншотах та іконці заборонено говорити про успіхи програми, нагороди, ціну та рекламу. Не можна використовувати слова «Краще», «№ 1», «Популярне», «Новинка», «Знижка», «Розпродаж», «Мільйон завантажень». Також заборонені заклики до скачування та не можна перевантажувати скріншоти дрібними елементами. Читайте інші вимоги Google Play до візуальних метаданих.
    4. Виберіть між скріншотами та відео. Згідно з дослідженнями ASO-спеціалістів, лише 28% видавців у Google Play використовують відео. Також радять зробити A/B-тест перед додаванням відео. Експерименти на платформі SplitMetrics показали, що через деякі відео коефіцієнт конверсії може знизитися.

    Під час підготовки зі скріншотів та відео важливо враховувати вимоги Google Play до метаданих, відштовхуватися від змісту програми та результати A/B-тестування.

    Робота з відгуками на програму в Google Play

    При роботі з відгуками важливо враховувати їх індексацію та мобільність алгоритму роботи Google Play із зафічеринеми відгуками.

    Використовуйте ключові слова у відповідях на відгуки

    У Google Play відгуки індексуються пошуковими алгоритмами, хоч і мають не дуже сильний вплив на ранжування у пошуку інших факторів. При можливості краще додавати у відповіді на відгуки ключові слова, вони можуть допомогти:

    1. Отримати більш високі позиції за ключовими словами, які ви використовуєте в метаданих.
    2. Ранжуватися за словами, які ви не змогли використовувати в метаданих.
    3. Зміцнити позиції за брендовими ключовими словами.

    Приклад використання ключа з назвою гри у відповіді на відгук Idle Miner в Google Play

    Регулярно перевіряйте зафічерині відгуки

    У Google Play алгоритм роботи із зафічериними дуже мобільний, відгуки швидко потрапляють до цього розділу. Я перевіряю зафіксовані відгуки один раз на тиждень. Щоб прибрати негативних із зафічериниз, потрібно просити друзів відзначати на них «Не корисно». Бажано, щоб друзі також встановили програму і самі написали відгук, це підвищує шанс того, що Google Play не зітре позначку.

    Позначки «Корисно» допоможуть підняти позитивні відгуки у видачі. Під час роботи із зафіксованими відгуками враховуйте загальну кількість відгуків на день. Наприклад, для нових і непопулярних додатків, які можуть не отримати жодного відгуку за день, достатньо поставити 1-2 дизлайки. Якщо ви отримуєте більше 5 відгуків, можна поставити 5 дизлайків. Я називаю приблизні цифри, вам потрібно знайти такі для вашого проєкту самостійно.

    Важливо вчасно зреагувати та не пропустити негативні відгуки у зафічерених, інакше конверсія в установку може знизитися через них.

    Що важливо пам’ятати про просування в Google Play

    1. Не додавайте брендові ключові слова інших компаній у метадані, інакше додаток буде відхилено з Google Play.
    2. Акцентуйте увагу на іконці, оскільки користувач прийматиме рішення про перехід на сторінку багато в чому завдяки їй.
    3. Під час складання повного опису додайте більше ключових слів на початок і на кінець тексту.
    4. Використовуйте Google Natural Language для більш ефективної категоризації додатку.
    5. Додайте ключові слова у відповіді на відгуки, так ви зможете покращити позиції щодо них у пошуку.
    6. Під час збору семантичного ядра враховуйте пошукові підказки Google та запити Google Ads.
    7. Алгоритм фічерингу відгуків у Google Play дуже мобільний, тому оперативно перевіряйте зафіксовані відгуки.

    Проморолик

    Це важлива частина маркетингової компанії, тому що дозволяє найбільш вигідно презентувати додаток для користувача. Додавання ролика саме по собі опціонально, та і як вище вказував доцільність цього потрібно перевіряти A/B тестами, але якщо ми дбаємо про клієнта та користувачів і ми маємо час і бюджет, то це краще зробити.

    Перед додаванням ролика важливо звернути увагу на вимоги Google Play:

    • Вказуйте URL окремого відео на YouTube, а не плейліста чи каналу;
    • Не використовуйте відео з віковим обмеженням як проморолик;
    • Використовуйте повне посилання на відео YouTube замість скороченого.

    З останніми оновленнями Google Play та додаванням функції автоматичного відтворення промо ролика на фоні сторінки гри, в багатьох випадках це збільшило конверсії додатків, та частково вирішило проблему вибору між проморолик/скріншоти, але все рівно я б рекоменудвав тестувати сторінку гри з відео та без нього

    Вигляд сторінки гри Idle Miner Tycoon в оновленій версії Google Play

    Поради щодо створення відео

    Відео повинне бути короткими (від 30 секунд до 2 хвилин) та демонструвати найпривабливіші функції додатку.

    Баннер

    В оновленій версії Google Play баннер почав використовуватись активніше та відображатись у пошуковій вибачі, тому я б рекомендував приділити більше уваги баннеру гри також.

    Пошукова видача за запитом idle tycoon в Google Play

    Також не забудьте ознайомитись з вимогами до баннера (зображення для опису)

    Базові вимоги Google play:

    • Файл JPEG або 24-бітовий PNG (без альфа-каналу)
    • Розмір: 1024×500 пікселів

    Вікові обмеження

    Вимоги Google Play

    Система вікових обмежень для ігор та додатків враховує особливості законодавства та культури окремих країн. Це дозволяє розробникам більш точно визначати обмеження для контенту та розповсюджувати додатки серед тієї аудиторії, для якої вони призначені.

    Щоб встановити вікові обмеження, увійдіть до Google Play Developer Console та заповніть спеціальну анкету для кожного з своїх додатків. Додатки, яким не надано рейтинг, можуть бути заблоковані для окремих користувачів або країн.

    Ви повинні заповнити анкету для встановлення вікових обмежень та дотримуватися рекомендацій щодо оцінки контенту. Додатки, які не мають обмеження, можуть бути видалені з Google Play.

    Увага! В анкеті давайте правдиві та максимально точні відповіді, інакше додаток може бути видалена або заблокована.

    Заповнення анкети

    1. Увійдіть у Google Play Developer Console.
    2. Виберіть програму.
    3. У меню зліва натисніть вікові обмеження.
    4. Прочитайте інформацію про анкету та введіть свою адресу електронної пошти. На цю адресу представники IARC зможуть зв’язатися з вами.
    5. Натисніть кнопку Продовжити.
    6. Оберіть категорію.
    7. Заповніть анкету. Якщо ви вказали відповіді на всі запитання в розділі та хочете змінити одне з них, натисніть Редагувати. Щоб закінчити заповнення анкети пізніше, натисніть кнопку Зберегти проєкт. Для кожної програми доступна лише одна чернетка.
    8. Натисніть Визначити вікове обмеження.
    9. Виберіть Встановити вікове обмеження на сторінці із загальною інформацією про обмеження.

    Після цього ви можете переглянути вікові обмеження та анкети на сторінці Вікові обмеження. Якщо ви бажаєте повторно заповнити анкету для додатку, натисніть Нове опитування на сторінці Вікові обмеження.

    Технічні вимоги до apk-файлу

    • Розмір apk-файлу не повинен перевищувати більше 150 Мб. Буває, що ваша програма працює на статичному контенті (не робіть так) або є грою та її розмір більше 150 Мб. Така програма можна розбитися на частини: основна — до 150 Мб та кілька додаткових APK Expansion Files до 2 Гб кожен;
    • Apk-файл не повинен бути debuggable;
    • Apk-файл має бути підписаний файлом цифрового підпису (Keystore).

    Забезпечення збірки наявністю цифрового підпису (keystore)

    Цифровий підпис необхідний для того, щоб Google Play міг ідентифікувати розробника, і надалі тільки цей розробник міг оновлювати/змінювати програму. До того ж на цифровий підпис зав’язані безліч сервісів, таких як Facebook SDK і більшість Google сервісів.

    Цифровий підпис міститься у сховищі ключів (файл з розширенням .keystore або .jks ). До сховища повинні додаватися:

    • store password — пароль до сховища ключів;
    • key alias — назва ключа в сховищі;
    • key password — пароль до ключа.

    Я вважаю цей розділ важливим. Зі свого досвіду виніс сумний урок, що замовники, особливо ті, хто замовляє додатки у аутсорсерів чи фрілансерів, через незнання приділяють мало уваги такій важливій речі, як цифровий підпис додатку. Тому менеджер повинен взяти на себе зобов’язання і переконатися, що додаток підписано і ключ разом з паролями, що його супроводжують, не був забутий, не був втрачений або не потрапив не в ті руки після публікації.

    Увага! Сховище ключів має знаходитись у надійному місці. Якщо ви втратите доступ до сховища або паролі до нього, то дороги назад немає. І навіть Google нічим не допоможе. Вам доведеться опублікувати програму з новою назвою пакета та новим ключем. Крім того, потрібно оновити опис вихідного додатку та закрити до неї спільний доступ. Втрата файлу або паролів обернеться для вашого додтаку повною трагедією: користувачам доведеться видаляти поточну версію та завантажувати з Google Play нову, а ви втратите статистику, завантаження, аудиторію та багато іншого, заради чого ви стільки працювали. Загалом, неприємна подія. Хорошою практикою вважається підписувати групу своїх додатків одним і тим самим цифровим підписом. По-перше, ви не заплутаєтеся в них, а по-друге ви отримуєте ряд приємних бонусів. Наприклад, можна організувати безпечне спілкування між своїми додатками через Intent, кастомний <user-permission> та його властивість android:protectionLevel="signature«. Але це вже має знати розробник.

    Налаштування оплати

    Іноді розробник планує продавати контент у додатку, або робити сам додаток платним. Почати слід з того, що у своєму обліковому записі розробника після завантаження програми ви можете вибрати тип програми: платну або безкоштовну.

    Зміна типу програми

    Ви можете зробити платну програму безкоштовною без повторної викладки програми в стор. Але для того, щоб зробити безкоштовний додаток платним, вам потрібно буде викладати додаток у стор з новою назвою пакету та вказуванням ціни.

    Особливості роботи з податками у деяких країнах

    Якщо розробник українець Google визначатиме, стягуватиме та сплачуватиме у відповідні установи ПДВ в розмірі 20% із продажу в Google Play додатків і контенту в додатках користувачам з України.

    Якщо ви зареєстровані в Україні та не маєте статусу платника податків «Компанія» АБО «Приватний підприємець» зі статусом платника ПДВ «Зареєстровано», Google також застосовуватиме податок на додану вартість (ПДВ) у розмірі 20% до сервісного збору, який стягується з покупок користувачами у всьому світі. У ваших звітах про доходи стягнення ПДВ в розмірі 20% відображатиметься окремо від сервісного збору.

    Податки, які ви маєте сплатити в Україні, залежать від статусу вашої реєстрації платником податків у цій країні. Нижче описано, як ви можете надати Google свою податкову інформацію в Україні.

    Наприклад:

    Припустимо, що ціна додатка дорівнює 100 японським єнам, а ПДВ становить 20%. Розробник перераховує до відповідних органів ПДВ у розмірі 17 японських єн.

    Формула: Ціна додатка — (ціна додатка * 1/(1 + податкова ставка)) 100 яп. єн — (100 яп. єн * 1/1,2) = 17 яп. єн

    Дохід розробника після сплати операційного збору у розмірі 30% та ПДВ: 58 японських єн.

    Формула: ціна без ПДВ * 70% 83 яп. єни * 0,7 = 58 яп. єн

    Більше інформації про податкові збори та правила Google Play доступні за посиланням.

    Після того, як ви зареєстрували акаунт і вказали інформацію про податкові збори, можна вказати ціну на додаток, переконавшись, що ціна потрапляє в діапазон цін, встановлений для вашої країни. Усі діапазони є тут.

    Ціна додатка та валюти

    Ціна на додатка встановлюється у місцевій валюті. Для того, щоб переглянути ціну на додаток, необхідно:

    1. На сторінці Ціни та розповсюдження вкажіть потрібні країни або встановіть прапорець «Вибрати все».
    2. Переглянути ціну для кожної країни у відповідному стовпці:
    • ціни для різних країн розраховуються за поточним обмінним курсом з урахуванням місцевої специфіки ціноутворення.
    • якщо місцева валюта не підтримується, для країни діє ціна вашої валюти за замовчуванням.

    Як власник додатку Ви маєте право виставляти ціни для кожної країни відповідно до ваших забаганок. Для цього потрібно:

    1. Поряд із потрібною країною натисніть Змінити;
    2. Введіть ціну;
    3. Натисніть Застосувати.

    Оновлення цін

    Важливо: якщо розробник планує заробляти на додатку як основному джерелі доходу, варто врахувати необхідність оновлювати ціни на додаток у відповідність до курсу валют. Для цього необхідно виставити прапорці поруч із потрібними країнами та натиснути Оновити курси валют на екрані «Ціни та ціноутворення».

    Налаштування альфа- та бета-тестування

    Альфа- та бета-тестування дозволяє випробувати ваш додаток на вузькому колі користувачів. Існує відкрите та закрите тестування. В обох випадках тестова група користувачів не зможе залишати публічні відгуки в Google Play — лише особисті, які не є загальнодоступними. У будь-якому випадку корисно запропонувати їм додатковий загальний канал зворотного зв’язку. Варто відзначити, що неважливо, публікуєте ви додаток вперше, оновлюєте існуючий або змінюєте його опис, зміни будуть доступні в Google Play не миттєво, а лише за кілька годин.

    Поетапне впровадження оновлень

    Оновлення додатків можна впроваджувати поетапно, розпочавши з невеликої частини користувачів, яка вказується у відсотках, і поступово збільшуючи їхню кількість. Поетапне впровадження доступне лише оновлень програми, а чи не його початкової версії. Вибір користувачів відбувається абсолютно випадковим чином і ви не можете вказати будь-які параметри вибору. Також ви не можете відкатити версію програми у користувачів, які вже встановили оновлення.

    Незважаючи на обмеження, поетапне впровадження дуже потужний і корисний інструмент. Припустимо, стався жахливий сценарій: на етапі розробки та регресійного тестування ви пропустили будь-яку блокуючу проблему. З поетапним використанням проблему при публікації оновлення виявлять не всі ваші користувачі, а лише їх частина. Звичайно, моментально виправити або відкотити версію не вийде, однак решта ваших користувачів з проблемою не зіткнеться, а у вас з’являється можливість пофіксувати несправність і викотити оновлення для тієї ж групи користувачів.

    Вкрай рекомендуємо не нехтувати і користуватися цією можливістю. Для застосування можна скористатися кроками в 10, 25, 50, 75 і 100% і розтягувати відповідно до довжини спринта.

    Публікація програми

    Якщо ви готові опублікувати версію, зробіть таке:

    1. Відкрийте Google Play Developer Console.
    2. Виберіть програму.
    3. У меню зліва відкрийте розділ Керування версіями.
    4. Поруч із назвою потрібної версії натисніть Продовжити.
    5. Перегляньте проєкт випуску та за потреби внесіть зміни.
    6. Виберіть Переглянути. На сторінці, що відкрилася, можна переконатися, що нічого не заважає випустити версію програми для користувачів.
    7. Перегляньте всі попередження та повідомлення про помилки.
    8. Для запущених продуктів вкажіть відсоток впровадження версії. Якщо ви вперше випускаєте робочу версію, ця настройка буде недоступна.
    9. Виберіть Підтвердження версії. Якщо ви випускаєте програму вперше, вона буде опублікована для всіх користувачів Google Play у вибраних вами країнах.

    Базові рекомендації з маркетингу

    Якщо ваша гра не гіперказуальна, та ви плануєте розвивати проєкт як мінімум пів року, то я б рекомендував заводити соціальні мережі для гри, та збирати ком’юніті ще на етапі розробки, активно вести соціальні мережі, такі як TikTok, Instagram ( використовуючи Reels), Ютуб ( використовуючи Shorts) та зі всіх цих соцмереж збирати в ту з якої ви зможете активно перенаправити аудиторію за посиланням в день релізу (twitter, telegram, facebook, discord). Важливим є те щоб аудиторія могла спілкуватись та давати фідбек по всьому що вони бачать, тому що гра завжди розробляється під конкретну Цільову Аудиторію, і сама аудиторія як ніхто інший знає чого їм не хватає у грі.

    Не лінуйтесь публікувати відео, не лінуйтесь знімати короткі геймплейні моменти в грі, тому що все це може привести вам більше людей до вашого проєкту.

    Пам’ятайте, що як і будь де, в Google Play є така річ як «Популярні новинки», щоб туди потрапити, потрібно щоб Ваш проєкт в перші 30 днів після релізу показав дуже хороші результати (завантаження, висока оцінка, низький ANR, низький відсотоз збоїв). Попадання в цей чарт дає дуже велику кількість трафіку, коли інстали в день можуть досягяти до 100 000 в день. Але для цього потрібно дуже ретельно підготуватись перед релізом.

    Підсумки

    Як Ви можете бачити, реліз в Google Play це дуже трудомісткий процес, який вимагає багато знань, практики, підготовки, фінансів в деяких випадках, але все це впливає на успішність вашого додатку. Ми проговорили такі теми як створення аккаунту, де дізнались про базові вимоги Google до розробників. Обговорили Privacy Policy, щоб в майбутньому не виникло юридичних проблем з цим. Підготували маркетингові матеріали та пройшлись по базових ASO моментах в публікації гри, звісно для детального вивчення ASO потрібно більше занурюватись в цю тему і кожен з обговорених моментів розбирати ретельніше на прикладах та використовуючи ASO інструменти. Обговорили чому варто берегти keystore, цінову політику, ціноформування, платні додатки, податки, альфа і бета-тестування та поетапне впровадження оновлень яке допоможе вберегти вашу аудиторію від помилок в білдах. А також базові рекомендації з маркетингу які можна розвивати в окрему повноцінну статтю на цю тему.

    Післяслово

    Надіюсь цей гайд буде досить інформативним для всіх Вас, та впевнений що пропустив якісь моменти. В цілому якщо таке буде, тоді я доповню цю інформацію, також діліться своїми результатми, розказуйте про свої кейси, спостереження, експерименти.

    Більше цікавих статей, перекладів, новин та звітів можна знайти на каналі Записи Орестотеля — GameDev Reports & News

    Над статтею працював Orestotle

    Якщо у Вас є якісь запитання, зауваження чи інформація якою Ви б хотіли поділитись, пишіть не соромтесь.

    Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини про геймдев.

    👍ПодобаєтьсяСподобалось4
    До обраногоВ обраному4
    LinkedIn
    Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
    Ctrl + Enter
    Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
    Ctrl + Enter

    Крута робота,
    Дякую :)

    Радий що сподобалось!
    Надіюсь ця стаття була корисною для Вас!

    Підписатись на коментарі