Які ігрові студії можна вважати «FAANG» для геймдеву?

Які світові студії можна вважати аналогом FAANG у геймдеві? Найбільш високооплачувані та в які, умовно, найважче потрапити працювати.

Sony, Activision/Blizzard, Nintendo, EA, Microsoft Studios?

Тоді як їх називати, MENABS чи BANSME? 😅 Чи якось інакше?

Чи може ви вважаєте найтоповішими інші студії? Якщо так, то які? І у якій зі світових топових студій особисто ви хочете колись попрацювати? Пишіть у коментарях!

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини про геймдев

👍ПодобаєтьсяСподобалось0
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Але якщо коротко, то ігровий ринок набагато більш динамічний, щоб а ньому довго домінувати. На мобілках яскравий лідер довгий час був Supercell, але зараз криза. На ПК Valve, але зараз криза. Тому домінанти якщо і є, то не постійні. Плюс, багато під ринків. ММОРПГ, МОБА, Королівські битви... є просто великі компанії, є компанії де платять добре, але вони не такі великі 😅

Коротше, я б не шукав аналогій, тут інші закони

Честно говоря, я удивлен, что Activision Blizzard и EA все еще упоминаются в подобных разговорах, учитывая их токсичную репутацию.

Activision, Blizard, EA, ID Software, Epic Games, Bethesda Softworks/Gamestudios, Microsoft Games, Nindendo, Valve, Sega, Wargaming и т.д. Тут нет такой доминации и монополии как скажем на рынке интернет поиска, сервисов и социальных сетей, тоесть рынке интернет рекламы. Очень широкий рынок, более того у любой маленькой инди студии, или даже индивидуального разработчика есть шанс выстрелить, заработать миллионы или даже миллиарды долларов небольшим коллективом, которые потом реинвестируются в системный бизнес. Более того никто особенно не против, давят, так как скажем Google враждебно поглотил Quick Office и выставил разработчиков в Харькове на мороз, значительно реже. Впрочем EA угробила Westwood Studios. Из ID Software выставили основателей на улицу и т.д. тоесть элементы монополии и тут тоже бывают. Только с креативом это очень плохо работает, если не удалось найти замену людям — студии конец и прибыли просто потеряны.

Очевидно, що коли система працює на людях, а не алгоритмах, а ти викидуєш людей — то нічого путнього з того не буде

Будь яка система працює на людях. Просто Ларі Пейдж та Сергій Брін були потрібні тільки на початкових стадіях Google, коли це була креативна і ризиковано форма діяльності, потрібно було не стандартне мислення. Зараз етап фактично підтримки і монополії на ринку, конкурентів мало і їх доля мізерна. Тобто для підтримки роботи компанії достатньо звичайних багфіксерів, креативні люди, що створють, скажімо, Vue там не затримуються в бюрократії, бо «працює не чіпай». В такій системі твоя справа вчасно баги фіксити та робити виключно, що тобі кажуть в строки які тобі поставлять та підлизувати босу, ще бажано бути його земляком чи кумом, інакше тобі пояснять хто ти такий на наступному annual performance review.
В відеоіграх таке майже не катить, будь які ігри людям набридають і стають не цікавими. А тут вже потрібно ставити креатив на поток.

Эти две точно
Blizzard
RockStar
на самом деле там и так ex-фаанговцев достаточно работает

В FAANG добре платять. В цих — тупо навпаки, зарплати нижче ринкових

Найбільш високооплачувані та в які, умовно, найважче потрапити працювати
Blizzard
RockStar

Аххахахахах

Про оплату ничего не могу сказать, но попасть туда нелегко, очевидно.
Ну вот еще фактор, как писалии в соседних топиках фаанг — это тягач бигтеха, они влияют на индустрию в целом.
Также близард — устраивают близконы, показывают новые игры, сколько клонов хартстоуна и овервотча появилось за годы. Т.е. они в целом тоже движок индустрии условно

устраивают близконы,

аххахаха

показывают новые игры,

ахахахахаа

сколько клонов хартстоуна

сколько?)

овервотча

ахахаха.

мы будем вспоминать последние два года?)

Близзард умер, просто труп забыли похоронить © David Fried

они в целом тоже движок индустрии условно

этот «движок» уже 10 лет мертв. Все кто создавал — ушли.

Если интересно куда: Riot Games и Frost Giant Studios. Ну или просто исчезли с радаров

Meta (Facebook) майже не показує нових продуктів, самі клонують інші сервіси й впроваджуюють в своїх сервісах, але є першою літерою в «FAANG» :)

Они зарабатывают деньги не с выпуска новых продуктов, а с рекламы на своих платформах с миллиардами пользователей
А гейм студии зарабатывают деньги именно с выпуска игр, у одних игр хвост продаж длинный, у других короткий, тем не менее только выпуск игр могут обеспечить их доход. Бизнес модель другая, некорректно сравнивать по этому принципу.

Riot, fromsoftware, Sony, Respawn, Epic Games, Valve, Techland, CD project Red

Soon to be added: Frost Giant studio

З наших Frog Software, GSC

А все що перечислено в топіку, крім Соні, ну... шарашкіна контора. Ще б Ubisoft туди закинули, для повного набору

Microsoft і EA шарашкіна контора, а GSC це FAANG геймдеву? Це з якогось паралельного всесвіту? Смішно

Microsoft та EA я б ворогу не побажав

А GSC написав «з наших». Це не FAANG, це типу наших epam, luxoft, та інших. В Україні

Давайте все ж орієнтуватися на визначення першоджерела. Мова йде про компанії, які «totally dominant in their markets», а не визначних представників якоїсь з країн. Якщо про компанії, що імпонуюють — це трохи інша тема, «FAANG» — це зокрема про місце на ринку.

Давайте

ось визначення, воно вгорі є:

Найбільш високооплачувані та в які, умовно, найважче потрапити працювати.

це Valve, Sony та Fromsoftware. Ніяк не Microsoft та EA. Поперше вони не високооплачувані, а навпаки, менше середнього по ринку. По друге, приймають всіх, але туди великий конкурс. Потрапити не складно, в порівняні з тими хто насправді платить багато і, як ви кажете:

totally dominant in their markets

Я говорю про оригінальне визначення FAANG, яке популяризовалось у медіа роками. а не визначення з форуму. Акронім найчастіше вживають по відношеню до акцій цих best-performing технологічних компаній.

Найбільш високооплачувані та в які, умовно, найважче потрапити працювати

 — це наслідок їхнього totally dominant in their markets, а не причина, через що їх об’єднали в акронім.

Щодо згаданих компаній, якщо у вас є дані щодо «легкості/важкості потрапляння» та оплати праці за однаковими позиціями для порівняння — поділіться, будь ласка.

Щодо згаданих компаній

котрих? Там багато

якщо EA: www.glassdoor.com/...​aries-E1628_D_KO16,30.htm
~ $60k. Ну або 120к в Каліфорнії

Riot ~$210k

Якщо Valve: www.levels.fyi/...​alaries/software-engineer
~ $140-240++

Але туди можливо потрапити лише з 5+ років досвіду в індустрії по профілю. І це лише мінімальна вимога. Туди не беруть якщо менше. www.valvesoftware.com/ru/jobs?job_id=51 тут написано 4, не вірте) менше 5 не беруть

в Блізарді 120-140, але.. Вони в Каліфорнії, для каліфорнії це ніпрощо. А Valve Software в Вашингтоні. EA так само. Ньюанси є, звичайно, але в середньому для «не топ» цифри такі

По чуткам стара gsc давала нехилі бонуси окремим девелоперам(відсоток від продажу). Не знаю, що там нова. Плюс там досить відомі проекти на весь світ. Чим не фаанг? Хіба що не єдиноріг.

Підписатись на коментарі