Створення і публікація збірки проєкту (WebGL build). Курс Unity для митців (10 урок)

Всіх вітаю! Це десятий урок курсу — Unity Essentials (Основи Unity), і завершення другого розділу другого блоку «Досліджуйте Unity».

Попередні уроки

Курс розроблений компанією Unity, перекладений і адаптований для проєкту «Марсіанський Чайник». Деякі терміни навмисно не перекладені в уроці для того, щоб Вам було легше орієнтуватись у редакторі Unity. Підтримати проєкт можна на сторінці патреон Марсіанський Чайник.

Відеоверсія уроку:

Якщо ваша гра вже готова, настав час створити збірку (build), яка є окремою версією вашої гри. Unity підтримує більшість популярних платформ, включаючи мобільні (Android та iOS), що дозволяє швидко опублікувати свій проект за допомогою кількох простих кліків.

Майте на увазі, що, хоча гру легко публікувати на різних платформах, Ви, як розробник гри, повинні переконатися, що ваша гра може працювати на цільових платформах. Наприклад, ресурси, доступні на смартфоні, значно відрізняються від ресурсів PlaystationⓇ. Тільки тому, що Ви можете створити збірку для певної платформи, це не означає, що ваша гра обов’язково працюватиме на цій платформі.

У цьому туторіалі Ви створите та опублікуєте збірку WebGL, щоб, якщо хочете, поділитися своїм проектом в Інтернеті. Ви можете опублікувати свою збірку WebGL на хостингу Unity Play або використати інші хостинг-платформи.

Перед тим як почати

Щоб зробити build, вам знадобиться:

  • WebGL Build Support module
  • WebGL Publisher package

Дотримуйтесь інструкцій, щоб переконатися, що Ви готові розпочати цей туторіал.

Перевірте наявність WebGL Build Support module.

Щоб перевірити, чи встановлений у вас необхідний модуль підтримки збірки:

1. Відкрийте Unity Hub.

2. Виберіть вкладку Projects та визначте версію Unity, яку Ви використовуєте в проекті, який хочете створити.

3. Виберіть вкладку Installs та знайдіть у списку доступну версію. Якщо встановлено WebGL Build Support module, у нижній частині плитки версії буде значок WebGL.

4. Якщо значка WebGL немає, додайте модуль підтримки збірки WebGL до своєї версії Unity.

Перевірте наявність WebGL Publisher package

Щоб перевірити цей пакет:

1. Відкрийте проект, який потрібно опублікувати, у редакторі Unity.

2. Відкрийте Package Manager, вибравши Window > Package Manager.

3. Використовуйте спадне меню фільтрів у верхньому лівому куті вікна, щоб вибрати In Project packages.

4. Знайдіть WebGL Publisher. Якщо він є в списку й оновлений, Ви готові створювати та публікувати свій проєкт. Якщо ні, встановіть або оновіть цей пакет.

Важливо:

  • Якщо Ви не можете знайти пакет під час пошуку, спробуйте використати попередню назву того самого пакета: Share WebGL Game. Переконайтеся, що Ви оновили пакет до поточної версії.
  • Якщо зараз у вас інстальована preview version цього пакета, переконайтеся, що Ви оновили його до останньої версії. Якщо Ви цього не зробите, Ви побачите, що інструкції в цьому посібнику не зовсім відповідають процесу, необхідному для створення та публікації вашого проекту.

Вступ до WebGL збірок (builds)

Перш ніж створити WebGL build, давайте розглянемо довідкову інформацію.

Що таке WebGL build?

WebGL builds — це набір файлів, які утворюють Ваш real-time досвід. Ви можете грати в гру у своєму браузері локально або опублікувати на Unity Play чи інших онлайн-хостингах.

Які проекти я можу використовувати для створення збірок WebGL?

Чим менший розмір проекту Unity, тим він більше підходить для WebGL. Дизайнери та розробники часто витрачають значні зусилля на оптимізацію свого проєкту, щоб забезпечити користувачам хороший досвід, коли вони завантажують їх онлайн.

Проекти Microgames, Create with Code та портфоліо проектів Junior Programmer на Unity Learn створюються для WebGL.

Як я можу поділитися збірками WebGL своїх проектів?

Ви можете опублікувати свою збірку WebGL на різних платформах. Ви можете опублікувати файли в Unity Play безпосередньо з редактора Unity або завантажити файли на інший сайт, якщо хочете.

Створіть WebGL build

Щоб створити збірку:

1. Відкрийте проект у редакторі Unity.

2. У верхньому меню редактора Unity виберіть File > Build Settings. Ви також можете використовувати гарячі клавіші: Ctrl+Shift+B (Windows) або Cmd+Shift+B (macOS).

3. У вікні Build Settings знайдіть розділ Scenes in Build. Тут ви можете контролювати, які сцени будуть включені у вашу збірку. Вам необхідно:

  • Натисніть кнопку Add Open Scenes, щоб додати будь-які відкриті сцени до вашої збірки.
  • Вимкніть сцени (використовуючи прапорець ліворуч від їх назви), якщо ви хочете виключити їх зі збірки.
  • Перетягніть сцени, щоб змінити їх послідовність у списку — Сцена 0 є першою, яка завантажиться під час відтворення збірки.

4. Виберіть Player Settings в нижньому лівому куті вікна Build Settings. Відкриється вікно Project Settings.

5. У вікні Project Settings оновіть поля Company Name, Product Name та Version, вказавши деталі для своєї збірки.

Примітка:

  • Поле Version тут відноситься до версії цієї збірки стосовно вашого проекту, а не до версії Unity, яку Ви використовуєте.
  • Інші налаштування виходять за рамки цього туторіала — Вам не потрібно налаштовувати ці параметри, щоб створити базову збірку WebGL.

6. Закрийте вікно Project Settings та поверніться до вікна Build Settings.

7. Знайдіть вибір Platform та виберіть WebGL зі списку доступних. Це змінить налаштування та параметри конфігурації, доступні праворуч від списку.

8.У більшості випадків кнопка Switch Platform буде доступна в нижньому правому куті вікна. Якщо це так, виберіть її, щоб підготуватися до створення збірки WebGL.

9. Тепер Ви готові створити свою збірку! Вам необхідно:

  • Обрати Build, щоб створити збірку.
  • Вибрати Build And Run, щоб створити збірку та негайно запустити її у своєму браузері по дефолту.

10. Виберіть ім’я файлу та місце розташування для збереження файлів збірки, а потім виберіть Save, щоб продовжити.

Важливо: не зберігайте свою збірку в папці Assets вашого Unity проєкту; Ви можете створити окрему папку для збірок у кореневому каталозі.

11. Нарешті, зачекайте, поки Unity створить вашу збірку. Залежно від розміру та конфігурації вашого проекту це може зайняти деякий час і сповільнити інші операції комп’ютера. Не хвилюйтеся, якщо в диспетчері завдань (Windows) або моніторі активності (macOS) редактор Unity Editor відображається як non-responsive — якщо процес не перерветься примусовим виходом, Unity завершить створення вашої збірки.

Про файли вашої збірки

Ваша збірка WebGL складається з файлу index.html, а також інших папок, файлів та ресурсів, які знадобляться для запуску гри. Файл index.html є файлом завантажувача; він функціонує як лаунчер для вашої гри. Однак без інших файлів у їх правильного розташування, збірка не працюватиме належним чином, оскільки від них залежить запуск вашої збірки.

Якщо вам потрібно перемістити файли збірки в інше місце, не забудьте перемістити все разом — для цього ми рекомендуємо заархівувати файли.

Діліться своєю збіркою WebGL з іншими

Найкращий спосіб поділитися своєю збіркою WebGL з іншими — розмістити її в Інтернеті. Однак Ви можете передати заархівовану папку зі своєю збіркою WebGL іншим безпосередньо.

Опублікуйте свою збірку WebGL на Unity Play

Щоб опублікувати збірку WebGL на Unity Play:

1. Переконайтеся, що ви встановили WebGL publisher package і перевірили наявність оновлень.

2. У редакторі Unity перейдіть до головного меню та виберіть Publish > WebGL Project.

3. У вікні WebGL Publish виберіть Get started.

4. Знайдіть у списку створену збірку та виберіть Publish.

Примітка:

  • Якщо Ви створили свою збірку в попередньому сеансі редактора Unity, Ви не побачите свою збірку в списку. У цьому випадку виберіть Locate Existing Build та перейдіть до папки, що містить вашу збірку.
  • Ви можете створити збірку WebGL з цього моменту процесу та опублікувати її безпосередньо, але ви не зможете налаштувати порядок сцен або параметри проекту, якщо це зробите.

5. Потім редактор Unity опублікує вашу збірку в Unity Play; це може зайняти деякий час, залежно від розміру та складності вашого проекту.

6. На початку процесу завантаження сторінка Unity Play для вашої збірки відкриється в режимі редагування у вікні браузера по дефолту.

  • Назвіть свою збірку
  • Додайте короткий опис
  • Надайте ескіз зображення — ми рекомендуємо взяти його в редакторі Unity з режиму відтворення
  • Позначте assets та туторіали, які Ви використовували для створення збірки

Обов’язково збережіть зміни, коли Ви закінчите!

7. Скопіюйте URL-адресу безпосередньо з панелі навігації або скористайтеся кнопкою Share, щоб поділитися своєю збіркою з іншими.

Публікація своєї збірки в інших місцях в Інтернеті

Є й інші місця, де ви можете завантажити свої web ігри:

Платформи для хостингу ігор

Якщо платформа може розміщувати представлені користувачами HTML5 ігри, вона повинна мати можливість розміщувати вашу збірку WebGL. Ці платформи матимуть власні туторіали, які допоможуть вам у цьому процесі.

Одним з популярних варіантів для творців на даний момент є:

Персональні сайти та портфоліо

Ви також можете завантажити свою збірку на особистий веб-сайт або в портфоліо. Багато веб-конструкторів (наприклад, Squarespace і Wix) мають можливість розміщення WebGL контенту, інтегрованого в інструменти їх платформи.

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини про геймдев

👍ПодобаєтьсяСподобалось0
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Підписатись на коментарі