Створення структури з примітивів. Курс Unity для митців (5 урок)

Всіх вітаю! Це п’ятий урок курсу — Unity Essentials (Основи Unity), і продовження другого блоку «Досліджуйте Unity». Далі Ви створите GameObject, що складається з кількох примітивів. Ця вправа дасть вам чітке уявлення про те, як створювати ігрові об’єкти та керувати ними, а також дасть вам практику навігації по сцені.

Попередні уроки

Курс розроблений компанією Unity, перекладений і адаптований для проєкту «Марсіанський Чайник». Деякі терміни навмисно не перекладені в уроці для того, щоб Вам було легше орієнтуватись у редакторі Unity. Підтримати проєкт можна на сторінці патреон Марсіанський Чайник.

Відеоверсія уроку:

Пізніше Ви будете використовувати цю конструкцію як поверхню для захоплення та відхилення падаючих об’єктів. Конструкція, яку ви побудуєте, може бути будь-якою, її можна побудувати з примітивних кубів, сфер, циліндрів і капсул. Вона також повинна мати сходи, схили, вигини та інші цікаві форми, щоб падаючі об’єкти котилися, підстрибували та падали. Ось приклад структури, яку ви можете побудувати:

Створіть порожній ігровий об’єкт (Empty GameObject)

Empty GameObject — це об’єкт-заповнювач, який можна створити в Hierarchy. Він не має видимого представлення в сцені, і він може бути контейнером для інших GameObjects.

1. Клацніть правою кнопкою миші в Hierarchy та виберіть Create Empty.

2. Перейменуйте цей ігровий об’єкт на «Structure» в Inspector. Його назва також зміниться в Hierarchy. (Ви також можете перейменувати об’єкти в Hierarchy)

3. Якщо позиція вашого empty GameObject не дорівнює 0, 0, 0, як у прикладі вище, Ви можете скинути його в центр сцени одним простим кроком: у Inspector виберіть More (⋮) - праворуч від заголовка компонента Transform, а потім виберіть Reset Position.

Створіть підлогу для своєї конструкції

Почніть створювати свою конструкцію, створивши базову поверхню, яку ми будемо називати floor, і на якій можна буде будувати інші елементи:

1. В Hierarchy клацніть правою кнопкою миші на GameObject Structure та виберіть 3D Object > Cube , щоб створити новий примітив куба як дочірній до порожнього ігрового об’єкта.

2. Перейменуйте цей новий GameObject на «Floor».

3. У Inspector знайдіть компонент Transform і координати Scale для GameObject Floor. Змініть Scale на 20, 0.2, 20, щоб створити підлогу для вашої конструкції.

4. Зменште масштаб і перемістіть інші ігрові об’єкти, щоб побачити GameObject Floor.

Додайте об’єкти до своєї структури

Тепер додайте більше дочірніх GameObjects до вашої структури. Оскільки на вашу структуру будуть падати предмети, Вам знадобляться сходи, схили та вигини, щоб зробити цей процес більш цікавим. Почнемо з кількох сходів.

1. В Hierarchy клацніть правою кнопкою миші на Floor і виберіть Duplicate. (Гаряча клавіша: виберіть Floor і натисніть Ctrl+D (macOS: Cmd+D).) Ви побачите новий дочірній об’єкт у своїй ієрархії під назвою Floor (1). Він знаходиться в тому ж місці, що і Floor.

2. Перейменуйте Floor (1) на «Stair». Це буде одна сходинка, і ви можете створити скільки завгодно більше.

3. У Inspector знайдіть компонент Transform для Stair. Змініть його Scale і Position так, щоб він знаходився над Floor і був трохи меншим. На зображенні нижче показано, як ви можете масштабувати та розташувати першу сходинку.

Результат буде виглядати так:

Повторіть ці інструкції, щоб додати більше сходів! Зробіть їх вужчими, вищими або як вам заманеться.

Спробуйте ці техніки:

  • Використовуйте інструменти Move та Scale, а також Inspector, щоб змінити розмір і розташування ваших сходів.
  • Використовуйте інструмент Rotate і Rotation coordinates в компоненті Transform, щоб створити діагональні сходи та похилі поверхні.
  • Обов’язково змінюйте Ваш огляд на структуру у сцені, щоб переконатися, що об’єкти розташовані так, як Ви хочете.

Завершіть свою структуру

Ви бачили як організовані батьківські та дочірні GameObjects, але Ви також можете вкладати та комбінувати GameObjects на кількох рівнях у Hierarchy. Ця техніка може допомогти вам створювати та організовувати складніші ігрові об’єкти.

Виконайте наведені нижче дії, але не стримуйте свою фантазію — обирайте будь-які форми та трансформормуйте їх для потреб власної структури.

Щоб додати меншу структуру до вашої основної структури:

1. Створіть ще один empty GameObject у Hierarchy.

2. В Hierarchy виберіть empty GameObject, потім клацніть правою кнопкою миші та виберіть 3D Object > Cube, щоб додати примітив куба як empty GameObject.

3. Змініть масштаб примітивного куба, щоб створити платформу, яка буде поміщатися на вашій конструкції, немов Ви готуєте платформу для статуї чи фонтану.

4. Додайте та трансформуйте інші дочірні GameObjects, щоб завершити вашу конструкцію.

5. Перейменуйте цю конструкцію у Hierarchy. У нашому прикладі конструкція буде називатись «Plinth».

6. В Hierarchy виберіть батьківський GameObject для вашої конструкції та перетягніть його поверх Structure GameObject, щоб зробити весь GameObject дочірнім до Structure.

Ваш результат буде виглядати приблизно як на зображенні нижче.

7. Поверніть, масштабуйте та розташуйте новий дочірній GameObject у вашій структурі.

8. У вікні Hierarchy використовуйте стрілки, щоб розгорнути та згорнути свою ієрархію, якщо потрібно. Ви також можете поміняти місцями дочірні GameObjects у батьківському об’єкті.

Не бійтеся додавати сфери, циліндри або капсули, щоб створити остаточну структуру. Кожен новий GameObject має бути дочірнім до Structure GameObject. Ви можете створити як просту ієрархію, так і складну, щоб задовольнити свої потреби.

Майте на увазі, що ви будете використовувати цю конструкцію як поверхню для падаючих предметів. Створюйте поверхні, на яких об’єкти можуть підстрибувати, котитися та падати. Розмір вашої конструкції має бути 20×20 одиниць або більше в горизонтальній площині.

Зображення нижче є лише прикладом — ваші власні можливості безмежні!

Налаштуйте освітлення в сцені

Тепер, побудувавши вашу конструкцію, ви можете налаштувати освітлення. У нову 3D-сцену для імітації сонячного світла включено об’єкт під назвою Directional Light. Ви можете маніпулювати напрямком цього світла, обертаючи його. Зміна положення або масштабу Directional Light GameObject ні на що не в пливає.

1. Виберіть Directional Light у вікні Hierarchy.

2. Змініть напрямок світла за допомогою інструмента Rotate tool (Гаряча клавіша — E) або компонента Transform. Зверніть увагу на те, як змінюється небо, навколишнє світло та тіні.

3. Якщо хочете, ви також можете змінити колір Directional Light. У Inspector виберіть color picker в компоненті Light. Зауважте, що колір світла змінюється, а колір неба — ні.

Directional light — це лише один із видів світла. Якщо Вас цікавлять інші типи, див. Types of light в посібнику Unity.

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини про геймдев

👍ПодобаєтьсяСподобалось1
До обраногоВ обраному1
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Підписатись на коментарі