Horizon Forbidden West як засіб для боротьби з тривогою
«Постаньте над руїнами нашої цивілізації». Під таким гаслом проходила промокампанія гри Horizon Forbidden West в Україні. Дуже іронічно, як на мене. Особисто я, з нетерпінням чекав на цю гру. По-перше, влітку минулого року я пройшов Horizon Zero Dawn та вибив в ній «платину», а по-друге, потрібні були позитивні емоції для боротьби з тривогою. Крім цього, моєму сину дуже сподобалася перша частина серії, в першу чергу через велетенських роботів-динозаврів, а також харизматичну Елой. В перший же вікенд після релізу я поринув в постапокаліптичний світ Забороненого Заходу. Я був радий побачити знайомих персонажів, але вже в нових обставинах, при цьому це все та ж «Елой переможниця роботів-динозаврів».
Для мене Horizon Forbidden West стала свого роду громовідводом та показала різноманіття способів, якими вона розважає гравця. Гарна картинка, наповнений відкритий світ, розгалужена система розвитку, збалансована економіка та бойова система. При цьому гра не напружує. Якщо ти втомився від чогось, ти можеш знизити рівень складності, включити підказки і розслабитись, чи навпаки, врубаєш високий рівень складності, щоб вижати максимум зі своїх скілів. Horizon Forbidden West нічого від тебе не вимагає, ти можеш займатись в ній тим, що тебе більше цікавить в цей момент, і вона ніяк не «карає» за це. Це мені нагадало, як в GTA V можна було просто пропустити сюжетне завдання, якщо з його виконанням виникли труднощі. Гра робить саме то що ти від неї очікуєш — розважає, і вона повністю заслуговує на увагу.
Сюжет
Серія Horizon є представником action-RPG у відкритому світі. Неозброєним оком видно, що розробники доклали великих зусиль у створенні живого і наповненого оточення. Багато хто лаяв гру за поверхневість основного сюжету гри. Але, як на мене, сюжет виступає провідником, який веде гравця через світ Забороненого Заходу. Я згоден, якщо просто пробігти тільки основні сюжетні завдання, то ви не отримаєте якоїсь насолоди від гри і у вас складеться враження, що гра є сюжетним філером. Але розробники передбачили це і дали можливість «пробігти» гру тільки на низькому рівні складності. Якщо ж проходити на середньому та вищих рівнях складності, то гра органічно підштовхує вас до вивчення навколишнього світу і більш глибокої прокачки. Таким чином сюжет в грі просто веде тебе та показує, які круті штуки можна робити. Сайд квести зроблені з душею, майже в кожному сайд-квесті є повноційні кат-сцени і цікава історія. Звичайно, не обійшлось без завдань типу «піди туди, принеси те», але їх не так багато, щоб викликати роздратування. Елой та інші персонажі розкриваються значно глибше ніж в першій частині. В грі навіть є кілька цікавих моментів та сюжетних поворотів. Як на мене, сюжет виконує свою задачу путівника світом Horizon.
Відкритий світ
Guerrilla Games попрацювали на славу, щоб гравцю не було нудно знаходитись в їх грі. Кожен з гравців може займатись тим, що йому до душі. Побачив розвалини якоїсь вежі, йди і ти там можеш знайти чи пасхалку, чи колекційний предмет, чи просто цікавий запис в щоденнику, що доповнює картину світу. Хочеш прокачати бойові навички, йди до мисливських угідь або на арену. Набридло розносити роботів-динозаврів, ласкаво просимо до бійцівського клубу, де можна прокачати навички ближнього бою, або на зачистку табору розбійників. А якщо й це набридло, то приходь ввечері за село на конях поганяти, або сідай у парку та грай в шахи. Гра може розважати вас довгий час після проходження основного сюжету.
Попрацювали і над машинами, які заполонили Заборонений Захід. Тут зустрічаються як види з Zero Dawn, так і нові. Крім цього, у майже всіх видів є прокачана «Вища» версія, яка відрізняється візуально, та підвищеними силою атакою та захистом, а також є «стихійні» версії зі своїми слабкостями та атаками. В грі багате різноманіття машин, але для катання верхи доступні лише декілька.
Геймплей
Гра має збалансовану економіку, розгалужене дерево навичок, системи крафту та бою. По ходу сюжету Елой відкриває для себе інструменти, які розширюють можливості для вивчення ігрового світу. Я рекомендую витратити
Розробники зробили круте налаштування елементів геймплею, таких як автохіл, автоматична концентрація, автолут, автоматична їзда верхи. Все це допомагає виключити з гри щось, якщо воно тобі заважає. Я хочу особливо подякувати людині, яка внесла автоматичну передачу ресурсів в сховище у випадку переповненого інвентарю.
Дерево навичок стало ширшим і більше наповненим сенсом порівнянно з попередньою грою серії. В Zero Dawn деякі навички ти качав просто щоб розблокувати ті, що тебе цікавить. В Forbidden West є прості навички які прокачують кількісні параметри, навички які додають спеціальні прийоми та ультимативні навички котрі значно посилюють показники Елой.
Крафт в грі представлений створенням зіль, боєприпасів та пасток, модернізація зброї та броні, а також створенням спеціальних предметів і блокіраторів для захоплення машин. Щоб не плутатись в ресурсах потрібних для створення можна відмітити необхідні ресурси для пошуку і вони одразу підсвітяться на мапі. Це спрощує пошук необхідних інгредієнтів і дозволяє швидко зкрафтити необхідний предмет.
Бойова система також була удосконалена. Велику роль відіграють стихії, які можна використовувати для підсилення атаки Елой або послаблення супротивника. Є багато можливостей використання вразливостей супротивників. Наприклад, ціль вразливу до холоду можна заморозити або стрілою, або пасткою, або просто бочкою, що лежить на землі. Крім цього, є можливість зібрати сет з броні, зброї, скілів за зілль таким чином, щоб бонуси, які вони дають, перетворювали Елой в могутню машину судного дня, яка справляється с сильними супротивниками з одного пострілу. В такий спосіб можна прокачатися для будь-якого стилю: атаки з укриття, атаки пастками, атаки «в лоб» або їх комбінації.
Крім цього, в Елой з’явилося два нових показники: збройна стійкість та збройна відвага. Збройна стійкість дозволяє використовувати спеціальні прийоми, які дозволяють справлятися з ворогами більш ефективно. Ці прийоми можна розблоковати в дереві навичок. Збройна відвага дає можливість накладати «бафи», які значно підвищують бойові показники Елой як скритність або сила атаки.
Підсмок
Пройшло три місяці з релізу Horizon, що дозволяє обʼєктивно відрізнити промокампанію від кінцевого продукту. До речі, є декілька бойових сцен, які були в промороликах, але відсутні в самій грі. Підозрюю, що це було повʼязано з тим, що виробництво гри та промоматеріалів йшли паралельно. Я провів в грі 108 годин і я жодного разу не занудьгував.
Для мене Forbidden West поставив високу планку для ігор у відкритому світі. Гра сповнена різноманітними активностями, як основних, так і побічних. Все в грі реалізовано органічно та на високому рівні якості. Також гра є чудовим прикладом хорошого сиквелу, коли просто взяли все хороше з першої гри та покращили або розширили. Гра допомогла мені перебороти труднощі, які принесла війна, та зберегти ресурсний стан для ефективної роботи та підтримки країни.
Наостанок, я дуже вдячний Guerrilla Games за «великодку» на підтримку України. Коли я її знайшов, вона в мене викликала дуже теплі та позитивні емоції.
🎮 Пишете або знімаєте огляди на ігри? Надсилайте їх нам на форум!(публікуємо лише унікальні текстові огляди, а відео-огляди — з текстовим супроводом)
9 коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів