Nintendo Game Boy. Огляд від #SNCMUSEUM
Nintendo намагалася зберегти дух конкуренції у межах своїх стін, не доводячи його до абсурду, що призвело до поділу розробників та інженерів на кілька підрозділів об’єднаних однією назвою — R&D, Research and Development. Кожний підрозділ намагався створити незвичайну технологію або продукт для цієї технології.
Підрозділом R&D1 керував Гумпей Йокоі, людина, яка ще в
Гумпей був наділений самобутнім поглядом на сферу інтерактивних розваг, що був проявлений ще в 25 річному віці, коли він створив іграшку Ультра Хенд. Ця іграшка стала першою спробою компанії вийти на ринок дитячих іграшок. І спроба ця була успішною.
Після неї пішли цілі серії інших іграшок. Почалися
Nintendo відчула інтерес публіки до новинки і почала випуск своїх копій цієї приставки Color TV під ліцензією Magnavox, але продовжувала шукати нові ідеї.
Одного разу Гумпей їхав у потязі та побачив людину, яка від нудьги бавилася з калькулятором, які в ті часи вже буди з рідкокристалічним екраном. Так йому на думку спала ідея використати цю технологію для створення кишенькової відеогри. Так у 1980 році Nintendo R&D1 розробить свою першу оригінальну гру The Ball максимально наближену до концепту сучасних відеоігор. Ця гра розпочала серію ігор Game & Watch дуже знайому нам по її копіях Електроніка «Ну погоди» та інших.
Цією серією ігор Гумпей закріпить свій статус кращого проектувальника електронних портативних ігор. Наступним кроком в портативної сфері стане нова платформа зі змінними картриджами — Gameboy. Спочатку, Gameboy мав бути копією Microvision, яка була першою портативною приставкою в світі, але була у неї одна особливість — кожен картридж, крім записаної інформації, мав свій екран, адаптований під конкретну гру.
У Gameboy бажали додати можливість запускати ігри з картриджів, як це було на домашніх консолях, зберігши при цьому портативність як у Game & Watch.
За планами керівництва компанії, Gameboy мусив закрити розрив між останніми роками життєвого циклу NES і виходом нової
Сатору Окада — один з головних розробників Gameboy був зацікавлений у можливості створення на цій приставці ігор, якість яких не поступалася б іграм з домашньої консолі. Під його керівництвом була розроблена гра, яка показала всі можливості нової приставки — це була Super Mario Land.
software & computer museum
Гра була схожа на ігри про Маріо з NES, але відрізнялася своєю стилістикою. З Super Mario Land розвинулася окрема серія ігор зі своїм унікальним персонажем Варіо, який був повною протилежністю Маріо.
З виходом цієї гри стало зрозуміло, що Gameboy здатний на запуск ігор, які по якості не поступаються іграм з NES. На Gameboy стали з’являтися порти відомих ігрових серій таких як MegaMan, Castlevania, Final Fantasy і ціла безліч інших ігор, які будуть перенесені із NES.
Але жодна з цих ігор не приваблювала гравців так сильно як це зробила маленька головоломка родом з СРСР, чия назва викликає асоціацій з Gameboy найбільше. Це Тетріс. Створена в 1984 році математиком з Академії наук СРСР — Олексієм Пажитновим, гра знайшла величезну популярність на цілій безлічі платформ, серед яких були IBM PC, Apple II, ZX Spectrum, BBC Micro і навіть NES.
До розповсюдження, цю гру знали лише працівники Академії наук, які вирішили надіслати копію в Інститут комп’ютерних досліджень в Будапешт, звідки про Тетріс дізналися західні компанії, а саме угорський підприємець Роберт Стайн. Він почав розповсюджувати цю гру намагаючись отримати хоча б якийсь дозвіл від Академії наук. Відсутність угоди з академією наук не завадила Стайну продати «ліцензію» на розповсюдження тетрісу компаніям Mirrorsoft та Spectrum Holobyte, які потім продавали субліцензії іншим компаніям.
Плутаниця щодо ліцензування гри не дозволяла зрозуміти, чи були у Роберта Стайна права на Тетріс, чи ні. Компанія ЕЛОРГ, яка займалася експортом та імпортом електроніки у Радянський Союз, взялася за укладення нових договорів щодо розповсюдження Тетрісу. З ЕЛОРГ, представники Nintendo змогли укласти справжній договір, за яким Тетріс можна було випускати не тільки на Gameboy, а і на Famicom.
Згодом, Tetris поставлявся в комплекті до Gameboy, що стрімко підняло його продажі.
Стів Возняк, співзасновник Apple розповідав, що дуже полюбляє Gameboy і завжди возить його з собою. Він був дуже вправним гравцем в Тетріс і журнал Nintendo Power декілька разів друкував його ім’я в таблиці рекордів, одного разу йому навіть довелося написати своє ім’я ззаду наперед, бо журнал не став друкувати його рекорд.
Загалом було продано біля 118 мільйонів екземплярів класичного Gameboy. На початку
Давайте зазирнемо всередену. Низька собівартість виробництва була одним з основних чинників, яким слідував Гумпей Йокоі. В Gameboy використовувався монохромний екран розміром в 2.7 дюйми з
Останньою офіційною грою для монохромного Gameboy вважається Pokemon Yellow. Неофіційні ігри виходять й досі.
Підтримка Gameboy тривала з 1989 по 2003 рік. Він став портативною платформою, яка мала найдовше консольне життя в історії Nintendo.
У лютому цього року в інтернеті з’явилася історія про 95 річну бабусю з Японії, яка написала листа в службу підтримки клієнтів Nintendo на рахунок непрацюючого Gameboy з тетрісом. Компанія знайшла і прислала їй новий.
software & computer museum
Після Gameboy вийшли ще Gameboy Pocket, Gameboy Color, Gameboy Advance, Gameboy SP та Gameboy Micro, але це вже інша історія.
Відео від SNCMuseum про Nintendo Gameboy:
Бажаємо Вам гарного дня!
1 коментар
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів