П’ять порад, як давати фідбек аудіоспеціалістам
Усі вже давно в курсі, що здорова комунікація між ігровим розробником і аудіо спеціалістом — ключ до створення унікального звучання, яке запам’ятається гравцям надовго. Базові навички комунікації, вміння доносити свої думки та притримування принципів взаємоповаги — це база, ґрунт і основа робочих стосунків. Однак у процесі співпраці деколи виникають моменти напруги й нерідко вони пов’язані саме з необхідністю надати зворотний зв’язок композитору чи звуковому дизайнеру.
У цій статті я поділюся практичними порадами, які допоможуть вам у цьому непростому завданні, аби ви змогли досягти максимального взаєморозуміння з аудіо спеціалістами.
Тож, ви отримали декілька аудіо файлів для вашої гри на фідбек, що далі? Розбираємось, як організувати цей процес так, аби ефективно оцінити результат роботи, якнайшвидше порозумітися з аудіо спеціалістом та вберегтися від зайвих правок.
1. Звільніть свій час та увагу для прослуховування
Для початку переконайтеся, що ви виділили час для прослуховування та оцінювання файлів, які отримали на фідбек. Це прозвучить очевидно, але як показує практика, наше прагнення до мультитаскингу іноді не бачить меж. Та в цьому конкретному випадку робити паралельно якусь іншу справу буде недоречним, адже це суттєво вплине на якість вашого фідбеку й може загнати вас у нескінченний цикл правок.
2. Не поспішайте
Якщо з першого прослуховування вам здається, що щось звучить неправильно, — це зовсім необов’язково так. Річ у тому, що наш мозок дуже не любить щось нове. Через це нам іноді важко сприймати креативні рішення. Саме тому не треба одразу писати вашому виконавцю, що все пропало. Краще організуйте декілька сесій для прослуховування асетів і бажано не робіть їх підряд.
У такий спосіб ви дасте своєму мозку змогу «звикнути» до звучання і ваша оцінка буде більш об’єктивною. До речі, це працює і в інший бік: якщо вам щось одразу сподобалося на всі 100 %, є велика ймовірність, що ви послухали дещо дуже вторинне. Якщо унікальність звучання для вас не є пріоритетом — це абсолютно нормально, але якщо ви шукаєте нових шляхів, раджу звернути на це увагу.
3. Аналізуйте аудіо в контексті
Під час прослуховування ігрових аудіо асетів у вас під рукою має бути білд гри, візуальні матеріали (ключовий арт, відео ігроладу, анімації тощо), або принаймні текстові пояснення. Ігрове аудіо має чіткі завдання та завжди працює в контексті, тож і аналізувати його варто в контексті. Наприклад, якщо вам необхідно оцінити музику для певної локації, найкращим рішенням буде завантажити аудіофайл у білд вашої гри чи хоча б підставити її під відповідне відео ігроладу. Аналогічно й зі звуковими ефектами — додайте їх у білд, або підставте безпосередньо під анімації.
Так ви зможете оцінити асети більш комплексно, адже одразу братимете до уваги те, як вони взаємодіють з іншими елементами вашої гри.
Читайте також «6 порад ігровим аудіоспеціалістам від інді-розробників»
4. Почніть із відповідей на базові питання
Структурований зворотний зв’язок значно підвищить ваші шанси бути правильно почутими без зайвих раундів уточнень. Ось три питання, які допоможуть вам сформулювати ваші враження від прослуханих аудіо асетів:
- Чи відповідає аудіо контексту?
- Чи вдалося йому передати потрібний сенс/емоцію?
- Чи виконує воно поставлене перед ним завдання?
У кожного звукового файлу є свої завдання та сенс, які мають бути висвітленими в технічному завданні, тож подбайте про це заздалегідь. Це спростить процес оцінювання та забезпечить дотримання визначеного креативного вектора. Ви завжди можете додати й інші думки, не обмежуючись відповідями на наведені питання. Проте пам’ятайте, що не варто вдаватися до глибоко суб’єктивних суджень і базувати фідбек на власному смаку, ефективнішим рішенням буде тримати фокус на кінцевих споживачах та їхніх потребах.
5. Пам’ятайте, що ви — одна команда
Якщо після виконання всіх попередніх пунктів ви не можете сформувати однозначного коментаря або ж маєте сумніви — це нормально. У такому випадку варто відкрито поговорити про це з вашим композитором або звуковим дизайнером. Розкажіть вашому аудіоспеціалісту, із якими труднощами ви зіткнулися під час оцінювання, дізнайтеся його думки та поставте додаткові запитання. Наприклад, попросіть пояснити, чому він зробив той чи інший асет саме таким.
Такий формат спілкування продемонструє вашу довіру, цікавість до креативного процесу інших і поліпшить загальну атмосферу в команді. А заразом дозволить без зайвої напруги віднайти рішення.
Я сподіваюся, що ця невеличка інструкція стане вам у пригоді та допоможе залишатися об’єктивними в складні моменти. Головне — завжди пам’ятайте, що разом з аудіо спеціалістами ви робите одну справу — створюєте класний ігровий продукт для вашої аудиторії.
2 коментарі
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів