Як створити якісне портфоліо технічного дизайнера. Поради спеціалістів

Цікавитесь технічним геймдизайном та тим, як краще готуватись до подачі своєї кандидатури на вакансії? Тоді ви опинились там, де треба.

Я Валентина Подмазіна, спеціаліст з комунікацій студії VG Entertainment, обговорила з командою напрямок розвитку, необхідні навички та знання для успішної кар’єри, а також обов’язкові елементи, які варто включити в портфоліо. Тож бажаю приємного читання!

Техдизайн VS левел-дизайн: роль технічного дизайнера

В минулій статті ми розбирали задачі та рекомендації для портфоліо левел дизайнерів, і цей напрям іноді плутають з технічним дизайном ігор. Тому давайте почнемо з того, чим відрізняються ці дві професії, та чим саме займаються техдизайнери:

Володимир, технічний дизайнер VG Entertainment

Моя професія відрізняється від дизайнера рівнів тим, що техдизайнер створює механіки та налаштовує взаємодію між іншими елементами світу. Левел-дизайнер в свою чергу наповнює ними свої локації, створює геймплейні ситуації, в яких гравець комунікує з ними. Ці професії пов’язані між собою, але вони достатньо різні.

Основна задача техдизайнера — це стоворення прототипів механік, які будуть використовуватись у грі.

  1. Все починається з головного — технічної документації — базового елемента, що описує роботу прототипа, правила, за якими він існує, що саме він робить і як взаємодіє зі світом та гравцем. Далі починається довгий і тернистий шлях створення прототипу на основі цього документу, і часом це є найскладнішим.
  2. Після завершення етапу прототипування технічний дизайнер контролює процес фіналізації всіх складових прототипу: мешів, ефектів, звуків та анімацій, які використовуються в ньому.

Ігор, технічний геймдизайнер VG Entertainment

Тобто ми відповідаємо за розробку ігрових механік, систем та їх реалізацію. Загалом технічні геймдизайнери та дизайнери рівнів працюють у тандемі, де ми надаємо інструменти, а левел-дизайнери їх використовують, аби створити для гравця цікаві геймплейні моменти.

Навички технічного геймдизайнера

Що ж потрібно знати і вміти, якщо ви збираєтесь подавати кандидатуру на таку посаду? Ловіть рекомендації від Ігоря та Володимира:

Базові навички:

  • Розуміння принципів геймдизайну.
  • Досвід роботи з популярними ігровими рушіями, особливо навички прототипування.
  • Базове розуміння математики та фізики в контексті ігор.
  • Широке розуміння сучасної ігрової індустрії (популярні жанри/механіки та як вони працюють).
  • Вміння створювати технічну документацію, яка буде зрозумілою кожному.
  • Володіння англійською хоча б на середньому рівні.
  • Розвинуті софт скіли, адже доведеться багато комунікувати з різними за характером людьми.

Додаткові переваги:

  • Базове знання мов програмування.
  • Розуміння UI/UX дизайну.
  • Досвід у тестуванні ігор.

Рекомендації тим, хто готує портфоліо технічного дизайнера

Наші тіммейти також розробили короткі рекомендації по портфоліо для всіх рівнів спеціалістів:

Junior:

  • Документація з геймдизайну (особливо описи розроблених ігрових механік).
  • Прототипи невеликих ігрових механік.
  • Приклади скриптів або коду.
  • Навчальні проєкти або модифікації існуючих ігор.

Також можемо рекомендувати як мінімум створити прототип невеличкої гри, навіть на основі якогось уроку. Це одразу дасть розуміння про базові навички.

Middle:

  • Все, що зазначено в Junior.
  • Приклади реалізованих механік у комерційних проєктах з детальним описом внеску.
  • Прототипи складних механік.
  • Самостійні проєкти.

Senior:

  • Все, що зазначено в Middle.
  • Приклади реалізованих ключових/великих систем у комерційних проєктах.
  • Публікації або виступи на профільних конференціях (при наявності).
  • Приклади успішної колаборації з іншими відділами (тех. анімації / техарт).

Для Middle та Senior спеціалістів, напевно, немає нічого кращого за випущені проєкти будь-якого рівня, як АА, так і ААА.

А якщо треба буде щось ще, то про це спитають на співбесіді або запропонують тестове завдання, яке дасть хороше розуміння про рівень ваших знань.

Як краще оформити портфоліо

Ігор, технічний геймдизайнер VG Entertainment

Я б рекомендував робити це у формі PDF або вебсторінки з описом роботи та процесу її виконання, а також відео з наочним результатом роботи.

Щодо опису кожної з робіт, то тут би я радив:

  • Чітко вказувати свою роль у проєкті, перелік механік та відділів, з якими працювали, та який вплив ваша робота мала на проєкт.
  • Описувати проблеми, з якими ви зіштовхувались та які ви вирішували.
  • Наводити конкретні приклади успіху.
  • Додавати допоміжні матеріали (скріншоти або готові білди).
  • Пояснювати технічні аспекти зрозумілою мовою.

Приклади крутих портфоліо

Звичайно, у кожного з нас є свій погляд на те, як повинно виглядати портфоліо, але якщо казати про щось дійсно класне, з чого можна брати приклад, пропонуємо подивитись на ці портфоліо (ці техдизайнери не є нашими співробітниками, але їхні портфоліо нас дуже вразили в хорошому сенсі):

Наприклад, у цьому портфоліо є все, щоб майбутній работодавець одразу отримав необхідну інформацію про кандидата:

  1. Коротке інтро, яке можна розгорнути та побачили ще й освіту та місця роботи кандидата.
  2. Ключова інформація в цифрах та технології, з якими він працював. Причому все оформлено досить лаконічно та легко сприймається з одного погляду.

  3. Далі йде список ключових (найбільших та найважливіших) проєктів, кожен з яких можна розгорнути, щоб дізнатись більше деталей.

  4. Так виглядає коротке інтро по кожному проєкту: короткий опис, завдання, за виконання яких був відповідальний кандидат, та результати.

  5. Внизу під вступом детально розписані завдання, які виконував техдизайнер, та є ілюстрації, які дозволяють одразу подивитись на процес та результати роботи.

  6. І завершується портфоліо підбіркою інших проєктів, над якими працював спеціаліст, резюме, яке можна скачати та роздивитись детальніше, а також закликом до дії, по нажаттю на який відкриється вікно з контактами.

Серед інших портфоліо, якими можна надихатись при створенні свого, радимо подивитись цей приклад. Тут є не тільки роботи спеціаліста, що розділені на комерційні та особисті/академічні, а й думки на тему ігор, дизайну в іграх тощо.

Якщо казати про гарні приклади опису задач на проєктах, ідеальним прикладом буде це портфоліо. Техдизайнер додав в опис і коротенький список фактів, як то використані технології й основні задачі. Максимально детальний опис з відео, ілюстраціями та анімаціями дає повне розуміння того, чим він займався та яких результатів досяг.

Також дуже зручним є клікабельний зміст, з якого можна перейти на певну частину опису, щоб не скролити вручну.

Такі портфоліо на практиці зустрічаються не так часто, бо, звісно, їх створення займає багато часу. І для роботодавця не є критичним, щоб вони виглядали саме так. Але все ж деякі моменти (як то деталі опису, зміст, оформлення вступу про себе тощо) будуть дуже корисні при створенні вашого унікального портфоліо. Якщо щось сподобалось, забирайте собі в список ідей! ;)

Як ще підкреслити свої навички

За словами Ігоря та Володимира, своя гра буде хорошим доповненням у будь-яке портфоліо, якщо у вас є на це час. А якщо в неї граєте не тільки ви, то, з великою вірогідністю, перед вами відкриється багато дверей.

Також буде непоганим, якщо ви:

  • Брали участь у гейм-джемах і додавали проєкти, що були їх частиною, у портфоліо.
  • Працювали над самостійними проєктами (і також показували їх у портфоліо).
  • Створювали навчальні матеріали для інших.
  • Працювали над отриманням сертифікатів з релевантних технологій.

Як бачите, все не так складно, як здається! Тож забирайте всі рекомендації, робіть план, з чого почати, покращуйте своє портфоліо та отримуйте офери мрії! :) Сподіваємось, у вас все вийде!

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини

👍ПодобаєтьсяСподобалось3
До обраногоВ обраному3
LinkedIn


Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Дякую за статтю. Технічний дизайн — це цікава тема. Планую в майбутньому по цій темі навчальний курс зробити, з прикладом на конкретному ігровому рушію, наприклад, на Unreal Engine. А зараз вже деякі навчальні відео публікую на своєму каналі на YouTube.

Підписатись на коментарі