Ефективне портфоліо для ігрового саунд-дизайнера: як оформити та чим наповнити
Всім привіт! Мене звати Влад Плотніков, я Co-Founder, композитор і аудіопродюсер агенції VP Production. Наша команда створює звукову айдентику для ігор, брендів та застосунків. Також я займаюся менторингом звукових дизайнерів/композиторів, які тільки починають свою карʼєру.
І саме для початківців буде цікава ця стаття. Нижче я хочу поговорити про один із кроків побудови міцного особистого бренду працівника або фрілансера в аудіо-сфері, а саме про оформлення та наповнення власного портфоліо.
Це — важливий і далеко не завжди очевидний етап, який я регулярно розбираю на моїх менторських сесіях. За рік таких сесій я побачив багато різних портфоліо (а ще більше — на пошті VP Production за останні декілька років). Деякі з них були у вигляді поодиноких wav-файлів, деякі — у вигляді посилань на Soundcloud, YouTube, Vimeo, а деякі містили все це в одному повідомленні.
Саме тому, що для багатьох аудіофахівців цей процес є непростим, я вирішив поділитися з вами базовими принципами наповнення та оформлення портфоліо.
Що аудіоспеціалісту необхідно мати у своєму портфоліо?
Є такий розповсюджений формат контенту — редизайн геймплейних відео.
Майже кожен, хто приходить на менторинг зі мною, найперше показує саме це.
Загалом редизайни — абсолютно нормальна практика (за якою часто стоїть бажання зачепити око роботодавця гучними тайтлами в назві), але я би радив використовувати її виключно як одну із частин вашого портфоліо.
Справа в тому, що це більше не справляє очікуваного враження на досвідчених людей з індустрії. Це не демонструє в повному обсязі навички, мислення та досвід. Як мінімум через те, що інтерактивність у цьому випадку підміняється лінійним форматом.
Тому ось кращі ідеї для наповнення.
Приклади реальних ігрових (інтерактивних) проєктів
Фріланс, проєкти друзів тощо. Але абсолютно логічно, що не всі наразі можуть мати такий досвід, особливо, якщо ви тільки починаєте свій шлях.
Для таких випадків є ігрові джеми, де окрім власне самої гри ви отримаєте цінний досвід комунікації з командою та розуміння специфіки сфери. Результатом цього всього має стати робочий білд гри, а посилання на нього треба додавати в опис вашого геймлейного відео на YouTube.
Сінематики
Їх також корисно буде мати у своєму інвентарі, адже контент в іграх — це не завжди тільки геймплей та меню. А потенційному роботодавцю буде важливо розуміти, що ви в змозі озвучити широкий спектр контенту в грі. Для цього типу робіт можна знайти футажи, студентські роботи чи спробувати переробити якісь ролики.
Демо з курсів
Коли ви проходите курси, наприклад, Wwise/FMOD, то ви вчитеся на певних навчальних проєктах. Ось їх можна дороблювати та використовувати задля демонстрації нових навичок. Те ж саме стосується і інших курсів.
Проєкти з маркетплейсів
На ресурсах на кшталт Unity Store є безкоштовні проєкти ігор. Їх можна викачувати та озвучувати на свій смак і тим самим розширяти своє портфоліо.
Ваші найкращі роботи з інших сфер
Якщо ви працювали в кіноіндустрії, були звукорежисером театру чи серіалів, маєте творчий проєкт, то це теж непоганий спосіб показати ваш талант та досвід. Але цього має бути в міру, адже важливо зберегти чітке позиціонування вашого портфоліо.
Як аудіоспеціалісту оформити портфоліо
Отже, ви сформували наповнення вашого портфоліо, настав час оформити його найбільш зрозумілим і зручним для потенційного клієнта/роботодавця чином. Ось основні поради щодо цього.
Оберіть основний ресурс для демонстрації робіт
Навала ресурсів (Google Drive, Soundcloud, YouTube, Vimeo тощо) у портфоліо створює дискомфорт для потенційного роботодавця, адже мало хто хоче переходити за купою посилань, чи ще гірше — десь авторизуватися та щось викачувати. Тож подібний великий перелік призведе до того, що увага людини з іншого боку екрану дорогою загубиться.
Тому я завжди рекомендую мати один головний ресурс, де будуть зручно скомпоновані всі ваші найкращі роботи. Найчастіше я рекомендую для цього саме YouTube.
Так, якщо це просто музика чи якісь семпл паки, вам необхідно буде зробити відео з картинками у відеоредакторі, але це того вартує. Адже в одному місці ви зможете тримати і ваші саундтреки, і звуки, і приклади робіт над відео та анімацією тощо. Ба більше, усе це можна зручно розпихати по відповідним плейлистам і ділитися загальним посиланням.
Не хвилюйтеся про якість/компресію. Окрім власне аудіо фахівців це мало кого реально хвилює, проте однаково тримайте всі вихідні файли на вашому HDD/SSD.
Візуальне оформлення
Ваше фото, банер, назва та опис каналу. Усе достатньо просто. Приділить трішки уваги та зробіть невсрато. Можна юзати стоки чи AI для картинок.
Ваш канал має виглядати приємно, справляти мінімально позитивне враження та давати чітке розуміння, хто ви й що ви робите.
Не хвилюйтеся, ніхто не очікує від вас вишуканих дизайнерських скілів. ;)
Резюме
Корисне доповнення до вашого портфоліо — це CV в PDF форматі.
Зробити його теж не важко, але дуже прошу: робіть його без еквалайзерів, звукових хвиль та інших проявів візуального мистецтва. Цей документ — можливість описати ваш досвід, розповісти про свою освіту, проєкти та навички, не треба його перевантажувати.
Для натхнення раджу переглянути темплейти в Canva, там є непогані.
В результаті у вас має бути одне посилання і один документ. Це — усе, що треба, щоби базово дати зрозуміти роботодавцям, хто ви та на що спроможні.
Цей матеріал покликанний допомогти вам сформувати та оформити зрозуміле та репрезентативне портфоліо. Я навмисно не занурювався в конкретику, бо всі ви дуже різні й у вас різні цілі. Проте, я сподіваюся, що ця інформація буде корисною. 🙌
Ну а якщо залишилися питання — пишіть у коментарі! А якщо хочете регулярно отримувати корисну інформацію від мене — долучайтеся до мого Telegram-каналу «Пан Композитор».
Немає коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів