Palworld підкорює Steam. Розробники хіта постали перед звинуваченнями у плагіаті, погрозами вбивством та юристами Nintendo
Поки лідери ігрової індустрії готуються до двох років болю, закриття студій і нових скорочень, гра Palworld підкорює Steam та нагадує про себе чи не з кожної медіавалізи. Маловідома компанія Pocket Pair цього тижня впевнено осідлала хвилю хайпу і зупинятися, схоже, не планує — розробники обіцяють додати в гру PvP-режим, рейди з босами, можливість грати одночасно через Steam та Xbox тощо.
З іншого боку, за справу вже взявся детектив Пікачу — юристи The Pokemon Company обіцяють провести розслідування і з’ясувати, чи не зазіхає Palworld на їхнє інтелектуальне майно. На додачу до цього деякі художники вже прямо заявили, що «палів» буквально скопіювали з деяких покемонів. Розібралися в тому, що відбувається навколо найпопулярнішої на сьогодні гри у світі.
Успіх за тиждень: продажі, піковий онлай та створення міфу
Анонсували Palworld ще у
Цими показниками шалена популярність не обмежилася. У понеділок, 22 січня, творці подякували гравцям за п’ять мільйонів проданих копій. Під кінець свого першого тижня Palworld розійшлася накладом у 8 мільйонів і, за інформацією SteamDB, стала другою грою за онлайном в історії парової крамниці. Вона лишила позаду Elden Ring та Cyberpunk 2077, а також Dota 2 та Counter-Strike 2. Піковий онлайн виживача від Pocket Pair зафіксовано на рівні понад 2 мільйонів одночасних користувачів і поступається гра в цьому тільки PUBG (3,2 млн).
Паралельно Pocket Pair створювали міф навколо процесу розробки свого продукту. По-перше, у них ніби-то ніхто не слідкував за бюджетом і вони вклалися у $6,7 млн. По-друге, до цього в студії ніхто не займався створенням 3D-моделей чи ригом. По-третє, артдиректор студії провалив співбесіди у понад сотню компаній. Нарешті, розробникам на фінальних стадіях не вистачало робочих рук і з оптимізацією та полішингом їм допомагав CEO компанії Токуро Мізобе.
Окремо варто згадати історію з пошуком спеціаліста з дизайну та анімації зброї, якою Мізобе поділився у своєму блозі. За його словами, це виявилося складним завданням, а вирішилася проблема за допомогою твіттеру — СЕО гортав стрічку і натрапив на анонімний обліковий запис, де були невеличкі відео з анімаціями перезарядження зброї. Акаунт належав
Резонанс навколо Palworld затьмарив інші релізи місяця. При цьому три країни, де грали в неї найбільше — Китай, США та Німеччина (докладніше на діаграмі нижче). Проміжною точкою цього успіху можна вважати зацікавленість в грі самого Шохея Йосіди. Ветеран PlayStation особисто привітав розробників у твіттері, а на прохання супроводжувати якнайшвидшу появу гри на PS5 відповів «Так».
Плагіат, штучний інтелект та загроза з боку Nintendo
Втім, цей ентузіазм розділяють далеко не всі. Протягом тижня гравці міркували над питанням — коли ж Nintendo звернуть увагу на цей феномен. Річ у тім, що Palworld це фактично гра про покемонів зі зброєю. Зважаючи на агресивну юридичну політику Nintendo, їх реакція була лише питанням часу. Тим більше, що від ексспівробітників такі заяви пролунали досить швидко. Так, Дон Макгован, який очолював юридичний відділ у The Pokemon Company з 2008 по 2020 роки, здивувався успіху гри та зазначив — такі «підробки» з’являються регулярно.
«Ця гра виглядає як звичайна підробка, подібна до тих, які я бачив по тисячі разів на рік, коли працював у The Pokemon Company. Я лише вражений, що вона так далеко зайшла», — додав він.
З часом все більше шанувальників покемонів та професійних художників порівнювали моделі між Palworld і Pokemon. У твіттері навіть з’явився анонімний обліковий запис, який демонстрував докази того, що Pocket Pair не просто надихалися дизайном покемонів — вони фактично скопіювали реальні ігрові моделі. Ассети хоч і не виглядали точними дублікатами, але їх пропорції були майже ідентичними пропорціям покемонів, експортованим з ігор Pokemon Scarlet та Pokemon Violet (виходили на Nintendo Switch).
Hold on a second, there's a salazze under that heart mesh... I feel like all those extra polygons could have been deleted... weird! #Palworld #Pokemon (Salazzle mesh from SV) pic.twitter.com/bpEPMdorGi
— byo (@byofrog) January 21, 2024
since I'm bored as hell, I'm gonna be making a thread of this i think... Palworld design analysis trying to spot every pokemon they jumbled together pic.twitter.com/Ch9jcx5hCI
— onion_mu (@onion_mu) January 18, 2024
«Ви не можете випадково отримати однакові пропорції на кількох моделях. Я можу виступати на суді експертом з цього питання. Щоб дати вам уявлення про те, наскільки це неможливо — іноді нам доводиться копіювати одну сітку в іншу, коли ми створюємо продовження ігор. Наприклад, перемальовуючи NPC з однієї гри в іншу. Але навіть коли ми переробляємо старі моделі, вони лише ІНОДІ збігаються. Бували випадки, коли десяткам художників надавали один і той же концепт-арт для створення 3D-моделі, наприклад, під час художніх тестів для роботи. Я бачив, як 30 художників намагалися зробити того самого коня, використовуючи точні схеми. Жодна з цих моделей не була настільки близькою одна до одної, як моделі Palworld до моделей Pokémon. Жодна. Силуети та пропорції тут майже ідеальні», — зазначив у коментарі один з персонажних художників у спілкуванні з VGC.
Ще один аспект, який треба враховувати в цій ситуації — багато ігрових спеціалістів вбачають використання штучного інтелекту при копіюванні моделей покемонів з боку творців Palworld. Хоча останні особливо і не приховують свою любов до ШІ. Так, Мізобе ще у 2022 році заявляв, що колись інструменти генеративного штучного інтелекту стануть достатньо складними, щоб уникнути проблем з авторським правом. За рік до того він зазначав, що ШІ можна використовувати для дизайну нових покемонів.
Штучний інтелект і геймдев: застосування, перспективи, страхи і фантазії. GameDev DOU Подкаст #8
Після релізу Palworld Мізобе поскаржився, що художники його компанії стали отримувати наклепницькі образи та погрози. У тому числі погрози вбивством. СЕО наголосив, що це він несе відповідальність за всі створені матеріали та закликав припинити переслідування співробітників. Він наголосив, що гра пройшла юридичну перевірку і жодна інша компанія не висувала претензій. Мізобе підкреслив, що вони не мають «абсолютно ніякого бажання» порушувати права на чиюсь інтелектуальну власність.
Та як вже зазначалося вище, реакція Nintendo була лише питанням часу. Першими юристи корпорації прийшли до автора покемон-моду для Palworld — він майже одразу отримав DMCA-страйк, хоча і не досі покинув свою ідею. Вже потім юристи The Pokemon Company звернули увагу безпосередньо на саму гру.
«Ми отримали безліч запитів користувачів щодо гри іншої компанії, що вийшла в січні. Ми не давали жодних дозволів на використання своєї інтелектуальної власності або ассетів Pokemon у цій грі. Ми маємо намір провести розслідування та вжити відповідних заходів щодо будь-яких дій, що порушують наші права на інтелектуальну власність. Ми продовжуватимемо берегти та плекати кожного покемона, а також працювати над тим, щоб об’єднати світ за допомогою покемонів у майбутньому», — зазначили вони.
В такому контексті Palworld може стати черговим яблуком розбрату між гравцями та розробниками. Останні критично сприймають цей інцидент і застерігають, що в майбутньому за допомогою штучного інтелекту можна буде обходити авторське право на окремі ассети та цілі ігри. Деякі з них зазначають, що гра від Pocket Pair безсоромно використовує роботи інших людей. Та виявляється, що гравцям не так вже і важливо, використовувався штучний інтелект при створенні гри чи ні. Для них головне, щоб гра була цікава.
Але чому Palworld виявився аж настільки популярним? Все ж таки, 8 мільйонів копій за тиждень це солідний показник для будь-якої ААА-гри. Багато хто пов’язує це з самообмеженням Nintendo — гравцям хочеться пограти у покемонів не тільки на одній платформі, але й на зручних для себе майданчиках. Гравці бажають мати одну з найбільших у світі франшиз на своєму ПК, на своїй консолі, на мобільному пристрої, який вони використовують. Чи закриє цю потребу Palworld? Можливо. Чи довго буде продовжуватися хрестовий похід Pocket Pair по території Nintendo? Здається, що це залежить від юристів останньої.
4 коментарі
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів