За даними щорічного звіту State of the Game від GDC, приблизно третина ігроробів готова змінити рушій. При цьому помітна частина з них розглядає як альтернативу Godot. Та розробник Андрій Дорошенко стверджує, що цей варіант не підходить українським фахівцям. Все тому, що керівництво Godot, за його словами, міцно пов’язане з росією. Детальніше з позицією розробника можна ознайомитися в його блозі.
Palworld від маловідомої японської Pocket Pair лише за тиждень вирвалась на другу сходинку Steam за кількістю одночасних користувачів і розійшлася накладом у понад 8 млн копій. Водночас на гру посипалися звинувачення у плагіаті, а пильні воїни юридичних відділів Nintendo вже готові йти в бій. Про надзвичайний феномен пригодницького виживачу у своєму блозі розповідає редактор GameDev DOU Сашко Перемот.
Українські гравці поки не можуть насолодитися споживанням контенту рідною мовою повною мірою — українська локалізація лише набирає обертів. Однак для нашого ринку переклад це питання не лише перспектив чи прибутків, а й прав споживача. У своєму блозі ССО компанії MK:translations Сергій Венцковський розповідає про головні проблеми локалізації, ключові ініціативи та мовні тенденції сьогодення.
Неправильно побудована звукова система може призвести до падіння рейтингу мобільної гри в сторах, оскільки будь-які краші враховуються алгоритмом і визначають долю проєкту. У своєму блозі Ілля Гоголєв Audio Producer в Plarium розповідає, як оптимізувати аудіоконтент для мобільної гри, щоб не нашкодити ані проєкту, ані гравцям.
3D Artist Світлана Бурчак перемогла зі своєю роботою новорічного 3D-дракончика на Конкурсі 3D-артів від GameDev DOU та CG Cats. Художниця описала пайплайн своєї роботи, що виконувалася у зв’язці ZBrush та Blender. Читайте про це у її блозі.
Геймдев-освіта сьогодні має неабияку популярність. Пропозиції є для тих, хто хоче стати продюсером, художником, аніматором, тестувальником тощо. Редактор GameDev DOU Сашко Перемот вирішив на собі протестувати, як це, вивчати створення ігор онлайн і пройшов курс Unity Game Developer. Про проблеми, складнощі та його емоції від навчання читайте в нашому блозі.
Подорожі безкраїм українським степом верхи на коні, бійки на шаблях з османами та кочовими рейдерами, напади на ворожі екіпажі та пошук стародавніх коштовностей — все це і багато іншого є в 1505: Knight Becomes Kozak. Цю гру Level Artist Михайло Бурлаков розробляє удвох з напарником. Детальніше про екшен, його створення та реліз читайте у блозі Михайла.
Попри всі складнощі 2023 року, для студії VG Entertainment він став періодом суттєвого розширення команди та нововведень. Компанія змінила назву, втричі підвищили темпи найму, зробили кілька важливих кроків до автоматизації роботи та ще багато чого. Детальніше про зміни студії читайте в блозі спеціалістки з комунікацій VG Entertainment Валентини Подмазіної.
Як знаходити практичні пояснення різним аспектам геймдизайну та цифровізовувати свій досвід. Як визначити ключову мотивацію для гравців. Коли краще показувати унікальні особливості свого проєкту користувачам, і як це допоможе утримати їх в грі? На ці та багато інших питань відповідає у своєму блозі Lead Game Designer в Burny Games Роман Герасименко.
Рік був багатим на ігрові локалізації — українською перекладали і невеличкі інді-ігри, і багатомільйонні хіти. Однак і цей ринок у 2023-му зазнав певних змін. Так, майже 60% перекладачів збільшили цінник або збираються зробити це, а найпомітніше подорожчали польська та норвезька мови. Детальніше про дослідження ринку перекладачів у своєму блозі розповідає CCO у MK:translations Сергій Венцковський.
Оптимізація в Unity — широка тема і її реалізація може бути відносно унікальною для кожного проєкту. Втім, загальні поради можуть бути корисними у більшості випадків, особливо для новачків. Unity Developer Роман Романіченко у своєму блозі розповідає про оптимізацію графіки і пояснює, де можна, а де не варто використовувати систему LOD, occlusion culling та керування сценами.
У процесі створення гри деколи виникають моменти напруги й нерідко вони пов’язані саме з необхідністю надати зворотний зв’язок композитору чи звуковому дизайнеру. Co-Founder в VP Production Влад Плотніков зібрав п’ять порад, як давати фідбек таким спеціалістам та водночас залишатися об’єктивними.
Як має виглядати якісне портфоліо концепт-художника в геймдеві? На що в першу чергу звертають увагу компанії, переглядаючи портфоліо кандидатів? Які помилки найчастіше можна зустріти у портфоліо концепт-художників, та як їх уникнути? На ці та інші питання у своєму блозі дає відповідь артдиректор проєкту RAID: Shadow Legends Валентин Демченко.
Що таке технологія VAT, чому вона буває краща за анімації зі скелетним рігом чи покадровий кеш та як її використовувати при створенні візуальних ефектів? Про все це на практичних прикладах у своєму блозі розповідає команда Pingle Studio — Head of Tech Art Department Руслан Черевичний, VFX Project Lead Олександр Горюк та VFX Artist Софія Турко.
Фідбек — окремий від мистецтва, особливо коли мова йде про взаємодію концепт- та 3D-художників. Людині потрібно чітко донести свою думку, зрозуміти, які могли виникнути проблеми, уникнути повного «розсинхрону» і при цьому не демотивувати колегу. Про досвід надання фідбеку і еволюцію цього процесу у своєму блозі розповів Concept Artist з компанії Plarium Антон Денисенко.
UI/UX команда з Pingle Game Studio поділилася ресурсами, які фахівці компанії використовують для розвитку та самоосвіти. У списку — ігри про криві та шрифти, бібліотеки корисних ресурсів та багато чого іншого. Детально про все це читайте в блозі Lead UI/UX Designer Дмитра Базарова.
Системний геймдизайн — це підхід, який дає змогу органічно вписати нові функціональності в усі наявні системи гри. У своєму блозі Дарʼя Рябошапка Game Design Team Lead в Plarium розповідає про підхід до системного геймдизайну на прикладі досвіду зі створення кланових фіч у RAID: Shadow Legends. А також про те, як вдалося скоротити час затвердження нових фіч, розробити план їх релізу й зробити так, щоб усі вони були повʼязані та доповнювали одна одну.
З документації починається майже будь-який проєкт. І вона залишається його важливою частиною до самого завершення. У своєму блозі Богдан Павленко, Game Designer компанії Pingle Studio, розповідає все про GDD, Design-Brief, One-Pager та інші типи геймдизайн-документів. Чим вони відрізняються та в яких випадках треба використовувати.
Як за допомогою штучного інтелекту скоротити процес створення концепту на третину та яким чином генеративний AI можна залучити у дизайн рівнів? Про нюанси використання штучного інтелекту у своїй роботі, а також про побудову AI-пайплайну у своєму блозі розповідають Єлизавета Перун та Дмитро Купленко — технічні художники з компанії RetroStyle Games.
Головна причина появи книги «Код творчості» — бажання відповісти на питання, яке зараз хвилює багатьох спеціалістів: чи замінить мене штучний інтелект у моїй професії? Цю книгу доктор Маркус де Сейтуа видав ще у 2019-му, за кілька років до глобального релізу ChatGPT. Чи справдилися прогнози та думки автора — про це у своєму блозі розповідає Product Owner з Weave Games Євген Грішенко.