Українське ігрове ком’юніті сколихнула дискусія навколо другої версії словника відеоігрової та коловідеоігрової термінології. Члени робочої та експертної групи зіштовхнулися з критикою, невдоволенням та обуренням. Один з її учасників ігровий дизайнер та сценарист Андрій Мороз у своєму блозі розібрав критику словника, та детально прокоментував список питань та претензій до нього.
Ярослав Руденко прийшов у Plarium в 2016 році, як спеціаліст з локалізації. Але вже 2,5 роки він працює на позиції Unity-розробника. Як відбувався перехід на технічну спеціальність, які навички довелось опанувати та які труднощі подолати — про це все Ярослав розповідає у своєму блозі, а також дає корисні поради світчерам.
Як організувати цикл офлайн-лекції про геймдев для студентів, а потім влаштувати їм практику з art-напрямку? Які гайди можуть допомогти закрити більшість можливих запитань для молодих людей? Що самі студенти думають про такий підхід? Більше про досвід співпраці бізнесу та ВНЗ читайте в блозі Наталі Вашець, Head of Recruitment & HR в компанії RetroStyle Games.
Isekaing: from zero to zero — це пародійний мюзикл, суміш пригодницької гри з візуальною новелою та деякими елементами RPG. Спочатку проєкт починався як купа комедійних замальовок в ігровому рушію і поступово розвивався, доповнювався сюжетом, кращою графікою та оригінальними піснями.
Цікаво спробувати? Розігруються безкоштовні ключі.
Оптимізація ігор — тема, про яку можна говорити багато. В мобільних іграх доводиться шукати нестандартні рішення для тривіальних проблем, розбиратися з шейдерами, бути обережним щодо використання фізики тощо. Однією з таких проблем є постійний спавн та видалення об’єктів. Unity Developer Андрій Курячий розповідає, як в таких випадках використовувати патерн ObjectPool.
Дмитро Тарабанов, Senior Level Designer в компанії Digital Extremes, у своєму блозі розповідає, як познайомився з іграми Remedy та став фанатом Alan Wake. А також розбирає головні переваги та недоліки левел-дизайну у сиквелі горору про загубленого письменника.
За пів року до повномасштабного вторгнення Максим звільнився з роботи в інтернет-магазині, щоб будувати карʼєру в геймдеві. Пройшов курси і почав шукати роботу — технічна співбесіда в геймдев-компанію була призначена на 24 лютого 2022 року. Вже за декілька днів Максим пішов у військо, але потрапив не на бойову посаду. У своєму блозі він розповідає, як мобілізувався, як проходив підготовку і яким чином вдається вчитися на геймдизайнера в армії.
Шукаєте роботу своєї мрії в геймдеві та, зокрема, у левел-дизайні? У своєму блозі Валентина Подмазіна, спеціаліст з комунікацій студії VG Entertainment наводить поради фахівців з команди Level Design про сам напрям, навички та знання, які потрібні для побудови успішної кар’єри, а також про те, що має бути у портфоліо левел-дизайнера.
Юрій з проєкту «Бочка Меду» розповідає, як він з колегою працював над українським перекладом першої частини гри Hades. Про локалізацію близько 305 тисяч слів за 60 днів, створення таблиці власних особливих слів, імен та правил, англіцизми в технічних термінах та проблеми з відображенням деяких символів в грі — читайте в блозі.
У своєму блозі Level Designer компанії Frogwares Ілля Зеленюк розповідає про основні переваги та недоліки дизайну рівнів Bloodborne. Зокрема фахівець розбирає, чому архітектура в грі не завжди є логічною та для чого переходи між локаціями занадто сильно сховані. А також, як ці та інші нюанси впливають на геймплей.
Project Manager компанії Zagrava Максим Паршин впевнений, що розвиток тестувальника часто залежить від його темпераменту та вподобань. Він розглядає декілька шляхів розвитку для QA-фахівців. Та перш ніж обрати один зі шляхів, Максим радить зʼясувати, яким типом співробітника ви є. Детальніше про це — у його блозі.
Геймдизайнер та проджект-менеджер Володимир Божко виявив, що It Takes Two має 66 оригінальних механік, а The Eternal Cylinder — 102. Однак перша гра має 397 оригінальних комбінацій механік, а друга лише 67. Тож він вирішив дослідити, як створення «контенту» впливає на механіки в іграх. Що з цього вийшло — читайте у його блозі.
Якщо ви плануєте випустити гру одразу на кілька платформ, вкрай важливо звернути увагу на оптимізацію версій для консолей. У своєму блозі розробники Pingle Studio обговорюють найкращі методи оптимізації білдів для консолей, розповідають про оптимізацію ігор на Unity та UE, а також окремо розкривають нюанси оптимізації з боку рендерингу.
За замовчуванням Unity виконує код гри на одному потоці. Однак, бувають випадки, коли цього недостатньо і гра страждає від проблем з перформансом. Головний розробник RetroStyleGames Юрій Єнько у своєму блозі детально пояснює, як в цьому випадку допомагає Unity Job System та які саме проблеми в грі Codename: Ocean Keeper студія вирішила за допомогою паралельних обчислень.
Творці Five Nights at Freddy’s: Help Wanted 2 створювали гру для PlayStation VR, а портуванням гри на більш слабке «залізо» портативних девайсів Oculus Quest займалася українська Pingle Studio. Тож перед розробниками стояло багато викликів з оптимізації. Про проблеми і їх рішення під час портування у своєму блозі розповідає Project Manager Pingle Studio Сергій Хмельов.
З якими проблемами стикаються початківці в геймдев-арті? Як отримати перший офер, але не залишатися джуніором занадто довго? Чи можна після завершення навчання претендувати одразу на позицію Middle? Lead 3D Hard Surf Artist Ян Шамарін дає відповіді на ці питання та ділиться досвідом у своєму блозі.
До того, як потрапити в геймдев, Тетяна Ткачук працювала у транспортній компанії, де робила «холодні дзвінки». У 2021 році Тетяна самостійно вивчилася на QA і потрапила в Pingle Studio. Про роботу тестувальницею, вигорання, перехід на позицію PM та повернення в QA — Тетяна розповідає у своєму блозі.
Євген Бєлік — український інді-девелопер з міста Олешки, яке зараз знаходиться під російською окупацією. Сам розробник врешті зумів виїхати на підконтрольні території та вивезти жорсткий диск з єдиною копією проєкту Hunt and Fight. У своєму блозі сo-founder Two Cakes Studio Віталій Ревчук поспілкувався з Євгеном про його шлях у геймдев та розробку першої гри.
Докторка філософії Сьюзен М. Вайншенк писала свою книгу «100 речей, які кожен дизайнер повинен знати про людей» здебільшого для UI/UX дизайнерів, які будуть взаємодіяти із мобільними застосунками та вебсайтами. Однак, в книзі є вдосталь інформації, яку можна використати в ігробуді. Про що саме йде мова — розповідає Product Owner з Weave Games Євген Грішенко у своєму блозі.
Як рухомі обʼєкти на мапі можуть урізноманітнити геймплей PvP-шутера та зробити бої більш динамічними? Як створювати такі обʼєкти в грі, як їх балансувати, як направляти гравця кольором, світлом і точками інтересу? Про все це та багато іншого на прикладі мап для Mech Arena розповідає левел-дизайнер Plarium Данііл Гончаренко.