Як запускалася програма Gamedev Camp з безкоштовним навчанням для українців

Вітаю! Мене звати Олле Придюксон (Olle Pridiuksson) і я один зі співзасновників проєкту Gamedev Camp. Це менторська онлайн-програма, розрахована на розробників ігор та художників. Вона розпочалася у Литві й відкрита для громадян з різних країн, але має стипендії для українців.

У цьому блозі я розповім, як виникла ідея запустити Gamedev Camp, як ми шукали фінансування, що відбувається з програмою зараз та хто може взяти в ній участь.

Про свій досвід і рішення запустити Gamedev Camp

Я народився в місті Рівне, але більшу частину свого життя провів в інших країнах і містах — навчався в Мінську, потім приєднався до невеликого стартапу у Вільнюсі (який виріс до того, що всі люблять і ненавидять зараз — до ігрового рушія Unity), а потім мене захантили у King (підрозділ Activision Blizzard) у Стокгольмі.

Трохи понад рік тому співзасновниця нашого проєкту Gamedev Camp Лєра залякувала мене тим, що я старий і скоро помру. Тож замість цього ліпше мені використати свої навички та нетворкінг, щоб побудувати кращий світ, щоб вона та інші молоді люди могли жити щасливо. Тоді вона саме закінчила своє геймдевне навчання в Кореї та Литві й вважала, що освіта зіпсована, адже породжує фахівців, яких ніхто не хоче наймати. Так ми почали працювати над академією для розробників ігор.

Співзасновники GameDev Camp Олле і Валерія

Коли почалася повномасштабна війна в Україні, ми з Лєрою допомагали українським біженцям знайти геймдев-роботу в Європі. Переглядали CV та портфоліо, зв’язували людей з HR-ми дружніх компаній. Це переросло в телеграм-чат, а згодом — у Gamedev Camp, який ми запустили у вересні.

До Gamedev Camp приєдналося 24 людини з України, яких Лєра об’єднала у 6 команд. Кожна команда має Unity-розробника, дизайнера/продюсера ігор, 2D-художника та 3D-художника. Усі ці люди прийшли до Gamedev Camp, щоб приєднатися до команди, створити гру й отримати відгуки від менторів.

Як відбувається навчання

У Gamedev Camp немає лекційного матеріалу, є лише практичні заняття та сесії зворотного зв’язку. Учасники вчаться ставити запитання, ухвалювати рішення та брати на себе відповідальність, працюючи над реальним проєктом у стислі терміни під наглядом менторів, які працюють в ігровій індустрії.

Програма Gamedev Camp триває три місяці й коштує 170 євро на місяць. Але у нас є знижки для тих, хто приведе друга, і для тих, хто читає цю статтю. Учасники, які згадають DOU під час реєстрації на Gamedev.Camp, отримують знижку 30%.

Знаю, що багато людей в Україні не можуть собі дозволити Gamedev Camp навіть зі знижкою. Після того, як влітку на GameDev DOU з’явилася новина про Gamedev Camp, ми отримали заявки від більше ніж 90 українців, і майже кожен з них попросив стипендію.

Тож ми мусили залучити компанії для допомоги із фінансуванням. Першою відгукнулася Belka Games, а згодом приєдналися й інші спонсори. Тому я планую запропонувати повні або часткові стипендії для 24 українців у другому сезоні Gamedev Camp.

Другий сезон Gamedev Camp стартує у січні й буде структурований так само, як і перший. Ми об’єднаємо людей у команди, даємо їм менторів і допомагаємо створювати ігри, які будуть представлені на ДемоДні у квітні. На нього ми запрошуємо партнерські ігрові студії, щоб вони могли захантити наших студентів на цій події.

Зараз триває останній з 12 тижнів програми. Я з оптимізмом дивлюся на прогрес студентів, але краще дозволю їм говорити за себе та написати кілька слів про свої ігри та про те, як їм подобається (або не подобається) досвід Gamedev Camp.

DID_Crew — Роман Задорожний, Game Designer

Привіт, мене звати Роман Задорожний, і до цього кемпу я не дуже мав досвіду у створенні відеоігор. Грав свого часу дуже багато (зараз трішки менше) і маю певний досвід в розроблянні й випуску настільних і карткових ігор. Тому коли знайшов інформацію про кемп, то дуже захотілось спробувати й навчитись чогось нового.

Якось так гарно склалося, що доля й організатори звели нас в одну компанію з хлопцями, де наші зацікавлення, інтереси й досвід дозволили нам створити класну синергію, і вже при першій зустрічі ми знали що робитимемо гру про сьогодення, війну і «Бандеромобілі».

Робоча назва нашої гри COSSACK DRIVE, і це буде аркадна стрілялка в якій вам доведеться керувати автомобілем і косити русню. Камера, яка направлена згори й відображає наше українське містечко, окупанти — які намагаються його заповнити, і наш чудовий, кастомізований БАНДЕРОМОБІЛЬ, який має за місію вціліти й скосити якомога більше орків.

Мені дуже подобається ритм, в якому ми працюємо. Двічі на тиждень зідзвонюємося, постійно тримаємо контакт з командою. Ось цей момент коли ти постійно щось додумуєш, а потім через тиск часу усвідомлюєш, що ви не встигаєте, це дуже класно навчає зосереджуватись на головному і продовжувати творити. Особисто для мене це неймовірний досвід.

Random’s Fault — Катерина, Game Designer

Привіт, я Кейт, частина маленької, але затишної команди із трьох людей. За перші півтора місяця нас полишили два тімейти, встигнувши, проте, заподіяти шкоду процесу. Однак я страшно пишаюсь тими тімейтами, з якими працюю зараз, й вдячна Кемпу за те, що нас звів разом — я берегтиму дружбу з ними в майбутньому.

Я не знаю, чим гра буде через місяць. Зараз — це рогалик, до якого ми спробували підійти нестандартно, бо чому ні? Ви гратимете за павукоптаха, котрий заліз у підземну закинуту колонію й шукає гарні прикраси до свого свіжо зліпленого гнізда. Підземні ходи приховують певну трагедію минулого, із якою ви можете познайомитись. Звісно, якщо вас не з’їдять місцеві форми життя, які вам не завжди будуть раді, хе-хе.

Що ви робите? Ходите туди й сюди по кімнатах, заглядаєте в купи каміння — може там буде щось блискуче гарненьке лежати? Надворі весна, життя іде, яке вам діло до скелетів в цих тунелях, вас чекає недобудоване гніздо.

За цією ідеєю я поклала глибокі концепції та важкі теми. Але оскільки це вже енна історія, яку створюю, то не можу гарантувати, що за місяць не буду вимушена створити нову, а тому про глибокі концепції не розкажу, самі думайте. Кінець. Де б ви не були, читаючи це, бережіть себе.

Swifty Turtles — Денис Зорко, Game Designer

На мою думку, участь у Gamedev Camp — це маст хев досвід для всіх хто хоче потрапити у геймдев. Учасників джему ділять на команди по чотири людини. У кожній команді є програміст, геймдизайнер, 2d та 3d артисти. Основна задача — створити гру. Немає ніяких вхідних даних, концепцій чи обмежень.

З однієї сторони — це круто, бо можна створити все що завгодно, а з іншої сторони — не дуже, бо вибрати конкретний жанр, узгодити основну ідею і концепцію гри з командою дуже складно. Можна створити будь-яку гру, все залежить тільки від досвіду учасників.Тобто, тут кожен учасник має змогу взяти участь у розробці гри, пройти кожний етап створення відео гри від ідеї до готової гри.

Плюс кожного тижня є змога спілкуватись з профільними менторами, які дають поради та допомагають на всьому шляху розробки. Але, на мою думку, найцінніше, окрім набутих за час джему професійних навичок, це те, що можна отримати досвід роботи в справжній команді, типу модель роботи маленької студії розробки ігор.

Наша команда створює 3d головоломку платформер на смартфон. Основна ідея візуальної й сюжетної концепції гри — це стародавнє українське свято Івана Купала. Події гри відбуваються у ніч на Івана Купала у зачарованому Карпатському лісі. Головний персонаж гри Хлопець випадково провалюється у зачарований ліс. У ньому все має дещо інший вигляд, ніж у звичайному, і кояться дивні дива. Назад дороги немає, тепер головному герою потрібно вибратись із цього лісу подолавши багато перешкод, а на його шляху будуть траплятися містичні міфологічні істоти.

Phoenix Studios

Артем Шеламанов, програміст команди:

Gamedev camp є дуже корисним досвідом для будь-якого програміста. Якщо навчитися програмувати можна з різних інтернет-джерел, то навчитися працювати в команді, чіткіше розуміти свої цілі та менеджити свій тайм навчитися буде складніше, та цей кемп це дозволяє зробити.

Наша гра — лоу-полі-рогалик, де ви граєте за демона, який хоче повернути свій рідний дім — пекло, та помститися творцю (Архітектору) за його знищення. Динамічні бої, магія, бог проти демона та дарк фентезі — чого ще потрібно для щастя? (©.)

Кирило Бутрин, 2D-художник команди Phoenix:

Я вважаю Gamedev Camp чудовим місцем, де можна відчути й всю повноту творчого процесу, і те, як відбувається комунікація, організовується розробка й долаються помилки, які ви рано чи пізно могли б зробити.

Для мене як художника, наприклад, це був виклик в обох сферах як своєї професійної з погляду малюнка та малювання нових для себе речей. Так і вмінні спілкуватися та розуміти бажання та кінцевий результат ваших співкомандників.

Mystery 4 — Денис Чеботаєв, Game Designer

Для мене Gamedev Camp є чудовим розвитком скілів у сфері геймдеву. В групах, я зустрів багато однодумців та вже встиг відвідати безліч онлайн зустрічей з менторами, які надають багато корисного фідбеку нашим проєктам.

Ми маємо можливість втілити наші ідеї, створивши команду яка паралельно отримує необхідну критику та поради. Цей досвід збирає у собі безліч елементів які ми б самостійно могли пройти за більший проміжок часу.

Наш проєкт це містична пригодницька гра, в якій розповідається про винахідника гасової лампи. Він презентує свій проєкт у будинку, куди зібрались аристократи з різних країн. Інноваційний витвір стає єдиним джерелом світла, і ми маємо врятувати гостей будинку і дізнатися історії їхнього життя.





Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини

👍ПодобаєтьсяСподобалось4
До обраногоВ обраному1
LinkedIn

Схожі статті



Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Підписатись на коментарі