Від ідеї до фінальної версії. Як влаштувати фан-арт конкурс по українській грі Ocean Keeper
Всім привіт! На зв’язку Наталя, Head of Recruitment & HR в компанії RetroStyle Games. Основна наша спеціалізація — розробка 2D&3D проєктів для провідних гравців індустрії. Проте наша команда по-справжньому професійна не тільки в цьому напрямку. Ми також створюємо та розвиваємо власні продукти, і одним із них є наша гордість Ocean Keeper!
Саме навколо цієї гри зовсім нещодавно ми організували фан-арт конкурс. Для нас його основна мета, в першу чергу, — подякувати нашій аудиторії за любов і підтримку проєкту, надихнути спільноту та відкрити нові таланти. А для учасників — шанс проявити свої творчі здібності, здобути ексклюзивні призи та вплинути на розвиток всесвіту Ocean Keeper.
Проте давайте про все по черзі: зараз ви дізнаєтесь про те, як все починалось, як ми шукали учасників конкурсу, з якими труднощами ми зіштовхувались та навіть більше. А ще ми обов’язково поділимось з вами результатами конкурсу та винятковими роботами сімки фіналістів, що вкрали наші серця.
Ну що, готові? Тоді пірнаємо у глибини творчості! 🌊
Трохи про Ocean Keeper
Codename: Ocean Keeper, наш останній проєкт, це гостросюжетна гра в жанрі roguelike з елементами виживання, дія якої розгортається в підводних глибинах планети, повністю вкритою товщею води. Випущена в липні 2024 року, ця гра поєднує в собі непередбачуваність, типову механіку для жанру roguelike, та насичений монстрами й таємничими скарбами океанський сетинг.
Особливістю Ocean Keeper є глибоководні пригоди разом з персональним роботом-павуком (якого ще й кастомізувати можна!), а кожне занурення приносить нові несподіванки та необхідність у швидких стратегічних рішеннях. Це й не дивно — ми розробляли гру таким чином, щоб тримати гравців у постійній напрузі, з кожним проходженням пропонуючи нові перешкоди.
Самі гравці відмічають те, наскільки класним та непередбачуваним вийшло внутрішнє середовище гри, наповнене страхітливими морськими істотами та складними підводними ландшафтами, що перевіряють здатність навіть досвідчених гравців адаптуватися та виживати. Завдяки позитивним відгукам як щодо ігроладу, так і візуалу, і виникла ідея створити конкурс. А як же ми почали цю ідею розвивати? Ось тут і починається найцікавіше...
Як все почалось?
Фан-арт конкурс — це абсолютно нова та незвична тема для нас, тому організовувати все з нуля, без будь-якого досвіду, було, чесно, дуже стресово. Інколи ми зовсім не розуміли, в яку сторону рухатись та що робити. Проте з нами були дві дуже важливі речі — підтримка гравців Ocean Keeper та запал всієї команди RetroStyle Games. Об’єднавши ці два фактори, ми зрозуміли, що варто просто зробити перший крок та почати.
Тому наприкінці серпня ми виклали публікацію про конкурс в наш Instagram, зробили лендінг на нашому сайті, відкрили попередню реєстрацію і фан-арт конкурс можна було вважати офіційно розпочатим. Його правила були максимально простими:
- Створити свою оригінальну 2D або 3D роботу без очевидного використання інструментів ШІ.
- Поділитись своїм фан-артом у соціальних мережах з хештегом #OceanKeeperFanArt та відправити свою роботу через Google-форму, яку ми потім передамо журі для оцінки.
- Набратись терпіння та дочекатись результатів конкурсу, яке заплановано було в жовтні.
Довго думаючи над призами, вирішили поєднати приємне з корисним, а саме матеріальні подарунки з консультаціями від провідних спеціалістів з багаторічним досвідом. Таким чином, кожен фіналіст, незалежно від зайнятого місця, після завершення конкурсу повинен був отримати арт-рев’ю портфоліо від досвідчених арт-лідів та кар’єрну консультацію від HR. А в якості решти призів ми обрали:
- $100 США + мерч Ocean Keeper для
1-го місця. - Подарункові картки Steam ($50 та $20 відповідно) + мерч Ocean Keeper для
2-го та3-го місця. - Ексклюзивний худі в якості призу для переможця глядацьких симпатій.
Наші судді
На початку конкурсу ми багато в чому не були впевнені на 100% крім одного — хто буде оцінювати конкурсні роботи та обирати фіналістів.
Найважливіший етап визначення переможців не можна було довірити будь-кому. Саме тому на цю роль були призначені троє наших професіоналів не тільки у сфері створення арту, але й арт-направлянні проєктів, рев’ю робіт художників і видачі фідбеків:
- Олена Константинова — досвідчена 2D Art Lead із глибокими знаннями в галузі цифрового мистецтва та дизайну.
- Ярослав Дем’яненко — присвятив 10 років мистецтву, пройшовши шлях від 2D Art Lead до 3D Art Lead.
- Дарія Штанічева — має 10 років досвіду в розробці ігор, з них 6 років в якості 2D Art Lead.
Паралельно ми шукали незалежного експерта не з нашої команди для більшої прозорості оцінювання. Для нас було важливо, щоб ця людина була ознайомлена як з 2D, так і з 3D арт-стилем, а також була справжнім наставником, який знає, як допомагати та надихати. Такою експерткою виявилась Юлія Строгуш, викладачка, ілюстраторка, 3D-художниця та авторка книг «Секрети чаклунства».
Просування фан-арт конкурсу
Органічне просування — це чудово, але ми хотіли, щоб якомога більше людей дізналось про конкурс та підтримали його. Тому ми вирішили використовувати всі можливі варіанти залучення аудиторії. Тим паче в нашої команди був час до 7 жовтня, бо саме тоді ми припиняли приймати роботи учасників.
Першою в хід пішла реклама на декількох платформах: Instagram, TikTok та в нашому особистому ком’юніті в Telegram. Рекламою з нуля займалась наша команда — SEO-маркетологи, контент-менеджери, HR-и та промо-художники. Звісно, все не було так ідеально, як нам би хотілось: в процесі ми зіштовхнулись з деякими труднощами. Наприклад, в Instagram конверсія з переходів виявилась нижчою, ніж ми очікували, і зовсім не відповідала стандартним прогнозам платформи.
Та для нас труднощі стали викликом, своєрідним челенджем, який необхідно пройти. Тому ми прямо в процесі щось змінювали, фіксили, покращували візуал — все заради апгрейду клікабельності. Проте було вже пізно. Ми вирішили змінити тактику та глибше проаналізувати всі процеси, щоб краще адаптувати рекламу для подібних ініціатив в майбутньому.
Натомість інший спосіб просування, який ми використовували — нетворкінг — повністю виправдав наші очікування та став одним з ключових моментів. Особливо на фоні того, що реклама не спрацювала так, як нам би хотілось. Саме завдяки нашому ком’юніті в ТГ-каналі «Друзі-Друзів», сторінок HR та наших суддів в LinkedIn і багатьох інших джерел ми змогли залучити багато людей, по-справжньому зацікавлених у конкурсі.
Тоді ми не могли в це повірити, але це реально значуще підвищило активність навколо конкурсу. Ми отримували повідомлення за повідомленням, все більше людей хотіли брати участь у конкурсі, а в якості приємного плюсу ми ще й значно збільшили нашу нетворкінг-мережу.
Наше Discord-ком’юніті теж відіграло не останню роль — ми активно спілкувались з аудиторією, розповідали про конкурс та створювали смішний залучаючий контент. Звісно ж, певна аудиторія прийшла звідти.
Отже, об’єднавши всі можливі джерела, ми все ж таки змогли організувати більш-менш активний потік учасників до фан-арт конкурсу. Проте скільки повинно було б вийти робіт в результаті, ми й гадки не мали. В нашому ком’юніті ми були впевнені на 100 відсотків і знали, що саме вони стануть вирішальними в тому, скільки людей доєднається до конкурсу. Тому саме підтримка та активний шеринг конкурсу від нашої аудиторії у всіх можливих соціальних мережах і слугували натхненням для нас не складати руки та активно продовжувати.
Передфінальний етап: розігрів аудиторії
Попри те, що ми встигли залучити багато людей до фан-арт конкурсу, більшість з них прийшли не як учасники, а як просто зацікавлені люди, що хочуть підтримати як саму ініціативу, так і нашу гру в цілому. Провівши командне обговорення, ми зрозуміли, що навіть ці зацікавлені люди можуть через декілька днів вирішити взяти участь у конкурсі, головне підігріти їх увагу та донести цінність.
З нашого погляду, головна цінність для учасників — це нагода поділитись своєю творчістю і скілами, шалена підтримка всього ком’юніті, можливість познайомитись з новими людьми та вийти на новий професійний рівень. Тому сконцентрувались саме на цьому, взявши за основу принцип важливості допомоги один одному. Знімали фанові тіктоки, адаптуючись під тренди, публікували мемчики, постійно паблішили апдейти по конкурсу в ТГ-каналі «Друзі Друзів» та були на зв’язку з нашою аудиторією 24/7. Загалом, робили все, щоб аудиторія відчула, як сильно ми цінуємо та любимо її.
Чесно кажучи, для багатьох з команди це було важко. SEO і промо команда постійно займались запусками та рекламою, брали на себе абсолютно нові задачі, такі як режисура і знімання відео. HR виступали в якості зв’язки всіх відділів і активностей загалом. Навіть наші скромні судді, які не звикли бути «на виду», вийшли зі своєї особистої зони комфорту задля Ocean Keeper і ком’юніті. Вони теж активно підтримували учасників, але вже корисними порадами, референсами та ідеями. Загалом, взяли на себе роль менторів та наставників, які можуть як надихнути, так і підказати учасникам, як краще було б підійти до створення арту.
Вже наприкінці жовтня ми зрозуміли, що наша відданість та безупинна робота були оцінені дуже добре — люди, які прийшли тільки заради конкурсу, прийняли рішення залишитись з нами. Активність в Instagram, TikTok, Discord та на нашому сайті теж доволі сильно виросла. На цьому етапі ми все ще не знали, скільки людей взяли участь у конкурсі, але це вже було не так важливо. Найголовніше, що ми розширили нетворк креативними та активними людьми, розповіли більше про нас та що ми робимо, і, звісно ж, ще більше популяризували Ocean Keeper як українську гру.
Результати конкурсу
Попри те, що ми протягом всього конкурсу не знали, які будуть результати, кінцева цифра нас дуже вразила. Після підрахунку виявилось, що участь взяли аж 40 людей! Як тільки ми зрозуміли, що така велика кількість талановитих художників прийняла рішення долучитись до всесвіту Ocean Keeper, ми були, м’яко кажучи, шоковані, але дуже-дуже щасливі.
Визначитись з основними переможцями було задачею не з простих, тому що кожна робота була по-своєму унікальною, красивою та довершеною. Саме тому обирання переможців було доручене трьом кваліфікованим арт-лідам з нашої команди та 1 залученій експертці зі сторони, про яких ми вже розповідали вище.
Завдяки своєму професіоналізму вони максимально влучно визначили шістьох переможців — 3 в категорії 3D і 3 в категорії 2D, чиї роботи були по-справжньому дивовижними та незабутніми. Оцінка робіт проводилась за декількома важливими критеріями, серед яких креативність, технічна майстерність і те, наскільки добре робота відповідає темі Ocean Keeper.
Ком’юніті в цей час теж не стояло осторонь: поки судді в період з 10 по 20 жовтня обирали переможців, аудиторія активно голосувала, щоб визначити, яка ж робота отримає приз глядацьких симпатій. Голосування ми проводили в Instagram, опублікувавши три дописи, в яких і зібрали всі роботи учасників. Наше ком’юніті їх активно поширювало, аудиторія щодня звідусіль залучала людей для участі та активно підтримувала учасників. Саме тут ми й побачили найбільшу активність і підтримку — в результаті у голосуванні за приз глядацьких симпатій взяло участь понад 300 людей.
Відео з тим, як наші судді оцінювали роботи переможців, можна переглянути тут, а ми не будемо тягнути і одразу викладемо всі карти на стіл.
Фіналісти в категорії 2D
Фіналісти в категорії 3D
Попри те, що переможців було всього шість, кожний арт дійсно запам’ятався та вразив як журі, так і всю команду. Тому ми щиро вдячні кожному, хто взяв участь — друзі, саме завдяки вам в нас продовжує розвиватись нескінченне натхнення та з’являються нові неперевершені ідеї. Дякуємо вам!
Переможець призу глядацьких симпатій
Коментарі суддів не оминули й голосування ком’юніті, яке визначило, що робота Олександри Коршунової заслуговує на те, щоб перемогти. Ми з ним повністю згодні — робота виконана в унікальному стилі, всі кольори приємно балансують між собою, а акценти у вигляді смайлика, бульбашок, коралів та морської зірки одразу підіймають настрій.
Підсумки фан-арт конкурсу
Коли ми розпочинали роботу над фан-арт конкурсом, в нас були амбіційні цілі і плани, але як все складатиметься, ми не розуміли. Проте в процесі, зіштовхуючись як з невдачами, так і з першими позитивними результатами, ми знайшли для себе ідеальний шлях, по якому і пішли. Це був процес активної взаємодії з аудиторією, а також регулярний конект з ком’юніті через ТГ-канал «Друзі Друзів», Instagram, TikTok та LinkedIn.
Все спрацювало, тому що ми робили це все не заради просування чи нових підписників, а заради того, щоб об’єднати всю спільноту в одній цікавій активності та розкрити її приховані таланти. І коли ми побачили, що в нас це вийшло, такий результат став так само цінним, як і кожен учасник, що вирішив взяти участь у фан-арт конкурсі.
Ми щиро дякуємо кожному, хто долучився до нашого конкурсу та зробив його незабутнім! Ваші таланти та ідеї допомагають розширювати світ Ocean Keeper, і ми надзвичайно цінуємо ваш внесок. Ми обов’язково повернемося з новими проєктами та можливостями, а щоб не втратити зв’язок із підводним світом, доєднуйтесь в наш ТГ-канал «Друзі Друзів»! Грайте в Ocean Keeper, досліджуйте глибини та готуйтеся до нових пригод і конкурсів.
2 коментарі
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів