Як створити гарне портфоліо для Level Designer: поради спеціалістів
Шукаєте роботу своєї мрії в геймдеві та, зокрема, у левел-дизайні? Якщо так, це супер, адже ми поділимося рекомендаціями, як підготувати портфоліо, яке підкорить серця рекрутерів і наймаючих менеджерів!
Я Валентина Подмазіна, спеціаліст з комунікацій студії VG Entertainment, поспілкувалась з тіммейтами з команди Level Design про сам напрям, навички та знання, які потрібні для побудови успішної кар’єри, і звичайно, обов’язкові речі в портфоліо.
Левел-дизайнер — хто це, що вміє і робить
По-перше, давайте розберемося, за які задачі відповідає такий спеціаліст та чим ця позиція відрізняється від інших, які часто плутають. Тіммейти VG Entertaiment раді поділитись деталями про свою професію:
Микита
Левел-дизайнери проєктують рівні та доводять їх до ігрового стану. При цьому ми беремо участь на всіх етапах розвитку рівня.
Починаємо з першочергових задач — це планування на папері, а також створення рівня й геймплею на ньому у редакторі. Закінчуємо поліруванням і забезпеченням функціональності рівня після роботи інших відділів.
Навички та знання
- Першочергові навички для левел-дизайнера — це, звичайно, глибокі знання редактора, а також всіх допоміжних інструментів, які використовуємо при створенні рівня.
- Важливо знати основи дизайну ігор (і не тільки ігор) та постійно проходити нові курси, а також передивлятися вже пройдені, якщо є така можливість.
- І останнє, не менш важливе, — треба регулярно грати в інші ігри. Для дизайнерів рівнів та ігор це, мабуть, важливіше, ніж для будь-кого іншого із ігрової індустрії.
Володимир
Ми створюємо ігровий простір, що безпосередньо формує унікальний досвід. Тому ядром локацій, які ми проєктуємо, обов’язково є цікавий геймплей.
Кожному левел-дизайнеру бажано мати широкий спектр інтересів та навичок, а також бути спостережливим та постійно бути у пошуках того, що допоможе розважити та зацікавити гравця у майбутній грі.
Недостатньо просто зібрати рівень з примітивів або готових асетів. Потрібно врахувати психологію гравця, експериментувати з композицією, обдумати структуру рівня та можливі точки інтересу на ньому. Тому чим більше вміє та знає дизайнер, тим краще. Наприклад:
- Добре розвинуте образне мислення допоможе продумати загальну сцену чи локацію.
- Навички містобудівництва та знання архітектури дозволять коректно побудувати вулиці або спроєктувати об’єкти.
- Знання психології людей, про що я згадував вище, допоможе дизайнеру вплинути на відчуття гравця на створеному рівні.
В’ячеслав
Якщо хочете поринути глибше в тему левел-дизайну, поглянути, чим ми займаємось, та вирішити, чи це те, чим ви хочете займатись, раджу подивитись Level Design Compendium. Тут є все — від теорії до практики.
Відмінності левел-дизайну від левел-арту
Андрій
Варто розділяти саме левел-дизайн і левел-арт, адже в наш час це зовсім різні професії, й треба для себе вирішити, яку саме собі обрати. Тут треба сконцентруватись на одному напрямку і тягнути цю лінію. Левел-дизайнери завжди йдуть попереду інших команд і працюють на «мінному полі» незвіданих фічей, балансують між постійними крашами та створенням ідеального світу гри.
Микита
Колись задачі левел-дизайну делегувалися художникам. В основному це були такі, що стосувалися макету рівнів безпосередньо. Зараз, принаймні в більшості сучасних компаній, левел-дизайн — це окрема професія.
Основна відмінність левел-дизайнера від художника полягає в тому, що дизайнер не створює фінальні асети і композиції з них на рівні, а створює сам макет рівня та геймплей на ньому, який вже потім візуально обростає роботою художників. Також дизайнер підтримує цей рівень у робочому/ігровому стані під час і після роботи інших відділів на цьому рівні.
Володимир
Що цікаво, якщо шукати роботи по дизайну рівнів на ArtStation, видача найчастіше показує роботи саме художників з оточення. Але це трішки інше, адже їх робота стосується виключно візуальної частини. Тут мається на увазі художній стиль сцени чи локації, як саме вона буде оформлена та що покаже гравцю. Левел-дизайнер же має спроєктувати локацію так, щоб там був цікавий геймплей.
Маст-хеви в портфоліо
Розкажемо про те, що треба мати обов’язково, адже роботодавець буде судити про ваші навички по роботах, які ви демонструєте. Тож дуже важливо, щоб ваші роботи відображали всі ваші навички, щоб майбутній роботодавець подумав: «Це просто профі, адже показує і процес, і результат, і свій професійний рівень — це те, що нам треба!»
! Нижче ми надамо наочні приклади таких портфоліо, а поки що давайте складемо список того, що було б добре мати та в якому вигляді.
Микита
Портфоліо має складатися з презентації тих рівнів, до яких дизайнер доклав руку, чи то рівні готових ігор, чи тестові завдання (якщо компанія дає на це дозвіл). У мене особисто — це мій канал на YouTube, на якому є відеоогляди рівнів, які я створював. В ідеалі це мають бути як макети, так і повністю готові рівні.
- Junior спеціаліст, скоріш за все, не матиме під рукою готові рівні, тому може продемонструвати ті, які робив у рамках навчання, або ж можна показати моди, зроблені для інших ігор.
- А от у Middle і Senior спеціалістів вже повинна бути демонстрація готових рівнів з попередніх проектів. Різниця лише у тому, що у Senior їх має бути більше.
В’ячеслав
Якщо ви тільки на початку шляху в левел-дизайні, краще створювати рівні на рушіях, наближених до реальної розробки. Це може бути Source 2 або Hammer (CS2, Half Life 2, Half Life Alyx), Creation Kit (TES, Fallout, Starfield), GZ Doom, і ще непоганий редактор є у Doom 2016 — там доволі обширні можливості скриптування та легкий підхід до дизайну рівнів через модулі. Ну, і мій улюблений — найлегший з того, що можливо придумати, — Dunia Engine, або він же — редактор для Far Cry, від
Актуальність робіт
Звичайно, першими треба показувати актуальні свіжі роботи, які демонструють усі ваші наявні навички. Але це не значить, що треба приховувати дизайни, які ви робили декілька років тому.
Микита
Старі роботи чи чернетки можна теж включити до свого портфеля, але треба враховувати їхню актуальність.
Ви раніше робили 2D-платформер, але зараз подаєтесь на вакансію у студію, що розробляє 3D-шутер? Значить першою чергою продемонструйте свої навички у 3D дизайні. Старі роботи покажіть як доказ того, що у вас є навички розробки комерційного продукту та ви вмієте ефективно працювати у команді.
Якщо ви спеціаліст високого рівня, а у вас у портфоліо є роботи з часів курсів або самонавчання, то такі варто приховати.
Описи робіт
Як ми побачимо далі в прикладах, опис робіт має бути, але він не повинен бути схожим на документацію. Пари лаконічних рядків вистачить, а все інше за вас розкаже сама робота. Але описувати свої дизайни рівнів можна не тільки в тексті, бо є ще креативні методи презентації робіт.
Микита
Як на мене, найкраще — це коментувати ваш рівень вголос, коли ви записуєте відео:
- Розкажіть про ваші дизайнерські рішення. Чому, наприклад, у тому місці ви зробили саме так, а не інакше, і чому ваше рішення краще за альтернативні.
- Також не соромтесь критикувати себе за невдалі рішення. Це показує, що ви попрацювали над помилками та зробили висновки.
Короткий опис під відео теж не буде зайвим. А от великий опис — не завжди хороша ідея, бо зазвичай довгі описи не читають. Залиште їх для дизайн-документів, які зазвичай є частиною тестового завдання.
Також, записуючи себе, ви дізнаєтесь, як вас чують інші, що теж важливо, адже в роботі доведеться багато спілкуватися з командою. Хоч останнім часом це здебільшого відбувається через переписки, тим не менш.
Де та в якій формі публікувати своє портфоліо
Володимир
Портфоліо треба робити в такій формі, яка дозволить його швидко переглянути. Коли я працював над своїм резюме під час останнього пошуку роботи, я додав кнопки, які дозволяють перейти на моє портфоліо.
Його я опублікував на сайті ArtStation, як багато хто робить. Адже там можна продемонструвати як скріншоти, так і додати відео та не тільки. У залежності від того, хто що публікує.
Не зайвим буде, звісно ж, публікувати свої роботи також на YouTube, але цей ресурс я б розглядав вже як допоміжний, додатковий. Адже роботодавцю простіше й швидше переглянути кілька сторінок зі скріншотами на тому ж ArtStation. А вже за бажанням він може переглянути відео.
Микита
Для мене головна платформа для публікації портфоліо — це YouTube, і всім його раджу. На цій платформі дуже зручні плейлисти і налаштування приватності. Тож я просто додаю в резюме посилання на свій канал.
Якщо ви у пошуках роботи, то за нагоди можна скинути посилання на те чи інше відео або ж просто його показати потенційному роботодавцю, наприклад, при зустрічі на конференції. Тож за умови наявності інтернету портфоліо завжди буде з вами.
В’ячеслав
У багатьох левел-дизайнерів портфоліо і справді зроблено в формі відеопроходження рівнів, тому теж собі таке робив. Ось приклад, як це виглядає.
Приклади сильних портфоліо на ArtStation
Андрій
Гарне портфоліо, яке може зацікавити та надати перевагу серед інших, — це більше, ніж гарні скриншоти або відео. Це є процес, який передував всьому цьому; не просто красива будівля чи локація, а те, як все це було створене.
Топ-дауни, скетчі, референси, перші блокінги, як ітерувалось, що додатково було створене (конструктори, персонажі, логіка и т.ін.), яка історія закладалася, що саме цікаве, як вона змінювалась і еволюціонувала.
І якщо це ще все оформлене чисто і з дизайнерською думкою, таке портфоліо виглядає цілісно, його хочеться роздивлятись, а також одразу зрозумілий рівень дизайнера, який це робив.
Результат — це добре, але покажіть свою роботу, яка призвела до цього результату. Зазвичай це є найцікавішим з професійного погляду.
Як приклади розглянемо декілька портфоліо з ArtStation (ці люди не є нашими співробітниками, їхні портфоліо були взяті з публічних ресурсів як приклад).
- Майте лаконічне та інформативне біо, яке розкаже про ваш досвід роботи. Ось гарний приклад, як зробити такий опис:
- Також витратьте час на те, щоб підготувати обкладинку для портфоліо на Art Station — це ваше перше враження на глядачів.
- Розділяйте роботи по категоріях. Це можуть бути проєкти, жанри, рушії тощо.
- Як ви бачили на скріншотах вище, позначати роботи логотипами проєкту або рушія, в якому вони були виконані — теж гарна ідея, адже у глядачів одразу буде повна картина про те, з чим ви працювали.
- Створіть короткий опис для кожної роботи, вкажіть, яку роль ви грали в командній роботі, за що саме були відповідальні, які задачі виконали та який результат отримали. Це не обов’язково багато тексту, що видно на цьому прикладі.
- Також додавайте інструменти, якими користувались у роботі. Це може бути рушій, або програма, або ж цілий сет професійних застосунків.
- Показуйте процес, а не тільки результат. Починайте з концепту, цілей, драфтів — це завжди великий плюс:
- Окрім зображень радимо додавати і відео, якщо маєте таке. Це більш живо продемонструє рівні та результати роботи.
- Також на ArtStation є можливість оформити своє портфоліо як повноцінний окремий сайт за допомогою Website builder та навіть додати резюме. Наприклад:
Тож дослідіть усі можливості персоналізації, якщо у вас є час та бажання, якщо хочете ще більше виділитись серед інших кандидатів:
Як ще підкреслити навички
Микита
- Не буде зайвим прикріпити до портфоліо сертифікати про закінчення фахових або суміжних курсів.
- Рекомендації від колишніх колег теж добре було б мати.
- Також у формі відео з коментарями можна зробити деконструкцію якогось рівня відомої всім гри, акцентувати увагу на сильних і слабких сторонах рівня та розповісти, що б ви там покращили.
Володимир
- Надайте сертифікати про успішне проходження курсів та підтверджені дані, якщо це можливо, про участь у тому чи іншому проєкті або навіть у геймджемі.
- Так, не всі можуть похвалитися участю у готових ігрових проєктах, тому не варто забувати, що у наш час є чудова можливість пройти чи навіть просто прослухати онлайн-курс. Звісно ж, найкраще — це взяти участь у якійсь практичній роботі. Але й прослуховування також не буде зайвим. Хоча це, мабуть, порада більше для тих, хто цілиться на посаду джуна. Проте для покращення своїх чинних навичок ніколи не зайвим буде пройти якийсь практичний курс на тому ж Udemy, наприклад. Ці сертифікати, разом з іншою корисною інформацією, можна додати у свій профіль LinkedIn.
- Вкажіть свої навички на сторінці LinkedIn та попросіть колег підтвердити їх. А ще там є поле для рекомендацій від колег з попередньої роботи. Щоправда, я сам не користувався цим, але у декого бачив таке.
- Також у своєму резюме я додав кнопку з посиланням на власну сторінку Steam. Це може здатися банальним, але це особливо корисно тим, хто там публікує власноруч створені левели у воркшопі. Але навіть якщо такого немає, можна продемонструвати свої ігрові захоплення та досвід, що теж вважаю корисним якщо не для джунів, то для тих, хто тільки намагається увійти у сферу.
Тепер ви знаєте, що робити, тож можете починати вдосконалювати своє портфоліо прямо зараз! Бажаємо успіхів та удачі у вашій кар’єрі дизайнера рівнів.
Немає коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів