Розробник Hunt and Fight — про опанування геймдеву з уроків на YouTube, виїзд з окупованих територій та набутий досвід

Всім привіт! Ми українська компанія-видавець Two Cakes Studio, співпрацюємо з українськими розробниками інді-ігор та допомагаємо випустити і поширити проєкти на більшість ігрових платформ.

Наша компанія зʼявилася на світ у не такому далекому 2019 році. Її співзасновниками стали я, Віталій Ревчук, та Валерій Щерба. У кожного з нас майже по 10 років досвіду розробки ігор, ми працювали пліч-о-пліч багато років і не в одній компанії.

Наш головний досвід — портування на різні платформи, підтримка видавців та девелоперів в релізах їхніх ігор.

Починали ми з аутсорсу і набравшись досвіду прийшли до того, що маємо все необхідне для відкриття напрямку видавництва ігор. Так і сталося.

З 2023 року ми офіційно співпрацюємо з Microsoft, Sony і Nintendo як компанія-видавець. В аутсорсі ми працюємо здебільшого з європейськими та американськими компаніями, але в паблішингу ми визначили, що пріоритетом для нас є український розробник.

Ми розглядаємо всі проєкти, звертаючи більшу увагу на ті, що мають ринковий потенціал, навіть ризикові і недороблені, а іншим даємо рекомендації по виходу на ринок та подальший розвиток. Ми дуже хочемо не просто робити бізнес, а привнести свою частку в розвиток і підтримку геймдеву України.

І саме про одного талановитого розробника та його гру піде мова у цьому блозі.

«Півтора місяці провів під російською окупацією». Історія інді-розробника з міста Олешки

На початку цього року ми познайомились і почали співпрацю з українським девелопером Євгеном Бєліком (Start Impulse), який вже закінчив першу свою гру — Action RPG Hunt and Fight, а наразі працює над другим проєктом.

Євген Бєлік

Ми були вражені талановитістю Євгена і вирішили розказати його історію. До повномасштабного вторгнення розробник жив в місті Олешки, що у Херсонській області, яке зараз знаходиться під російською окупацією. Сам Євген зрештою зміг виїхати з окупації на підконтрольну територію.

Його шлях до створення ARPG власними силами є справжнім джерелом натхнення. Ми записали невелике інтервʼю з Євгеном, щоб він міг сам розповісти про те, як створювалася Hunt and Fight, чому довелося відновлювати частину проєкту та про досвід, який отримав під час розробки.

— Євгене, розкажи трохи про себе, як ти став інді-розробником?

Я закінчив Херсонський державний університет, спеціальність — художня культура, образотворче мистецтво. Все життя працював дизайнером: відеомонтаж, різні види дизайну, навіть на заводі дизайнером. Під час перерв між роботами я займався 3D моделюванням і продавав моделі онлайн.

Покупці, які використовували мої моделі для своїх ігор, часто задавали питання, що вказували на їхню низьку компетентність у геймдев-індустрії. Мене це здивувало, адже я думав, що і в іграх треба розбиратись більше, щоб їх розробляти. Тому, коли таких запитань стало більше, я і подумав, що можу спробувати створити свою гру.

— Що надихнуло тебе розпочати розробку гри?

Найбільше мотивації приходить від ігор. Граючи, я накопичував досвід і постійно оцінював ігровий процес. Я дивився на ігри і думав, що можна було б зробити краще. Так і прийшла мотивація. Це був плавний перехід від гравця до розробника.

— З чого ти почав розробку гри Hunt and Fight?

Спочатку я проаналізував кількість і якість уроків зі створення ігор на YouTube та форумах, оскільки це було моє єдине джерело інформації (чату GPT тоді ще не існувало). Дійшовши висновку, що для першої гри цього вистачить, я почав створювати карту, а потім персонажа. Було багато спроб. З набуттям досвіду я постійно урізав амбіційність проєкту. Питань «а що далі?», «чи зможу я це все?» було настільки багато, що я вирішив просто про це не думати і рухатися крок за кроком, а там вже як буде.

На початку все йшло доволі бадьоро, те що я не вмів до цього програмувати не сильно мене стримувало. Головний виклик чекав на мене, коли я взявся за механіку збереження та завантаження гри. Я очікував, що в рушії можна викликати команду, яка просто збереже поточний стан сцени і потім коли треба, його завантажить, але все виявилось набагато складніше і мій хаотичний стиль розробки гри «на ходу» проявив себе в цьому не з кращого боку. Та все ж таки з чимось непереоборним в розробці гри я не зустрівся.

— Скільки сукупно зайняла розробка Hunt and Fight?

Розробка зайняла близько півтора-двох років. Основний час зайняла творча частина (квести, лор, вибір стилю тощо), і це при тому, що треба було ще навчитись все це технічно реалізовувати.

Коли почалося повномасштабне російське вторгнення, я зберіг проєкт на зовнішній жорсткий диск. Як виявилося пізніше, я записав лише близько 70% файлів, тому довелося відновлювати решту заново.

Це була єдина копія проєкту гри. Півтора місяці провів під російською окупацією, потім вдалось виїхати на підконтрольну територію. Мені допомогли люди, з якими я раніше не був знайомий, безкоштовно надали житло в Житомирській області. Через деякий час зміг купити ноутбук і почав згадувати, що я робив, бо на той момент пройшло вже 2 місяці.

— Чому обрав для гри саме такий мінімалістичний стиль?

Я люблю RPG та стратегії. Стиль гри обирав, спостерігаючи за розробниками на YouTube. Багато хто робить круті локації, але потім стикається з необхідністю розробляти персонажів та анімації, які б відповідали рівню цих локацій. І це надто складно для одного розробника.





Деякі девелопери вирішували цю проблему, завантажуючи готові асети, але це призводило до того, що їхні ігри виглядали не цілісно. Знайти асети, які б ідеально вписалися в стиль гри, дуже складно, тому відмінності у стилі, рівні деталізації та якості стають помітними і руйнують гармонію візуального ряду. Я зрозумів, що якщо хочу зробити все сам, то потрібно обрати мінімалістичний стиль.

— Над чим працюєш зараз та чи бачиш свою карʼєру саме в геймдеві?

Все залежить від фінансових результатів. Зараз я доробляю другу гру — стратегічна Turn-base RPG Fight Life. На цьому етапі я хочу зрозуміти, чи може це стати для мене основною роботою, або ж залишиться просто хобі. Наступну гру хочу зробити стратегією в реальному часі. Є стара гра 1998 року, яка мене дуже надихає.


Дякую за увагу. До речі, гра Євгена Hunt and Fight зараз доступна в Steam у вигляді демо-версії, тож усі охочі можуть безплатно спробувати її та додати в бажане.

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини

👍ПодобаєтьсяСподобалось5
До обраногоВ обраному3
LinkedIn


Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Підписатись на коментарі