Як знайти фінансування для своєї інді-гри

Нещодавно директор акселераційної програми Global Top Round опублікував поради для інді-розробників, які шукають гроші для випуску своєї гри. Переказуємо статтю Понтуса Малера про бізнес-ангелів, венчурний капітал і світ геймдеву.


Один з найпоширеніших способів знайти гроші для гри — звернутися до інвестора. Але, по-перше, це не так просто. По-друге, інвестор вкладає свій капітал, тож матиме вимоги до гри, які можуть не збігатись із баченням розробників. Тому варто звернути увагу й на інші варіанти.

Далі ми розглянемо, що зробити, аби зацікавити інвесторів та дійти з ними згоди, і якими ще методами можна скористатись, аби знайти фінансування. У тексті ви знайдете посилання на зразки договорів та інші юридичні документи, потрібні розробникам ігор.

Зробіть гарну презентацію для пітчингу

Щоб підвищити свої шанси на фінансування, подбайте про кілька моментів у своїй презентації для інвесторів.

Чітко визначіть цільову аудиторію вашої гри

Інвесторам має бути зрозуміло, як гра буде продаватися і на кого вона розрахована. Це важливо й тому, що вони можуть не працювати на певних ринках, тож краще з’ясувати це одразу.

Ознайомтесь з презентаціями інших спеціалістів

Шведські видавці ігор Raw Fury зібрали багато ресурсів, які варто переглянути всім інді-розробникам. Вони безкоштовно лежать у течці на Dropbox, і там є вся інформація про юридичні документи, створення фінансових звітів, маркетинг і пітчинг для інді-проєктів.

Там є й добірка документів самої Raw Fury, що допоможе створити ідеальну презентацію своєї інді-гри. Також можете подивитися на приклади Tiny Build.

Найважливіше тут — зразок угоди з видавцем (publishing agreement), від неї залежить і ваша компенсація, і сама розробка. Погано продумана угода може залишити вас без прав на власну гру і практично без впливу на процес її створення. Тож краще порадьтеся з юристом.

На презентації зосередьтесь на самій грі та її особливостях

Створіть десяток слайдів, які розповідають саме про вашу гру: її жанр, загальний сюжет, особливості геймплею, що виділяє вашу гру серед інших.

Також обов’язково зробіть один слайд з аналізом ринку і розкажіть про аудиторію та масштаб релізу. Наскільки великий цей ринок? Як добре продавались такі ігри? Що може привернути увагу?

Додайте кілька слів про те, хто створює гру (навіть якщо це одна людина). Ознайомте інвесторів з попередніми релізами (якщо такі були), культурою розробки, головною метою тощо.

Поділіться фінансовими показниками проєкту та розкажіть, якої угоди ви хочете досягти з акціонерами

Іноді згода інвесторів може залежати лише від цифр. Сміливо вкажіть бажані умови, але залиште трохи місця для маневрів і перемовин. Найголовніше — ви маєте бути на 100% упевнені щодо фінансової частини проєкту. Навіть якщо справи йдуть в мінус, про це краще сказати одразу.

Доведіть свою фаховість

Розкажіть, який у вас досвід, що ви пропонуєте і чому потенційні інвестори мають вкласти гроші у проєкт. Важливо, аби ви та інвестори знали й вірили в те, що ви можете зробити цю гру до кінця.

Почніть з пошуку інвесторів серед друзів та родини

Ви можете спробувати зі старту зв’язатися з великим видавцем відеоігор. Але часто для початку потрібне раннє фінансування від тих, кого в індустрії називають бізнес-ангелами.

Зазвичай це приватні інвестори, які дають фінансування в обмін на частку в проєкті. Їхня мета — заробіток, тож в саму розробку вони переважно не втручаються. Джерел такого фінансування може бути декілька, зокрема їх можна знайти серед родичів та знайомих, головне стежити, скільки відсотків проєкту ви роздаєте.

Знайдіть партнера, який знається на розвитку бізнесу

Для успішного запуску гри без цього ніяк. Ви можете цілий день писати код, а вночі розробляти сценарій — та хто тим часом буде формувати аудиторію? Дбати про документообіг і податки? Шукати інвесторів та встановлювати зв’язки? Хтось точно має займатися бізнес-питаннями. До того ж, якщо така людина є, це сподобається інвесторам.

Платити за цю роботу можна по-різному. Очевидним варіантом здається зарплата, але пам’ятайте, що у вас обмежений бюджет. Можливо, є сенс перетворити адміністратора на співзасновника і запропонувати йому частку, щоб оплата праці залежала від успіху гри.

Будь-кого на цю посаду теж брати не варто: проведіть інтерв’ю, перевірте кандидатів і їхнє попереднє місце роботи, узгодьте спільне бачення і цілі.

Звертайтеся до видавців

Видавець відеоігор є одним з ключових учасників розробки. Він оприлюднює вашу гру та дбає про різні рівні маркетингу. Так, є платформи на кшталт Steam, де можна опублікувати гру без видавця. Але чи запустите маркетингову кампанію, яка допоможе продати продукт? За допомогою видавця можна охопити більшу аудиторію та опублікувати гру на кількох платформах.

Для першого проєкту краще співпрацювати з видавцем (бажано авторитетним), щоб вивчити тонкощі й стати кращими як компанія, але водночас не втратити власний капітал.

Однією з умов роботи з видавцем є те, що ви більше не отримуєте безпосереднього результату від продажів. Ваша оплата буде залежати від укладеного з видавцем контракту. Якщо є можливість, спробуйте отримати аванс готівкою замість оплати пізніше.

Коли ведете перемовини, пам’ятайте, що видавець очікує, що ваша гра принесе гроші. Тож можете пропонувати вкладатися у вашу гру на умовах партнерства. Інвестиції в проєкт, розподіл ризиків та прибутків — це чудовий спосіб розпочати роботу.

Пам’ятайте: що більше ви просите і що менше інвестуєте самі, то від більшої частки прибутків вам доведеться відмовитися.

Чим корисний видавець:

  • Відповідає за всі витрати на маркетинг.
  • Може профінансувати гру.
  • Дбає про всі аспекти розповсюдження гри.
  • Може дати фідбек щодо гри.
  • Може подбати про інші речі, які вам даються складніше.

Зверніть увагу на венчурний капітал

Венчурні інвестори подібні до бізнес-ангелів, але зазвичай вони масштабніші, тож можуть запропонувати більше грошей (але й частку захочуть отримати відповідну). Плюс в тому, що вони зазвичай мають потужніший вплив, ніж звичайні інвестори. Такі зв’язки допоможуть знайти провідних видавців у галузі, маркетингові компанії та ділових партнерів. Як приклад хороших груп венчурного капіталу Малер наводить:

  • Kowloon Nights;
  • Play Ventures;
  • Bitkraft;
  • Game VC Rank;
  • The Games Fund;
  • Griffin Gaming Partners.

Подайте свій проєкт у програми-акселератори для відеоігор

Акселераційні програми допомагають прискорити розробку проєкту. Вони можуть надавати фінансування та підтримку, знайти ділових партнерів, видавців та потенційних інвесторів. Але не чекайте, що все на світі зроблять за вас, презентації для інвесторів чи партнерів все одно доведеться створити.

Хоча фінансування від програм-акселераторів — це добре, найкраща частина тут — зв’язок із мережею ключових гравців індустрії й можливість зробити так, щоб вашу гру помітили. Обираючи акселератор, погляньте, що пропонує ця програма і чи точно це те, що вам потрібно для розвитку своєї інді-гри.

Зробіть перший крок

Незалежно від того, який шлях ви виберете, потрібно почати одну річ — налагоджувати зв’язки. І якщо ваш проєкт уже майже готовий, і якщо ви лише починаєте розробку. У будь-якому разі інвестиції допоможуть поліпшити результат, розширити команду та розповсюдити вашу гру серед більшої аудиторії.

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини.

👍ПодобаєтьсяСподобалось1
До обраногоВ обраному1
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Підписатись на коментарі