Як створити якісний UI для дитячої гри і протестувати його. Досвід Keiki
Усім привіт! Мене звати Юля Житнік, я — Product Designer у Keiki, компанії з екосистеми Genesis. Наш флагманський продукт — Keiki World, мобільний застосунок з ігровим контентом для розвитку дітей до 5 років.
Створення дитячих застосунків — виклик для команди. Потрібно не тільки передбачити поведінку малюка та зацікавити його, а й одночасно завоювати прихильність батьків. Але проведення користувацьких досліджень не дає чітких відповідей, що потрібно дітям. «Мені подобаються котики, а це страшний краб», — саме такого роду фідбек ви найчастіше отримаєте від користувачів. У цій статті я поділюся, як знайти в цьому важливі інсайти, щоби провести редизайн, а також про принципи розробки дитячого UI.
Принципи хорошого дитячого UI
Ніша дитячого контенту стрімко зростає з кожним роком. Згідно з дослідженням Pew Research Center за 2021 рік, 81% дітей у США віком від 0 до 11 років користуються планшетом, 71% — смартфоном. Роком раніше їхня кількість складала 68% та 63% відповідно. Більшість батьків контролюють контент, що споживають діти, та шукають корисні ігри й застосунки. У ніші на стику EdTech та GameDev якраз працює Keiki World.
Інтерфейс користувача, або UI (User Interface) — це зовнішній вигляд продукту, спосіб його спілкування з людиною. Для дитини, як і для дорослого, UI має бути зрозумілим, легким у сприйнятті та створювати позитивний досвід користування продуктом. Насамперед інтерфейс має відповідати основним правилам асоціації D4CR (Designing for Children’s Rights), які передбачають створення безпечного корисного середовища.
Але малюки — непосидючі, їм важко опанувати правила та розібратися, як працює застосунок. Щоби інтерфейс привертав та утримував увагу, а також допомагав із навігацією, дизайнеру варто враховувати такі принципи.
1. Дружні кольори
Застосунок має зацікавити дитину з першого погляду за допомогою яскравих кольорів та цікавих персонажів. Але важливо не перебільшувати, щоби гра була комфортною, а очі не втомлювалися від токсичної палітри.
2. Комплексні підказки
У дитячих UI надзвичайно важливі підказки. Вони мають поєднувати одразу кілька шляхів комунікації. Звук, вібрація, колоризація та підсвічення важливих елементів, вказівні стрілки та текст — такі елементи UI направлятимуть дитину всередині застосунку. Проте підказок не має бути занадто багато, адже ігровий досвід перетвориться з дослідження на нудне слідування інструкціям.
Вказування на об’єкт взаємодії Вказування на об’єкт взаємодії з додатковим ефектом Підсвітка об’єкта взаємодії3. Гарантована винагорода
Додатки мають винагороджувати дітей за успіхи — не важливо, за перемогу в грі чи правильно натиснуту кнопку. Інакше малюку буде нецікаво, і наступного разу він не повернеться до гри. Можна запропонувати віртуальний подарунок або додаткову мінігру.
4. Врахування вікової групи
Створювати гру для широкої вікової групи (наприклад,
Як протестувати дитячий UI
Дитячі продукти складні в тестуванні. Кожен малюк потребує особистого підходу, а результат залежить від зацікавленості. На етапі запуску застосунку Keiki World команда проводила перші тести в дитячому садку: просто давали дітям девайси та дивилися, як вони грають. Важливо підмічати будь-які деталі: як дитина тримає девайс, як взаємодіє з ним, «тапає» чи «свайпає». А також, що привертає її увагу, як обирає гру, як швидко приймає рішення, що викликає усмішку, а що — роздуми.
Що врахувати під час тестування з дітьми:
- Знайома атмосфера. Нестабільне оточення та подразники змушують малюка поводитися неприродно. Краще проводити вдома або в садку, щоби діти не відволікалися на нових людей, приміщення, а були зосереджені на грі.
- Близька людина поруч. Діти можуть соромитися нових людей, не зможуть відверто відповідати на питання. А іноді можуть закритися в собі та зовсім не йти на контакт.
- Паузи. Не варто розраховувати на годинне глибинне інтервʼю. Тестування краще розділити на раунди по
15–20 хвилин, щоби діти утримували концентрацію й не нудьгували. - Відкриті запитання, невимушене спілкування. Дітям складніше ділитися переживаннями, а на прямі запитання відповідати їм не подобається. Найкраще — попросити дитину просто коментувати свої дії.
З початком пандемії COVID-19 усі дослідження ми перевели в онлайн. Зараз проводимо їх за таким принципом: батьки заповнюють форму опитування, знімають процес гри на відео, а також виступають модераторами бесіди. Такі дослідження ми проводимо після кожного оновлення продукту. Але водночас ніколи не втрачаємо можливість протестувати застосунок із дітьми родичів, друзів та колег. Наприклад, нещодавно в офіс завітала донька колеги Ліля, яка стала першою, хто оцінив оновлення продукту.
Як знайти інсайти, щоби покращити UI
Ідея провести редизайн меню застосунку зʼявилася після дослідження конкурентів — у порівнянні з ними інтерфейс Keiki World виглядав трохи застарілим та тьмяним. А користувацьке опитування надихнуло змінити логіку та інформаційну структуру меню.
Слухаючи відповіді маленьких респондентів, може здатися, що в них немає жодної логіки та сенсу. Діти не дають раціональних пояснень, що їм подобається, а що ні. Але можна відшукати корисні інсайти навіть у таких відповідях як «подобається ця картинка, бо тут є літера М. Це моя улюблена літера», «ця картинка мила, бо в Оленя є очі та рот» або «милий слимак обʼївся мармеладками».
Зокрема ми виявили такі проблеми:
- У попередній версії головного меню ігри розташовувалися в «каруселі». Пошук займав багато часу, вибору передувало тривале гортання.
- Іконки не передавали механіку гри. А дітям важливо точно знати, що вони обирають — гру з цифрами чи пазл.
- Активні елементи не варто розміщувати на нижньому краю екрана. Через вагу планшета діти часто опираються зап’ястками на нього.
- У підказках варто поєднувати аудіоінструкції разом із візуальними для максимального ефекту. Окремо один від одного їх помітити важче.
- Точки дотику в меню мають бути великими та добре ізольованими, щоби сприяти розвитку дрібної моторики.
У результаті, щоби спростити навігацію, ми створили меню з більшими обʼєктами, у яких передана механіка гри. Також зміни торкнулися структуризації ігор всередині застосунку — тепер вони об’єднані в категорії. Така систематизація дає швидко запустити улюблену гру.
UI до
UI після
Кардинальна зміна не тільки кольорової палітри, але й структури меню — ризик, адже невідомо, як на нього відреагують користувачі. Але це рішення має покращити користувацький досвід, тому воно того варте.
Отже, створення UI дитячих застосунків — складна, але цікава робота. Яскраві кольори та великі кнопки — дизайнерські кліше, які насправді не відповідають потребам дітей. Щоби зрозуміти своїх користувачів, варто використовувати будь-яку можливість протестувати продукт на цільовій аудиторії, уважно слухати, спостерігати та шукати інсайти.
Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини
Немає коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів