Як створити хорошу гру за мотивами фільму: поради та приклади

Вітаю, мене звати Тимур. Я вже 8 років займаюся контент-маркетингом в айті, з них останні три — в геймдеві, а саме в Pingle Studio. Як багато хто з нас, я маю ігровий досвід з багатьох поколінь ігор та ігрових пристроїв, а за час кар’єри у Pingle мені вдался взяти участь у роботі над деякими крутими проєктами. Я люблю нашу індустрію, а також люблю відслідковувати тренди та практики в ній. Сьогодні я хотів би поговорити про ігри, зроблені за мотивами фільмів, а саме чому гарних прикладів таких ігор не так багато, і що треба робити розробникам та видавцям, щоб не зафейлити гру за фільмом.

Сумнівний досвід

Здавалося б, зробити гру, натхненну фільмом — це не такий вже й виклик для досвідченого розробника. Готові референси для візуалів, сюжет, розмаїття можливих жанрів та ідей для механік — бери й роби.

Але індустрія відеоігор має не так вже й багато успішних прикладів ігор за мотивами кіно. Свого часу з складністю розробки таких ігор стикалися навіть досвідчені ігрові компанії, на кшталт EA Games, Ubisoft, Sega та багато інших. Так в чому ж справа?

Дослідивши питання, я виділив дві основні проблеми:

  • Стислі терміни розробки. Дуже часто гра за мотивами фільму є лише частиною промо кампанії стрічки, а тому терміни розробки суворо обмежуються датою прем’єри в кінотеатрах.
    Створення гри — це складний та часом непередбачуваний процес. Розробник може зрозуміти, що ігрові механіки або рівні в грі виходять нецікавими, а часу на переробку немає, бо прем’єра на носі, тож доробляємо, як є. Саме об цю проблему свого часу спіткнулися ігри за франшизами Iron Man, Avatar та Harry Potter.
  • Недостатня увага до першоджерела. Часто відношення до гри суто як до частини промо кампанії кінофільму, чи просто бажання підзаробити на вже відомій франшизі призводили до того, що розробники ігор лінувалися як слід зануритися у світ кінострічки та пропрацювати відповідні елементи гри. Навіщо старатися, якщо фанати фільму все одно куплять гру? Така доля спіткала ігри за франшизами Alien vs Predator, Fight Club та Matrix.

Успішні ігри за кінофраншизами

Але є чимало прикладів гідних ігор, розроблених за мотивами кіно. Я наведу кілька прикладів та постараюся розібратися в чому саме полягає секрет їхнього успіху.

Peter Jackson’s King Kong: The Official Game of the Movie

Гра за мотивами блокбастеру Пітера Джексона, про пригоди людей та величезної горили на початку минулого сторіччя, вийшла одночасно із прем’єрою кінострічки у 2005, але, попри стереотип, не стала розчаруванням. Вдалий геймдизайн, який поєднував в собі шутер від першої особи з елементами виживання в ролі людини та динамічний слешер-платформер в ролі Конга, цікаві механіки, наприклад, підпалювання списів, шикарний кінематографічний дизайн рівнів, та просто нереальний на той час звук — все це дозволило гравцям зануритися в атмосферу острова Черепа та отримати купу спогадів. Також неабияку роль в успіху гри зіграв факт, що актори з фільму — Едріан Броуді, Джек Блек та Наомі Воттс — подарували свої голоси героям гри.

Lord of the Rings: The Return of the King

Фінал кінотрилогії Пітера Джексона задав неабияку планку в плані епічності — недарма третій Володар Перснів забрав майже всі Оскари того року. Але EA Games зрозуміли, чого гравці чекають від гри за цим фільмом, та втілили це у свою гру 2003 року. Розмаїття героїв, цікава бойова система, можливість грати вдвох, натовпи різноманітних ворогів, цікава система прокачування та кінематографічні сцени змусили мільйони фанатів гри провести ще багато годин у всесвіті Джона Толкіна.

The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay

Франшиза про футуристичного асасіна Джона Ріддіка не вважається надто успішною, але все ж має свою аудиторію, чим скористалися Starbreeze Studios у 2004. Розробники наважились на сміливий крок: не йти за сюжетом фільму, а розповісти абсолютно нову історію про пригоди Віна Дізеля. Гравці згадують цікаві механіки, як то стелс чи нічне бачення, атмосферні рівні та шикарну систему ближнього бою, якою не кожна сучасна гра може похизуватися.

X-Men Origins: Wolverine

Як не парадоксально, критики розгромили перший сольний фільм про пригоди Росомахи за наївний сюжет, не слідкування лору та провальну візуальну складову, але гра за мотивами фільму виявилася чудовою.
Raven Software подарували гравцям можливість дійсно відчути себе Росомахою — брутальним та непереможним супергероєм, який не вагається крошити ворогів на частини (чого також не вистачало у фільмі). Гра взяла все, чим фільм захопив глядача, та зробила це ще краще, водночас нівелювавши сюжетні прогалини та погану графіку в фільмі.

The Godfather та Scarface: The World Is Yours

Здавалося б, який резон робити ігри за фільмами, прем’єра яких відбулася ще в минулому тисячолітті? Але розробники з EA Redwood та Radical Entertainment вловили бажання фанатів двох кримінальних франшиз відчути себе босом мафії та побувати у атмосфері кримінальних Штатів, та наважилися зробити ігри за досить старими кінострічками. Обидві гри стали гарними прикладами GTA-подібного геймплею із купою перегонів та стрілянини, а гра Scarface: The World is Yours навіть втілила мрію фанатів фільму та дозволила змінити фінал історії Тоні Монтани на більш щасливий.

Гідні згадки

Також існує чимало прикладів ігор, які не є прямими спробами перенести кінострічку у формат гри, але які також сильно пов’язані із тією чи іншою кінофраншизою.

  • Alien: Isolation. У своїй грі 2014 року Creative Assembly напрочуд креативно підійшли до створення гри у всесвіті «Чужого» авторства Рідлі Скота. Гравець бере на себе роль Аманди Ріплі — доньки оригінальної героїні Сігурні Вівер, а події в грі відбуваються на космічній станції «Севастополь», яка дуже нагадує корабель «Навуходоносор» з оригінального кіно. Гравці цінують Isolation за відмінно передану атмосферу фільму та видатний ШІ головного противника в грі — ксеноморфа.
  • Hogwarts Legacy. Читайте також Ігри за кінофраншизою та серією книжок Джоан Роулінг часто потерпали від стислих термінів на розробку через необхідність встигнути до прем’єри. Warner Brothers зробили хід конем — доручили Avalanche Software розробити гру про Гоґвортс, але без прив’язки до героя Деніела Редкліфа. Тож гравці насолодилися ще однією історією у всесвіті Wizarding World, де можна втілити свої потероманські мрії — політати на мітлі, відвідати уроки магії, поборотися зі злими чаклунами і чаклунками та пройтися магічними коридорами Гоґвортсу та вуличками Гоґсміду.
  • Франшиза The Walking Dead. Постапокаліптична зомбі-епопея Роберта Кіркмана знає приклади вдалих та не дуже екранізацій та ігор за мотивами. Попри сумнівні The Walking Dead: Survival Instinct та Overkill’s The Walking Dead, за франшизою зробили гідні ігри. Особливо гравці цінують серію візуальних новел від Telltale, сюжет яких багатьма фанатами вважається кращим, ніж в оригінальному серіалі. Також досить непогано проявив себе VR екшн The Walking Dead: Saints and Sinners (до розробки якої, доречі, ми із Pingle Studio мали честь долучитися).
  • Mad Max. Проєкт 2015 року від Avalanche Studios пов’язана зі стрічкою Джорджа Міллера лише ім’ям головного героя, назвою деяких топонімів та загальною атмосферою, але гра зібрала позитивні відгуки як від гравців, так і від фанатів стрічки. Цікавий транспорт, динамічний екшн та один із найбільших в індустрії відкритих світів — зробили гру гідною частиною вигаданого всесвіту Скаженого Макса.

Секрети успіху ігор за мотивами кіно

Отже, завдяки чому саме іграм згаданим вище вдалося закохати в себе фанатів кінофраншиз? Я виділяю наступні моменти:

  • Розширення лору: часто після хорошого кіно глядачі відчувають своєрідний голод та бажання ще більше зануритися в атмосферу стрічки. Якісна гра за фільмом дозволяє втамувати це відчуття, та навіть збільшити почуття задоволеності, якщо гра розкриває всесвіт фільму ще глибше.
  • Увага до першоджерела: ні в якому разі не можна робити гру за кінострічкою «на відчепись», бо вимогливий фанат кіно одразу побачить халтуру та зрозуміє, що розробник гри сприймає його виключно як гаманець. А от якщо показати гравцеві, що гру робили такі самі фанати кіно, як і він сам — гравець буде вдячний та зверне увагу на наступні релізи студії. Це можна зробити через креативні механіки (як то бій в іграх про Ріддіка чи магія в іграх про Гоґвортс), великодки, старанний дизайн рівнів, який викличе ностальгію за фільмом, та через багато інших елементів, доступних розробникам ігор.
  • Відсутність гонитви за прем’єрою: правильний тайм менеджмент або відсутність необхідності встигнути до прем’єри (як у випадку із Godfather та Scarface) дозволяють розробникам як слід сконцентруватися на створенні механік, візуальної складової, рівнів та атмосфери гри, які не розчарують навіть найвибагливіших фанатів франшиз.

А які ігри за мотивами кіно подобаються вам? За мотивами яким кінофільмом ви би хотіли побачити гру та якою вона мала би бути? Розкажіть в коментарях.

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини

👍ПодобаєтьсяСподобалось3
До обраногоВ обраному2
LinkedIn

Схожі статті



Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
а події в грі відбуваються на космічній станції «Севастополь», яка дуже нагадує корабель «Навуходоносор» з оригінального кіно

у вас пʼята стіна пробилась

А що не так з Alien vs Predator? Чудова гра як 1999, так і 2010 року.

Marvel’s Guardians of the Galaxy
Aliens: Fireteam Elite
Terminator: Resistance

Забули розказати про авторські права: треба домовлятися з тими, в кого є права на фільм. Просто так випустити гру по фільму не можна.

Гарна стаття)
Відео по ній не плануєте зробити?

Підписатись на коментарі