Як звуки допомагають орієнтуватися в іграх та на полі бою

Як і будь-який інший різновид дизайну, найкращий звуковий дизайн — непомітний. Та від цього звуки в іграх не стають менш важливими. І якщо ви маєте бодай якийсь ігровий досвід, ви точно знаєте, наскільки звуки допомагають гравцям зрозуміти оточуючий світ, взаємодіяти з ним і навіть передбачати майбутні події.

Наприклад, у шутерах від першої особи звукові ефекти допомагають швидше локалізувати ворога, а в головоломках — нерідко натякають на правильні дії. В одних іграх звуки тримають нас у тонусі, в інших же допомагають розслабитися. Усе залежить від їхніх завдань та цілей гри.

У цій статті розберемося, як саме звукові ефекти допомагають гравцям краще орієнтуватися в іграх і як звуки допоможуть нашим артилеристам ефективніше нищити ворога в реальному житті.

Просторова орієнтація

Звичайно, якщо вже й говорити про покращення орієнтування гравців у грі, варто почати саме зі звукових ефектів, які допомагають їм із просторовою орієнтацією.

Головне завдання таких звуків — передати інформацію про розташування об’єктів, персонажів, або інших гравців.

Наприклад, звук кроків може допомогти гравцю визначити напрямок, з якого наближається ворог або союзник. Або ж підказати, де захований цінний предмет. Чи взагалі зорієнтувати, у якому напрямку краще рухатися.

У тому ж Counter-Strike звук відіграє ключову роль у визначенні місцезнаходження ворогів. Гравці можуть чітко розрізняти звуки кроків, стрільби та вибухів і це дає їм змогу виявляти та реагувати на присутність ворожих гравців.

Сповіщення про події

Це, напевно, найбільш розповсюджений спосіб використання звукових ефектів для кращої орієнтації в грі. Такі звуки попереджають гравців або ж звертають їхню увагу на певні події.

Варіацій їх використання дуже багато. Це й попередження про безпосередню небезпеку (як у відео вище, коли з’являється змія), і про заходження на ворожу територію, і про отримання ушкоджень різного ступеню критичності (гравцем, або ж ворогами).

Але є і більш «мирні» приклади: отримання повідомлення, поява нового квеста, відкриття нової локації тощо. І найменш улюблений для багатьох гравців приклад — звук часу, що спливає. Він дуже дратує!

  • The Witcher 3. Sound Effect
  • AC: Origins. Sound Effect
  • Spider-Man. Sound Effect




Інформація про оточення

А це точно найбільш простий для розуміння різновид звукових ефектів.

Такі звуки передають інформацію про оточуюче середовище:

  • звуки природи: залежно від набору звуків гравцю легше ідентифікувати за зрозуміти тип місцевості (ліс, пустеля, місто тощо), або ж пору дня;
  • звуки техніки та інфраструктури: шум автомобілів, віддалені голоси або шум механізмів можуть надати інформацію про місцезнаходження різних районів чи об’єктів міста;
  • атмосферні звуки: повідомляють про зміну погодних умов, наприклад наближення грози, посилення вітру тощо;
  • акустична географія: використання ефектів еха або різних акцентів звуку допомогають легше уявити розміри і конфігурації простору (наприклад, у печері).

Усі ці звукові ефекти краще занурюють гравців у світ гри та дають достатнє розуміння про його особливості, щоби вони могли приймати відповідні рішення.

Індикація взаємодії

Ще один широко розповсюджений різновид звукових ефектів. Йдеться про звуки, які сигналізують про успішну або ж не дуже успішну взаємодію гравця з об’єктами в грі.

Тут можна згадати і про звук дверей, що не відчиняються, і про підбір монеток та інших предметів, про успішне об’єднання айтемів з інвентаря, або ж правильне вирішення головоломки. І таких прикладів можна навести безліч.

  • FoxTail
  • Crash Bandicoot 4



Створення атмосфери

Ну і звичайно ж, звукові ефекти відіграють ключову роль у створенні атмосфери гри. Вони часто на рівні з музикою підсилюють емоційну привабливість гри й ще більше занурюють гравців у ігровий процес.

І це саме той випадок, коли краще не перераховувати приклади, а одразу дати їх послухати:

  • Monument Valley
  • Two Dots
  • Alto’s Adventure




А для менш медитативного прикладу згадаємо про серію ігор The Last of Us, яка майстерно використовує звуковий дизайн для створення атмосфери напруги.

Як звуки допомагають звільняти Україну

Ну що ж, а тепер поговоримо, як саме звуки допоможуть нам у боротьбі проти окупантів.

За два роки повномасштабного вторгнення ми всі не раз чули, що артилеристи — наші «боги війни», які прикривають бійців, випалюють шлях до наступу, руйнують інфраструктуру та логістику ворога. Але артилерія є і у супротивника, тому настільки ж важливою є і контрбатарейна боротьба.

Контрбатарейна боротьба — це сукупність дій розвідки та управління вогнем артилерії, що направлена на знищення або подавлення ворожої артилерії. Контр — тому що, простими словами, наша артилерійська техніка полює на ворожу. Батарейна — тому що гаубиця працює не одна, а у взаємодії з розвідкою.

Розвідка в цій боротьбі є головною запорукою успіху і зазвичай вона проводиться візуально за допомогою БПЛА, супутників, оптичних приладів тощо. Але наш ворог підступний, тож робить усе, щоби їхню артилерію не помітили.

Вони вкопуються в землю (ну точно криси), маскуються, ба навіть налагодили виробництво макетів зі сталі та дерева. Окупанти роблять усе, щоби наші воїни втрачали дорогоцінний час, розшукуючи справжні цілі, та витрачали не менш цінні боєприпаси на знищення їхніх фальшивих макетів техніки.

Але є те, що їм не вдасться замаскувати. І це — звук роботи їхньої техніки, який і сповістить про їхню присутність і допоможе ідентифікувати місцезнаходження самого «цінного предмету».

Саме тому Реактивна Пошта та 406-та ОАБр впроваджують проєкт аудіометричної системи пошуку артилерійської зброї окупанта, яка знаходить, визначає і надає точні координати ворожих засобів ураження. Це новий «онлайн» підхід у полюванні на ворожу техніку, який не потребує цілодобової роботи оператора для моніторингу та не піддається роботі ворожого РЕБ. А в режимі очікування система є пасивною, тож не видає ворогу своє місцезнаходження.

Така система за допомогою різних датчиків аналізує бойову обстановку та збирає аудіодані, які відправляє на обчислювальний кластер. Штучний інтелект за лічені секунди обробляє їх декількома методами аналізу і видає координати, з урахуванням метеоумов та похибки. А далі вже артилеристи роблять дорозвідку та знищують цілі.

Система повністю незалежна від погодних умов і засобів РЕБ противника. Крім того, вона пасивна: немає потреби тримати в повітрі БПЛА, адже система постійно перебуває в режимі очікування і повідомить оператора, як тільки ворог відкриє вогонь.

Дальність роботи системи — від 10 км і більше, залежно від конфігурації. Вона пройшла тестування та випробування і здатна масштабуватися згідно з потребами артбригади. Встановлюючи нові і нові датчики, ця система як грибна колонія може «захопити» потрібну теріторію і дуже швидко надавати розвідувальні дані.

Прямо зараз йде збір на таку аудіометричну систему для 406 ОАБр імені генерал-хорунжого Олексія Алмазова. Ціль збору — 570 000 гривень.

Ми з вами можемо й мусимо забезпечити цією новітньою системою дуже потужну бригаду, яка робить боляче окупантам по всій лінії фронту за допомогою М777. Чого лише вартує їхня робота зі звільнення Херсонщини. Тому донатьте потужно!



Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини

👍ПодобаєтьсяСподобалось8
До обраногоВ обраному5
LinkedIn


Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Дякую за такий важливий проєкт!

Підписатись на коментарі