Один баг знизив доходи гри на 20%: як ми знайшли проблему? Кейс Christmas Sweeper 3

Усім привіт! Мене звати Христина Бесага, я Product Manager геймдев-компанії CharStudio. У цій статті я хочу поділитися кейсом — як інколи невеликі зусилля мають значний позитивний ефект на revenue, і водночас як незначний баг може різко знизити доходи.

Вже рік я обіймаю посаду Product Manager в CharStudio. В мене декілька проєктів жанру Match 3 Games, але є 2 основних:

  • Christmas Sweeper 3 — базовий флагман студії;
  • Christmas Sweeper 4 — поки експериментальний проєкт, який лише набирає базу лояльних гравців.

Основне моє завдання — підтримка економічної стабільності продуктів. Ні в якому разі не допускати падіння доходів, навпаки — підвищувати їх завдяки покращенню проєкту.

Готуємо гру до сезону

Обидві гри є різдвяними та більшу частину року ми готуємося до сезону. Розробляємо нові івенти, покращуємо метрики та дизайн, щоб у передріздвяний період залучити нову аудиторію.

Цілий рік ми з командою працювали над тим, щоб метрики Christmas Sweeper 3 зросли, оскільки минулого сезону нам не вдалося отримати бажану кількість гравців (отримали на 10% менше від наших сподівань). Щоб утримати той же рівень доходів, потрібно було підтягнути внутрішньоігрові метрики.

Нам це вдалося. 2 великі фічі, ряд візуальних та економічних покращень, декілька А/В-тестів і ARPDAU (дохід від 1-го гравця за 1 день) несезонних місяців 2022 року виріс на 10% порівняно з минулим роком. Це було доволі непросто, адже Christmas Sweeper 3 на ринку давно.

І ось, здавалось, ми готові до сезону на 100%. Якщо сезонні місяці пройдуть з метриками на тому ж рівні, то нам точно вдасться отримати більше користувачів.

Різко падають доходи, шукаємо причину

У вересні цього року, коли ми підготували чергове оновлення гри, я помітила поступове зниження доходів одразу на App Store і Google Play. Пішла до аналітика, щоб зрозуміти — чому відбувається просідання.

Відповідь мене трохи шокувала — просідали IAP-доходи від усіх когорт платників і для усіх видів платежів. Перше, що спало на думку — у нас баг з покупками, гравець не може їх нормально здійснювати. Або, можливо, інша технічна проблема — креші чи збої, які обмежують функціонал, і, відповідно, потреба платити відходить на інший план.

Отримавши цю всю інформацію, я прийшла до QA-відділу з питанням: чи у нас все добре? На що отримала відповідь: «Функціонал покупок працює коректно. Рівень крешів нижче дозволеної межі і на тому ж рівні, що був раніше. Рівень АНР (Application Not Responding) вище норми, але на тому ж рівні, що і був. Серед інших помилок немає нічого нового, що могло б вплинути на доходи».

Це ніяким чином мені не допомогло. З почуттям стурбованості і надії, що все саме собою виправиться (😂), я прожила ще 2 дні.

У нас були не підтверджені припущення, що гравці відволікаються на події у світі. В ті дні померла королева Англії, а більша частина нашої аудиторії саме з Великобританії та США. Але в такому випадку мали просісти активність гравців та інші внутрішньо-ігрові показники. І власне доходи мали б знизитись лише в цьому певному регіоні. А доходи впали усюди.

Дохід з проєкту продовжував просідати вже 5 днів і зниження ARPDAU досягало 20% порівняно з іншими стабільними періодами:


Я знову звернулась у QA-відділ. Команда вже встигла ретельно провести регресивне тестування і, звичайно, знайти декілька нових багів, які потрапили в реліз-версію. І серед них знайшовся один баг, який міг бути причиною швидкого падіння доходів.

Один баг, який повністю зруйнував економіку гри

Отже. Якщо у гравця закінчуються доступні ходи, щоб продовжити, але цілі рівня не виконані, гравець має можливість докупити ходи за внутрішню валюту (у нас це Діаманти), натиснувши кнопку «Продовжити».

Якщо у гравця є Діаманти на балансі, то все добре, кнопка «Продовжити» працює і можна без обмежень купувати додаткові ходи. Але якщо на рахунку недостатня кількість Діамантів, кнопка «Продовжити» не реагувала на клік (тоді як раніше автоматично відкривався Магазин).

Виявилось, що більшість гравців не вміють самостійно відкривати магазин або лінуються. Вони просто завершували поточний рівень поразкою, хоча кнопка, за допомогою якої можна відкрити Магазин, розташована на тому ж екрані.

Через цей баг гравці почали частіше купувати акційні одноразові паки, які знаходяться під пропозицією докупки ходів. І ось це знижувало доходи — паки більш вигідні гравцям, а не нам, бо це акційні пропозиції. Крім того, кожен з таких паків можна купити лише 1 раз і показується він рідко.

В той же день ми швидко підготували оновлення з розв’язанням проблеми та вже через 2 дні спостерігали вирівнювання в доходах. Дуже тішусь, що ми тримали руку на пульсі, швидко помітили проблему і зрозуміли її.

Коли я розказала всій команді про ймовірну причину падіння доходів — власне озвучила той баг — усі також відчули, що це саме він. З іншого боку нам не вірилось, що така начебто маленька проблема може повністю зруйнувати економіку гри. Як сказав наш СЕО Славік Чарковський — «Це ще раз підтверджує той факт, що не завжди потрібно впроваджувати великі фічі, щоб покращити проєкт, інколи достатньо виправити невелику деталь, аби швидко отримати результат». Більше того скажу, цей випадок наштовхнув мене на деякі прості, але, сподіваюсь, дієві покращення, які ми реалізуємо в наступних оновленнях гри.

І також велика заслуга, що ми знайшли і виправили цей баг, нашого QA-відділу і аналітика. З дозволу редакції хочу запросити всіх, хто бажає потрапити в IT, до CharAcademy — там ми запускаємо і безкоштовні воркшопи, і платні курси для тестувальників, де розбираємо багато подібних задач.

Дякую)

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини

👍ПодобаєтьсяСподобалось6
До обраногоВ обраному2
LinkedIn


Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Волаю від сміху, якщо ви пропускаєте такі кежуал баги на старому проекті, то можливо задумайтеся чи варто вам проводити QA курси, ще й платні

Приєднуйтесь до нашого курсу для тестувальників: www.academy.charstudio.com

Підписатись на коментарі