Як концепт-художнику створити якісне портфоліо та уникнути типових помилок. Досвід та поради артдиректора RAID: Shadow Legends
Мене звати Валентин Демченко, я артдиректор проєкту RAID: Shadow Legends. Приклади робіт нашої команди можна подивитися на ArtStation.
На цій позиції я розробляю графічну візуальну частину гри та визначаю бачення художнього контенту. Я відповідаю за те, щоб уся візуальна складова гри була цілісною, відповідала єдиній стилістиці та загальній ідеї. Уже понад п’ять років я залучений до наймання концепт-художників до нашої команди й переглянув безліч портфоліо.
У цій статті хочеться поділитися досвідом та розповісти про те, як, на мою думку, виглядає якісне портфоліо концепт-художника. На прикладах я покажу, на що в першу чергу ми звертаємо увагу, переглядаючи портфоліо кандидатів, які помилки найчастіше зустрічаємо і як їх уникнути. Сподіваюся, ця стаття буде корисною концепт-художникам, що мають практику, а також тим, хто збирає портфоліо й хоче потрапити на «свій» проєкт.
Особливості роботи концепт-художника у грі RAID: Shadow Legends
RAID: Shadow Legends — це колекційна MMORPG у сетингу темного фентезі. Аудиторія проєкту — 98 мільйонів гравців. Концепт-художники на проєкті працюють у стилі семі-реалізму, за якого дотримуються реалістичного погляду на героїв щодо пропорцій, текстур, матеріалів.
Світ RAID — це альтернативна версія Середньовіччя, у якій є магія і надприродні істоти. Тобто ми дотримуємося фентезі-жанру, але намагаємося працювати в реалістичній манері, використовуючи відповідні інструменти. Наша мета — говорити доступною візуальною мовою для будь-якої людини, щоб гра була інтуїтивно зрозумілою для всіх гравців.
Оскільки RAID — колекційна RPG, ми постійно поповнюємо колекцію героїв, а це виклик для концепт-художника. У грі зараз понад 700 героїв, і нам потрібно шукати нові способи та варіанти, щоб героя схожого класу зробити відмінним від тих, що вже є у цій грі та інших проєктах.
Основна мета наших концепт-художників — створити персонажа цікавим, унікальним і незабутнім, але при цьому цілісним, із чітким наративом і контекстом у межах єдиного всесвіту. Кожен новий персонаж пов’язаний із попередніми в межах загального візуального бачення проєкту.
Відповідно наша команда складається з концепт-художників, які вміють працювати в реалізмі, генерувати нові ідеї та створювати цілісну історію у форматі одного героя.
На що ми звертаємо увагу під час перегляду портфоліо кандидатів: загальні аспекти
У разі наймання концепт-художника для нас першорядне значення має портфоліо. Ми повинні переконатися, що візьмемо на роботу людину, яка зможе виконувати наші завдання. Далі розповім, на що ми звертаємо увагу, коли вперше переглядаємо портфоліо кандидатів.
Стилістика портфоліо збігається зі стилістикою гри
Перше та ключове, на що ми звертаємо увагу, чи створює кандидат концепти в нашій стилістиці. Ми шукаємо художників, у портфоліо яких чимало робіт у сетингу dark fantasy. Також ми відкриті до різних інтерпретацій подібного жанру чи суміжних.
Тому я раджу художникам розробляти та доповнювати портфоліо під студію чи проєкт, на якому вони хотіли б працювати.
Проте збіг за стилістикою не завжди обов’язковий. Якщо кандидат має потенціал, уміє втілювати свої ідеї у скетчах і розвивається, ми обов’язково звернемо увагу на його портфоліо.
Також плюсом буде впізнаваність стилю автора. Це показує кандидата як досвідченого професіонала, який методом спроб та помилок виробив власний стиль. Єдина стилістика робить портфоліо незабутнім і привабливим.
Кількість робіт та часовий інтервал між ними
Згідно зі спостереженнями, портфоліо має містити щонайменше п’ять робіт. Також бажано, щоб роботи були додані не всі одночасно, а з певним часовим інтервалом.
Це не тільки додає портфоліо структури та об’єму, але також дає змогу оцінити, як фахівець розвивався та вдосконалював навички. Поступова динаміка розвитку та накопичений досвід є важливими показниками професійності кандидата.
Крім того, якщо в портфоліо художника є кілька робіт у певному стилі протягом тривалого часу, це дає нам зрозуміти, що фахівцю справді цікаво те, чим він займається. Він послідовно приділяє час цій діяльності, а також художній подачі та оформленню персональних і комерційних робіт.
Не додавайте в портфоліо невдалі роботи минулих років, оскільки це може завадити об’єктивно оцінити поточний рівень. Для таких робіт використовуйте інші платформи, що не орієнтовані на наймання.
Завершені комерційні роботи
Для нас важливо, щоб кандидат уже вмів створювати практичний, зручний, чіткий, функціональний та сумісний з технічними обмеженнями дизайн. Також плюс, якщо фахівець розуміє, як влаштована модель персонажа для гри, знає загальні правила, пов’язані з цим, має досвід супроводу таких завдань на рівні концепт-художника.
Перш за все ми звертаємо увагу на кандидата, який має закінчені комерційні роботи. Важливі насамперед такі фактори:
- Досвід роботи в реальних умовах, досвід роботи із правками. Робота над комерційними проєктами показує, що концепт-художник може пристосовуватися до реальних обставин і вміє працювати в команді та співпрацювати з іншими людьми.
- Демонстрація професіоналізму. Комерційні роботи свідчать, що художник є професіоналом у своїй справі й може успішно працювати на замовлення. Можна зробити висновок, що кандидат здатний виконати завдання відповідно до вимог стейкхолдера та встановлених термінів.
- Різнобічність та адаптивність. Комерційні роботи можуть охоплювати різні жанри, стилі та теми. Це дає змогу концепт-художнику продемонструвати свою різнобічність та здатність працювати над різними видами проєктів.
Звісно, комерційні роботи кандидата можуть бути під NDA. У такому разі фахівець може продемонструвати перелічені вище навички в некомерційних роботах.
Що ми хочемо бачити в концептах кандидатів
Ми ретельно вивчаємо не лише оформлення портфоліо, а й те, що всередині робіт. Далі я розповім, на які аспекти ми звертаємо увагу під час перегляду концептів кандидатів.
Функціональність
Концепти для нашого проєкту мають бути насамперед функціональними та переконливими. Концепт — це не просто красива картинка, це своєрідна інструкція, як створити персонажа на етапах 3D-моделювання. Тому для нас є плюсом, якщо кандидат уміє працювати з 3D.
Наприклад, щоб створити лицаря, потрібно знати, як влаштована анатомія людини. Лицар повинен бути в обладунках і правдоподібно озброєний. Деталі зброї, броні та інші аксесуари, що допомагають йому в битві, зроблять концепт переконливим.
Бажано, щоб лицар був представлений у позах, що відображають його можливості, та щоб усі необхідні елементи зчитувалися легко для подальшого 3D-моделювання. Положення кінцівок, вираз обличчя та позиції зброї можуть підкреслювати характер персонажа, а деталі концепту дають уявлення про навички й функціональність.
Якщо в лицаря є додаткові елементи, треба показати, як він із ними взаємодіє. Реалістичні кольори та текстури обладунків також зроблять концепт більш функціональним.
За такими речами ми визначаємо мислення концепт-художника: як він працює з деталями, анатомією, характером, навичками та функціями персонажа.
Генерація ідей та емоційний відгук
У роботі ми повинні бачити, як людина генерує ідеї, наскільки вона креативна, як працює її фантазія та мислення.
Чудово, якщо художник може створити не лише функціонального лицаря, а й відмінного від тисяч інших. Додати елементи, що викликають емоційний відгук і роблять персонажа особливим і незабутнім.
Приведу ще кілька прикладів концептів, що викликають необхідний емоційний відгук.
- Концепт зображений у різних колірних схемах.
- Одяг зроблений із незвичайних матеріалів, персонаж має оригінальні аксесуари й інструменти.
- Деталі дають уявлення про бекграунд персонажа. Наприклад, потерті обладунки й шрами лицаря показують його досвідченим і бувалим у бувальцях.
Історично правдивий дизайн
У грі ми багато в чому орієнтуємося на історично правдиві дизайни, енциклопедії. Якщо ми, наприклад, створюємо обладунки, то намагаємося вивчити, який у них механізм роботи.
Звичайно ж, ми відходимо від повного реалізму, посилаючись на ігрові умовності жанру, проте намагаємося робити концепт практичним. А вже після цього додаємо деякі фентезійні елементи. Та в основі концепту лежить завжди щось автентичне, знайоме людині, щоб вона могла підсвідомо пов’язати це з тим, що знає.
Анатомія, правильні пропорції, матеріали
У RAID є безліч персонажів, тому для нас дуже важливо, щоб кандидат умів працювати з людьми, тваринами та іншими живими істотами. Співвідношення та пропорції персонажів повинні тяжіти до реалізму та практичності такої анатомії й не викликати відчуття незграбності, зайвої неправдоподібності. Усе це досягається з досвідом і в постійному розвиткові за допомогою курсів, лекторів, шкіл.
Правильна анатомія та пропорції роблять персонажів більш правдоподібними та допомагають гравцям легше ідентифікуватися з ними. У стилі реалізму мета — зробити ігровий всесвіт більш живим і реальним.
Пропорції персонажа можуть відбивати його характер, фізичні здібності та навіть історію. Поширений приклад: сильний і міцний персонаж може мати велику м’язову масу, а швидкий — гнучку та струнку фігуру.
Ба більше, правильні пропорції полегшують розроблення моделі героя і створення анімації персонажа.
Наративність
Важлива навичка концепт-художника — створювати персонажа разом із контекстом. Хороший концепт має показувати не тільки зовнішній фасад, а й передісторію, «архітектуру» героя.
Прикладом такого контексту можуть стати аксесуари: зброя, шолом, якісь атрибути на кшталт книги чи амулету — вони додадуть символічності й асоціативності. Персонаж може бути зображений у плащі або без нього, ззаду, збоку й спереду.
Поширені помилки в портфоліо концепт-художників
Відсутність портфоліо на єдиній платформі. Це найпоширеніша помилка. Бажано створювати портфоліо на таких відомих і зручних платформах як Behance та ArtStation, а також на нових, наприклад Cara.app. Також це може бути професійна сторінка в Instagram або особистий сайт. Але варто враховувати, що рекрутерові складніше знайти таке портфоліо в мережі.
Портфоліо лише зі старими роботами. Якщо ми не бачимо актуальних робіт спеціаліста, то не можемо оцінити його розвиток та нинішній рівень. Варто постійно оновлювати портфоліо, додавати актуальні роботи. Якщо актуальні роботи знаходяться під NDA, можна додати некомерційні роботи, що відображають навички художника.
Посилання, що не працюють. Поширена помилка і в резюме, і в портфоліо — це посилання, за якими складно перейти (наприклад, посилання із запитом доступу). Портфоліо має бути чітким та прозорим, усе має швидко та легко відкриватися. Варто періодично перевіряти актуальність посилань.
Не показаний спосіб мислення художника. У роботі цінно показати, як створювався концепт: на що спирався митець, які асоціації проводив, які ітерації скетчів у нього були, які референси знаходив, які архівні матеріали використовував.
Незакінчені роботи в портфоліо. Портфоліо не повинно вибудовуватися тільки на скетчах. Це не дає змоги оцінити рівень художника та його здатність доводити проєкти до кінця.
Підсумуймо
- Постарайтеся розкрити в портфоліо свої найсильніші сторони, покажіть креативність, професіоналізм та досвід.
- Створюйте портфоліо під проєкт, на якому хочете працювати, або надсилайте портфоліо на ті проєкти, що збігаються з вашим стилем.
- Постійно оновлюйте портфоліо, додавайте актуальні роботи та демонструйте нові навички.
- Оформлюйте портфоліо так, щоб воно мало вигляд цілісної та прозорої презентації вас як фахівця.
Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини
2 коментарі
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів