Побачити старих партнерів, знайти нових та відчути, чим живе індустрія. Враження від gamescom 2024
Вітаю, спільното! Я Світлана Майдан, HR Director Pingle Game Studio. Кожного року на один тиждень місто Кельн стає центром геймдев-спільноти, коли відбувається — одна з найбільших ігрових виставок у світі — gamescom. Мені пощастило там побувати і я поділюся своїми враженнями.
Про організацію і логістику
Під час gamescom місто переповнене відвідувачами з усього світу і це відчувається скрізь: важко знайти вільні готелі чи місця в кафе та ресторанах. Для учасників виставки громадський транспорт стає безкоштовним, тож в місті і їх можна зустріти всюди.
Територія, де відбувається gamescom, величезна, значно більша за київський МВЦ і вражає своїми розмірами. Всередині виставкового комплексу все добре організовано: відпрацьована логістика, оскільки виставка проходить з року в рік в одному місці. Вхід контролюється за перепустками — все секʼюрно, безпечно і інклюзивно. Хоча на виставці є детальні схеми та інформаційні стійки для допомоги в орієнтуванні, загубитися все одно дуже просто:) Кожен квадратний метр зайнятий людьми. Тому, тільки-но ти проходиш усі перевірки, просто губишся від подій і галасу.
Entertainment Hall
Звісно, всю увагу забирають інсталяції компаній: від досить маленьких — до вражаючих розмірами і видовищністю. Вартість цих інсталяцій важко уявити, але все робиться для того, щоб привернути увагу до своєї гри.
Перфоманс йде нон-стоп. Я не була в Лас-Вегасі, але, судячи з фільмів, gamescom перевершує Вегас. Все світиться, рухається, лунають звуки з ігор з кожної точки. Top of the top компанії роблять дивовижні інсталяції і це неймовірно красиво. Вони дуже вражають і масштабом, і професіоналізмом. Відвідувачі постійно переміщуються від одного місця до другого, щоб нічого не пропустити і подивитися, що там ще є крутого.
На виставці можна зустріти багато стрімерів та косплеєрів. Красиві, дивні, милі, вражаючі — всі є. Вони додають атмосфери цій виставці і фактично є частиною цього дійства.
Всі їдуть на цю виставку заради ком’юніті, подивитися, познайомитися, презентувати себе.
До речі, цілий поверх був відведений під інді-ігри. Для розробників це чудова можливість заявити про себе.
Також велика зона була у представників настільних ігор, окремий простір був для ретро-геймінга. В якості тренда можна відзначити VR, бо цих ігор було дуже багато на gamescom.
Для Pingle відвідування gamescom — це можливість побачити своїй старих партнерів, знайти нових, а також вживу відчути, чим живе індустрія, які тенденції відбуваються у геймдеві.
Як облаштовані В2В зустрічі
До геймскому всі готуються заздалегідь. І, зазвичай, у представників компаній календар заповнений зранку до вечора ще задовго до події.
Компанії бронюють свої стенди, павільйони, інколи це може бути кімнатка, або навіть один столик — кому де зручніше зустрічатися зі своїми партнерами. Багато хто проводить власні вечірки чи презентації.
Попри добре організовану логістику треба витратити багато часу, щоб знайти потрібний павільйон чи столик компанії. Просто масштаби настільки великі, що будь-яка людина там може загубитися і ти ніби проходиш квест «як добратися з точки А в точку Б», щоб вчасно прийти на заплановану зустріч.
Gamescom як дозвілля
Виставка колись замислювалась як В2С, тобто як один із способів сімейного дозвілля. Але сьогодні переросла в одну зі знаковіших подій індустрії. Звісно, її відвідують і прості відвідувачі, є сімейні квитки, ходять люди з дітьми.
Перший день виставки найдорожчий для відвідування, розрахований на бізнес-зустрічі. А з кожним подальшим днем вартість квитків дешевшає, і відбувається більше подій, що розраховані саме на користувачів.
До речі, на gamescom можна було пограти в деякі демо-версії ігор. З того, що ми бачили, S.T.A.L.K.E.R. 2, Assassin’s Creed Shadows, FIFA 2025. Правда, для цього треба було відстояти величезні черги в чотири-пʼять годин.
Багато компаній продумали свій мерч спеціально для виставки. Було все: і одяг, і інвентар, фігурки — все, що можна уявити. Я бачила фанатів, які буквально полювали за унікальним мерчем, який ти потім ніде не знайдеш.
Одна гра, Farming Simulator, розташувала на своїй території величезний трактор і за розкладом, тричі за день, влаштовувала умовний атракціон: головні герої зі сцени розкидали усім фанатам соломʼяні капелюхи.
Україна і представники західних компаній
Я побачила дуже багато підтримки з боку партнерів. Всі, з ким я спілкувалася, однозначно на боці України. Їм важко уявити через що ми проходимо, і як, попри все, ми можемо думати про роботу але це вражає наших партнерів.
Як представник Pingle, я бачила свою місію в тому щоб розповісти про компанію, про команду і продемонструвати потенціал українського ринку. Ми дійсно незламні і продовжуємо далі дивувати світ своєю стійкістю.
Немає коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів