Архітектор, різьбяр та 2D Artist: історія світчерства в геймдев

Привіт! Я Дмитро, 2D Artist в компанії Kevuru Games. Щоб стати художником у геймдеві, я пройшов довгий шлях та випробував себе у багатьох інших професіях. Можна сказати, що світчером я був декілька разів, проте зараз я нарешті прийшов до того, що мене найбільше надихає. Сфера ігор дуже багатогранна та різноманітна і сьогодні я хочу поділитися своїми порадами: як увійти в геймдев та знайти свою першу роботу. Сподіваюся, мій досвід стане комусь у пригоді.

«Світ накрила пандемія. Як би це дивно не звучало, але тоді настав мій зоряний час»

Моя історія як художника розпочалася ще в дитинстві, коли я придумував та малював настільні ігри, які грав з товаришами. Тоді я ще не знав про геймдизайн, проте ігри були достатньо багаторівневими та інтерактивними. Також я любив відеоігри та мріяв створити власну.

Проте вчитися я пішов в художню школу (ДХСШ ім. Т. Г. Шевченка) в клас архітектури. Чому? Думав, що це престижно. Але вже під кінець навчання зрозумів, що архітектура мені не до вподоби. Тож пішов шукати себе. Закінчив різблярське училище на Львівщині, але, по поверненню в Київ, виявилося, що на різьбярів тут невеликий попит.

Мені потрібні були кошти на життя, тому я встиг попрацювати парковщиком, охоронцем в ресторані, робив рекламні вивіски, хендмейд солодощі, викладав дітям різьбу по дереву тощо. Пізніше працював в ресторані вегетаріанської кухні, де став справжнім мультитасковим спеціалістом (був кухарем, офіціантом, баристою і касиром).

У цей час почав задумуватись над тим, щоб повернутися до малювання. Малював ілюстрації на папері. Потім поїхав працювати в Польщу, і з зароблених коштів купив собі ноутбук та графічний планшет. Доречі, з того часу досі працюю на моєму єдиному та неповторному Wacom Intuos, а от ноут вже змінив.

Після повернення в Київ я вирішив зосередитися на діджитал арті. Пішов на курси, проте, на жаль, не здобув там необхідних знань, тому й шансів влаштуватися на роботу у мене було небагато. Тож довелося знову йти туди, де можна було вже і зараз заробити кошти на життя. Так я опинився в сфері дитячих розваг та квестів. Але при цьому не полишав малювання й періодично створював ілюстрації на замовлення, дивився туторіали, покращував свої навички. Ходив на відкриті заняття по 2D арту, спілкувався зі знайомими, що вже працювали в геймдеві, тобто рухався до заповітної мрії — робити ігри.

А потім світ накрила пандемія. Тоді всю сферу розваг паралізувало і я по факту втратив роботу. Ми з дружиною тоді жили в кредит (коронавірус відібрав роботу і в неї також), але нарешті в мене було кілька місяців вільного часу, який я міг витратити на самонавчання та практику малювання. Як би це дивно не звучало, але тоді настав мій зоряний час. Я отримав шанс остаточно сконцентрувався на тому, щоб потрапити в геймдев.

«Роби те, що приносить задоволення»

Я навчався по 8-10 годин кожного дня, 6 днів на тиждень. В цей час входили й перегляди туторіалів, і пошук вакансій, і, безпосередньо, малювання.

Як реаліст, я розумів, що зможу не з першого разу успішно зробити тестове завдання. Саме тому до відмов ставився буденно. Коли мені відмовляли, я просив дати розгорнутий фідбек по моїй роботі для аналізу та подальшого коригування помилок. Тестові завдання мене на насправді неабияк «прокачали», і кожного наступного разу я цілеспрямовано покращував саме слабкі сторони. Тож в певний момент я зробив тестове настільки добре, що мені запропонували співбесіду, а потім й офер. Так мені вдалося потрапити в Kevuru Games.

Головною запорукою успіху стало те, що мої роботи в портфоліо були максимально підходящими по стилю, який шукала компанія. Також важливу роль зіграли мої ентузіазм та цілеспрямованість, бо потрапив я сюди не з першого разу. Це цікава історія. Я знайшов рекрутерку по оголошенню в фейсбуці й списався з нею. Вона сказала, що набирають художників на проект з ізометричними будиночками. В моєму портфоліо не було подібних артів, тож я домовився з нею, що намалюю роботи й надішлю їй, якщо вакансія ще буде актуальна. Проте, за той час, поки я готував арти, позицію вже закрили. Але рекрутерка все одно зацікавилась моїми роботами і взяла мене на олівець. І десь через місяць написала мені сама і сказала, що є знову вакансія саме на той ізометричний проект. А далі тестове, співбесіда, офер.

Звертаючись до досвіду попередніх років, я розумію, що перехід в геймдев для працюючих людей може стати справжнім челенджем, насамперед через брак часу та перевантаженість. Поки я працював в сфері розваг, пробував малювати та вчитися по туторіалам у вільний час, але це було дуже важко. В такій ситуації головне не втратити мотивацію.

Запитаєте, чому я обрав саме 2D арт? Бо так простіше було зайти в геймдев з моїм пакетом навичок. Насправді світчнутися на якесь інакше геймдев спрямування значно простіше, коли вже працюєш в ігровій компанії. Це тому, що тут маєш можливість поспілкуватися зі своїми колегами, набратися корисного досвіду, подивитися, як це працює на практиці, тощо.
Особисто для мене 2D арт — це не ліміт. Мене ще цікавить левел арт, 2D анімація та наративний дизайн. Є ще куди розвиватися.

Маю таке життєве кредо: «Роби те, що приносить задоволення». Після двох з половиною років кар’єри в геймдеві я досі не втратив ентузіазму до роботи. І це неабиякий показник! Почуваю себе максимально в своїй тарілці, якщо порівняти з моїми попередніми сферами діяльності.

«Період, коли я був джуном, пройшов дуже швидко»

Хочу застерегти новоспечених світчерів: не думайте, що отримавши свою першу роботу, ваші виклики з навчанням та розвитком закінчаться. Навпаки, все тільки починається. Бо з’являються обмежені часові рамки на роботу, безліч правок, багато незрозумілих технічних нюансів. Треба вчитися паралельно з роботою, щоб бути на плаву. Проте, в вас завжди є під рукою ліди та колеги, зокрема, які можуть поділитися корисними лайфхаками. Коли я бачив арти колег, які мені дуже подобалися, то писав авторам, щоб дізнатися, як їм вдалося технічно зробити таку красу. Комунікація в команді неабияк сприяє професійному зростанню.

В Kevuru я багато чого опанував завдяки лідам, які влаштовували мені довгі відео-сесії, щоб навчити мене працювати з фільтрами та режимами, давали лайфхаки з того, як малювати той, чи інший матеріал, тощо. Звісно, потрібно не боятися просити про допомогу, бо ваш розвиток виключно у ваших інтересах.

Іноді я малюю щось для себе в позаробочий час й потім несу роботу до ліда, щоб отримати фідбек або пораду. В мене жодного разу не було такого, щоб мені в цьому відмовляли.

Бувало й таке, що приходить до тебе арт-директор й каже: «В нас з’явився проєкт, де потрібно виконувати роботи не в Photoshop, а в Illustrator. Скільки тобі часу треба, щоб навчитися?» Такі можливості необхідно хапати за бороду, бо тільки так можна опанувати нові навички, а в геймдев компаніях спеціалісти, які вміють працювати не тільки в Photoshop, дуже цінуються.

Зараз я middle+. Період, коли я був джуном, пройшов дуже швидко, бо в мене була ціль робити роботу якісно та швидко. Але ідеалу немає меж, тому мій шлях розвитку ні в якому разі не зупиняється, а постійно доповнюється новими навичками й до сьогодні.

«Мій основний результат був досягнутий за допомогою самонавчання та практики»

Основу художнього мистецтва я отримав ще в художній школі. Потім на курсах вчився базово користуватися Photoshop. Проте мій основний результат був досягнутий за допомогою самонавчання та практики. Я пройшов багато туторіалів та перепробував безліч різних пайплайнів роботи. Також відвідував відкриті заняття від відомої школи комп’ютерної графіки (там були як онлайн, так і офлайн формати). Плюсом подібних занять є в те, що ви завжди можете отримати фідбек від викладача, а це дуже цінно.

До речі, навички з попередніх професій мені теж стали в нагоді в геймдеві. Коли я працював офіціантом та кухарем, то зміг прокачати свої софт скіли. В цих професіях без командної роботи просто ніяк. Моя робота з дітьми допомогла мені розвинути фантазію. В свій час мені потрібно було придумувати по кілька майстер-класів на день на дуже різну тематику. Тому навичка швидкої генерації ідеї була обов’язковою. І ось цей навик допомагає мені на моєму нинішньому проекті, де треба генерувати просто неймовірну кількість ідей, які потім команда художників втілюватиме в життя.

Коли я малював картинки на замовлення, то зрозумів, що малювання — це не політ творчості, а ремесло. Спочатку було дуже боляче переробляти роботи, які вже встигли полюбитися, по багато разів. З часом до цього змінилося ставлення. Зараз сприймаю фідбеки, як частину своєї роботи.

Ну, і квести. Якщо захочу себе розвивати в якості наративного дизайнера, то досвід придумування квестів мені дуже знадобиться.

Поради новеньким світчерам

Нижче наведу дев’ять порад, які, на мою думку, допоможуть усім, хто планує змінити професію.

1 Визначтесь з тим, чим хочете займатися

Для початку потрібно об’єктивно оцінити свої навички, і від них відштовхуватися у виборі професії. Я вмів малювати, тому обрав 2D art. Якщо ви сильні в написанні текстів, можете спробувати себе в наративному дизайні. Також часто стартовим спрямуванням для новачків є тестування.

2 Не думайте, а робіть

Часто ми перебуваємо в сумнівах, коли тільки починаємо змінювати напрямок роботи. А чи потягну я? Чи варто цим займатися? Малювати мені персонажів, чи оточення?

Вихід один: не думати, а робити. Адже ви не дізнаєтесь, чи варто вам рухатись в певному спрямуванні, поки не спробуєте.

3 Туторіали й одразу практика

На початку в мене було бажання освоїти все й одразу, тому я качав туторіали у вселенських масштабах. Запитаєте, скільки з цих туторіалів я переглянув та перетворив в практичні навички? Десь 1%.

Значно простіше поставити собі задачу, наприклад намалювати бобра в стилі піксарівського мультика. І вже під це завдання шукати туторіали. І, що важливо, одразу застосовувати навички на практиці. Бо, якщо подивитися туторіал вранці, побігти на роботу, а вже після роботи приступити до практики, то доведеться все передивлятися ще раз, щоб пригадати, а що ж саме там було.

4 Спілкування з фахівцями, які працюють в геймдев компаніях

Спілкування з професіоналами своєї справи — запорука успіху. Якщо у вас є знайомий в геймдеві, який працює на тій позиції, що вас цікавить, то це просто чудесно! Спілкування з такими людьми значно прискорить ваш шлях до геймдеву та спростить життя. Бо під час світчерства особливо важливо максимально ефективно використовувати вільний від роботи час, тому краще йти вже по протореним доріжкам, аніж набивати власні шишки. Дізнайтесь у ваших знайомих, як вони проходили співбесіду, готували портфоліо, з якими складнощами стикнулися при влаштуванні на роботу.

Якщо ж у вас таких знайомих немає, то є багато пабліків в фейсбуці, дискорді, або а телеграмі. Там вже зможете знайти людей, які вам потрібні.

5 Грамотне портфоліо

Це порада не тільки для світчерів, а й будь-кого, хто хоче розпочати свій шлях в геймдеві. Хороше портфоліо — це ваше обличчя, тому до його створення потрібно підходити з розумом.

По-перше, портфоліо має містити тільки найкращі роботи, бо вас судитимуть по найгіршим.

По-друге, ваші роботи мають відповідати тому, чим ви хочете займатися на вашій майбутній посаді.

І останнє, але не менш важливе, постарайтеся не робити ваше портфоліо компотом з різних стилів. Коли я малював власне портфоліо, то старався об’єднати роботи в один проєкт. Ніби будиночки, іконки та персонажі — з однієї гри. Це і вам полегшить задачу, і потенційному роботодавцю створить про вас доволі конкретну картинку, що є неабияким плюсом.

6 Простота — це сила

Часто, малюючи портфоліо, ми хочемо втілити щось грандіозне з епічними масштабами, але потім розбиваємося об рифи браку навичок. Особливо це дається в знаки тоді, коли у вас мало часу та енергії через основну роботу.

Щоб цього не було, беріть задачі, які ви можете потягнути. Краще зробити просту, але якісну роботу, ніж взятися за складну й бути не в змозі її завершити.

7 Підтримуй свою мотивацію

На початках багато чого може не виходити. Особливо це може демотивувати вас, коли ви приходите після роботи й потрібно щось малювати в позаробочий час. Саме тому ви маєте себе постійно підживлювати мотивацією.

Мені допомагали подкасти з історіями художників про власний шлях в геймдев. Це дуже підтримує на тернистій стежці світчера й додає розуміння, що багато скілових художників проходили колись через теж саме.

8 Спілкування з рекрутерами

Найчастіше, щоб знайти роботу ми заходимо на популярні job ресурси. Проте тут роботодавець не зможе встановити з вами особистісний контакт, і це зменшить ваші шанси отримати омріяний офер. Саме тому намагайтеся спілкуватися з рекрутерами компаній, в які ви хочете потрапити, напряму. Ви можете це зробити в LinkedIn чи Facebook. Саме так я отримав свою роботу в Kevuru.

9 Англійська мова

Навичка, яка вам просто необхідна в геймдеві — це вміти читати англійською.

Більшість документації, гайд-листи та фідбеки вам можуть приходити англійською мовою, тому, якщо ви в школі добре її вчили, то честь вам та хвала. Якщо ж ні, то підтягніть ваш English хоча б до А2.

Рекомендую мобільні додатки типу Duolingo. Так вам буде простіше вчити мову, коли ви в дорозі, або стоїте в черзі.
В якості перекладача рекомендую ресурс Context Reverso. Він допоможе вам не тільки перекладати слова, а бачити, як це слово можна вживати в контексті.

Всім світчерам бажаю сил, наснаги та мотивації, і у вас точно все вийде! Вірте в себе!

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини

👍ПодобаєтьсяСподобалось9
До обраногоВ обраному2
LinkedIn


Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Підписатись на коментарі