Від роботи над Call of Duty до створення власної освітньої платформи для VFX-спеціалістів
Привіт! Мене звати Денис Яценко, я працюю у сфері візуальних ефектів для ігор та є засновником More VFX Academy — першої онлайн-школи в Україні, яка спеціалізується на навчанні VFX для геймдеву.
У цій статті я розповім про свій шлях у гейміндустрію: як почав із програмування, потрапив у геймдев, працював над AAA-проєктами, такими як Call of Duty, та зрештою вирішив створити власну освітню платформу. Також я поділюся своїм досвідом і думками щодо розвитку професії художника з візуальних ефектів та важливості україномовного навчання в цій сфері.
Мій шлях у гейм-індустрію
Моє захоплення іграми почалося ще в дитинстві. Я завжди мріяв створювати ігри, але навіть не уявляв, як це можливо. Я уявляв, що створення ігор — це щось на кшталт маніпулювання блоками в Scratch, де ти просто з’єднуєш шматочки й отримуєш готовий результат. Але, підростаючи, я зрозумів, що все значно складніше.
Мій шлях розпочався десять років тому, коли я вирішив спробувати себе у програмуванні. Я занурився з головою, пробуючи буквально все: від веб-програмування до створення мобільних додатків. У мене була одна мета — зрозуміти, як працюють технології, і знайти свій шлях. Ці три роки стали для мене періодом пошуку та експериментів, які врешті-решт привели мене до геймдеву.
Мені завжди хотілося створювати щось своє, але реальність виявилася жорсткою. Я спробував створювати власні ігрові рушії. Це була надзвичайно складна і виснажлива робота, і я досить швидко зрозумів, що потрібен інший підхід.
У той момент я натрапив на Unity — платформу, яка відкрила для мене нові можливості. Я почав експериментувати, створювати свої перші прості ігри, і це було справжнім задоволенням.
Через деякий час я переїхав до Києва і отримав свою першу роботу у сфері геймдеву — у студії, яка займалася створенням мобільних ігор на Unity. Це було неймовірне відчуття: я став частиною індустрії, про яку мріяв із дитинства.
Початок кар’єри у візуальних ефектах (VFX)
Працюючи програмістом над мобільними іграми, я постійно відчував, що це не зовсім моє. Так, я міг писати код, створювати механіки, але мене завжди більше цікавило, як оживає те, що ми бачимо на екрані. Комп’ютерна графіка, або CG, заворожувала мене, але я абсолютно не уявляв, як потрапити в цю сферу чи знайти роботу, де створюють такі шедеври.
Мій пошук відповіді почався під час важких часів. Війна змусила мене покинути Київ і переїхати в більш безпечне місце. Робота, яка раніше проходила в офісі, перейшла у віддалений формат. Це, певною мірою, стало можливістю: в умовах віддаленої роботи я нарешті почав приділяти більше часу своєму справжньому інтересу — комп’ютерній графіці.
Я слухав різноманітні подкасти про створення ігор, сподіваючись дізнатися щось нове. І одного разу в одному з подкастів я почув про професію Technical Artist. Там згадували і про візуальні ефекти. Те, що я почув, повністю перевернуло моє уявлення. Я зрозумів, що це те, чим я хочу займатися. Це було кохання з першого погляду.
Я прийняв важливе рішення — звільнитися з роботи, де створював мобільні ігри, і повністю присвятити себе вивченню комп’ютерної графіки та візуальних ефектів. Це був ризикований крок, але я був упевнений, що роблю правильно. Проблема була лише одна — якісних навчальних матеріалів для вивчення цієї галузі майже не існувало. Тож мені доводилося шукати інформацію всюди: у статтях, блогах, постах у Twitter, на форумах.
Через пів року наполегливої праці я отримав свою першу роботу у сфері візуальних ефектів для ігор у компанії Room 8 Studio. Я був неймовірно щасливий — не лише через те, що зміг так швидко змінити професію, а й через те, що потрапив до однієї з найкращих ігрових компаній України. Це було немов мрія, що стала реальністю.
Саме з цього моменту розпочався мій професійний шлях у VFX.
Здійснення мрії
В Room 8 Studio я отримав можливість, про яку раніше міг лише мріяти, — працювати над грою AAA рівня. Це була легендарна серія Call of Duty, і я співпрацював із командами Treyarch та Activision. Ще пів року тому я був мобільним розробником на Unity, а тепер опинився серед розробників, які створюють одну з найвідоміших ігор у світі. Для мене це було щось неймовірне.
Робота над Call of Duty відкрила переді мною нові горизонти. У проєкті використовували власний ігровий рушій, що давало унікальний досвід і змушувало адаптуватися до нових умов. Це було справжнє випробування, але також неймовірно цікаво. Я мав змогу працювати з висококваліфікованими спеціалістами, які поділилися зі мною знаннями та інсайтами з розробки ігор такого масштабу.
Однак із часом я почав відчувати, що мої навички перестають розвиватися. Річ у тім, що в такому масштабному проєкті багато рішень уже готові: власний рушій, напрацьовані процеси, готові ігрові асети. Тому мені дедалі більше бракувало простору для творчості та самореалізації.
Саме тому я вирішив покинути Room 8 Studio й шукати нові виклики. Пропозицій надходило дуже багато, адже сфера візуальних ефектів для ігор надзвичайно затребувана, а кваліфіковані спеціалісти тут на вагу золота. Серед усіх варіантів я обрав співпрацю з американською компанією, яка створювала гру в жанрі MOBA. Вони запропонували мені чудові умови. Це був крок, який не лише забезпечив стабільність, а й надав мені багато вільного часу.
Одразу після переходу я також почав займатися фрілансом, паралельно працюючи на цю компанію. Це дозволило мені спробувати себе в різних напрямах і розширити свій професійний досвід. Робота над кількома проєктами одночасно стала для мене викликом, але також дала неймовірну можливість — відчути свободу творчості й знайти баланс між професійним розвитком і власними цілями.
Робота в американській компанії відкрила для мене нові перспективи й підштовхнула до ще більш амбітних ідей. Саме тоді я почав серйозно задумуватися над тим, щоб створити щось своє, те, що буде повністю відображати моє бачення та підхід до візуальних ефектів. Але це був лише початок нової сторінки в моїй кар’єрі.
Велика ідея для великих змін
Під час мого навчання в сфері візуальних ефектів мене постійно переслідувало одне питання: чому так мало матеріалів для вивчення візуальних ефектів? Ця думка не покидала мене протягом усієї моєї кар’єри. Кожного разу, коли я стикався з нестачею інформації або витрачав години на пошуки потрібних ресурсів, я думав про те, як би було чудово, якби існував структурований і доступний курс, який міг би скоротити цей шлях для інших.
Працюючи над Call of Duty, я ще раз замислився про це. Було б круто створити курс, який допоміг би новачкам не проходити той складний шлях, який я долав самотужки. Проте тоді я мав дуже мало вільного часу, і ця ідея з’являлася лише періодично, а потім швидко зникала.
Коли я залишив Room 8 Studio і перейшов на роботу в американську компанію, мій графік став значно гнучкішим. І саме тоді я вирішив серйозно взятися за свою ідею. Я почав досліджувати ринок онлайн-навчання в сфері візуальних ефектів і був шокований: навіть на глобальному рівні кількість курсів була обмеженою. А на українському ринку взагалі нічого не було.
Це відкриття стало для мене справжнім поштовхом. Я зрозумів, що створення україномовного курсу з візуальних ефектів не лише закриє велику прогалину, але й стане важливим внеском у розвиток українського геймдеву.
Актуальність україномовного навчання в геймдеві
Українська геймдев-спільнота з кожним роком зростає. Але, попри це, доступ до якісного контенту рідною мовою залишається надзвичайно обмеженим. Багато талановитих людей, які мріють працювати у сфері ігор, стикаються з бар’єром через відсутність матеріалів українською мовою. Це часто змушує їх шукати інформацію іноземними мовами, що уповільнює процес навчання.
Україномовний курс — це не лише про мову. Це про можливість зробити знання доступними для всіх, незалежно від рівня володіння англійською чи іншими мовами. Це про підтримку нашої культури та розвиток локального ринку. Адже, створюючи контент рідною мовою, ми відкриваємо двері для нових талантів, які зможуть працювати на рівні з кращими фахівцями світу.
Я зрозумів, що моя мета — не просто створити курс, а допомогти розвинути україномовну спільноту. Це важливий крок, який не лише зробить знання доступними, але й підтримає розвиток української ігрової індустрії. І саме з цією метою я вирішив створити щось унікальне — платформу, яка допоможе кожному, хто мріє про кар’єру в геймдеві.
Платформа для всіх
На початку шляху зі створення онлайн-школи я взагалі не уявляв, з чого почати. Масштаб запланованого здавався мені лякаючим, адже я був сам і розумів, що попереду чекає величезний обсяг роботи. Моя перша ідея була простою: створити мінімальний функціонал для сайту, де можна було б розмістити матеріали курсу. Але навіть це здавалося викликом.
Перші 8 місяців пішли на розробку структури курсу та запис відеоматеріалів. Це був період, сповнений роботи, пошуків і рішень. Саме під час цих місяців я усвідомив, що хочу створити щось більше, ніж просто курс і сайт до нього. Ідея перетворилася на амбіцію створити повноцінну платформу, яка буде не лише зручною для навчання, а й стане місцем для спільноти.
Додатковим викликом стало рішення створити курс одразу двома мовами — англійською та українською. Це зробило завдання значно складнішим. Кожен відеоурок потрібно було записувати, редагувати та адаптувати для двох мов, що подвоювало обсяг роботи. Така ж ситуація була і з сайтом — усі тексти, структури, плагіни та функції потрібно було налаштувати так, щоб вони працювали для двох аудиторій.
Проте це рішення було для мене принциповим. Я хотів не лише охопити глобальну аудиторію, а й зробити курс доступним для українців, які прагнуть вивчати візуальні ефекти рідною мовою.
Я почав шукати готові рішення, які могли б допомогти реалізувати моє бачення, але, на жаль, жодне з них не відповідало моїм потребам. Тоді я звернувся до команди веброзробників, яку мені порадив друг. Ми вирішили використовувати WordPress як основу для платформи завдяки його гнучкості. Я самостійно підключав плагіни, тестував функціонал і намагався зрозуміти, чи підійде це рішення для моїх планів.
Рішення звернутися до команди веброзробки було надзвичайно вдалим. Вони розробили дизайн сайту, а я активно брав участь у цьому процесі, постійно вносячи свої ідеї та коригування. Ми працювали разом, щоб досягти найкращого результату. Протягом наступних 4 місяців команда займалася технічними аспектами сайту, а я продовжував шукати нові способи покращення функціоналу: налаштовував плагіни, редагував сторінки, тестував нові інструменти.
Зрештою, я зрозумів, що ми створюємо щось значно більше, ніж просто сайт для курсу. Це була повноцінна онлайн-школа зі своєю унікальною платформою для навчання. Платформа, яка була створена не лише для того, щоб викладати матеріали, а й для того, щоб будувати спільноту студентів, які навчаються та спілкуються між собою.
Коли я побачив готовий результат, це було неймовірне відчуття. Разом із командою ми досягли того, що здавалося майже недосяжним на початку. Так розпочалася діяльність платформи для всіх, хто мріє навчитися створювати візуальні ефекти і потрапити в розробку ігор.
Що таке More VFX Academy
More VFX Academy — це унікальний проєкт на українському ринку, який вже працює та допомагає людям опанувати професію у сфері візуальних ефектів для ігор. Наразі ми пропонуємо один великий курс, створений спеціально для того, щоб навчити новачків усього необхідного — від перших кроків до рівня, який дозволить без проблем знайти роботу.
Наш курс містить:
- 65 годин відеоконтенту з детальними поясненнями та практичними завданнями.
- Домашні завдання і додаткові корисні матеріали для поглибленого вивчення.
17-тижневу програму навчання, яка допоможе крок за кроком опанувати всі аспекти візуальних ефектів.- Підтримку менторів, які завжди готові допомогти, відповісти на запитання та дати зворотний зв’язок.
- Сертифікат з унікальним QR-кодом після успішного завершення курсу, який підтвердить знання та навички студента.
Ми також підготували безкоштовний курс для тих, хто тільки починає свій шлях. Цей курс допоможе ближче познайомитися з професією у сфері візуальних ефектів, і побачити, як виглядає наша платформа та процес навчання.
Ми доклали максимум зусиль, щоб зробити наш курс не лише якісним, але й доступним для якомога більшої кількості людей.
Плани на майбутнє
More VFX Academy активно розвивається та не зупиняється на досягнутому. Ми впевнено рухаємося до нових вершин і вже маємо чіткі плани, як зробити нашу платформу ще кращою.
Що у наших планах?
- Розробка нових курсів. Ми активно шукаємо професіоналів, які готові долучитися до нашої команди й створювати унікальні програми навчання. Нові курси дадуть студентам більше можливостей для розвитку та освоєння різних напрямів у сфері візуальних ефектів.
- Покращення якості навчання. Ми постійно аналізуємо відгуки студентів і працюємо над удосконаленням контенту, щоб зробити процес навчання максимально зручним, ефективним і цікавим.
- Покращення роботи з ком’юніті. Створення дружньої та підтримуючої спільноти є для нас пріоритетом. Ми плануємо розширити можливості взаємодії в нашій Discord-спільноті, де кожен зможе отримати допомогу, зворотний зв’язок і натхнення.
- Збільшення безкоштовних матеріалів для навчання. Ми хочемо зробити професію художника з візуальних ефектів доступнішою для кожного, тому плануємо створювати більше безкоштовного контенту, який допоможе людям зробити перші кроки у сфері VFX.
Це лише частина наших амбіційних планів, які спрямовані на те, щоб зробити нашу платформу не лише місцем навчання, а й місцем для розвитку та натхнення.
Ми прагнемо стати найкращою онлайн-платформою для вивчення візуальних ефектів. Наша місія — показати людям, що професія художника з візуальних ефектів є не лише цікавою, але й перспективною, і допомогти кожному, хто мріє, знайти своє місце у світі геймдеву.
Дякую за вашу увагу! По будь-яким питанням пишіть у Телеграм: @deyats
2 коментарі
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів