Від Google Docs до ChatGPT. Зручні інструменти для геймдизайнера

Всім привіт! Мене звати Дмитро, я Game Designer у Pingle Game Studio. На початку трохи розповім про свій досвід у геймдеві. За часи своєї роботи встиг докласти руку до довготривалих мобільних free-to-play ігор та їх розробки з нуля, PC проєктів різного масштабу, та декілька разів намагався запускати свої Інді-проєкти невеличкими командами. У цій статті хочу поділитися інструментами, якими я користуюся щодня або користувався раніше, в залежності від проєктів та завдань.

Ця стаття орієнтована на Junior та Middle дизайнерів, але і Lead/Senior зможуть знайти для себе щось корисне. Якщо у вас є свої інструменти чи способи покращити життя геймдизайнеру, прошу згадати їх у коментарях, буде цікаво почитати.

Основні інструменти

На своєму шляху усі геймдизайнери стикаються з кількома основними інструментами, їхнє майстерне освоєння є обов’язковим для нашої роботи. Тому насамперед поговоримо про них.

Google Docs

Найголовніший інструмент геймдизайнера, від написання пітчів та концептів — до повної документації проєкту. Зручно вести обговорення у коментарях та вносити колективні виправлення. Microsoft Word не розглядаю, хоча там так само можна вести коментарі і є більший інструментарій, але при цьому потрібно щоразу шарити документ, замість простого посилання, стежити за актуальністю версії та інше. Мінусів набагато більше, ніж плюсів.

Google Slides та PowerPoint

Тут розкриваються всі дизайнерські навички та здатності переконувати людей у власних ідеях, і що саме вони вартують того, щоб витратити на них мільйони доларів. Від того, як буде показана ідея в Power Point, можуть залежати найближчі роки життя геймдизайнера.

А тепер повернемось у наші реалії. В основному даний інструмент використовується, щоб донести ідею та задум геймдизайнера комусь нагорі; простою мовою показати своїй команді, що задумано в наступному апдейті; донести пітч своєї ідеї інвесторам; підготувати розповідь для ігрової конференції та багато іншого.

У чому краще працювати Google Slides чи PowerPoint? Я віддаю більш перевагу Google Slides, оскільки часто користуюся Google Disk та мені комфортно тримати всі файли щодо проєкту саме там. Хоча одного разу я використовував Power Point для написання великого пітчу, бо інструментів Google Slides мені дуже не вистачало.

Microsoft Excel

Спочатку геймдизайнер рідко звертатиметься до Excel, але чим далі йтиме розробка, тим рідше відкриватимуться доки, та частіше — таблиці з балансом. У них зручно зберігати списки всіх айтемів гри, локалізацію, повний баланс з перерахунком нанесення/отримання шкоди юнитами, та тощо.

У випадку з Excel, я рекомендував би використовувати саме Microsoft Excel і зберігати всі файли по балансу в репозиторії з грою або в окремому репозиторії для дизайнерів. На відміну від Google Sheets, набір інструментів дає більше можливостей, зручніше працювати з величезним набором даних. Крім цього, зазвичай ці файли безпосередньо використовуються в грі, постійно експортувати/імпортувати таблиці у Google Disk не дуже комфортне заняття.

А що якщо немає досвіду використання Excel або виникає ступор при необхідності використовувати якусь формулу? Не біда, є чудовий інструмент, який напише формулу за вас і навіть розповість, як використовувати — ChatGPT. Про нього докладніше буде нижче, а зараз простий приклад:

Прототипування

Не менш важлива навичка для геймдизайнера — вміння робити прототипи власних ідей максимально швидким, простим та ефективним способом. Чим раніше будуть знайдені недоліки та неробочі місця у дизайні, тим швидше можна їх виправити. Найкращий інструмент для прототипу той, який дасть максимально корисний фідбек за мінімально витрачений час.

Після створення прототипу можна організувати невеликий плейтест, дати пограти комусь ще у компанії. В ідеалі брати людей лише з власної цільової аудиторії чи наближеної до неї. А далі — спостерігати за реакцією гравців, просити зробити запис гри, обов’язково після цього проговорити з ними, що сподобалося, що — ні, зібрати відгуки у Google Form (ще один дуже корисний інструмент). Без правильного збору фідбека швидко зроблений прототип немає особливого сенсу.

А тепер до самих інструментів.

Pan & Paper

Найпростіший і найменш затратний спосіб перевірити механіку чи кор-луп гри — зробити прототип на папері. Наприклад, якось я вигадував гру на кшталт Reigns, розписав концепт, але не був упевнений, що мій задум веселий. Тому я взяв ручку та папір, наробив картки з подіями та виступав у ролі програми, яка реагує та відповідає на дії гравця. В результаті за пару годин я зміг протестувати та виправити помилки ще до написання першого рядка коду.

На жаль, подібним чином не протестуєш безліч речей, наприклад, Shooter, Action, більшість RPG механік тощо. Але прості речі, такі як елементи в покроковій стратегії, головоломки — запросто.

Є простий спосіб перевірити, чи вийде протестувати ідею на папері. Дайте відповідь на запитання: «Чи можна пограти в це покроково, текстом і даючи відповідь лише словами?». Якщо відповідь «так», то в більшості випадків це правильний вибір. Наприклад, механіку стрільби на папері не передати.

Невелика ремарка: якщо є навички програмування і ідея гри досить проста, можна написати консольну програму або попросити ChatGPT зробити це за вас (про нього нижче). Додаток повинен приймати від гравця введення та реагувати на нього відповідно до логіки задуму. Також дуже простий та малозатратний спосіб.

Unity та Unreal Engine

Якщо ви ще не вмієте користуватися хоча б одним із цих інструментів, то, думаю, ви навряд читали б цю статтю. Але якщо досвіду все ж таки немає, то відразу після прочитання бігом прототипувати будь-яку з ідей! Постійна робота з рушієм не тільки дозволить самостійно перевіряти свої задуми, але і дасть більш широке розуміння, як працюють всі інші елементи розробки.

Що обрати: Unity чи Unreal Engine? Статей і відео на ютуб про обидва рушії досить багато, і майже всі вони поділяють одну думку:

В Unity зручніше працювати з 2d, ізометрією та простими 3d іграми. Більшість мобільних ігор розробляється саме на ньому через велику кількість різних фреймфорків та інструментів для цього.

Unreal Engine з порога дає багато можливостей зробити яскраву картинку, в ньому набагато простіше працювати з 3d, анімаціями, мультиплеєром та особливо синематиком. Якщо є бажання робити великі ігри на ПК та консолі, то Unreal Engine чудово підійде.

Я б рекомендував спробувати і навчитися працювати з обома рушіями, хоча б на базовому рівні. Ніколи не знаєш, з якою ідеєю доведеться працювати, тож мати в запасі два рушії під різні цілі куди краще, ніж один.

Якщо ж мета не просто попрактикуватися або навчитися робити прототипи, а одразу працювати над якимось задумом, особливо комерційним, може з’явитися гостре бажання відразу сісти за прототипування до детального продумування та написання документації. Це дуже згубна справа.

Я витрачав місяці на створення прототипу заздалегідь провальної ідеї через небажання витратити пару тижнів та все докладно розписати. При такому підході відсіюються чи не 90% поганих задумів. Для початку треба добре продумати гру, механіки, розписати випадки від найпростішого до найскладнішого. Потрібно докладно описати, що треба прототипувати, і що це в результаті дасть. Якщо щось бентежить, або приходить думка «вже по ходу реалізації поправлю», краще не братися за це, бо потім ніхто не виправить. В ідеалі треба залишити ідею на якийсь час і потім знову до неї повернуться. Знову приступати до ідеї потрібно вже з чітким розумінням, що хочеться зробити і як це буде перевірятися.

Менеджмент

Інструменти, які дозволяють побудувати зручну структуру документації проєкту, відстежувати виконання завдань, структурувати потік ідей вашої команди та ще багато чого цікавого.

Trello

Зручний інструмент для ведення трекінгу задач під конкретний спринт або розв’язання проблеми одного напряму. Trello простий у використанні, але його функціоналу не вистачає, щоб повністю вести проєкт. Я кілька разів використовував Trello, щоб стежити за завданнями Game Design та UI/UX відділів, або для брейншторму та відсіювання нових ідей за проєктом. Подібне набагато простіше організувати у Trello, ніж у будь-якому іншому ресурсі.

Jira не розглядатиму, оскільки якщо проєкт матиме повноцінну дошку зі спринтами, то швидше за все існує продюсер або ПМ, який її вестиме.

Conflunce

Інструмент, у якого немає заміни у зручному та доступному зберіганні всієї документації за проєктом. Завдяки добре читаній ієрархії, яку можна легко вибудувати, стає набагато простіше знайти будь-який потрібний документ. Але, на жаль, ідеального шаблону під всі проєкт не існує, тож кожен будує ієрархію під своє рішення.

Іноді невеликі проєкти ведуть свою документацію на Google Drive, що стає кошмаром з появою купи папок та файлів, якими доводиться стрибати у пошуках потрібного документа. Тому, якщо комусь все ж таки зручно тримати документи на Google Drive, я рекомендував би вибудувати ієрархію у Confluence та тримати сторінки з посиланнями на файли у Google Drive. Це набагато спростить роботу, тож перед очима завжди буде чітка структура проєкту.

А тепер про кілька недоліків Conflunce, які варто згадати. Насамперед, це вартість, яку потрібно платити за кожного нового користувача, якщо перевищується ліміт 5-ти безкоштовних, та вкрай незручний текстовий редактор, особливо у безкоштовній версії.

Схеми, діаграми, збір референсів та UI/UX

Зручні інструменти для збирання референсів, накидання ідей та UI/UX дизайну, складання схем, обговорення ідей або навіть планування проєкту.

Figma

Сайт з найпростішим інтерфейсом, який може використовуватися для створення мудбордів, начерків фейків для UI/UX та навіть складання схем та кор-лупів. Дозволяє редагувати декільком людям одночасно, наприклад, коли потрібно всім разом накидати референсів під майбутній візуальний стиль проєкту.

Miro

Сайт-дошка для колективного та особистого планування, брейнштормів, простого зберігання нотаток за проєктом, складання схем, mind map-ів і навіть для повного ведення проєкту (один раз спостерігав за подібним). Завдяки великому набору інструментів та можливості працювати відразу всією командою, часом незамінний інструмент для багатьох речей.

Diagrams.net

Спеціалізований сайт для складання схем, з появою Figma я рідше і рідше в нього заходжу, але він все ж вартий уваги. У Diagrams.net зручно складати великі схеми, зберігати їх на Google Drive та інших хмарних сервісах, редагувати одразу кільком людям. Також є історія змін та експорт у різні файли.

Обов’язкові для використання

Окрему увагу заслуговують AI інструменти, які, я б сказав, must have для кожного дизайнера.

ChatGPT

Свіжий інструмент, який нещодавно з’явився в просторах інтернету і викликав багато інфоприводів. Може допомогти вигадати ідею гри з нуля, написати гідну коротку історію — аж до написання готових скриптів під неї для Unity. Користування поки безкоштовно.

Достатньо правильно написати запит і він видасть ряд ідей, які можна порівняти з годинним брейнштормом усієї команди. Можна запитувати як окремі ідеї ігрових механік, так і способи поліпшення геймплею, глобальні зміни гри тощо.

Якщо гра у стилі кіберпанк, і нічого з цього не підходить. Не біда, в тому ж треді просимо вигадати в іншому сеттингу:

Само собою, кожен варіант вимагатиме доопрацювання з боку геймдизайнера, інакше за що нам платять гроші? Але вийти з безідейного застою він точно допоможе.

AI з тексту в картинку

Подібних AI вже досить багато, є як безкоштовні, так і платні варіанти. До їх існування, щоб донести думку щодо візуальної ідеї, потрібно було шукати картинки в інтернеті або просити концепт-артиста, якщо такий є, накидати концепт. Але перш ніж концепт дійде до фінальної картинки, пройде дуже багато ітерацій.

Завдяки AI весь процес зводиться до правильного формування запиту та дива сучасних технологій, які все роблять за вас. В ідеалі я би порадив пройтися кількома різними AI зі схожими запитами та зібрати різні референси. З ними прийти до концепт-артиста, щоб він підправив і довів до досконалості, але основна ідея вже буде донесена, а це заощадить купу часу.

Програміст

Часом для виконання конкретного завдання потрібного інструменту просто не існує, воно дуже специфічне або стосується тільки речей усередині певного проєкту. Для цього у геймдизайнера є колеги-програмісти. Іноді простіше попросити когось із них про написання потрібного інструменту, який у багато разів спростить вам життя на весь час проєкту.

Досить поширена практика, про яку багато дизайнерів забувають. АЛЕ, до програміста варто звертатися тільки в тому випадку, якщо збережений час з використанням інструменту у багато разів перевищуватиме час його написання.

Built-in інструменти

Scissors (Snipping Tool)

Не знаю, чи є такі дизайнери, які їх ще не використовують, але все ж таки. Ножиці (Snipping Tool) — це вбудований у Windows і Mac OS інструмент, який дозволяє в будь-який момент зробити знімок екрану, вирізати потрібний момент, підкреслити, на що варто звернути увагу і відправити. Моя головна знахідка останнім часом — шорткат win+shift+S, який одразу відкриває Snipping Tool.

Xbox Game Bar або Nvidia GeForce Experience

Обидва дозволяють швидко зробити та відправити запис екрана. Додаю їх до статті, оскільки часто бачу OBS або подібні до нього програми, через незнання про існування вбудованих інструментів. XBox Game Bar стоїть у Windows за замовчуванням і викликається простим натисканням клавіш win+G. GeForce Experience так само стоїть за дефолтом у щасливих, або не дуже, власників відеокарти від Nvidia, та викликається натисканням клавіш alt+Z. Про наявність подібного в macOS не знаю, але впевнений, і там є свої інструменти.

Під потреби

VS Code

Зручний текстовий редактор із купою плагінів та інструментів, в якому легко редагувати та змінювати текст під свої потреби. Саме в моєму випадку я використовував регулярні вирази, щоб змінювати символи у великому обсязі тексту.

Нотатки

Досить поширена річ, але я був вкрай здивований, коли дізнався, наскільки мало людей цим користується. Тому в цьому списку вона не буде зайвою.

Ось ви йдете вулицею і на думку спала геніальна ідея, куди ж її записати? Якщо є звичка робити нотатки у дефолтних програмах, то це найкраще місце. Але на моїй практиці я почав заходити туди все рідше. У результаті через час відкриваю і «класна ідея була півроку тому».

Ідеальне місце для нотаток, як на мене, це збережені повідомлення в найчастіше відвідуваних месенджерах. Наприклад, Saved Messages у Telegram, Instagram або WhatsApp. Можна закріпити їх угорі та щоразу, при відкритті месенджеру, нагадування буде прямо перед очима.

Крім цього, Телеграм може бути завжди відкритий на комп’ютері, і нотатки щодо планів, завдань або просто нагадування завжди будуть під рукою.

Так само зручно створити кілька груп з однією людиною (собою) за кожним проєктом і тримати всі нотатки щодо нього саме там.

Заключне слово

Якщо завдання вкрай незручно робити, це займає дуже багато часу — швидше за все, використовується не той інструмент. Якщо у цього інструменту немає потрібного функціоналу або потрібно щоразу повторювати якусь дію — краще його відкласти і витратити кілька годин на пошуки нового зручного інструменту. Якщо під час роботи доводиться щось рахувати або робити вручну багато разів — це можна впросити формулою в Excel. Закінчилися ідеї? — Можна запитати у ChatGPT. Вже кілька годин триває пошук потрібного рефу по картинці — можна звернутись до AI.

Комбінуйте інструменти, оптимізуйте свою роботу та спрощуйте собі життя. Дякую за увагу.

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини

👍ПодобаєтьсяСподобалось10
До обраногоВ обраному3
LinkedIn

Схожі статті



Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Поясніть, будь ласка, як ви всі користуєтесь ЧатГАТ, якщо його заблоковано в Україні?

То не реїстрація, то якась шпигунська пригода.

Ахах дійсно, але я вчора спробував і в мене все вийшло

Дякую за корисний матеріал!)

Привіт всім, теж обожнюю конфлюенс, але нещодавно відкрив для себе ClickUp по функціоналу абсолютно теж саме що й конфлюєнс, також є деякі свої недоліки, але ціна набагато нижче

Щодо Google таблиць, то не раджу їх так легко викидувати з рахунків, з самого початку своєї кар‘єри геймдизайнера ними користуюсь, а якщо у Вашій команді є програміст який вміє парсити данні з таблиці відразу в юніті — то гугл таблицям ціни немає)

Підписатись на коментарі