Нагороди від Google, світовий топ та успішне закриття проєктів. Два роки ефективного бізнесу української геймдев компанії

Всім привіт! Мене звати Анатолій Геніс, я СЕО Burny Games. У березні наша компанія святкує два роки. За цей час наша команда виросла до 50+ спеціалістів, випустила пʼять проєктів (два з яких конкурують за топові позиції в своєму жанрі), отримала нагороду від Google та працює над новим продуктовим рішенням. У своєму блозі хочу ближче познайомити вас з нашою компанією та розповісти та поділитися інсайдами нашої роботи.

Старт під час повномасштабного вторгнення

Наша компанія офіційно була заснована 1 березня 2022 року. Це мала бути визначна подія для всієї команди, але процес реєстрації затягнувся через початок повномасштабної війни, яка забрала разом з цим і відчуття радості від події. Період був особливим і вирішальним. Ми могли або здатися і демотивуватися, або направити всі свої сили на побудову стабільного, міцного та успішного українського бізнесу. Нескладно зрозуміти, який шлях ми обрали. Перші релізи відбувалися з блок-постів та укриттів по всій Україні. Ми боролися за безпеку кожного члена команди і за життя того, над чим так плідно працювали. Віра в ідею та бажання створювати ігри, якими можна пишатися, стали початком історії Burny Games.

За два роки ми підвищили стандарти в усьому, з чим працюємо, а головним гаслом команди став принцип «top-notch daily». Щодня ми намагаємося в чомусь перевершити не тільки зовнішній ринок, але у першу чергу себе. Неважливо що це: технічні процеси, організаційні рішення, маркетинг, або підбір команди. Звісно, це відображається і в наших продуктах.

Наразі командою створено п’ять ігор, дві з яких вже зайняли серця більш ніж 8 мільйонів користувачів, а інші три ми вирішили зупинити через недосконалість ідеї або процесів.

Під час створення Playdoku ми тестували наші найкращі ідеї. Безліч експериментів на цьому проєкті привели до ідеї створити «цікаву фічу-розмальовку кольоровими фігурками». Це так всім сподобалась, що ми вирішили спробувати її реалізувати як самостійний проєкт під назвою BlockBrush. Ця гра була ще більш експериментальною, бо такого жанру ще навіть не існувало. Нажаль, ми так і не змогли його розвинути повноцінно — не вдалося саме «створити жанр», бо гра була на межі «розмальовки» і «блок-пазлу», а врешті решт була ні одним, ні іншим.

Пізніше, ми вирішили спробувати наші сили в іграх жанру Sort. Бачили інші проєкти, але не бачили серед них «надихаючі», в які було б приємно грати. Також, виявили і деякі проблеми: конкуренти використовують настільки багато кольорів, що навіть людям із гарним зором важко їх відрізняти, не кажучи вже про людей з вадами зору. Так народилась ідея Colorwood Sort. Тож, ми досить гнучкі і завжди взважуємо необхідність прийняття тих чи інших рішень, щоб фокусуватися на якості, а не на кількості ігор. Повертаючись до вже існуючих продуктів хочу познайомити вас з ними ближче.

Playdoku

Це складна гра-головоломка з щоденними вправами для того, щоб тримати свій мозок у тонусі. Гравці поєднують «поліміножки», складаючи квадрати на полі, вирішують головоломки та отримують бали. Реліз гри відбувся 12 липня 2022 року. Здебільшого її успіх базується на першому проєкті, над яким команда працювала ще до формування Burny Games — «Super Cooker».

На ньому ми створили технічну архітектуру, CMS та DLC систему, які тепер використовуємо в нових проєктах. Playdoku став грою, яку ми доводили до ідеалу. Про це свідчить навіть нагорода «Best User Experience» від Google, отримана у жовтні 2023 року.

Спочатку Playdoku був тільки про набирання балів та перевершення рекордів, але ми швидко зрозуміли, що потрібно покращити утримання користувача та тривалість сесій. Це призвело до створення Journey mode, де геймплей був розділений на рівні з різними цілями для досягнення. Ми створили невеликі виклики для гравців, подолання яких допомогло збільшити середній термін утримання (ret7+) на 50%. Це не новий жанр, але ми застосували весь наш досвід, зробили інновацію і створили легендарний левелдизайн, який актуальний навіть сьогодні.

Якщо зацікавилися Playdoku, то гру можна спробувати в Google Play або в App Store.

Colorwood Sort

Це гра, що затягує. Гравець має сортувати блоки за відповідними кольорами. Тут ми зосередилися не тільки на дизайні, але і на атмосфері в середині гри, яка має оживляти колір за допомогою тактильних вібрацій (haptic). Створили приємний концепт в дерев‘яній тематиці і доповнили його особливими символами. До речі, такі символи дозволяють грати людям, які не розрізняють кольори. Цей проєкт — це втілення всього досвіду top notch кожного члену команди. Софт-лонч Colorwood відбувся 29 грудня 2023 року і подарував світу класну і якісну гру в своєму жанрі.

Ми обрали цікаву та непросту нішу мобільних блок-пазлів, яка затягнула до себе кожного з нас. В середині команди вже відбуваються чемпіонати на кількість пройдених рівнів за тиждень, і цифри дійсно вражають. Важливо додати, що активність гравців на робочий процес не впливає :)

Якщо зацікавилися Colorwood Sort, то гру можна спробувати в Google Play або в App Store.

Команда і використання AI в роботі

Розробка продуктів, які ми любимо і в які граємо самі, мотивує команду бути ефективною і постійно покращувати наші проєкти. Думка гравців допомагає краще розуміти їх потреби, вдосконалювати ігри, та бути в топах. Ми постійно відслідковуємо тональність коментарів в сторах — це дуже якісний інструмент, який швидко показує реакцію. Щось не сподобалось в оновленні — ми одразу про це дізнаємось від фанів (і не фанів теж). В нас є кейс, коли на основі позитивних відгуків ми змінили механіку гри в Playdoku.

Ми дуже прискіпливі і вимогливі до себе та до продуктів, які створюємо. В роботі використовуємо величезну кількість софтів. Якщо трохи пройтися по стеку, то можу поділитися тим, що в нас модульна архітектура, яка була заснована ще на першому проєкті на базі Zenject framework (UI on MVP). Ми використовуємо її для створення нових ігор, створюючи окремі модулі, які специфічні для кожного проєкту.

В якості бекенду ми використовуємо PlayFab, але плануємо переходити на бекенд власної розробки. Незабаром відбудеться її тестовий технічний реліз всередині команди. Можливо, більш детально про цей досвід я поділюся в блозі :)

Playdoku: як створити успішну гру

Ми сфокусовані на постійному розвитку і використанню різноманітних технологій, які допомагають нам оптимізувати та автоматизувати більшість процесів, що суттєво впливає на якість та швидкість релізів проєктів. Для прикладу: Playdoku ми створили за 27 тижнів, а Colorwood Sort за 9!

Головними фаворитами в команді стали продукти на базі штучного інтелекту. В нас вже є ліцензія на АІ Github Copilot, який активно використовується в роботі. За рахунок цього програмісти краще пишуть код. Місцями ми використовуємо ChatGPT та Gemini для брейншторму по архітектурі, пошуку багів, візуалізації та аналізу певних даних.

Ми сфокусовані на перфомансі від кожного спеціаліста, тому постійно шукаємо рішення, які допоможуть нам це реалізувати. В команді у всіх є доступ до необхідних ресурсів та до навчання, а ми завжди відкриті до розкриття потенціалу кожного. Це впливає і на рекрутинговий процес. Варто відмітити, в нас достатньо особливий підхід до відбору людей в команду. З самого початку ми шукаємо спеціалістів, які в цілому Software Engineers. В нас програмісти не тільки пишуть код, але і доставляють фічу до клієнта, тому вимогою до них стає розробка фічі по нашим стандартам якості. Якщо в процесі виготовлення спеціалісту треба вийти за Unity — це клас, ми від себе даємо все, що треба.

Десь тут варто зазначити і наш Data Driven-підхід. Ми завжди і в усьому шукаємо докази в цифрах: для кожного процесу збираємо всі дані, які підтверджують характеристику (артефакти). Відслідковуємо навіть те, що стандартна аналітика не дає: можемо дивитися чи є в нас кореляція кращів з кількістю забитої оперативки користувача, або можемо відловлювати кращі по країнам.

Звісно, говорити про «софт» підходи до успішного та ефективного бізнесу можна довго, доповнюючи список важливістю комунікації та донесенням мети компанії до кожного співробітника. Це дійсно дуже важливі речі, якими ми не нехтуємо. Мені здається, що ми проживаємо період, коли геймдев, мʼяко кажучи, почуває себе не дуже. Відбуваються скорочення і закриття проєктів, але ми скейлимо продукти, набираємо людей і вчасно випускаємо всі апдейти. Навіть маємо змогу робити унікальні ігри власної розробки, тестувати їх та закривати :) Отже, як так вийшло?


Два роки тому ми одразу запланували створити компанію-єдинорога, тому постійно шукаємо способи, як виконати цю бізнес-задачу. Таку «рожеву мрію» насправді можна декомпозувати на конкретні задачі та дати їх виконувати професійним та досвідченим спеціалістам. Власне, так ми і робимо. Наприклад, ми свідомо зайшли на супер конкурентний ринок мобільних block puzzle проєктів, ретельно провівши аналіз конкурентів, вивчивши досвід. І розуміли, що унікального ми можемо запропонувати, що буде нашою сильною стороною. Зараз Playdoku входить в топ великих країн світу, тож наша стратегія працює.

Як бренд, Burny Games ще дуже молодий, проте ми маємо багато амбітних планів, які стають задачами. Ми бачимо потенціал на ринку не тільки у розробці ігор, а ще й у софтовому забезпеченні. Але про це розкажемо згодом. Зараз запрошуємо всіх пограти в класні ігри made in Ukraine!

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини

👍ПодобаєтьсяСподобалось8
До обраногоВ обраному1
LinkedIn


Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

молодці, що все вийшло! там дійсно багато праці та зусиль

Підписатись на коментарі