Blender для концепт-арту та 2D-художників. Поради та корисні аддони

Привіт, мене звати Назарій, я працюю концепт-художником в Paga Group. На роботі та в особистих проєктах мені доводиться вирішувати, як художнику, величезний спектр завдань пов’язаних з візуальною частиною, історією та функціоналом чогось, що може існувати всередині всесвіту над яким я працюю, як частина команди. У вирішенні цих завдань мені багато в чому допомагають 3D-пакети у комбінації з фотошопом.

Залишу для вас своє портфоліо.

Важливість 3D у сучасному пайплайні заперечувати складно, оскільки саме явище вже не нове, а спектр застосування 3D інструментів у художників зростає з кожним роком і з’являється все більш крутий та зручний софт. Я намагався вивчати різні програми для своїх художніх потреб, Zbrush, 3dcoat, Unreal Engine, але зупинився на Blender, бо він покриває повний спектр моїх завдань і з ним я досить рідко потребую інші (крім Photoshop).

Феномен Blender однією статтею описати буде складно. Після року щільної роботи в ньому він став відчуватися для мене як середовище, всередині якого я можу зробити все, що завгодно винаходячи нові підходи до роботи та при цьому зберігаючи максимально творчий настрій, не відволікаючись на величезну кількість кнопок (у цьому мені частково допомагають аддони про які буде нижче).

Одна з переваг Blender, що я можу виділити, полягає в тому, що він безплатний і досить популярний серед художників з різних галузей — це породжує тони контенту та живу спільноту. Таке як на Reddit, наприклад. Моє знайомство з Blender відбувалося поступово, спочатку я вивчив найбільш базові функції, їх мені вистачало для того, щоб побудувати прості, сірі 3D сцени та виставити найпримітивніше світло.

Надалі я описував ці грейбокси та більшу частину своєї роботи доробляв вже у 2D. Протягом усього цього часу я дивився роботи різних топових художників і все більше звертав увагу не лише на художню частину, а й на те, як вони збирають свої 3D сцени та наскільки далеко заходять у цьому процесі. Власне, так і дозріла проблема, яку я хотів вирішити: я хотів навчитися створювати більш просунуті сцени й тим самим розширити спектр речей, що я можу робити за більш короткий термін.

Сам процес навчання в Blender було вибудувати не так важко, як мені здавалося, багато в чому я просто шукав у процесі створення своїх робіт різні інструменти для вирішення поточних завдань. Через величезну кількість навчального контенту, як платного, так і безплатного — я майже завжди знаходив нові й корисні інструменти та відразу застосовував їх на практиці. Особливо хотілося б виділити гамроади від Джами Джурабаєва Jama Jurabaev (gumroad.com) та Яна Уршала Jan Urschel (gumroad.com).

Завдяки Уршалу я став краще розуміти процес складання масивних і комплексних 3D сцен (локацій), а гамроади Джама показали мені принцип використання різних 3D інструментів усередині Blender для своїх потреб, як концепт-художнику. На цьому етапі я пробував вивчати й інші програми для 3D моделювання, але згодом я повертався до них все рідше і рідше, тому що в Blender мені більше подобалося працювати та багатьом інструментам із Zbrucsh і 3DdCcoat я намагався знайти аналог уже в блендері.

З Unreal теж була схожа історія, після пари туторіалів та стриму з художниками, що працювали в ньому, я зрозумів, що це дуже крутий інструмент, але не зовсім відповідний для моїх завдань. Хоча в майбутньому я все одно хочу до нього повернутися. В результаті у мене сформувалося чітке розуміння того, що мені необхідно вивчати далі та на яких інструментах варто зробити головний акцент. Також, я почав активно стежити за всіма оновленнями Blender та новими аддонами, згодом, пробуючи деякі з них на практиці.

Про аддони

Про сам процес 3D моделювання, ноди та модифікатори і так є багато інформації. Навіть якщо ви початківець, ви швидко втягнетесь у всі ці аспекти. А ось щодо аддонів у Blender, які були б корисні для концепту арту — інформації вже не так багато. Аддони, що я хочу продемонструвати платні, але багато в чому ви зможете досягти схожого результату і без них. Хоча з ними набагато приємніше працювати, що дозволяє більше сконцентруватися на дизайні та творчому процесі загалом.

Boxcuter та HardOps

Boxcutter — дуже сильний non destructive addon для концептуального моделювання. По суті несе в собі покращений функціонал стандартних boolean операцій з додатковими функціями, що дає можливість максимально швидко здійснювати будь-які маніпуляції з формою мешу шляхом вирізання в ньому різних фігур, як стандартних, так і кастомних — що ви створюєте.

Завдяки тому, що аддон створює на кожен новий виріз окремий модифікатор, ви завжди можете повернутися назад і змінити форму будь-якого вирізу у вашій геометрії не скасовуючи ті, що були зроблені до і після (як на мене, після освоєння дозволяє вам достатньо легко і швидко маніпулювати формами та деталями різного розміру).По факту ви можете не тільки вирізати, але додавати та ділити геометрію всередині одного мешу. Також величезний буст дав перегляд даного відео, де є розбір всіх функцій аддона.



Але повний потенціал бокс катера розкривається у зв’язці з hard ops. Hard ops — ще один неймовірний аддон для hard surface моделювання. Має в собі безліч функцій в одну кнопку, наприклад, радіальний арей і твіст, можна чистити меш, дуже швидко перемикати матеріали й модифікатори, робити розгортку. Я найчастіше користуюся швидким менеджментом модифікаторів усередині інтерфейсу Hardops. Як концепт художнику, функцій цих двох аддонів мені вистачає з головою, але знайомство з ними я радив би почати з освоєння Boxcutter і спочатку звикнути до нього.

Quicke curve

Відмінний аддон для скетчингу, тільки тепер ви робите свої скетчі в 3D. Має досить зрозумілий інтерфейс і дозволяє швидко налаштовувати форму і товщину кривих, якими ви власне і малюєте. Також є вбудований mirror, можливість перетворити ваші криві на воксельні об’єкти або малювати кастомними мішами.



Для більш детального ознайомлення рекомендую до перегляду дане відео Blender addon for Concept Art — QUICKCURVE! — YouTube.

Physical starlight and atmosphere

Відмінний аддон для швидкого налаштування неба, освітлення та туману у блендері. Знаходжу його дуже корисним та практичним для створення різних варіацій атмосфери та настрою всередині однієї сцени, також вбудований туман не сильно вантажить комп’ютер та Blender, що теж прискорює роботу.



Також є можливість створювати та зберігати свої пресети, ну або вибрати з тих, що вже є всередині аддону.

Створення концепту із застосуванням 3D

Насправді навіть серед 2D художників, чий вектор розвитку в художньому плані здається більш зрозумілим, зустрічається невизначеність, у який бік рухатися та розвиватися. Який відсоток процесу створення свого арту покласти на 3D, а який залишити для доопрацювання у 2D програмах? Є кілька підходів до цього питання і багато залежить від проєкту на якому ви працюєте. Якщо подивитися концепти з великих AAA-ігор та кіно за останні 5 років, ви зможете знайти деякі роботи зроблені повністю в 3D з подальшою корекцією кольору і мінімальним доопрацюванням у 2D.

Є й роботи зроблені повністю у 2D або з комбінацією обох технік, але при цьому вже давно є стійке відчуття, що з кожним роком 3D пакети все активніше займають роль переважного інструменту в цьому процесі. Я взяв за приклад саме ці два сегменти індустрії, тому що з них найчастіше приходять інноваційні рішення, що згодом, повністю або частково змінює стандартні пайплайни у художників. При цьому навичка вміння працювати у 2D, як і раніше, залишається базовим і є ключовим фактором, як ваші роботи.

З цього всього я зробив один висновок — все ж таки варто навчитися збирати свої концепти повністю в 3D пакетах аж до фіналу і з подальшою корекцією кольорів у Photoshop (хоча і корекцію кольору можна зробити в Blender, якщо приловчитися). Згодом, маючи подібний багаж знань, вже вирішити собі, який відсоток своєї роботи ви хочете делегувати в 3D пакети. Такі навички навряд чи виявляться зайвими й зроблять вас мобільнішим у виборі інструментів для вашої роботи.

Головне пробуйте, експериментуйте і не зациклюйтеся виключно на одній програмі, оскільки це може обмежувати вас надалі. Бажаю всім нових, крутих відкриттів.

Бонус

Ось добірка моїх улюблених художників, хто використовує 3D як основний інструмент своєї роботи. Частина представлених робіт зроблена в Blender.

Jan Urschel





Florent Lebrun

ArtStation — florent lebrun





François Leroy

ArtStation — Friendly Robot





Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини

👍ПодобаєтьсяСподобалось6
До обраногоВ обраному3
LinkedIn


Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Підписатись на коментарі