Класика vs оригінальність: як художники RAID: Shadow Legends переосмислили «Алісу в Дивокраї»
Привіт, мене звати Валентин Демченко, я артдиректор проєкту RAID: Shadow Legends.
Створення унікальних персонажів є однією з найважливіших і найважчих частин геймдизайну. Особливо якщо ці персонажі — відомі постаті в літературі, кіно або на телебаченні. Тоді постає завдання не лише створити щось оригінальне, а й знайти правильний баланс між звичним і новим, щоб персонаж вийшов за межі усталених уявлень і водночас залишився впізнаваним.
Саме з таким викликом зіткнулися ми в Plarium, коли продумували героїв для «Пригод Аліси» в RAID: Shadow Legends. Це особлива ігрова подія за мотивами книги Льюїса Керрола «Аліса в Дивокраї» тривалістю три місяці. RAID: Shadow Legends за жанром RPG, у якій усе буквально зосереджено довкола героїв. Тому нам було важливо передати естетику гри, не зраджуючи при цьому першоджерелу. Розповідаємо, як упоралися з цим викликом, щоб допомогти іншим художникам пройти схожий шлях.
Визначення основної концепції та виокремлення джерел
Перед початком роботи ретельно проаналізуйте першоджерело й визначте основну роль і тематичне спрямування персонажа в межах вашого продукту. Важливо зробити так, щоб персонаж був упізнаваним не лише за іменем.
У випадку з Алісою Чудасійкою ми вирішили, що вона запам’яталася загалу насамперед своєю чепурною дівчачою зачіскою й сукнею до колін з пишними рукавами. Натомість Аліса в RAID: Shadow Legends — це войовниця, тож контраст охайно причесаного волосся й тривкішої сукні в поєднанні зі зброєю додає їй особливої динаміки, що відразу привертає увагу. Довелося докласти чимало зусиль, щоб Аліса вписалася у всесвіт RAID. Дизайн її спорядження мав відповідати естетиці гри й до того ж містити символи з колоди карт.

Кожен персонаж вимагав індивідуального підходу. Завдання під час роботи над Чирвовою Королевою відрізнялися від тих, які ми мали реалізувати, створюючи Алісу Чудасійку. З Королевою нам потрібно було зберегти її манеру поведінки, яка більше гармоніювала зі всесвітом RAID: Shadow Legends, але по-іншому передати зовнішність. Якщо впізнаваність Аліси зав’язана на її вигляді, то Чирвова Королева більше відома владним характером.

Творчий процес розпочався з визначення, до яких фракцій RAID належатимуть персонажі. Саме за такою системою розподілені в грі понад 800 героїв відповідно до характеру, набору навичок і загального стилю. Потім ми розробили візуальну мову, створили силует і деталізували матеріали так, щоб із кожним елементом відбувалося поступове перевтілення персонажів у героїв RAID. У випадку Аліси для цього довелося шукати баланс між її оригінальним невинним образом і редизайном, у якому вона постає загартованою войовницею.
Що стосується Чирвової Королеви, нам треба було підкреслити її зверхність та зробити з неї грізного опонента на полі бою. Важливо пам’ятати, що персонаж створюється не лише для поціновувачів першоджерела, а й для аудиторії конкретного продукту. Ось чому тут ми уникали традиційного для героїнь-королев у RAID одягу: суконь, спідниць та іншого шляхетного вбрання.
Зовнішнє дослідження, референси й мудборди
Щойно визначилися з тематичним спрямуванням, зібрали референси для створення чіткого візуального образу. У випадку Чирвової Королеви надихалися історичними зображеннями войовничих правительок, закованих в обладунки, а також шаховими фігурами, готичними лицарями й залізними дівами. Оскільки в RAID Чирвова Королева мала ввійти до фракції Відступників, ми переглянули інших героїв цієї фракції, щоб переконатися, що вона не вибиватиметься із загальної картини.

У дизайні ігрових персонажів важливий не лише зовнішній вигляд, а й постава. На початкових етапах роботи над Чирвовою Королевою одним із найважливіших кроків було оформлення її силуету. З першого погляду в ньому мала читатися могутність, загрозливість і владність.
Варто звертати особливу увагу на чіткість силуету — стежити за тим, щоб він не був розмитим або безформним. Ще до пропрацювання деталей силует має мати окреслені, виразні контури. Тоді рухи персонажа добре простежуватимуться навіть під час динамічних сцен. Також потрібно проаналізувати, як взаємодіють деталі й кольори, щоб правильно скерувати увагу гравця. Стратегічно розставлені акценти та контраст привертатимуть погляд до основних елементів дизайну героя.
Ми експериментували з перебільшено різкими формами обладунків, які б надали Королеві шахової статичності й підкреслили її вищість. Наплічники із загостреними, як на фігурі ферзя, кінцями створюють враження, наче Королева загрозливо височіє над супротивниками. Центральним елементом є масивна сокира. З нею Чирвова Королева замість звичного «Відтяти їм голови!» відразу переходить до розправи. Їй не потрібно віддавати накази про страту, адже виконати смертний вирок можна власноруч.

Обличчя персонажа має розповідати історію
Завжди кажу, що обличчя персонажа має розповідати його історію без слів. За задумом вигляд Чирвової Королеви випромінює лють і беззаперечну вимогу покори. Своїм холодним і хижим поглядом вона оцінює жертву. З одного боку обличчя в Королеви — безвиразна маска, що символізує її бездушність. З іншого ми бачимо яскраво-червоне око, яке світиться незворушною впевненістю. Так наче Королева вже вирішила долю супротивника, ще перш ніж він устиг вийняти зброю.
Щоб зберегти впізнаваність класичного персонажа, слід зосередитися на силуеті, основних рисах і характерних атрибутах, що слугують візуальними якорями. Утім, недостатньо просто продублювати їх — потрібно показати перевтілення через дизайн. Постава, міміка й підібрані матеріали мають віддзеркалювати нову роль та особистість персонажа, водночас відсилаючи до його коріння.
Деталізація і шліфування
Коли пропрацювали силует і міміку Чирвової Королеви, перейшли до деталізації обладунків та матеріалів для ще глибшого розкриття героїні через дизайн. Ми додали до броні насичені червоні акценти як символ королівської могутності й кривавої бойової історії. Зробили залізні текстури, що формують образ радше воєначальниці, що б’ється за владу, а не правительки, яка просто сидить на троні. Гравіювання на обладунках, натхнені мотивами середньовічних катів, — візуальне нагадування про жорстокі методи правління Чирвової Королеви.

Розповідаючи історію через текстури, одяг та інші деталі, ми надаємо персонажеві справжньої глибини. Подряпини на обладунках, накидка, що майорить за плечима, вигадливі гравіювання можуть розповісти про шлях героя, його силу чи зміни, через які він пройшов. Вдалий редизайн має відчуватися свіжим і знайомим водночас, щоб гравці могли відразу впізнати персонажа, але поглянути на нього в зовсім іншому світлі.
Тестування та вдосконалення
Коли базова модель Чирвової Королеви була готова, ми протестували її в середовищі RAID, щоб переконатися, що вона займає належне місце у всесвіті гри й не губиться на фоні інших героїв. Спочатку ми помістили її в демонстраційній зоні Відступників і проаналізували взаємодію світла й матеріалів.
Також перевірили в умовах битви, щоб упевнитися, що її велична статура й деталі обладунків однаково ефектні з будь-якого ракурсу. Нам довелося внести певні виправлення, щоб Чирвова Королева вигідно контрастувала з іншими героями, а її силует мав чіткий вигляд навіть у хаосі битви.
Окрім візуальної картинки, під час утілення персонажів важливі також технічні моменти. Риг, структура скелета й динаміка рухів мають підсилювати образ персонажа в грі. Наприклад, працюючи над Алісою Чудасійкою, ми звернули увагу, що її часто супроводжує Білий Кролик, тому внесли його до концепт-арту. Так з’явилося рішення створити додаткову скелетну анімацію, завдяки якій Аліса вирізняється з-поміж інших героїв RAID.


Дякую за увагу! Буду радий почути ваші думки й запитання в коментарях.
Прочитати цей матеріал можна також англійською мовою в Creative Bloq.
6 коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів