6 порад ігровим аудіоспеціалістам від інді-розробників
Створення ігрового аудіо — не завжди простий процес. І хоча комунікація є ключовим чинником успіху, часто все може бути складнішим, ніж здається.
Під час низки європейських геймдев конференцій я поспілкувалася з розробниками інді-ігор, щоби дізнатися, що вони хотіли би порадити аудіофахівцям. Сподіваюся, ця стаття буде для вас корисною!
Не будьте занадто ініціативними, навіть якщо ви робите це безкоштовно
Багато інді-розробників вдячні за увагу та залученість із боку аудіоспеціалістів, але часто відчувають дискомфорт, коли їм пропонують занадто багато безоплатних послуг.
І хоча пошук коштів для релізу гри дійсно є чи не найбільшим викликом для розробників, безплатні демо, готові треки та інші аудіоасети не обов’язково розв’язують проблему.
Ісак Валь зі студії Snow Leaf Studios розказав мені, що навіть коли вони з командою шукали аудіофахівців і були не проти отримати безплатні демки, вони все ж не хотіли експлуатувати час і ресурси людей.
Чимало інших розробників, включно з Карлом Фріссом із Surprised Turtle Studios, мають таке ж ставлення до цієї теми. Карл поділився, що їхня команда, наприклад, не хоче брати на себе зобов’язання, за які не має змоги заплатити, — це, на їхню думку, може додати ніяковості або ж і взагалі зіпсувати стосунки з аудіофахівцем.
Коли ви пропонуєте занадто багато безоплатних послуг (демо, готові аудіоасети), це спричиняє додатковий тиск на інді-розробників і призводить до певної напруги. Їм і так доводиться регулярно відмовляти людям, поки вони шукають ідеального кандидата, а почуття провини за те, що вони відмовляють комусь, хто надає безоплатні послуги, ще більше ускладнює їхнє становище.
Тож порада для ігрових аудіоспеціалістів тут буде такою:
- встановіть контакт із розробником;
- час від часу нагадуйте про себе, але не спамте;
- запропонуйте безплатну консультацію, якщо розробнику це буде корисно (найкращим варіантом буде запитати, чи хоче він цього!);
- будьте терплячими та ставтеся до розробників із розумінням.
Та якщо ви все ж хочете запропонувати інді-розробнику безплатне демо, будьте більш невимушеними, коли робите це.
Обов’язково поясніть, що саме ви хочете створити й що ви не проти зробити це безкоштовно, яким би не був результат. Це покращить вашу взаємодію із розробниками загалом, адже вони здебільшого дійсно не хочуть витрачати ваш час і відчувати провину, якщо ви не підійдете для їхнього проєкту.
Керуйте очікуваннями клієнта
Для постачальника послуг дуже важливо керувати очікуваннями клієнтів. Це означає, що ви маєте чітко інформувати їх про хід роботи, терміни виконання та порядок оплат. Однак найважливіше завдання — сформувати правдиві очікування щодо кінцевого результату.
Вам необхідно допомогти клієнтам зрозуміти, що саме вони отримають від співпраці, а також не забувайте регулярно надавати детальну інформацію про ваш креативний процес, аби запобігти невиправданим очікуванням.
Ось історія, яку я дізнався від Білала Чбіба, засновника та СЕО Brainseed Factory:
«Одного разу я помітив, що [аудіоспеціаліст] використовував royalty-free звукові ефекти із сайту, про який я знав, бо провів певне дослідження перед тим, як доручити йому роботу. Результат був схожий на поганий мікс зі звуків, які не були призначені для того, щоби доповнювати один одного».
Це найгірша ситуація, яку може собі уявити будь-який фахівець. Вона не тільки негативно впливає на результат конкретного проєкту, а й може зіпсувати професійну репутацію.
Щоб уникнути подібних речей, будьте відкриті та чесні щодо свого креативного процесу та рішень. Немає нічого поганого у використанні безплатних звукових ефектів на початку пошуку креативного вектору, але переконайтеся, що ваш клієнт знає про це й не проти такого підходу.
Виділіть час, щоби налаштуватися на одну хвилю
Поки я збирала інформацію для цієї статті, я постійно чула від інді-розробників одну й ту саму думку.
Її формулювали по-різному, але загальна ідея була такою: «Аудіоспеціаліст має бути на одній хвилі з розробником».
Технології поки що не дозволяють нам читати думки інших людей, тому це може стати ще тим викликом. Однак правильна комунікація і добре продуманий етап пре-продакшену допоможуть закласти фундамент для співпраці.
Так, вам усе ще необхідно обговорити план роботи, дедлайни, оплату та кінцевий результат, як зазначено в попередньому пункті, але є і більш глибокі речі, про які варто поговорити.
Щоби вам було легше знайти спільну мову з розробниками, вам варто обговорити таке:
- власне гру, а особливо її головну мету, суть і унікальність;
- бачення розробника та причини, що його сформували;
- аудіореференси — як позитивні, так і негативні, щоби зрозуміти креативний вектор;
- особистий музичний смак розробника, але, що важливіше — уподобання та потреби аудиторії.
Як влучно зауважив Стефано Буро, арт-директор AKAME: «Я вважаю, що ігри — це мистецтво, а команда розробників — це як гурт: мені дійсно потрібно знайти хороших членів команди, щоби максимально розкрити бачення гри. Справа не лише в навичках чи техніці: мистецтво потребує почуттів».
Крім того, на етапі пре-продакшену в нагоді якраз і стають демо. Це може здатися очевидним, але демонстрація кількох зразків аудіоасетів надзвичайно важлива, щоби зафіксувати креативний вектор проєкту.
Білал Чбіб поділився такою думкою: «Перш ніж [аудіоспеціалісти] почнуть етап продакшену, вони мають надіслати хороші демо й отримати схвальний фідбек. Після цього я почуваюся більш впевнено й не проти, якщо це буде трохи дорожче».
Полегшіть процес комунікації
Це також може здатися очевидним, але розробники ігор не є фахівцями з аудіо. Тому багатьом із них складно пояснювати деталі та технічні моменти. І це впливає на все: від креативного завдання до процесу надання фідбеку.
Отже, аудіоспеціаліст має зробити наступні кроки:
- переконатися, що розробник не заглиблюється в специфічні аудіодеталі, а радше говорить про загальне бачення гри;
- придумати креативний аудіоконцепт на основі наданої розробником інформації;
- пояснити, що й навіщо було зроблено, щоби клієнт побачив загальну картину;
- допомогти розробнику зрозуміти, як ефективно надавати фідбек.
Варто також зазначити, що під час отримання фідбеку завжди потрібно докладати максимум зусиль і залишатися професіоналом. Я знаю, наскільки особистим це може бути, але ви несете відповідальність за раціональність усієї дискусії. Заздалегідь погоджений аудіоконцепт, як правило, із цим допомагає. :)
Опануйте імплементацію аудіо
Я можу скільки завгодно сперечатися з твердженням, що кожен аудіоспеціаліст має опанувати навички імплементації аудіо, та це не змінить того факту, що інді-команди мають обмежені ресурси. А це означає, що поєднання креативних навичок із навичками імплементації додасть вам цінності як спеціалісту.
Порада для світчерів
Багато аудіоспеціалістів приходять у геймдев з інших галузей. Якщо ви один із таких спеціалістів, ця частина для вас.
Інді-розробники можуть хвилюватися, що світчер не має необхідного досвіду й це перетворить їхню гру на навчальний проєкт. Однак, ви можете легко впоратися із цим упередженням.
Найголовніша порада: додайте у своє портфоліо релевантні приклади робіт. Якщо ви ніколи раніше не працювали над грою, знайдіть якусь навчальну демку та озвучте її або ж візьміть участь у геймджемі, щоби набратися досвіду.
Важливо продемонструвати свої навички створення аудіо саме в контексті ігрових проєктів, а не лише за допомогою переозвучених трейлерів чи геймплейних відео. Так ви зможете довести свою цінність як фахівця з ігрового аудіо.
Я впевнена, що до цього списку можна додати ще чимало порад, але він уже може стати чудовим початком для підвищення вашої професійної майстерності.
І якби мені потрібно було підсумувати весь цей матеріал одним реченням, я б обрала твердження, яким поділився кожен із респондентів цієї статті: щирий зв’язок між людьми має найбільше значення. Тож, будь ласка, зробіть усе можливе, щоби встановити його!
Немає коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів