«Starfield варта своєї ААА-ціни». У що грали українські розробники The Witcher 3, Star Citizen та Sackboy у святковий період
Зимові свята — прекрасний час для відпочинку та улюблених занять, в тому числі проходження ігор. В рамках нового випуску нашої щомісячної рубрики ми розпитали українських розробників, в яких проєктах вони проводили час у грудні та на початку січня. Нам вдалося поспілкуватися з п’ятнадцятьма фахівцями з CD Projekt RED, Gearbox Software, Techland, Cloud Imperium Games, People Can Fly та інших відомих команд.
Більшість фахівців насолоджувалися проєктами 2023 року, які не встигли пройти. Дехто вирішив покопатися у своїй бібліотеці релізів, відкладених на потім. А окремі розробники намагалися створити собі новорічну атмосферу за допомогою ігор. Особливо популярною в цьому плані виявилася Hogwarts Legacy. Загальний список проєктів вийшов доволі незвичним, тож нумо читати й знайомитися зі смаками українських розробників.
Дмитро Іщенко, Lead Gameplay Animator у CD Projekt RED. Працював над The Witcher 3 та Cyberpunk 2077
В ці свята ми з коханою, яка теж працює в нашій компанії, майже закінчили The Last of Us Part 1. Грали щовечора по кілька годин. Проходив також Cyberpunk 2077: Phantom Liberty, але вже як споживач, а не як розробник.
Близько 30 годин відпустки у мене забрала Crusaders Kings 3. Не можу перестати грати в неї. В проєкті чудова процедурна генерація історій персоналій та глибокі елементи RPG.
Соромно зізнатися, та нещодавно кілька вечорів грав у Fortnite 🙂. Epic Games запровадила низку технічних нововведень, і цікаво було випробувати їх на практиці.
Наступним буде Alan Wake 2. Хлопці та дівчата з Remedy роблять чудові ігри. Вони можуть багато чому навчити в плані реалізації ігроладу. Ще дуже цікавить The Finals, тому що я давній фанат Battlefield. Спробую знайти на неї час.
Зазвичай не люблю вказувати на щось, що не сподобалося. Не люблю писати про погане, окрім як про росіян звісно.
Андрій Доценко, Senior Game Designer у Sumo Digital. Працював над Sackboy: A Big Adventure
В мене була доволі довга відпустка на ці зимові свята, тому нарешті зміг пограти у великі ігри, яких було всього дві: Alan Wake 2 від Remedy та Starfield від Bethesda.
Alan Wake 2 — найкраща сюжетна та кінематографічна гра на сьогодні. Востаннє подібний досвід в мене був від старих ігор серії Silent Hill, другої та третьої. Це також єдина гра у жанрі горорів з елементами виживання, в якій є музичний рівень, і він працює в загальному сюжеті гри.
Ходять чутки, що менеджмент робив декілька спроб видалити цей рівень з гри, бо мало ігрового процесу, дорого реалізовувати тощо. Але директор гри Сем Лейк зайняв тверду позицію, завдяки якій ми маємо цей геніальний витвір мистецтва.
Alan Wake 2 — це також гра, де є епізод, коли персонаж поступово втрачає глузд від приступу тривожності. Це реалізовано у вигляді інтерактивної механіки, проте не буду давати більше деталей, бо вже почнуться спойлери. Ще хотів би додати, що для розуміння сюжету Alan Wake 2, бажано спочатку пограти в першу частину Alan Wake, тим паче що є гарний ремастер, а також в Control для загального розуміння, як влаштований ігровий всесвіт Remedy.
Starfield, на яку я витратив понад 100 годин, зайняла більшу частину моєї зимової відпустки. Порівняно з іншими іграми Bethesda, вона має досить гарно реалізовані базові механіки: керування персонажем, дизайн зброї тощо.
Гра також виділяється завдяки абсолютно неймовірному візуальному стилю ретро-футуризму, який розробники називають NASA-punk. Якщо вам подобається стиль ілюстрацій старої наукової фантастики, то ви витратите дуже багато часу просто розглядаючи оточення. Особливо хочеться відзначити механіку дизайну власного космічного корабля, за якою ви, швидше за все, проведете величезну кількість свого часу в грі.
Тепер про те, що не дуже сподобалося, і причини, чому багато фанів Bethesda залишилися розчарованими. Дизайн всесвіту в Starfield, з точки зору сюжету, попри гарно зроблену основну історію, здався мені недостатньо креативним. Фракції дуже стереотипні, — вважай, власні версії Firefly/Starship Troopers, — а рівень того, як вони зроблені з позиції наративу, гірший, ніж в The Elder Scrolls або Fallout.
Паралельно складається враження, що гра якоюсь мірою стала жертвою власного масштабу: попри те, що сюжетного, зробленого вручну контенту в Starfield в рази більше, ніж в попередніх іграх Bethesda, він розпорошений серед величезної кількості планет і губиться на фоні автоматично згенерованого контенту. А погана навігація та недостатньо продуманий інтерфейс роблять процес дослідження нових невідомих планет досить незручним. В далекому ретро-футуристичному майбутньому навіть немає електронної мапи міста, серйозно?
Резюмуючи, Starfield абсолютно варта своєї ААА-ціни, якщо ви шукаєте понад 100 годин досвіду масштабної рольової гри в науково-фантастичній стилістиці, але, на відміну від Skyrim, навряд чи ви захочете повертатися для повторного проходження.
Дмитро Поліщук, DevOps Engineer у Techland
Вся моя відповідь — суб’єктивна думка. Також хочу зазначити, що не вважаю поганим чи нечесним давати позитивні відгуки про ігри компаній, де ти працюєш, бо я якраз працюю в компанії, гра якої мені дуже сподобалась.
Я спеціалізуюся на ПК, тому лише дві гри на консолях змогли залишити приємне враження — це серія Mortal Combat та Dying Light 2. За другою я провів десь 20 годин на різдвяні свята, і зараз це моя улюблена гра на консолях.
Якщо говорити далі про ПК, то десь з листопада все ще проходжу Baldurs Gate 3. Награв вже 82 години. Моя суб’єктивна оцінка гри заснована на релевантності, і про Baldurs Gate 3 можу сказати, що вона набагато вища, наприклад, за Cyberpunk 2077, яка на старті мала багато технічних проблем.
За власною оцінкою можу сформувати топ-3 гри наступним чином. Перша — це World of Warcraft, тому що на момент релізу у
Друга — це The Witcher 3, яка відкрила вікно в кінематографію в ігровій індустрії. А третя — це Minecraft, унікальна як в технічних засобах, так і в можливостях. Цей мій топ релевантності, щоб розуміти референси порівняння при оцінюванні.
Тепер про ігри, в які я досі граю. Почав у грудні й дотепер розважаюся у Valheim, але гра все ще не має всебічного наповнення та реалізації адекватного PvP. Награв десь 20 годин. Stationeers граю постійно, експериментуючи з темою написанням модів та відображенням тригонометричних функцій. Провів у ній 14 годин.
В планах пограти в Age of Wonders 4, тому що вона виглядає як суміш з 50% Civilization та 50% Heroes of Might and Magic III. А ще, користуючись можливістю, можу порекомендувати Subnautica. Зараз за атмосферою, сюжетом та реалізацією ця гра увійшла до мого топу та посіла четверте місце.
Ольга Васильченко, Lighting and 3Dscan Artist у Gearbox Entertainment. Раніше працювала над Saints Row у Volition
Цей святковий сезон був трішки незвичним, оскільки у мене є багато друзів в Epic Games, і вони нещодавно випустили Lego Fortnite. Я грала в неї вдень і вночі, спочатку — щоб підтримати їх, а потім мене полонили можливості дизайну рівнів. Я також грала в Dragon Quest Builders 1 та 2, щоб порівняти з Lego Fortnite, і час від часу поверталася до Lies of P і Tribes of Midgard.
Я емоційний гравець, тому я або граю 10 хвилин і видаляю гру, або закінчую її. Більшість ігор, у які я граю, тривають понад 60 годин, тоді як ігри з елементами виживання легко можуть займати
Очевидно, мені сподобалися всі згадані мною ігри. Нещодавно також я спробувала пограти в деякі з перших частин Final Fantasy, але, на жаль, зрозуміла, що мені не вистачає ностальгії.
Lego Fortnite має дійсно круту систему будівництва, яка дозволяє творити в будь-якій точці гігантського світу майже без обмежень. З іншого боку, йому справді бракує історії чи наративу, що робить його нудним після того, як ви закінчите бавитися з будівництвом.
Lies of P — це гра, схожа на Dark Souls, тому вона досить складна і не рекомендується для тих, хто ніколи не грав у ці ігри. До речі, перша з цих ігор, яку я змогла закінчити, була Elden Ring. В Lies of P поєднуються гарне середовище, чарівна музика, круті ефекти та цікава бойова система. Дуже складна бойова система.
Tribes of Midgard та Dragon Quest Builder — це переважно мої вбивці часу. Під час гри в них я можу в будь-який момент зупинитися та зайнятися чимось іншим.
Георгій Ерделі, Sound Designer в People Can Fly. Працював над Outriders
В першій половині грудня не було багато часу на ігри, тож грав переважно в Dota 2 та Hades. Короткими сесіями по
Про Dota 2 нічого казати — всі ми знаємо, що це таке і як воно грається, а от Hades інша справа. Пару років тому пройшов її, а зараз відчув бажання ще декілька разів відгамселити Аїда та інших. Чудовий наратив, різноманітність та простір для повторного проходження — раджу всім.
В другій половині грудня було трішки більше часу, тож потягнуло на щось більш-менш спокійне та медитативне. Обрав Sniper Elite 5. Продуманий дизайн рівнів, міцна основна ігроладна петля та пристойне аудіо затягнули мене приблизно на
Володимир Єресько, Technical Game Designer у Yager
В останній місяць багато не грав, але можу порекомендувати одну гру, у яку мав змогу трішки пограти. Це The Case of the Golden Idol — цікавий двомірний детективний пазл, у якому гравцю треба спочатку збирати інформацію з місця злочину, а потім за допомогою неї вирішувати справу.
Події гри відбуваються у XVIII столітті й охоплюють сюжетну лінію, у центрі якої знаходиться магічна реліквія. Мені сподобалися поєднання ігроладних механік і наративу, карикатурний піксельний арт та варіативність гри. До речі, розробники надихалися грою, у яку я теж грав і яку дуже рекомендую — Retun of the Obra Dinn.
Пробував грати у The Invincible. Гра приємно виглядає та добре передає свою атмосферу. Проте мені не сподобалося, що вона дуже часто забирає контроль у гравця. Принаймні, так відбувається на початку проходження. Я її не закінчив, проте, можливо, ще до неї повернусь після The Case of the Golden Idol.
Дмитро Бондарук, Senior Unreal Engine Developer у DogHowl Games. Працює над Level Zero
Окрім роботи, грав не дуже багато. За всі «канікули» десь
Baldur’s Gate 3. Думаю, тут не треба додатково коментувати. Традиційна гра в цьогорічних топах. Поки що мало пограв, але буду повертатися, коли знайдеться вільний час, можливо, в кооперативі.
Hogwarts Legacy. Трішки новорічної атмосфери дитинства, коли світло перемагає темряву. Помаленьку проходжу її з релізу, розтягуючи цю атмосферу.
World of Warcraft Classic. Теж «новорічна ностальгія». Гра, яка зі мною з дитинства, і час від часу повертаюсь до неї, коли треба розвантажитися. Зараз там вийшло оновлення Season of Discovery, де у звичну класику додали багато нових особливостей та пригод, тому всі «діди» одразу заповнили ігрові сервери.
Uncrashed: FPV Drone Simulator — стандартне українське хобі
Maquette. Ця маленька інді-гра навряд чи буде часто зʼявлятися в топах та рекомендаціях, тому про неї розкажу детальніше. Проходив її ще на релізі у 2021 році, а зараз вирішив пройти заново. Гра від Graceful Decay та Annapurna Interactive, яку розробляли 10 років, і прямо від щирого серця.
Під виглядом пазл-гри ховається дуже емоційна та доросла історія, яка розповідається на фоні неймовірної художньої постановки та музики. На жаль, баги та місцями заплутані загадки відлякали багатьох людей на релізі, але я дуже рекомендую дати їй шанс. Вона може вас здивувати.
Ілля Лук’янов, Senior Technical Artist у Flying Wild Hog. Працював над SpacePunks
У грудні грав у Hogwards Legacy, SnowRunner, Uncharted 4: A Thief’s End, Detroit: Become Human і Hearts of Iron IV. Грав по декілька годин на день, думаю, годин 50 набереться. Всі ігри сподобалися, хоча Detroit трішки розчарував.
- Hogwards Legacy. Чудова графіка, класно передана атмосфера.
- Detroit: Become Human. Не вийшло дійти бажаного фіналу, а перегравати все спочатку вже не було бажання. Загалом непогана гра з класним сюжетом.
- SnowRunner. Специфічна гра, не знаю навіть чому, але мені сподобалася.
- Uncharted 4: A Thief’s En. Чудова гра, сюжет дуже класний. Якось засидівся за нею до ранку.
- Hearts of Iron IV. Граю багато років і періодично повертаюся. Чудова стратегія з великою кількістю можливих дій.
P. S. Найцікавіша гра — створення дронів, а поки друкує принтер, можна й пограти.
Орест Ципящук, Senior 3D Artist у Piranha Games. Працював над MechWarrior 5: Mercenaries
У грудні та особливо в період зимових свят нарешті знайшов час для Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Заново пройшов основний сюжет, а потім доповнення. Згідно зі статистикою Steam, провів у грі 67 годин.
Грав лише в Cyberpunk 2077, дуже сподобалася виправлена та доповнена версія. Вона все ще не ідеальна, та на мою думку, Cyberpunk 2077 — найкраща гра за останні кілька років. Цікавий сюжет, не банальні додаткові квести, приємні персонажі. Взагалі дуже подобається тема кіберпанку ще з першої частини Deus Ex, тому дуже зайшло.
Намагався заставити себе зайти кілька разів в Star Citizen. Хотів перевірити, що нового додали, чи нормально грається, але так і не зміг.
Ternox, інді-розробник, автор STONKS-9800: Stock Market Simulator
У святковий період завершив проходження Like a Dragon: Ishin!, повернувся у Hogwarts Legacy, відпочивав у Euro Truck Simulator 2 та трохи у Death Must Die. Загалом награв десь
Like a Dragon: Ishin! — відгалуження у серії Like a Dragon (Yakuza), події якого відбуваються наприкінці епохи Едо. Гра сильно мене затягнула, однак має трішки специфічний фінал, зроблений саме для японців.
Hogwarts Legacy я почав грати на старті, але закинув. Провів в ній десь 15 годин, отримав свої емоції від всесвіту та й відклав. Але настали свята, знову переглянув частину фільмів про Гаррі Поттера і повернувся, зарядившись відповідним настроєм. Зайшло навіть краще, ніж раніше. Але все ще не пройшов гру, бо мені просто прикольно туди повертатися і чимось там трішки займатися.
Euro Truck Simulator 2 — тут без коментарів. Раніше гра якось не заходила, але саме у грудні відчув, що може сподобатися. Медитативна гра.
Death Must Die — черговий аналог Vampire Survivor, який мені досить сподобався, проте швидко набрид. Обіцяли щось схоже на Hades, але від неї там лише ривок і трішки тематики. Цікавого сюжету та персонажів, різноманітних арен і харизматичних босів я не знайшов.
Владислав Жиляєв, Mocap Technical Artist у 4A Games. Працює над серією Metro
За цей період я пройшов Metro 2033 та Metro Last Light, після яких почав грати в Metro Exodus. Та паралельно у моє життя увірвалася GTA V, в яку я й досі граю. А ще з дружиною пройшли It Takes Two.
Щодо витраченого часу, складно сказати. Я не так часто проводжу час за іграми, але на всі ігри пішло годин 100, а можливо й 150. Приблизно третю частину часу забрала GTA.
It Takes Two — це топ і 10 з 10. Не даремно вона стала грою року у
Metro не буду сильно описувати, бо входжу в число її розробників. Гадаю, більшість з вас знають цю серію, тому скажу одне: цього разу пройшов усі частини лише для того, щоб зайвий раз подивитись на прекрасну картинку розваленої москви. Бо як казав класик: «Ну, мені подобається, як воно горить».
GTA V. Після Days Gone це друга гра, яка мене захопила своїм відкритим світом і дуже цікавим сюжетом. Це гра, в яку постійно хочеться зайти, але не обов’язково проходити місію за місією. Можна просто покататися та насолодитися краєвидами Лос-Сантосу. Особливо хотілося б відзначити заставки та гру акторів. Вона тут дійсно на високому рівні.
Данило Тарасенко, Senior Level Designer у Frag Lab. Працює над Shatterline
Грав менше, ніж зазвичай, бо займався волонтерською діяльністю. Проходив Gears 4 та Remnant 2 за підпискою Game Pass і The Invincible у Steam. Провів в них приблизно
The Invincible. Читав колись роман Станіслава Лема, вирішив купити майже за повну ціну через українську локалізацію. Дуже подобається ретро-футуризм та фантастика. Гра хоч і від інді-студії, але зроблена якісно і з любов’ю.
Gears 4 вирішив пройти, бо раніше пропустив. В сучасну епоху відкритих світів дуже не вистачає якісних коридорних ААА-проєктів з гарними заставками та сюжетом. А в Remnant 2 хотів подивитися на технологію Nanite. Та й перша частина свого часу мені сподобалася. Дуже якісно зроблені ігри.
Ілля Черкасов, Experienced Material Artist в Avalanche Studios Group
Я грав у Dark Souls 2. А ще в нас є традиція: на Новий рік ми в Rust залітаємо з друзями. З новорічного грав у Hogwarts Legacy, а на фоні йшов «Гаррі Потер».
Награв, мабуть, десь понад 100 годин, не менше. Спробував також Lies of P. В цілому проєкт добре зроблено, мені сподобалося. Гарний арт, близький результат за рівнем ігроладу до ігор, які роблять FromSoftware, а можливість налаштування зброї та інструментів — це щось нове.
Андрій Луцюк, Senior 3D Artist у Cloud Imperium Games. Працює над Star Citizen
За останній період грав лише у StarCraft 2. Граю близько години на день. Я фанат StarCraft 2 вже протягом 15 років, тому гра, звісно, подобається 🙂.
Це також кіберспортивна дисципліна, тому я намагаюся слідкувати за всіма великими турнірами зі StarCraft 2.
Дмитро Грачов, Unity UI Programmer в Ubisoft Ukraine Studios
В грудні та на свята я нарешті взявся за Cyberpunk 2077 та Hogwarts Legacy. Провів в них сумарно 80 годин, і обидві видалися цікавими.
В Cyberpunk 2077 сподобався сюжет, реалізація взаємодії з різними персонажами, залежність між вибором та реакцією героїв на твої дії. Персонажів вдалося розкрити, тому їм починаєш співчувати або навпаки — ненавидіти.
Особливо сподобалася лінійка з Джекі, як він з випадкового чувака стає твоїм найліпшим другом, і ти дійсно за нього хвилюєшся. І звісно ж, круто спостерігати, як від часу перебування Джонні в голові Ві, твої дії та рішення стають схожими на нього.
А щодо Hogwarts Legacy, то це ж мрія — потрапити Гоґвортс і почати навчання на мага. Наче стаєш головним героєм фільму.
А в яких іграх ви проводили час на зимові свята? Розповідайте в коментарях!
5 коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів