Закриття київського офісу та проросійська модерація. Як у війну працюють Playrix, Wargaming та Gameloft

Ми починаємо серію статей про геймдев-компанії, що працюють в Україні, хоча мають зв’язки з рф та білоруссю. До таких зв’язків ми віднесли засновників, в яких є чи було російське/білоруське громадянство, а також студії та офіси, що працюють в цих країнах. Наше завдання — подивитися, чи змінилася політика компанії за сім місяців повномасштабної війни, чи вийшли вони з рф та білорусі, а також чи продовжують вони там наймати фахівців.

До першої публікації потрапили Playrix, Wargaming та Gameloft. Усі вони входять в десятку найбільших геймдев-компаній України. До усіх є питання. Відповіді на них — у тексті.

Playrix: модерація контенту, закритя київського офісу та російське «Ясно»

Playrix — одна з найбільших компаній на ринку мобільних ігор. Серед найпопулярніших продуктів — Township, Homescapes та Fishdom. Західні медіа кличуть компанію «тихим гігантом», а залежно від того, як оцінювати, вона двадцята, десята чи навіть друга за масштабом у світі. Важливіше, що ця компанія, з урахуванням усіх дочірніх студій, одна з найбільших геймдев-одиниць нашої країни — за даними опитування GameDev DOU, тут працює майже півтори тисячі співробітників. Офіси є в Києві й Харкові, але, окрім самої Playrix Ukraine до складу компанії входять 4Friends, VOKI Games (Одеса), Boolat Play, Home Games та Zagrava (Рівне).

Майже всі ці юридичні особи зареєстровані кіпрською компанією «Рім’ют Холдінгз Лімітед». Виняток — VOKI Games, яка зареєстрована «Вокі Сайпрус Лімітед» (також Кіпр). Хоча в обох випадках кінцевими бенефіціарами є Ігор та Дмитро Бухмани, які за документами наразі є громадянами Ізраїлю.














Проблема в тому, що початково Playrix є саме російською компанією — Ігор та Дмитро Бухмани емігрували до Ірландії у 2014 році, а до Ізраїлю — у 2016-му. Саму компанію вони заснували в Вологді ще у 2004-му.

В межах нашого огляду ми не будемо зупинятися на тому, як вони починали створювати ігри та масштабувались, переходили на мобільний free-to-play та ігри для Facebook. Важливіше зафіксувати три речі:

  • хоча штаб-квартира компанії розташована в Ірландії вже майже десять років, офіси компанії є у Москві, Санкт-Петербурзі та Вологді;
  • на початку 2022 року на Playrix працювало близько чотирьох тисяч людей по всьому світу;
  • торік її оцінили приблизно у $8 млрд.

Такою Playrix зустріла повномасштабне вторгнення. Як «тихий гігант» реагував на війну? Через кілька днів після її початку Дмитро Бухман опублікував у Facebook допис, де зазначив, що в «поточній ситуації» складно мовчати, а те, що сталося — «велика трагедія для всіх». Він додав, що, окрім запуску цілодобових ліній підтримки, Playrix виплатила співробітникам додаткову зарплату.

Це викликало медійну хвилю — додаткову платню отримали всі співробітники, серед яких було близько 1500 тих, хто працював у рф. Розробники з України рішення назвали несправедливим, але аргументи Playrix були непохитні: криза зачепила усіх; компанія прагне підтримати своїх працівників; у більшості з них є близькі, яких теж торкнулася війна. Але до критики додалися голоси ще й тіх співробітників, які жалілися на політичну пасивність компанії. Наприклад, широкому загалу стало відомо про комунікаційні обмеження — менеджмент просив не використовувати для обговорень ситуації кілька робочих чатів. ЗМІ охрестили це цензурою, але в компанії назвали свій підхід «модерацією контенту».

Через місяць після початку війни Forbes випустив великий текст, ключовим героєм якого став Ігор Бухман. З матеріалу стало відомо, що про війну він дізнався від менеджера однієї з українських студій Playrix, який вранці 24 лютого написав йому смс «Все почалося». За словами Бухмана, упродовж наступних кількох днів сварки у корпоративних чатах переросли у «спалахи неконтрольованої ненависті між співробітниками». Йому навіть довелося звернутися з листом до підлеглих.

Ігор Бухман, співзасновник Playrix

«Ми нікому не забороняємо публічно висловлювати свою думку. Ми тільки просимо залишити хоч кілька каналів для ділового спілкування. Ми буквально між двома вогнями. Нам важко ухвалювати рішення, але ми маємо це зробити».

Після весни компанія опинилася на репутаційній гойдалці. З одного боку, не планувала йти з рф, з іншого — планувала лишатися в Україні. Відмовляла співробітникам у можливості пересилати кошти на підтримку нашого захисту, але жертвувала $500 тисяч в Товариство Червоного Хреста України. Офіс в Мінську зазнав масштабних скорочень, відгуки розробників про компанію з російським корінням ставали все різкішими, а розпечені війною ЗМІ легко підхопили фейк про «корпоративну етику».

Ми звернулися з офіційним запитом до самої Playrix, щоб зрозуміти, що з компанією зараз. Там наголосили, що вони — міжнародна компанія зі штаб-квартирою в Ірландії, де сплачуються практично всі податки вже багато років. Ігри компанії в росії зараз доступні, але платіжні системи в російських сторах не працюють. Пріоритетним напрямом роботи є релокація співробітників до Європи та інших регіонів, а «кількість співробітників у росії та рб істотно зменшилася з початку війни».

Що ж до українських співробітників, то тільки за останні кілька місяців компанія запустила проєкт психологічної підтримки та програму допомоги працівникам, які були змушені переїхати всередині країни чи за її межі. Багато ініціатив на початку були приватними, але згодом до них приєдналася компанія. Наприклад, працює заснований на базі Zagrava шелтер у Рівному, постраждалі сім’ї у Київській області отримали від Home Games будівельні матеріали, а саунд-дизайнер з 4Friends Антон Панфілов організував хаб для тимчасового прихистку біженців та переміщених осіб у Львові.

«Проте деякі обмеження залишаються чинними. Наприклад, ми залишили закритими розважальні канали. Разом з цим ми залишаємось прихильниками прозорої корпоративної культури та відкритого спілкування зі співробітниками — канали з новинами компанії, проєктами та професійними тематиками регулярно оновлюються та відкриті для обговорень», — зазначили у PR службі Playrix у відповідь на офіційний запит GameDev DOU.

На перший погляд, видається, ніби компанія не зважає на гостру критику та потрохи витягає себе з окупантського болота. Однак реальність може бути дещо інакшою. Ми поспілкувалися з українськими працівниками Playrix і на умовах анонімності вони розказали нам, що коїться всередині компанії. З цих розповідей можна виділити три головні тези:

По-перше, закриття спільних з росіянами каналів — ініціатива правильна. Не тільки тому, що для українців є окремий чат «playrix-ukraine», а ще й тому, що деякі російські колеги використовують у спілкуванні символ Z.

Зазначимо, що в розмові з нами згадували приклади використання таких символів. Так, після початку війни один зі співробітників поставив у корпоративному месенджері Slack статус зі сплячім емодзі, який традиційно анімується за допомогою латинської букви Z. Інші співробітники однозначно зв’язали цей жест з війною. Після цього Ігор Бухман написав у Slack листа з трьома тезами:

  • у робочому просторі Playrix заборонена будь яка символіка, що підтримує війну чи призиває до неї;
  • заборонені також використання образливих чи екстремістських статусів, емодзі, та інших провокативних дій;
  • порушення цих правил карається припиненням співробітництва.

За словами нашого співрозмовника, людина зі «сплячим» статусом наразі вже не є частиною компанії.

По-друге, підтримка — недостатня. Додаткова виплата була лише в лютому, але її отримали і російські співробітники. Компанія надала бонус — п’ять сесій з психологом. Але на російській платформі «Ясно». У самій Playrix зазначають, що співробітники там можуть обрати психологів з України, а зараз йде пошук альтернативних українських сервісів.

По-третє — кількість країн для релокації обмежена. А у лінійних співробітників такої опції взагалі немає.

«Як немає й офіційних заяв про вихід з ринку рф. І, очікувано, не буде. Знаю, що найм в Росії активно продовжується. А от з України людей не наймають. Київський офіс Playrix наразі закривають (розпродають меблі та техніку). Натомість працівникам дозволять відвідувати офіс Home Games», — зазначив один зі співробітників, який побажав залишитись анонімним.

У компанії нам пояснили, що зараз скорочують найм в усіх країнах присутності Playrix. Всі відкриті вакансії доступні і в Україні. До того ж Україну там називають «одним із пріоритетних у цьому плані ринків».

Зараз ми активно зменшуємо кількість співробітників у Росії, у тому числі за рахунок релокації до інших регіонів. Також ми закриваємо декілька офісів. Це зараз один із найпріоритетніших напрямків роботи компанії«, — додали у прес-службі.

Зазначимо, що перед початком повномасштабної війни Playrix регулярно постив вакансії на DOU. Зараз вакансій немає ні на DOU, ні на інших українських агрегаторах. Єдиним винятком є вакансія Senior/Lead Data Analyst для VOKI Games, яку розмістили 12 вересня на GRC.

Схожа ситуація і з російськими ресурсами. Наприклад, у Playrix в Барнаулі є студія Zefir Games (працювала над Fishdom та Gardenscapes). Її сторінка у Facebook не оновлюється з березня, але облікові записи VK та Telegram наразі активні. Причому на HeadHunter Zefir Games 5 вересня розмістила вакансію VFX-художника. На сайті самої Playrix 45 відкритих вакансій, але в жодній з них не вказана локація та більшість з них — віддалена робота.

Upd. Вже після публікації матеріалу з нами зв’язався ще один співробітник Playrix. Це один з тих фахівців, що потрапили під скорочення. На момент звільнення людини (це сталося влітку) компанія не планувала виходити з рф. За словами співрозмовника, зробити це надзвичайно складно — «у Playrix 18 офісів на території росії та більшість віддалених співробітників саме звідти».

«Щодо фахівців росіян. Знаю від колег, що їм компанія допомагає від початку мобілізації. Наприклад, чартерний рейс для чоловіків в Казахстан та додаткові релокаційні виплати. Але деталей я не знаю, тому що вже не працюю.

Playrix

На початку повномасштабної війни співробітники отримали додаткову платню. Та проблема в тому, шо її також отримали приблизно 1500 людей, що працювали в рф.

Бонусом компанія надала п’ять сесій з психологом, але на російській платформі «Ясно». У Playrix зазначають — там співробітники можуть обрати психологів з України.

Ігри компанії наразі доступні в росії. Але платіжні системи в російських сторах не працюють.

За словами працівників, компанія закриває київський офіс. Вона розпродає меблі та техніку, а людей переводить в офіс студії Home Games.

Співробітники зазначають, що компанія наразі не наймає в Україні, але наймає в рф. В Playrix кажуть, що скорочують найм в усіх країнах присутності.

Wargaming: збитковий вихід, проросійська модерація та розділення клієнтів

У «танкового короля» ігрової розробки ситуація простіша, але кілька нюансів все ж заслуговують на увагу. По-перше, Wargaming заснували в Мінську 1998 року Віктор Кислий та декілька його друзів-розробників. По-друге, за даними аудиторської компанії Nielsen, гра World of Tanks входить в трійку найпопулярніших в Україні (разом з Minecraft та Dota 2). По-третє, в Україні у компанії 538 працівників, але вона також тримає офіси в Нікосії (Кіпр), Празі (Чехія), Чикаго (США) та Вільнюсі (Литва).

Засновником українського товариства з обмеженою відповідальністю «Варгеймінг Юкрейн» є кіпрська компанія «Варгеймінг Груп Лімітед». Серед кінцевих бенефіціарів Нік Кацелапов та Віктор Кислий, які за документами наразі є громадянами Кіпру.




Wargaming особливий своїм контекстом. Довгий час найбільший офіс компанії був у Мінську (близько двох тисяч співробітників). Під час протестів 2020 року увага ЗМІ була прикута до ігроробів — журналісти намагалися дізнатися, скільки Wargaming релокувала людей, куди та як.

Окрім того, рік тому портал «Мілітарний» опублікував розслідування, згідно з яким сервісний ресурс Warspot компанії Wargaming поширював у своїх новинах відео російського блогера-пропагандиста з «днр». На роликах він, на території окупованої частини Донбасу, випробобував зброю. Згодом у редакцію «Мілітарного» надійшов лист від Warspot, де йшлося: контроверсійні матеріали видалено; редактора, який його розмістив — покарано. Також у листі зазначалося, що Warspot пов’язаний з Wargaming, але є досить автономним і сама Wargaming «до цієї грубої помилки не мала стосунку».

Повномасштабне вторгнення в Україну компанія зустріла скандалом — 24 лютого креативний директор та один з корпоративних авторитетів Wargaming Сергій Буркатовський написав у своєму Facebook, що підтримує «операцію ВС рф, „днр“ та „лнр“». У Wargaming відразу заявили, що думка Буркатовського категорично не збігається з позицією компанії, а всього через два дні чоловік виклав фото розведеного мосту та додав: «Розійшлися з ВГ». Своєю чергою, український політик, військовий та експрацівник київського офісу Wargaming Віктор Трегубов додав, що за його інформацією розрив виявився болісним для Буркатовського.

Дописи Wargaming Kyiv за кілька днів змінилися докорінно: ще 21 лютого компанія опублікувала допис про десятирічний ювілей офісу, а вже 28-го звітувала про передані Червоному Хресту України 30 млн грн. Та найгучніша заява пролунала у квітні — компанія заявила про рішення покинути росію та білорусь.

З 31 березня компанія передала свій бізнес ігор у росії та білорусі місцевому управлінню Lesta Studio, яка більше не пов’язана з Wargaming. Компанія не отримає прибутку від цього процесу ні сьогодні, ні в майбутньому. Ми завершимо операційний перехід з усією належною швидкістю, повністю дотримуючись усіх законів і забезпечуючи постійну безпеку та підтримку наших співробітників. Wargaming також почала процес закриття своєї студії в Мінську«, — йшлося у заяві.

Вихід з російського та білоруського ринків відбувся не одразу. На початку літа дехто навіть звинувачував Wargaming в брехні. Ще у квітні було сказано, що компанія більше не пов’язана з Lesta Studio, але першого червня все ще володіла 100% студії. В компанії пояснюють, що це було пов’язано з тривалим процесом внесення змін до реєстрів юридичних осіб росії. Додамо, що Lesta Studio заснували у 1991 році, а з 2011 року вона разом з Wargaming працювала над World of Warships.

Втім, першого липня «Варгеймінг Груп Лімітед» вже не володіла часткою у білоруській компанії «Гейм стрім» — основним її власником став громадянин рф Малік Хатажаєв, колишній генеральний директор російського «Леста». Разом з тим відбулися зміни і в Lesta Studio. Хатажаєв, який 12 років обіймав посаду гендиректора, замінив Юрій Сухарев. При цьому сам Хатажаєв отримав від «Варгеймінг Груп Лімітед» 100% ТОВ «Леста».

Момент переходу активів виявився надзвичайно вдалим — рада міністрів білорусі 1 липня видала постанову № 436, якою заборонила іноземним акціонерам продавати чи передавати акції компаній без спеціального дозволу Міністерства фінансів. Регуляторний акт запрацював 5 липня та стосувався 190 юридичних осіб. Серед них була й «Гейм стрім». Тоді ж влада білорусі визнала Wargaming «недружнім інвестором».

У відповідь на наш офіційний запит представники Wargaming ще раз зазначили — з 31 березня компанія не отримує доходів з росії та білорусі, не має там ні офісів, ні центрів розробки. Також вона не отримала прибутку від виходу з цих ринків та очікує на значні збитки. Улітку Wargaming закрив центр розробки у Мінську, а наступний етап — розділення ігрових клієнтів. Зазначимо, що українські гравці World of Tanks вже можуть переносити облікові записи в європейський регіон.

«Це означає, що ігри у рф та рб під новими назвами („Світ Танків“, „Світ Кораблів“) продовжить оперувати Lesta Games, а в усіх інших регіонах — Wargaming. Гравці з росії та білорусі не зможуть оплачувати послуги в іграх WG в інших регіонах. Після поділу ігрових клієнтів гравці регіону СНД мають зробити вибір — грати у „Світ Танків“ під оперуванням Lesta Games або World of Tanks на європейському регіоні від Wargaming», — зазначили у Wargaming.

Ніби-то незворотність цих процесів нам підтвердили й джерела серед співробітників. І не тільки нам — не так давно вийшло масштабне розслідування про компанію від блогера OLDboi. Висновки приблизно такі ж: Wargaming виходить з російського та білоруського ринків, розрив з «Леста» виглядає справжнім, а прибутку від цього «танковий король» справді не отримає.

Єдина претензія, що лишається до Wargaming, — модерація в ігрових спільнотах. Якщо точніше, ком’юніті-менеджмент продуктів компанії називають проросійським. За словами співробітників, цією діяльністю спочатку займалася українсько-білоруська команда, але після появи «Лести» у складі Wargaming норми спілкування в ком’юніті змінилися. Тоді на RU-кластері гри стали реальністю і поки нікуди не ділись російські клани з назвою на кшталт «Крим — росія».

Лишається надія, що це зміниться після остаточного розділення ігрових клієнтів, яке заплановано на жовтень. На європейському сервері, куди пропонують перейти українським гравцям, правила будуть іншими. Провокативні назви кланів, описи та нікнейми такого характеру порушують їх, і модератори цього не допускатимуть.

Видається, що Wargaming справді покидає російський ринок. Про це свідчить публічна позиція компанії, її дії та неофіційні коментарі співробітників. Однак деякий скепсис все ж лишається. Пов’язаний він здебільшого з тим, що Wargaming фактично в збиток собі лишає один з найбільших своїх ринків — за даними аналітичної компанії NewZoo, на росію припадала майже третина всіх гравців World of Tanks на ПК. Кращий результат тільки в України.

Wargaming

На початку повномасштабної війни креативний директор компанії Сергій Буркатовський підтримав російську агресію. Через два дні він сам зазначив, що «розійшовся з ВГ».

Інший скандал був пов’язаний з блогером, який поширював відео з території окупованої частини Донбасу. Там чоловік випробобував зброю та викладав це на ресурсі Warspot, що пов’язаний з Wargaming. Згодом відео видалили, а редактора, що його виклав, було покарано.

31 березня компанія передала свій бізнес ігор у росії та білорусі місцевому управлінню Lesta Studio. Та повний перехід активів відбувся лише влітку. Компанія не отримала прибутку від виходу та очікує на значні збитки.

В іграх Wargaming була потужна проросійська модерація. Донедавно на RU-кластерах були російські клани з назвою на кшталт «Крим — росія». Але наразі у складі Wargaming фактично немає RU-кластерів. Ця частина відійшла до Lesta і більше не належить самому Wargaming. До 12 жовтня при розділенні клієнтів буде «перехідний період», але після гравець не зможе зайти в гру, доки не вибере — він з WG або Лестою в «Світі танків».

Gameloft: 3% доходу проти 20% співробітників

Хоча у видавця і розробника ігор зі штаб-квартирою в Парижі був офіс в Москві, питань до Gameloft виявилося небагато. Але спершу про саму компанію. Заснував її у 1999 році Мішель Гіємо, один з фундаторів Ubisoft. У компанії є студії в Іспанії, Румунії, Австралії, Індонезії тощо. Якщо казати про Україну, то тут у Gameloft два офіси (у Харкові й Львові) та 650 працівників.




Вперше на війну компанія відреагувала 24 лютого, зазначивши на офіційній сторінці у Twitter, що «вони спостерігають за ситуацією» та «глибоко засмучені нинішніми подіями».

У квітні на сайті підтримки Gameloft з’явилося дуже лаконічне повідомлення: «Gameloft припиняє свій бізнес у росії та білорусі, ми вилучаємо всі наші ігри з магазинів. Це означає, що гра буде недоступна з наступного оновлення». Так з російського ринку, наприклад, зникла суперпопулярна серія аркадних гоночних ігор для мобільних платформ Asphalt.

Як розповіли нам у компанії, на рф та білорусь припадало понад 3% світових доходів Gameloft. Та видалення ігор було природним кроком, оскільки українські працівники — це майже 20% всіх співробітників компанії. Переглядати своє рішення в компані поки що не планують. Причому московський офіс був закритий ще на початку війни й наразі Gameloft сьогодні не набирає персонал в росії.

«Gameloft має довгу історію з Україною, оскільки ми заснували студію в Харкові у 2007 році, а через п’ять років ще одну у Львові. Ми маємо тісні зв’язки з нашими українськими співробітниками. Коли почалася війна, ми переконалися, що можемо підтримати їх фінансово: ми виплатили зарплату наперед і пожертвували 600 тисяч євро на оплату проїзду, проживання та інші витрати. Ми також переобладнали нашу львівську студію, щоб прийняти харківських працівників. Ми продовжуємо фінансово підтримувати співробітників, які вирішили піти в армію», — йдеться у відповіді.

Gameloft

Компанія у квітні зазначила, що припиняє свій бізнес у рф та рб. «Ми вилучаємо всі наші ігри з магазинів. Це означає, що гра буде недоступна з наступного оновлення», — зазначилися там.

На рф та білорусь припадає 3% світових доходів Gameloft. Але видалення ігор було природним кроком, оскільки українські працівники — майже 20% всіх співробітників компанії.

Компанія не набирає персонал в росії та поки не планує переглядати своє рішення про вихід.

Звісно, ми не тільки продовжуємо спостерігати за ситуацією, але й вже готуємо для вас наступний матеріал про компанії, які на початок повномасштабного вторгнення мали хоч якісь зв’язки з росією та білоруссю. А на вашу думку, діяльність яких ще українських геймдев-компанії варто дослідити на предмет зв’язків з окупантами?

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини.

👍ПодобаєтьсяСподобалось21
До обраногоВ обраному2
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

спасибо за отличную выжимку. жду продолжения о других компаниях.

Хотілось би почитати про позицію та дії інших відомих розробників з рф як: gaijin, battlestate та mundfish.

росіянці через vpn як грали так і грають

Але насправді дуже мало що міняється як для російських розробників, так і для російських гравців. Якщо ти був російським розробником гри А в компанії Б, то ти або продовжиш писати гру А в віртуальній прокладці С, або продовжиш писати гру А з офісу в Грузії, або почнеш писати нову гру для іншого ринку. Якщо ти був гравцем, то ти або отримаєш свою гру від іншого видавця, або спіратиш її, або зарегаєшся на EU сервері.

Погано в інтернеті працюють санкції. На росію щось справді подіє лише коли їм вже фізично будуть демонтувати інтернет-кабелі на кордоні.

Не согласен — это как писать, что санкции не работают, потому что я уже купил машину и она будет ездить еще 10 лет. Скорее всего, если говорить про WG (очевидно, крупнейшую компанию сделавшую мув) в собственность Лесте перешла последняя стабильная версия игры, разрешение на использование ТМ Кораблей/танков и сама студия (которая и так была в собственности прошлого владельца).

ТМ Wargaming и их процессов у них не осталось, а в Game студии (как в любом крупном бизнесе) — процесс решает.

Леста имея опыт разработки сможет выпустить еще несколько успешных релизов по инерции, но что дальше? Скорее всего стагнация, отток пользователей и медленная смерть проекта.

Лично играю в Корабли, тут нужно уточнить, что при переносе аккаунтов и разделении бизнеса Wargaming так же подкрепляет это акциями и новым контентом, чего просто не может позволить себе Леста и остаться в прибыли.

С RU серверов уже идет сильнейший отток пользователей под VPN на EU кластер.

Интересно было бы посмотреть на монетизацию проектов так же, через год. Думаю, что Леста очень просядет.

Та не існує ніякої лести, так само як і не існує ніякого «розділення». Власники ВГ знайшли довірену особу, з якою порішали на словах влаштувати цирк для перевіряючих органів, та і все. Код хто писав, той і буде, оновлення хто випускав — той і буде. Ну, додасться брендування різне в лаунчерах, ну валюти донатів будуть різні — і більше нічого. Після закінчення війни, якщо рф та рб будуть взагалі існувати, компанії тихенько зіл’ються назад ніби як нічого і не було. Почитайте про історію європейської Кока-Коли в роки другої світової. Під Гітлером німецький підрозділ кричав «ми незалежна від Америки компанія!», після війни той же німецький підрозділ приповз назад до головного офісу в США з тезою «а ми тут, візьміть нас назад, ось ми навіть вам прикольний рецепт фанти принесли».

сподіваюсь з гравцями питання вирішить военкомат — всіх мобілізує і більшість стануть небойовими втратами через проблему з постачанням і звичним розп"дяйством (замерзнуть, протравляться переб’ють один одного на підпитку і т.п.).

Вволагдє-гдє-гдє-гдє, вволагдє-гду.

один зі співробітників поставив у корпоративному месенджері Slack статус зі сплячім емодзі, який традиційно анімується за допомогою латинської букви Z

Це я зазвичай називаю «однієї миті дістати зі штанів член свого шовінізму».

Гарний матеріал. Добре все скомпілювали та стисло розповіли про головні заяви, тези й загалом про ситуацію і поводження у ній компаній. Було цікаво прочитати. Дякую за цей матеріал. Чекаю продовження про інші студії та компанії :)

Підписатись на коментарі