Симулятор автобусного магната, візуальна новела про таємничі зникнення та пазл про пошуки спорідненої душі. Нові українські інді-ігри

Завтра українці будуть відзначати День Незалежності України — свято, що в останні три роки набуло особливого значення для нашої країни. Напередодні ми вирішили випустити нову добірку незалежних проєктів, які розробники продовжують створювати попри всі перепони. Про жахи війни, пошук друзів та споріднених душ, а також набуття сміливості й повернення посмішки на обличчя — читайте нижче.

Зауважимо, що нижче не вичерпний список українського інді. В цю добірку першочергово потрапили проєкти, про які ми раніше майже нічого не писали. Про ігри, які потрапляли у попередні наші добірки — в кінці статті.

Vivere Memento — Лавкрафт у реаліях української історії

Vivere Memento — візуальна новела, автори якої надихалися історіями Говарда Лавкрафта і перенесли їх у реалії української історії. За сюжетом, на дворі 1919 рік. Дві молоді дівчини, самоназвана детективка та похмура співачка з місцевого клюбу, розслідують таємничі зникнення людей у невеликому місті за лінією фронту. У процесі вони стикаються з персональними трагедіями та жахами війни.







«Як це можливо, забути власного чоловіка, чиї листи з війни ти зберігаєш з любов’ю? Забути любу подругу, чиє фото стоїть в тебе в рамці? Забути улюбленого автора пісень, що все ще крутяться в голові? Це історія про втрату себе та втрату близьких, про зв’язки, що змушують нас продовжувати триматися при найскладніших умовах, та про бажання залишити слід в історії, мистецтві, у світі в цілому», — йдеться в описі гри.

Читайте також

Оригінальна версія «Vivere Memento» вийшла у рамках Ukrainian Visual Novel Jam #4 на itch.io. Та версія історії була скороченою, оскільки робилася в рамках конкурсних двох тижнів. Зараз вона є доступною для прочитання безкоштовно. Під реліз у Steam історія стала більше ніж удвічі, з’явилася нова графіка та звук, розширився ігровий процес. Це має зробити гру доступнішою для перепроходження через різні гілки сюжету та збільшить кількість фіналів.

«Ми — „Нео Вульґата“, невеличка команда, що вже декілька років створює візуальні новели в рамках конкурсу Ukrainian Visual Novel Jam. Наш склад змінюється з кожною розробкою, незмінним залишається лише київський сценарний (та не тільки) дует, до якого входять Троянда та Мартеза. Усі наші роботи (чотири гри для українського джему візуальних новел та одна англомовна гра про любий Київ, що була зроблена для іноземного джему) створені у співавторстві з неймовірними художниками. Їх можна переглянути у профілі команди за цим посиланням», — розповідають авторки проєкту.

Над Vivere Memento працювали ще дві людини — художник спрайтів та ілюстрацій Август, а також художниця фонів Кіра. Команда зазначає, що мріє дійти до випуску усіх своїх конкурсних ігор повноцінними релізами у Steam. Однак з Vivere Memento їм понад усе хотілося продовжити історію та зробити крок в бік розповсюдження українських сетінгів, як чогось цікавого та потенційно прибуткового. Також авторки зазначають, що у них була мета репрезентувати в цих історичних реаліях близьких до них персонажів.

Де можна пограти в Vivere Memento. Реліз візуальної новели планується цього року на Windows, Linux та MacOS, з попереднім планом випустити бета-версію вже у серпні. Пограти у демо гри чи додати її собі до списку бажаного можна за цим посиланням.


Slime Clicker — порятунок всесвіту після складного дня

Slime Clicker — це пригодницька казуальна гра, що складається з таймлайнів. Кожен таймлайн є унікальною зброєю, а цікаві й різноманітні слайми своєю чергою відсилають до культових фільмів, серіалів та ігор.

За сюжетом, алхімік намагався віднайти нове джерело збагачення, однак створив дещо інше. Давнє пророцтво справдилося і слайми напали на міста. Тепер герой відправляється в подорож, щоб врятувати всесвіт.

«Команда складається з трьох людей. Розробка, аудіо, ігролад створюється мною (Кирило Баландін, Київ). Також є 2 сценаристки. Раніше я займався розробкою мобільних казуальних ігор (10+), і солопаблішингом. Найбільшим проєктом є „Паляниця. Гра в слова“ для IOS/Android. В неї понад 17 тисяч завантажень. Цього ж разу я хотів створити гру з простими, але цікавими механіками. Динамічну, яскраву та веселу. Таку, що допомогла б розвантажитись після складного дня», — пояснює автор Slime Clicker.







Де можна пограти в Slime Clicker. Реліз гри планується на Windows, а також мобільних платформах. Пограти у демо гри чи додати її собі до списку бажаного можна за цим посиланням.


Rimiki — сюжетний платформер, де кіт рятує кота

Rimiki — це мобільний мінімалістичний 2D-платформер, в якому акцент зроблено на головоломках та цікавій візуальній стилістиці.

Сюжет гри обертається навколо кота Ri, якому довелося покинути планету разом з людьми через напад інопланетної раси. Згодом, він вирішує повернутися, щоб відшукати свого друга Miki, якому не вдалося вчасно врятуватись.

Гра створена на Construct 3. За словами розробника, з одного боку рушій не надає переваги для подальшого переходу у «дорослий» геймдев, однак його можливостей вистачає, щоб швидко реалізовувати першу повноцінну гру під більшість популярних платформ.

Створив гру Ярослав з Харкова. Він зазначає, що багато років присвятив основній професії UI-дизайнера, але його завжди приваблював геймдев. За словами розробника, давньою мрією було створити власну гру, а особливим викликом стало зробити все власноруч: ідею, дизайн, візуал, музику, код тощо. Ярослав зазначає, що одразу вирішив — першою грою буде простий сюжетний платформер, оскільки це і технічно виправдано для першого проєкту, і платформери з сюжетом його завжди приваблювали своєю атмосферою.

«Я не мав особливих навичок до малювання, але й не хотів використовувати готові чужі набори, бо все ж хотілось створити щось своє унікальне. Вирішив перетворити недолік на перевагу, тому візуальний стиль розробив такий, ніби гру малювала дитина. Використовував графічний планшет та Photoshop/Figma.

Звуковий дизайн в Rimiki доволі мінімалістичний. Головну атмосферу cтворює фонова музика, або окремі ембієнт-текстури. Інші звуки малопомітні, або взагалі відсутні. У мене був досвід роботи у звуковому редакторі FL Studio на рівні хобі. Загальне розуміння музичної теорії (ноти, акорди, тональність тощо) допомогли у створенні потрібних треків. Ключовим у написанні власного саунду було використання специфічних VST-плагінів та підбір кількох вдалих референсів з фільмів/ігор.

Для ефективної роботи та відстежування прогресу, довелося вести досить об’ємну документацію, попри те, що гра досить проста технічно. Приблизний перелік документів включав: Figma — великий документ по візуальній частині, референси, левелдизайн, пропси, анімація, наратив, UI тощо; Google Docs — референси, задачі, сценарій історії, концепції, левелдизайн, саунддизайн, тестування, версія збірки тощо», — зазначає розробник.






Ярослав також розповідає, що для стабільного виконання роботи дотримувався простого правила — працювати кожен день, іноді хоча б по 30-40 хвилин. Однак головне саме щоденний стабільний темп. Згодом час роботи над грою збільшувався, а останні декілька місяців він працював по 14-16 годин щодня. Автор Rimiki наголошує, що важливо чергувати типи робіт. Це допомагає не вигоріти протягом багатьох місяців.

«Планувалося зробити проєкт за півтора року, але повномасштабна війна в Україні внесла великі корективи у життя. Тому гра вийшла фактично через два з половиною роки з моменту старту. Тестування виконувалися за строгою системою на всіх етапах, тому перед публікацією залучення команди тестерів не було необхідним», — додає Ярослав.

Опублікував він Rimiki в березні цього року у Google Play. Ознайомитися з грою можна за цим посиланням. В платформері немає донатів чи реклами, вона має вільний доступ. Далі розробник планує вдосконалювати гру та, можливо, випустити на App Store. При цьому «на папері» вже є концепт наступної частини.


Over Tower — пошук спорідненої душі серед секретів Вежі

Over Tower — це пазл. в якому гравець рухається по платформі 13×13 та долає перешкоди, щоб активувати плитки та пересунути блок душі.

За сюжетом, Куб втратив свою споріднену душу. Щоб її знайти потрібно відправитися в небезпечну і, мабуть, останню пригоду — до потойбічної вежі, де треба допомогти загубленим душам отримати свободу. Для цього Кубу також потрібно збирати фрагменти пам’яті. По дорозі головний герой зустріне загадки, небезпеки і навіть охоронців вежі, яким категорично не подобається його присутність.

«Наша команда складається з трьох людей: Ростислав (програміст/левелдизайнер), Богдан (тім-лід/3D-художник) і Катя (2D-художник). Раніше ми розробляли ігри, але жодна з них не доходила до релізу. Over Tower — наш перший випущений продукт. Ми створили цю гру з метою навчання, щоб пройти всі етапи розробки від початку до кінця. Проєкт став для нас важливим досвідом і ми сподіваємось, що він вам сподобається», — додають розробники.

Детальніше познайомитися з грою та більше дізнатися про процес її створення можна за цим посиланням.


Idle Bus Station-Tycoon Game — можливість стати автобусним магнатом

Idle Bus Tycoon — це симулятор, де гравець стає магнатом автобусного бізнесу. Головна мета — будувати та розвивати свою станцію, вибивати автобуси, покращувати станцію та автопарк, а також керувати перевезенням пасажирів. Гравець заробляє гроші, які можна використовувати для подальшого покращення станції або відкриття нових ліній. В грі є елементи економічної стратегії, але при цьому вона залишається казуальною.









Над грою працювала команда Cobra Games Studio. Вони відзначають такі фічі в грі:

  • Прокачка станції. У грі багато об’єктів, які потрібно прокачувати, починаючи з автоматів для білетів і магазинчику, закінчуючи самими автобусними платформами. З кожним новим рівнем об’єкта змінюється його модель. Гра поступово видозмінюється і стає більш сучасною.
  • Розклад автобусів. У грі реалізована механіка розкладу, де потрібно вручну виставляти автобуси в розклад. Це може здатися складним, але на практиці це цікаве заняття, яке дає можливість гравцеві ще більше зануритися в управління станцією.
  • Унікальні автобуси. У грі є чотири типи автобусів: Ordinaly, Rare, Epic, Legendary. Чим рідкісніший автобус, тим складніше його отримати. Щоб отримати автобуси, потрібно відкривати кейси, які бувають як безкоштовні, так і купуються за хард валюту. Що особливо цікаво, у грі є українські автобуси, такі як Laz 699 та Zaz A10L50. Також з культових та рідкісних автобусів є The Big Bus, який з’являвся у одноіменному американському фільмі та багато інших.

«Наша студія існує з 2015 року, але основна робота розпочалася у 2021-му. За цей час у нас були як злети, так і падіння. Наш перший успішний проєкт — Euro Subway Simulator. Це гра про Київський метрополітен, яка наразі має 500 тисяч завантажень. Проте, проєкт було продано влітку 2022 року, оскільки там було багато гравців з країни 404, і після початку повномасштабної війни ми перестали отримувати будь-який дохід. Тому і вирішили її продати. Наступні проєкти не були такими успішними, але з літа 2023 року ми сформували невелику команду з 4 людей: Мирослав Стецюк — співзасновник студії/Unity Developer, Кирило Дємков — співзасновник студії/CGI Artist, Роман Цвілюнюк — UI/UX Designer, Ярослав Веремеєв — Unity C# Developer.

Idle Bus Station — Tycoon Game ми вирішили створити, оскільки зараз досить популярні жанри симуляторів, тайкунів та менеджерів. Загалом, ідею гри було взято з іншої відомої гри у цьому жанрі — Railway Tycoon — Idle Game. У нашому випадку ми лише зробили рескін та змінили тематику на автобуси. Також на початку цього року ми з запустили компанію з видавництва ігор для консолей Upscale Studio. Випустили декілька ігор і вже працюємо разом із досить відомим розробником Graverobber над проєктом Ringlorn Saga та іншими», — розповідає Кирило Дємков.

Де можна пограти в Idle Bus Station — Tycoon Game. Гре вже доступна в Google Play — ознайомитися з нею можна за цим посиланням.


Silver Cats — магія стихій проти демонів скверни

Silver Cats — це рольова гра від третьої особи у жанрі dark fantasy. В ній йдеться про світ, в якому через війну демонів за трон відкрився розлом зі скверною. Через це деякі талановиті до магії люди втратили здатність користуватися магією стихій, а замість цього могли користуватися тільки магією демонів. Головний герой — один з них. Йому доводиться відправитися у подорож, щоб знайти спосіб позбутися цієї магії.

«Мене звати Ігор, мешкаю в Києві. Почав займатися розробкою ігор у 2014 році, коли вперше завантажив Unity. Я з дитинства любив ігри, але конкретної мети стати розробником не було, геймдев тоді був скоріше як хобі. З 2014 по 2017 рік займався трьома проєктами, які закинув (вони були щось типу самонавчання). У 2017 році зрозумів, що маю достатньо навичок для створення повноцінної гри, і почав працювати над Silver Cats, яку випустив в реліз у 2020 році в Steam і згодом в Microsoft Store.

Працюю в команді один, але в майбутньому (якщо буде така можливість) буду залучати ще людей. Раніше я планував давати різні замовлення фрілансерам, наприклад на моделювання мобів і босів, але зараз складні часи, і можливо це теж доведеться робити самотужки», — зазначає автор гри.

З 2022 року і до сьогодні розробник працює над великим апдейтом своєї гри. Оновлення має 4 стадії:

  • Оточення. Оновлення графіки рослин, будівель, об’єктів, локацій;
  • Персонажі. Оновлення графіки персонажів, мобів, босів;
  • Бойова система. Зміна системи з таргет на нон-таргет, оновлення анімацій головного персонажа та AI.
  • Інтерфейс. Оновлення графіки та дизайну інтерфейсу.

Де можна пограти в Silver Cats. Гре доступна у Steam за цим посиланням. Більше деталей про «Срібних котів» можна знайти тут.


Echoes of the Sun — пазл, що змусить рефлексувати на складні теми

Echoes of the Sun — це пригодницький пазл від першої особи лиця для ПК та VR. В цій зворушливій історії йдеться про фентезійний світ й маленьку дівчинку, що стала свідком трагічного падіння своєї батьківщини та вибуху Сонця. Тепер на ній, єдиній, що встояла, лежить тягар відновити світло на землі та мир у своєму серці.

«Ми молода інді-студія Dream Make. Зараз наша команда складається з дев’яти людей з України, включно зі мною, Сміливим Едуардом, засновником студії. Всі ми так або інакше пов’язані з геймдевом, заряджені ним. Хтось досяг висот у сфері, хтось брав участь у Game Jam України, а хтось тільки починає свою кар’єру. Однак всіх нас об’єднує одне — ми живемо створенням ігор та захопливих історій, якими хочемо поділитися зі світом.

Сам я вже сім років працюю, як розробник ігор та техлід. За цей час набув глибокий досвід у сфері. Мені завжди хотілося створювати щось своє, організовувати людей, викарбовувати діаманти з сукупності ідей однодумців, тож настав час реалізувати це прагнення з дебютним проєктом», — зазначає Едуард.








Автори Echoes of the Sun прагнули зробити щось просте, але водночас глибоке. Щось таке, що могло б відгукнутися людям з тяжкою долею та повернути віру в життя. Вони описують свою гру, як спокійний пазл яка, що допомагає гравцю рефлексувати на складні теми: самотність, втрату, війну. Головна героїня — маленька дівчинка Мія. Вона починає свій шлях втративши все у житті. Однак разом з гравцем, поступово набуватиме сміливості, повертатиме посмішку на обличчя, розгадуватиме містичні обставини вибуху сонця та відновлюватиме світ та саму себе.

Де можна пограти в Echoes of the Sun. Гра уже понад рік знаходиться в активній роботі, а реліз запланований на листопад 2024-го. Її сторінка доступна у Steam за цим посиланням. Більше деталей про можна знайти тут.

Попередні добірки українських інді-ігор

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини

👍ПодобаєтьсяСподобалось5
До обраногоВ обраному3
LinkedIn


Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Привіт! А надішліть, будь ласка, більше подробиць про гру і про себе, я доповню добірку)

Підписатись на коментарі