Топ-25 геймдев-компаній України, лютий 2025. Мінус 250 спеціалістів за пів року та новий офіс в Індії
Березень добігає кінця, а значить прийшов традиційний час для нашого нового рейтингу найбільших геймдев-компаній України. Ми продовжуємо аналізувати український ринок створення ігор та публікуємо оновлений топ-25 компаній, що працюють в нашій країні. Він заснований на загальній кількості працівників та частці технічних спеціалістів в цих компаніях.
Зауваження. У топ-25 зібрані як суто українські, так і міжнародні компанії, що мають представництва у нашій країні та сплачують тут податки. Рейтинг має виключно довідкову роль і допомагає оцінити, як з часом змінюється геймдев-ринок України. Для нього ми рахували фахівців в Україні, а також тих, хто виїхав за кордон, але продовжує сплачувати тут податки. Фахівців, що оформлені на закордонні філії компаній ми не враховували.
До рейтингу потрапили: компанії, які розробляють власні продукти — мобільні ігри, AA та AAA-проєкти; аутсорс-студії, геймдев-стартапи IT-компаній. Не потрапили: компанії, що здебільшого займаються гемблінгом, створенням мобільних застосунків для казино тощо. Також у список ми не додавали компанії, де менш як 55 співробітників.
Зміст
👨💻Мінус 250 фахівців за пів року⚙️Рушії, якими користуються компанії з топ-25
📉Десять найбільших компаній втратили 241 людину
📈Плани на зростання та один новий офіс
Нижче представлені 25 найбільших геймдев-компаній України за кількістю спеціалістів станом на лютий 2025 року. Таблиця містить такі позначки: *️⃣ (при наведенні показує склад компанії), ❓ (свідчить про експертну оцінку GameDev DOU, щодо кількості фахівців) та ❗(якщо натиснути, показує інформацію з розʼясненнями або застереженнями щодо діяльності компанії).
В поточний рейтинг не потрапили три компанії, що були у попередніх публікаціях. Зокрема, Gunzilla Games та PlayMe Studio цього разу не надали даних. VG Entertainment своєю чергою повідомила, що співпрацює з 51 фахівцем. Таким чином студія не подолала мінімальну позначку у 55 людей.
Та є цього разу в рейтингу і нові компанії. Зокрема, повернулася 4A Games. Нагадаємо, що у серпні
Також варто згадати про повернення Frag Lab. У творців шутеру Shatterline 24 позиція і 59 людей. Нагадаємо, що у лютому 2024 року Frag Lab посідала тринадцяту сходинку — там працювало 204 людини. Однак студія стикнулася з серйозними викликами, через які довелося скоротити понад 82% працівників. Кількість співробітників компанії за період з лютого по червень минулого року скоротилася до 56. Тоді Frag Lab не змогла подолати обмеження рейтингу, однак все ж повернулася до нього цього разу.
Загалом, в нашому рейтингу 18 продуктових компаній, 6 сервісних та одна гібридна (випускає свій продукт та займається аутсорсом).
Рушії, якими користуються компанії з топ-25
Цього разу ми також спитали у компаній з якими рушіями вони працюють. Тут важливо зазначити, що студії могли обирати кілька варіантів. Очікувано найпопулярнішим став Unity — це рішення використовують дванадцять представників нашого топу. Ще по вісім для роботи використовують Unreal Engine та проприєтарні рушії. Серед найрідкісніших поки що: 4A Engine, Frostbite та Lumberyard. Нижче можна детально ознайомитися з ситуацією.
Рушії, які використовують компанії
Мінус 250 фахівців за пів року
Тенденція на скорочення кількості працівників в найбільших геймдев-компаніях України зберігається, хоча темп помітно сповільнився. З серпня
Як мінялась загальна кількість співробітників у топ-25
Окремо потрібно звернути увагу на частку саме технічних спеціалістів. Їх кількість за останні пів року збільшилася. Влітку
Компанії зазвичай називають кілька причин скорочення, але більшість пояснює це помірним розвитком та природною плинністю кадрів. Наприклад, ці аргументи наводять у Wargaming та Gameloft Ukraine. А от в Playrix говорять про легалізацію релокованих фахівців за кордоном. В Ubisoft до цих пояснень додають зміну вектора розвитку компанії. Якщо ж говорити про Room 8 Group, то ситуацію в найбільшій сервісній геймдев-компанії країни пояснюють скороченням проєктів, переїздом спеціалістів за кордон та їх вступом до лав ЗСУ. Однак у 2025 році компанія обіцяє продовжить найм в Україні.
Десять найбільших компаній втратили 241 людину
Серед десяти найбільших компаній лише дві збільшили число співробітників за пів року: GSC Game World та Volmi — A Virtuos Studio. Загальна кількість людей, на яку зросли ці дві студії — 63. Нагадаємо, що минулого разу мова йшла про три компанії (Wargaming, Pingle Game Studio та знову ж таки VOLMI). Сумарно п’ять компаній, що зростали найактивніше, збільшилися на 153 фахівця. Для порівняння: сім геймдев-компаній, які активно зростали у період з лютого по серпень
Загалом, лише у восьми компаній ми спостерігаємо зростання: дві з них займаються виключно аутсорсом, одна гібридна, а решта випускають власний продукт.
П’ять компаній, де кількість працівників зросла найбільше
Скоротилися, відповідно, 16 з 25 компаній. З них 12 продуктові і ще чотири сервісні. Якщо взяти десять найбільших студій, то за пів року загальна кількість фахівців там зменшилася на 241 людину. Якщо ж говорити про п’ятірку лідерів за негативною динамікою, то варто зазначити, що в ній лише дві компанії з першої десятки: Room 8 Group, яка має найдраматичніші показники, та Ubisoft. Своєю чергою Kevuru Games загалом посідає 12 сходинку, а Bini Games та Fractured Byte є представниками другої половини топ-25. Сумарно п’ять компаній з найбільшою негативною динамікою скоротилися на 337 людей. Для порівняння: влітку минулого року перша п’ятірка компаній з негативною динамікою втратила 219 людей.
П’ять компаній, де кількість працівників найпомітніше зменшилася
В нашому рейтингу є ще одна компанія, у якої поки що немає динаміки в кількості працівників. Мова йде про Reburn.
Плани на зростання та один новий офіс
Попри складну ситуацію на ринку, десять компаній з нашого рейтингу планують зростати. Більшість з них хоче найближчим часом збільшити штат на
Скільки компанії планують наймати людей у майбутньому
Компанії, які планують зростати найближчим часом, обирають для цього Україну. Примітно, що в минулому рейтингу була одна компанія з бажанням наймати людей більше за кордоном. Цього разу таких відповідей ми не отримали.
Де компанії планують наймати людей у майбутньому
Компанії з нашого рейтингу здебільшого не відкривали нових офісів за останні шість місяців. Єдиним виключенням стала N-iX Game & VR Studio, яка у другому півріччі 2024 року відкрила осередок в Бенгалуру (Індія). З загальною ситуацією по українських офісах найбільших геймдев-студій можна ознайомитися на графіку нижче.
Мапа офісів найбільших геймдев-компаній
Ситуація з вакансіями в геймдеві останні роки складна, але не безнадійна. Звісно, довоєнні показники сьогодні виглядають фантастично, але навіть в умовах повномасштабного вторгнення та глобальної кризи на ігровому ринку кількість пропозицій відносно стабільна. Нагадаємо, що в грудні минулого року на GameDev DOU було зареєстрована 191 вакансія, у січні
Такою виявилася ситуація в українському геймдеві цього разу. Якщо у вас залишилися питання, є пропозиції чи зауваження — пишіть на [email protected] або ж переходьте до обговорення в коментарях.
11 коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів