Топ-25 геймдев-компаній України, лютий 2025. Мінус 250 спеціалістів за пів року та новий офіс в Індії

Березень добігає кінця, а значить прийшов традиційний час для нашого нового рейтингу найбільших геймдев-компаній України. Ми продовжуємо аналізувати український ринок створення ігор та публікуємо оновлений топ-25 компаній, що працюють в нашій країні. Він заснований на загальній кількості працівників та частці технічних спеціалістів в цих компаніях.

Зауваження. У топ-25 зібрані як суто українські, так і міжнародні компанії, що мають представництва у нашій країні та сплачують тут податки. Рейтинг має виключно довідкову роль і допомагає оцінити, як з часом змінюється геймдев-ринок України. Для нього ми рахували фахівців в Україні, а також тих, хто виїхав за кордон, але продовжує сплачувати тут податки. Фахівців, що оформлені на закордонні філії компаній ми не враховували.

До рейтингу потрапили: компанії, які розробляють власні продукти — мобільні ігри, AA та AAA-проєкти; аутсорс-студії, геймдев-стартапи IT-компаній. Не потрапили: компанії, що здебільшого займаються гемблінгом, створенням мобільних застосунків для казино тощо. Також у список ми не додавали компанії, де менш як 55 співробітників.

Зміст

👨‍💻Мінус 250 фахівців за пів року
⚙️Рушії, якими користуються компанії з топ-25
📉Десять найбільших компаній втратили 241 людину
📈Плани на зростання та один новий офіс

Нижче представлені 25 найбільших геймдев-компаній України за кількістю спеціалістів станом на лютий 2025 року. Таблиця містить такі позначки: *️⃣ (при наведенні показує склад компанії), (свідчить про експертну оцінку GameDev DOU, щодо кількості фахівців) та (якщо натиснути, показує інформацію з розʼясненнями або застереженнями щодо діяльності компанії).


В поточний рейтинг не потрапили три компанії, що були у попередніх публікаціях. Зокрема, Gunzilla Games та PlayMe Studio цього разу не надали даних. VG Entertainment своєю чергою повідомила, що співпрацює з 51 фахівцем. Таким чином студія не подолала мінімальну позначку у 55 людей.

Та є цього разу в рейтингу і нові компанії. Зокрема, повернулася 4A Games. Нагадаємо, що у серпні 2023-го студія посідала двадцяте місце зі 140 спеціалістами. Нещодавно в компанії розповіли, що загальна кількість фахівців перевищує 200 людей, а у київському осередку працює понад 150 спеціалістів. З цим результатом 4A Games посіла тринадцяту сходинку. В контексті творців Metro варто згадати і студію Reburn. Це частина київського офісу 4A Games, яка відділилася, провела ребрендинг та анонсувала реліз сюжетного шутера La Quimera. Засновник і генеральний директор студії Дмитро Лимар зазначив, що до складу Reburn входить понад 110 розробників. Це дозволило посісти студії двадцяту сходинку.

Також варто згадати про повернення Frag Lab. У творців шутеру Shatterline 24 позиція і 59 людей. Нагадаємо, що у лютому 2024 року Frag Lab посідала тринадцяту сходинку — там працювало 204 людини. Однак студія стикнулася з серйозними викликами, через які довелося скоротити понад 82% працівників. Кількість співробітників компанії за період з лютого по червень минулого року скоротилася до 56. Тоді Frag Lab не змогла подолати обмеження рейтингу, однак все ж повернулася до нього цього разу.

Загалом, в нашому рейтингу 18 продуктових компаній, 6 сервісних та одна гібридна (випускає свій продукт та займається аутсорсом).

Рушії, якими користуються компанії з топ-25

Цього разу ми також спитали у компаній з якими рушіями вони працюють. Тут важливо зазначити, що студії могли обирати кілька варіантів. Очікувано найпопулярнішим став Unity — це рішення використовують дванадцять представників нашого топу. Ще по вісім для роботи використовують Unreal Engine та проприєтарні рушії. Серед найрідкісніших поки що: 4A Engine, Frostbite та Lumberyard. Нижче можна детально ознайомитися з ситуацією.

Рушії, які використовують компанії

Мінус 250 фахівців за пів року

Тенденція на скорочення кількості працівників в найбільших геймдев-компаніях України зберігається, хоча темп помітно сповільнився. З серпня 2023-го по лютий 2024-го геймдев недорахувався 1020 спеціалістів (11,8%), з лютого по серпень минулого року їх кількість зменшилася на 564 людини (7,4%), а за останні пів року кількість фахівців в топ-25 впала на 250 людей (3,5%). Відповідно, скорочення є, але воно вже не таке стрімке. Нижче на графіках можна побачити, як мінялась кількість працівників з листопада 2021-го.

Як мінялась загальна кількість співробітників у топ-25


Окремо потрібно звернути увагу на частку саме технічних спеціалістів. Їх кількість за останні пів року збільшилася. Влітку 2024-го їх було трошки більше, ніж 80%, а зараз — понад 82%. Для порівняння, взимку 2023-го їх було 81,4% від усіх працівників, в серпні того ж року — майже 81%, а станом на лютий 2024 року — 84%. Найменше значення було у довоєнному топ-25, який ми опублікували у листопаді 2021 року. Тоді у найбільших компаній України було трошки більше, ніж 77% технічних спеціалістів.

Компанії зазвичай називають кілька причин скорочення, але більшість пояснює це помірним розвитком та природною плинністю кадрів. Наприклад, ці аргументи наводять у Wargaming та Gameloft Ukraine. А от в Playrix говорять про легалізацію релокованих фахівців за кордоном. В Ubisoft до цих пояснень додають зміну вектора розвитку компанії. Якщо ж говорити про Room 8 Group, то ситуацію в найбільшій сервісній геймдев-компанії країни пояснюють скороченням проєктів, переїздом спеціалістів за кордон та їх вступом до лав ЗСУ. Однак у 2025 році компанія обіцяє продовжить найм в Україні.

Десять найбільших компаній втратили 241 людину

Серед десяти найбільших компаній лише дві збільшили число співробітників за пів року: GSC Game World та Volmi — A Virtuos Studio. Загальна кількість людей, на яку зросли ці дві студії — 63. Нагадаємо, що минулого разу мова йшла про три компанії (Wargaming, Pingle Game Studio та знову ж таки VOLMI). Сумарно п’ять компаній, що зростали найактивніше, збільшилися на 153 фахівця. Для порівняння: сім геймдев-компаній, які активно зростали у період з лютого по серпень 2024-го, збільшилися тоді лише на 119 людей.

Загалом, лише у восьми компаній ми спостерігаємо зростання: дві з них займаються виключно аутсорсом, одна гібридна, а решта випускають власний продукт.

П’ять компаній, де кількість працівників зросла найбільше


Скоротилися, відповідно, 16 з 25 компаній. З них 12 продуктові і ще чотири сервісні. Якщо взяти десять найбільших студій, то за пів року загальна кількість фахівців там зменшилася на 241 людину. Якщо ж говорити про п’ятірку лідерів за негативною динамікою, то варто зазначити, що в ній лише дві компанії з першої десятки: Room 8 Group, яка має найдраматичніші показники, та Ubisoft. Своєю чергою Kevuru Games загалом посідає 12 сходинку, а Bini Games та Fractured Byte є представниками другої половини топ-25. Сумарно п’ять компаній з найбільшою негативною динамікою скоротилися на 337 людей. Для порівняння: влітку минулого року перша п’ятірка компаній з негативною динамікою втратила 219 людей.

П’ять компаній, де кількість працівників найпомітніше зменшилася


В нашому рейтингу є ще одна компанія, у якої поки що немає динаміки в кількості працівників. Мова йде про Reburn.

Плани на зростання та один новий офіс

Попри складну ситуацію на ринку, десять компаній з нашого рейтингу планують зростати. Більшість з них хоче найближчим часом збільшити штат на 20-50 фахівців. Ще дві студії готові найняти від 10 до 20 фахівців і одна планує знайти до десяти нових співробітників. Втім, маємо зазначити, що не всі компанії готові говорити на загал про свої майбутні плани щодо зростання чи скорочення.

Скільки компанії планують наймати людей у майбутньому


Компанії, які планують зростати найближчим часом, обирають для цього Україну. Примітно, що в минулому рейтингу була одна компанія з бажанням наймати людей більше за кордоном. Цього разу таких відповідей ми не отримали.

Де компанії планують наймати людей у майбутньому

Компанії з нашого рейтингу здебільшого не відкривали нових офісів за останні шість місяців. Єдиним виключенням стала N-iX Game & VR Studio, яка у другому півріччі 2024 року відкрила осередок в Бенгалуру (Індія). З загальною ситуацією по українських офісах найбільших геймдев-студій можна ознайомитися на графіку нижче.

Мапа офісів найбільших геймдев-компаній

Читайте також

Ситуація з вакансіями в геймдеві останні роки складна, але не безнадійна. Звісно, довоєнні показники сьогодні виглядають фантастично, але навіть в умовах повномасштабного вторгнення та глобальної кризи на ігровому ринку кількість пропозицій відносно стабільна. Нагадаємо, що в грудні минулого року на GameDev DOU було зареєстрована 191 вакансія, у січні 2025-го — 256, а у лютому — 197. На графіку нижче можна подивитися зміни кількості пропозицій за останні три роки. Детальніше про ситуацію читайте за тегом «аналітика розділу вакансій».


Такою виявилася ситуація в українському геймдеві цього разу. Якщо у вас залишилися питання, є пропозиції чи зауваження — пишіть на [email protected] або ж переходьте до обговорення в коментарях.

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини

👍ПодобаєтьсяСподобалось7
До обраногоВ обраному2
LinkedIn


Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

окреме дякую, що додали ще інфу про рушії! писав вам недавно лист з цього приводу, а тут вже все є!

Дякую за ваш фідбек. Пишіть ще!

Обожнюю інфографіку від DOU. Дуже гарно та зрозуміло. Мрію колись вміти так само робити у своїх презентаціях на роботі 😅

чому не згадали Stepico Games? В минулих ріпортах ми були і готові поділитися інформацією. Звертайтеся ;-)

Бо звертались і не отримали відповіді. Обов’язково напишу вам найближчим часом, бо готуємо ще два важливих рейтинги

а до кого зверталися? Пишіть мені особисто, будь ласка

Домовилися. І написав вам на пошту щодо тих, до кого зверталися.

Поїхали по новому колу! Я вже писав, але напишу знову.

Чому редакція помічає знаком оклику одну частину компаній, а іншу частину компаній тупо ігнорує? Я вже давно помітив, що редакція сайту упереджено ставиться до деяких компаній ігноруючи їхні грішки, тоді як інша частина компаній у них постійно публікується і редакція їх грішки не помічає. Чому так?

Чому ви тавруєте такі компанії як Ubisoft, 4A, Plarium, але не ставите клеймо на ПІНГЛ, який є в тітрах Warhammer40К та регулярно співпрацює с руснявим TinyBuild (та не тільки)? Хто не вірить, той може сам глянути. Ось тітри останньої ВАХИ. Шукайте десь на 18:01

www.youtube.com/watch?v=-BZRRbG7ek4

Так, на сайті ПІНГЛА ви не знайдете інфу, що вони допомагали русакам робити ваху, але це дуже легко загуглити.

Вважаю, що ця студія також заслуговує на тавро. Або приберіть тавро з інших і не пишіть ахінєю, або помічайте знаком оклику усіх кто цього заслуговує.

P.S. Також редакція обіцяла окремий матеріал по цій справі, але досі глухо. Цитата від 30.11.2024: «Дякую, що відзначили. Тут про це справді не йдеться, але ми вже почали розбиратися з цим питанням раніше (ще до підготовки цієї статті) і комунікуємо з Pingle. Про все буде написано в окремому матеріалі.» Був такий матеріал? Щось я не пам’ятаю. (Якщо не був, а я не помітив — киньте лінку).

Давно помітив що ДОУ перетворився на «желтуху» та користі, тут вже майже не знайти... ДУМАЙ-ТЕ.

Дуже крута аналітика як завжди. Дуже приємно потицяти на графіки.

Підписатись на коментарі