Топ-25 геймдев-компаній України, лютий 2024. За пів року індустрія скоротилася на 1020 людей, а в Києві з’явився лише один новий офіс
Ми продовжуємо аналізувати український ринок геймдеву і публікуємо новий топ-25 компаній, які працюють в нашій країні. Рейтинг заснований на загальній кількості працівників та частці технічних спеціалістів в цих компаніях. Для нього ми рахували фахівців в Україні, а також тих, хто виїхав за кордон, але продовжує сплачувати тут податки.
Дивіться свіжий рейтинг геймдев-компаній України за літо 2024.
Зауваження. У топ-25 зібрані як суто українські, так і міжнародні компанії, що мають представництва у нашій країні та сплачують в ній податки. Рейтинг виконує виключно довідкову роль і допомагає оцінити, як змінюється геймдев-ринок України.
До топ-25 потрапили: компанії, які розробляють власні продукти — мобільні ігри, AA та AAA-проєкти; аутсорс-студії, геймдев-стартапи IT-компаній. Не потрапили: компанії, що здебільшого займаються гемблінгом, створенням мобільних застосунків для казино, ігор у жанрі соціального казино тощо. Також у список ми не додавали компанії, де менш як 75 співробітників.
Зміст
👨💻Мінус 1020 фахівців за пів року📉П’ять найбільших компаній втратили 550 людей
📈Відкрили осередки у Варшаві, Києві та Бухаресті
💪Спеціалісти в ЗСУ та їхня грошова компенсація
👫Майже половина компаній планує зростати
Нижче представлені 25 найбільших геймдев-компаній України за кількістю спеціалістів станом на лютий 2024 року. В таблиці є такі позначки: *️⃣ (при наведенні показує склад компанії) та❗(якщо клікнути на неї, показує інформацію з розʼясненнями або застереженнями щодо діяльності компанії).
Сюди не потрапили кілька компаній, які були у попередніх рейтингах. Зокрема, 4A Games у серпні минулого року посідала двадцяте місце (140 спеціалістів). Цього разу компанія не надала даних. Нещодавно студія опинилася в епіцентрі великої угоди: шведський холдинг Embracer Group продав свою дочірню компанію Saber Interactive приватним інвесторам. Остання має російське коріння та отримала опціон на придбання 4A Games «за фіксованою ціною протягом певного періоду часу».
За даними Bloomberg, Saber Interactive має намір викупити творців франшизи Metro. При цьому вона отримає іншу українську студію з нашого рейтингу — Fractured Byte, що має офіси в Києві та Дніпрі.
Не надала даних також Gunzilla Games, яка ще рік тому мала 80 співробітників в Україні. Однак у свіжому топ-25 є дві нові компанії — RetroStyle Games та VG Entertainment. Обидві команди зростали в останні пів року і подолали мінімальну позначу у 75 співробітників.
Мінус 1020 фахівців за пів року
Працівників в українському топ-25 геймдеву стає все менше. За пів року їх кількість скоротилася на 1020 людей (або 11,75%), а за рік — на 1411 (майже 15%). Якщо говорити саме про технічних спеціалістів, то це мінус 590 та 944 фахівця відповідно. Нижче на графіку можна побачити, як мінялась кількість працівників з листопада
Цікаво, що частка саме технічних фахівців за останні пів року зросла. Взимку
Причин у загального скорочення багато — обережність інвесторів, розділення компаній, сповільнення ринку IT-послуг тощо. Наприклад, зменшення кількості спеціалістів Room 8 Group в Україні компанія пов’язує з легалізацією релокованих фахівців за кордоном та звільненням певної кількості людей, що знаходилися на бенчі.
«Також відбулися природні зміни, оскільки деякі спеціалісти вирішили продовжити свою кар’єру за межами компанії. Втім, до нашої команди додалися нові колеги з України. Наразі в нас є відкриті вакансії як для українських спеціалістів, так і для фахівців з інших країн, де ми працюємо», — пояснили нам в Room 8 Group.
В аутсорс-компанії Kevuru Games теж називають декілька причин:
- легалізація людей за кордоном;
- глобальне сповільнення ринку ІТ послуг, зокрема і геймдеву;
- клієнти (нові та ті, що вже були) повільніше і обережніше інвестують у нові проєкти в Україні.
В іншій аутсорс-компанії Pingle Game Studio теж зазначили, що кількість людей в них залежить від клієнтів та контрактів, які студія підписує.
«Тому чисельність співробітників може природно змінюватися. Крім того, в нашій сфері на початку року відбулося просідання, яке відчули всі IT-компанії. Воно було повʼязане з тим, що нові контракти та нові клієнти відтермінували підписання на певний період. Це спричинило скорочення на ринку, але ми знайшли спосіб, як зберегти наших людей. Частина була переведена на внутрішні проєкти, а дехто пішов у сабатікал. Ми одразу домовились, що повернемо людей, як тільки підпишемо контракти. Тому не звільняли фахівців. Станом на березень 2024 року ми вже повернули більшість, чому дуже раді, і плануємо найближчим часом повернути решту. Окрім того, ми активно наймаємо спеціалістів на нові ролі», — додали в Pingle.
Втім, не варто забувати про більш драматичні причини — в лютому
П’ять найбільших компаній втратили 550 людей
Зростання було далеко не в усіх, але воно все ж було — одинадцять команд за останні пів року стали більше. Загалом йдеться майже про 170 фахівців. Це сім продуктових команд, три з аутсорсу та студія RetroStyle Games (займається обома напрямками).
Найкращі показники у GSC Game World — плюс сорок співробітників. За останній рік творці S.T.A.L.K.E.R. збільшили штат на 70 людей. Цікаво, що відсоток технічних спеціалістів в студії не змінився і складає 80%. Серед десяти найбільших компаній зростали лише дві — продуктовий Wargaming (+14) та геймдев підрозділ N-iX (+5).
Компанії, де кількість працівників зросла за пів року
Зменшення штату торкнулося відповідно 14 з 25 компаній. З них дев’ять продуктові і ще п’ять — аутсорс. Понад половина всіх скорочених фахівців (550) припадає на п’ять найбільших компаній з рейтингу.
Помітніше за всіх впав Playrix. Група з шести студій загалом скоротилася на 318 фахівців. І якщо в серпні минулого року технічних спеціалістів тут було 66%, то тепер — 75%. На наші запити щодо причин скорочення Playrix не відповів.
Зміною в кількості технічних фахівців цікава аутсорсингова студія Stepico Games. У лютому
З іншого боку, вперше за два роки у топ-3 потрапив Ubisoft. Нагадаємо, що навесні
Компанії, де кількість працівників за пів року зменшилася
Відкрили осередки у Варшаві, Києві та Бухаресті
В поточній ситуації складно очікувати від цих компаній відкриття нових офісів та представництв, але за останні пів року троє з нашого топу все ж розширили свою географію. Так, Kevuru Games відкрила свій осередок у Варшаві (Польща), RetroStyle Games — в Києві, а N-iX Game & VR Studio — у Бухаресті (Румунія). Нагадаємо, що минулого разу про відкриття нових офісів повідомляли дві компанії — Plarium у Львові та Frag Lab у Польщі.
Спеціалісти в ЗСУ та їхня грошова компенсація
Окремо ми питали компанії про те, скільки їх фахівців наразі служить в ЗСУ, чи зберігають їм грошову компенсацію та в якому обсязі. Військовослужбовців у своєму штаті мають 16 компаній, ще дві не мають фахівців в ЗСУ, а решта не надала відповіді на це питання.
З цих 16 компаній чотирнадцять так чи інакше зберігають фінансову допомогу працівникам, які воюють. Зокрема вісім компаній зберігають грошову компенсацію повністю, а ще дві виплачують менше як 50%. У решти студій різні варіанти: фіксований розмір допомоги протягом шести місяців; фіксована сума виплат протягом року незалежно від того, якою була зарплатня; в перший рік — 100%, а далі розмір залежить від заробітної плати тощо.
Майже половина компаній планує зростати
Попри складну ситуацію на геймдев-ринку, компанії не відмовляються від планів щодо зростання. Десять з них у найближчі пів року хочуть збільшувати штат, а одна з них — на
Ситуація з вакансіями в останні два роки хитка, але не безнадійна. Звісно, сьогодні довоєнні показники виглядають фантастично, та навіть після найбільших просідань зазвичай ми спостерігаємо відновлення кількості пропозицій. Нагадаємо, що в грудні минулого року на GameDev DOU було зареєстровано 178 вакансій, у січні
Такою виявилася ситуація в українському геймдеві цього разу. Якщо у вас залишилися питання, є пропозиції чи зауваження — пишіть на [email protected] або ж переходьте до обговорення в коментарях.
21 коментар
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів